Sanitat renuncia a rastrejar contactes davant l’allau de nous positius

La Conselleria de Sanitat ha detallat nous canvis en la detecció precoç, vigilància i control de Covid-19 a la Comunitat Valenciana.

D’una banda, el període d’aïllament per als casos positius asimptomàtics o amb símptomes lleus es redueix a 7 dies. Això serà sempre que el pacient no mostre símptomes en els darrers tres dies.

D’altra banda, per a aquelles persones que patisquen la malaltia amb més gravetat o immunosupressió, es manté el període d’aïllament mínim de 21 dies.

Després del període d’aïllament de 7 dies, i fins als 10 dies posteriors a l’inici de símptomes o a la data de diagnòstic en els casos asimptomàtics, les persones positives han d’extremar les precaucions i reduir tant com siga possible les interaccions socials. Per això, serà fonamental l’ús constant de la màscara. I especialment cal evitar el contacte amb persones vulnerables.

A més, els casos confirmats hauran d’informar els contactes estrets del seu positiu. I en cas que presenten qualsevol símptoma, hauran de trucar al 900 300 555.

No obstant això, el cens de contactes dels casos confirmats només inclourà els convivents i contactes íntims que siguen especialment vulnerables. Entre ells, persones amb patologies de risc o més grans de 70 anys sense dosis de record, cuidadors d’aquests, dones embarassades o personal sanitari o sociosanitari. La resta dels contactes estrets hauran de guardar quarantena durant 7 dies si no estan vacunats amb pauta completa o estan immunodeprimits.

Encara que estiguen exempts de quarantena , durant els 10 dies després de la darrera exposició, hi hauran d’extremar les precaucions i reduir tot el possible qualsevol interacció social, utilitzant la màscara. També cal evitar el contacte amb persones vulnerables.

Pel que fa als contactes estrets, tant els vacunats com no vacunats, es prioritzarà la realització de prova diagnòstica a persones vulnerables, és a dir, majors de 70 anys, amb immunodepressió o dones embarassades. També persones que les atenguen, com a professionals o els seus propis familiars, així com al personal sanitari o sociosanitari i a les persones que estiguen ingressades en un centre sanitari o sociosanitari.

Últimes notícies

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Centenars d'entitats han convocat per a diumenge una manifestació a Paiporta, un dels municipis més afectats per la DANA, per exigir la supressió de l'aforament de l'expresident Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón després de la dana

Paiporta, un dels municipis més afectats per la dana, acollirà diumenge una nova manifestació per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el deteriorament pendent de reparar.

Dotze persones ateses per un incendi en una vivenda a València: una dona continua ingressada

Dotze persones han sigut ateses per un incendi en una vivenda de la plaça poeta Badenes de València. Una dona de 66 anys continua ingressada a l'Hospital La Fe amb cremades de segon grau i inhalació de fum.

Cinc mil aficionats omplin el Roig Arena en una festa històrica del Valencia Basket amb regust de comiat

El Valencia Basket ha celebrat el segon títol de la Lliga Endesa al Roig Arena davant de cinc mil aficionats en un acte ple d’eufòria, missatges de gratitud i un clar aire de comiat per possibles eixides com la de Jean Montero.

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.