Sanitat renuncia a rastrejar contactes davant l’allau de nous positius

La Conselleria de Sanitat ha detallat nous canvis en la detecció precoç, vigilància i control de Covid-19 a la Comunitat Valenciana.

D’una banda, el període d’aïllament per als casos positius asimptomàtics o amb símptomes lleus es redueix a 7 dies. Això serà sempre que el pacient no mostre símptomes en els darrers tres dies.

D’altra banda, per a aquelles persones que patisquen la malaltia amb més gravetat o immunosupressió, es manté el període d’aïllament mínim de 21 dies.

Després del període d’aïllament de 7 dies, i fins als 10 dies posteriors a l’inici de símptomes o a la data de diagnòstic en els casos asimptomàtics, les persones positives han d’extremar les precaucions i reduir tant com siga possible les interaccions socials. Per això, serà fonamental l’ús constant de la màscara. I especialment cal evitar el contacte amb persones vulnerables.

A més, els casos confirmats hauran d’informar els contactes estrets del seu positiu. I en cas que presenten qualsevol símptoma, hauran de trucar al 900 300 555.

No obstant això, el cens de contactes dels casos confirmats només inclourà els convivents i contactes íntims que siguen especialment vulnerables. Entre ells, persones amb patologies de risc o més grans de 70 anys sense dosis de record, cuidadors d’aquests, dones embarassades o personal sanitari o sociosanitari. La resta dels contactes estrets hauran de guardar quarantena durant 7 dies si no estan vacunats amb pauta completa o estan immunodeprimits.

Encara que estiguen exempts de quarantena , durant els 10 dies després de la darrera exposició, hi hauran d’extremar les precaucions i reduir tot el possible qualsevol interacció social, utilitzant la màscara. També cal evitar el contacte amb persones vulnerables.

Pel que fa als contactes estrets, tant els vacunats com no vacunats, es prioritzarà la realització de prova diagnòstica a persones vulnerables, és a dir, majors de 70 anys, amb immunodepressió o dones embarassades. També persones que les atenguen, com a professionals o els seus propis familiars, així com al personal sanitari o sociosanitari i a les persones que estiguen ingressades en un centre sanitari o sociosanitari.

Últimes notícies

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.