Revelen un altre secret amagat de la Zarzuela que fa tremolar tota la Família Reial

 

El rei emèrit, Joan Carles I, té quasi 10 milions d’euros en un compte actiu en l’illa de Jersey. Joan Carles I hauria intentat moure recentment diners d’este compte en este paradís fiscal, segons ha informat la Sexta.

 

El Servici de Prevenció de Blanqueig de Capitals (Sepblac) va traslladar una alerta a la Fiscalia Anticorrupció després d’haver localitzat esta fortuna oculta de l’emèrit, que fins ara havia passat desapercebuda. 

 

Tercera investigació a nom del rei emèrit Joan Carles I

Així, unes noves diligències de la Fiscalia investigaran l’existència d’un ‘trust’ en el qual figura Joan Carles I com a beneficiari d’un altre vehicle financer similar a les Illes del Canal constituït en  la dècada dels anys 90. La nova fortuna va ser traspassada l’any 2005 al citat ‘trust’, que ha mogut almenys cinc milions d’euros, segons va avançar este divendres ‘El Mundo’ en la seua edició digital.

Esta alerta ha derivat en una tercera recerca relativa al rei emèrit, que es troba en estat «molt embrionari» i de la qual s’ocuparà, igual que les dos anteriors, la Fiscalia del Tribunal Suprem amb la col·laboració del fiscal cap Anticorrupció Alejandro Luzón. Les investigacions, segons ha indicat la fiscal general de l’Estat, Dolores Delgado, encara han de ser incoades formalment.

Esta tercera línia de recerca s’unix a les altres dos ja obertes al rei emèrit, la primera per possibles comissions procedents de l’AVE a la Meca i que previsiblement serà arxivada respecte al pare de Felip VI per no trobar-se indicis que es puguen perseguir respecte d’este aforat.

 

Rafa Nadal defensa que Joan Carles I ha fet molt «per Espanya»

Arran de les investigacions per presumpta corrupció, i sobretot amb la decisió d’abandonar el país, la imatge de Joan Carles I ha quedat molt tocada en Espanya. Una de les persones que no ha dubtat a defensar-lo, fins a cert punt, ha sigut el tenista Rafa Nadal, que va assenyalar fa uns dies que, si bé es pot haver «equivocat» en algunes accions, «sempre» cal recordar-lo pel que «ha fet per Espanya». 

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.