Revelen un altre secret amagat de la Zarzuela que fa tremolar tota la Família Reial

 

El rei emèrit, Joan Carles I, té quasi 10 milions d’euros en un compte actiu en l’illa de Jersey. Joan Carles I hauria intentat moure recentment diners d’este compte en este paradís fiscal, segons ha informat la Sexta.

 

El Servici de Prevenció de Blanqueig de Capitals (Sepblac) va traslladar una alerta a la Fiscalia Anticorrupció després d’haver localitzat esta fortuna oculta de l’emèrit, que fins ara havia passat desapercebuda. 

 

Tercera investigació a nom del rei emèrit Joan Carles I

Així, unes noves diligències de la Fiscalia investigaran l’existència d’un ‘trust’ en el qual figura Joan Carles I com a beneficiari d’un altre vehicle financer similar a les Illes del Canal constituït en  la dècada dels anys 90. La nova fortuna va ser traspassada l’any 2005 al citat ‘trust’, que ha mogut almenys cinc milions d’euros, segons va avançar este divendres ‘El Mundo’ en la seua edició digital.

Esta alerta ha derivat en una tercera recerca relativa al rei emèrit, que es troba en estat «molt embrionari» i de la qual s’ocuparà, igual que les dos anteriors, la Fiscalia del Tribunal Suprem amb la col·laboració del fiscal cap Anticorrupció Alejandro Luzón. Les investigacions, segons ha indicat la fiscal general de l’Estat, Dolores Delgado, encara han de ser incoades formalment.

Esta tercera línia de recerca s’unix a les altres dos ja obertes al rei emèrit, la primera per possibles comissions procedents de l’AVE a la Meca i que previsiblement serà arxivada respecte al pare de Felip VI per no trobar-se indicis que es puguen perseguir respecte d’este aforat.

 

Rafa Nadal defensa que Joan Carles I ha fet molt «per Espanya»

Arran de les investigacions per presumpta corrupció, i sobretot amb la decisió d’abandonar el país, la imatge de Joan Carles I ha quedat molt tocada en Espanya. Una de les persones que no ha dubtat a defensar-lo, fins a cert punt, ha sigut el tenista Rafa Nadal, que va assenyalar fa uns dies que, si bé es pot haver «equivocat» en algunes accions, «sempre» cal recordar-lo pel que «ha fet per Espanya». 

Últimes notícies

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.