Sanitat renuncia a rastrejar contactes davant l’allau de nous positius

La Conselleria de Sanitat ha detallat nous canvis en la detecció precoç, vigilància i control de Covid-19 a la Comunitat Valenciana.

D’una banda, el període d’aïllament per als casos positius asimptomàtics o amb símptomes lleus es redueix a 7 dies. Això serà sempre que el pacient no mostre símptomes en els darrers tres dies.

D’altra banda, per a aquelles persones que patisquen la malaltia amb més gravetat o immunosupressió, es manté el període d’aïllament mínim de 21 dies.

Després del període d’aïllament de 7 dies, i fins als 10 dies posteriors a l’inici de símptomes o a la data de diagnòstic en els casos asimptomàtics, les persones positives han d’extremar les precaucions i reduir tant com siga possible les interaccions socials. Per això, serà fonamental l’ús constant de la màscara. I especialment cal evitar el contacte amb persones vulnerables.

A més, els casos confirmats hauran d’informar els contactes estrets del seu positiu. I en cas que presenten qualsevol símptoma, hauran de trucar al 900 300 555.

No obstant això, el cens de contactes dels casos confirmats només inclourà els convivents i contactes íntims que siguen especialment vulnerables. Entre ells, persones amb patologies de risc o més grans de 70 anys sense dosis de record, cuidadors d’aquests, dones embarassades o personal sanitari o sociosanitari. La resta dels contactes estrets hauran de guardar quarantena durant 7 dies si no estan vacunats amb pauta completa o estan immunodeprimits.

Encara que estiguen exempts de quarantena , durant els 10 dies després de la darrera exposició, hi hauran d’extremar les precaucions i reduir tot el possible qualsevol interacció social, utilitzant la màscara. També cal evitar el contacte amb persones vulnerables.

Pel que fa als contactes estrets, tant els vacunats com no vacunats, es prioritzarà la realització de prova diagnòstica a persones vulnerables, és a dir, majors de 70 anys, amb immunodepressió o dones embarassades. També persones que les atenguen, com a professionals o els seus propis familiars, així com al personal sanitari o sociosanitari i a les persones que estiguen ingressades en un centre sanitari o sociosanitari.

Últimes notícies

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.