Sanitat renuncia a rastrejar contactes davant l’allau de nous positius

La Conselleria de Sanitat ha detallat nous canvis en la detecció precoç, vigilància i control de Covid-19 a la Comunitat Valenciana.

D’una banda, el període d’aïllament per als casos positius asimptomàtics o amb símptomes lleus es redueix a 7 dies. Això serà sempre que el pacient no mostre símptomes en els darrers tres dies.

D’altra banda, per a aquelles persones que patisquen la malaltia amb més gravetat o immunosupressió, es manté el període d’aïllament mínim de 21 dies.

Després del període d’aïllament de 7 dies, i fins als 10 dies posteriors a l’inici de símptomes o a la data de diagnòstic en els casos asimptomàtics, les persones positives han d’extremar les precaucions i reduir tant com siga possible les interaccions socials. Per això, serà fonamental l’ús constant de la màscara. I especialment cal evitar el contacte amb persones vulnerables.

A més, els casos confirmats hauran d’informar els contactes estrets del seu positiu. I en cas que presenten qualsevol símptoma, hauran de trucar al 900 300 555.

No obstant això, el cens de contactes dels casos confirmats només inclourà els convivents i contactes íntims que siguen especialment vulnerables. Entre ells, persones amb patologies de risc o més grans de 70 anys sense dosis de record, cuidadors d’aquests, dones embarassades o personal sanitari o sociosanitari. La resta dels contactes estrets hauran de guardar quarantena durant 7 dies si no estan vacunats amb pauta completa o estan immunodeprimits.

Encara que estiguen exempts de quarantena , durant els 10 dies després de la darrera exposició, hi hauran d’extremar les precaucions i reduir tot el possible qualsevol interacció social, utilitzant la màscara. També cal evitar el contacte amb persones vulnerables.

Pel que fa als contactes estrets, tant els vacunats com no vacunats, es prioritzarà la realització de prova diagnòstica a persones vulnerables, és a dir, majors de 70 anys, amb immunodepressió o dones embarassades. També persones que les atenguen, com a professionals o els seus propis familiars, així com al personal sanitari o sociosanitari i a les persones que estiguen ingressades en un centre sanitari o sociosanitari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.