Revelen un altre secret amagat de la Zarzuela que fa tremolar tota la Família Reial

 

El rei emèrit, Joan Carles I, té quasi 10 milions d’euros en un compte actiu en l’illa de Jersey. Joan Carles I hauria intentat moure recentment diners d’este compte en este paradís fiscal, segons ha informat la Sexta.

 

El Servici de Prevenció de Blanqueig de Capitals (Sepblac) va traslladar una alerta a la Fiscalia Anticorrupció després d’haver localitzat esta fortuna oculta de l’emèrit, que fins ara havia passat desapercebuda. 

 

Tercera investigació a nom del rei emèrit Joan Carles I

Així, unes noves diligències de la Fiscalia investigaran l’existència d’un ‘trust’ en el qual figura Joan Carles I com a beneficiari d’un altre vehicle financer similar a les Illes del Canal constituït en  la dècada dels anys 90. La nova fortuna va ser traspassada l’any 2005 al citat ‘trust’, que ha mogut almenys cinc milions d’euros, segons va avançar este divendres ‘El Mundo’ en la seua edició digital.

Esta alerta ha derivat en una tercera recerca relativa al rei emèrit, que es troba en estat «molt embrionari» i de la qual s’ocuparà, igual que les dos anteriors, la Fiscalia del Tribunal Suprem amb la col·laboració del fiscal cap Anticorrupció Alejandro Luzón. Les investigacions, segons ha indicat la fiscal general de l’Estat, Dolores Delgado, encara han de ser incoades formalment.

Esta tercera línia de recerca s’unix a les altres dos ja obertes al rei emèrit, la primera per possibles comissions procedents de l’AVE a la Meca i que previsiblement serà arxivada respecte al pare de Felip VI per no trobar-se indicis que es puguen perseguir respecte d’este aforat.

 

Rafa Nadal defensa que Joan Carles I ha fet molt «per Espanya»

Arran de les investigacions per presumpta corrupció, i sobretot amb la decisió d’abandonar el país, la imatge de Joan Carles I ha quedat molt tocada en Espanya. Una de les persones que no ha dubtat a defensar-lo, fins a cert punt, ha sigut el tenista Rafa Nadal, que va assenyalar fa uns dies que, si bé es pot haver «equivocat» en algunes accions, «sempre» cal recordar-lo pel que «ha fet per Espanya». 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.