Sanitat renuncia a rastrejar contactes davant l’allau de nous positius

La Conselleria de Sanitat ha detallat nous canvis en la detecció precoç, vigilància i control de Covid-19 a la Comunitat Valenciana.

D’una banda, el període d’aïllament per als casos positius asimptomàtics o amb símptomes lleus es redueix a 7 dies. Això serà sempre que el pacient no mostre símptomes en els darrers tres dies.

D’altra banda, per a aquelles persones que patisquen la malaltia amb més gravetat o immunosupressió, es manté el període d’aïllament mínim de 21 dies.

Després del període d’aïllament de 7 dies, i fins als 10 dies posteriors a l’inici de símptomes o a la data de diagnòstic en els casos asimptomàtics, les persones positives han d’extremar les precaucions i reduir tant com siga possible les interaccions socials. Per això, serà fonamental l’ús constant de la màscara. I especialment cal evitar el contacte amb persones vulnerables.

A més, els casos confirmats hauran d’informar els contactes estrets del seu positiu. I en cas que presenten qualsevol símptoma, hauran de trucar al 900 300 555.

No obstant això, el cens de contactes dels casos confirmats només inclourà els convivents i contactes íntims que siguen especialment vulnerables. Entre ells, persones amb patologies de risc o més grans de 70 anys sense dosis de record, cuidadors d’aquests, dones embarassades o personal sanitari o sociosanitari. La resta dels contactes estrets hauran de guardar quarantena durant 7 dies si no estan vacunats amb pauta completa o estan immunodeprimits.

Encara que estiguen exempts de quarantena , durant els 10 dies després de la darrera exposició, hi hauran d’extremar les precaucions i reduir tot el possible qualsevol interacció social, utilitzant la màscara. També cal evitar el contacte amb persones vulnerables.

Pel que fa als contactes estrets, tant els vacunats com no vacunats, es prioritzarà la realització de prova diagnòstica a persones vulnerables, és a dir, majors de 70 anys, amb immunodepressió o dones embarassades. També persones que les atenguen, com a professionals o els seus propis familiars, així com al personal sanitari o sociosanitari i a les persones que estiguen ingressades en un centre sanitari o sociosanitari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.