Seleccionadora diu que no va convocar a Hermoso després besada de Rubiales per ‘temes esportius’: ‘No va ser un càstic’

Tomé assegura que “hi havia altres jugadores en millors condicions per a defensar a la Selecció”

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La seleccionadora femenina de futbol, Montse Tomé, ha assegurat este dilluns en el juí que se celebra contra Luis Rubiales per la besada que li va propinar a Jennifer Hermoso que si no va convocar a la jugadora després d’este incident va ser per “temes esportius” i per la “pressió mediàtica” a la qual esta es va veure sotmesa.

“No va ser un càstig”, ha aclarit Tomé, que ha sostingut en la seua declaració com a testimoni que, des del seu punt de vista, Tomé no estava “esportivament en les condicions per a exercir” en els partits posteriors al Mundial de Sidney, en el qual va ser triada com a segona millor jugadora del torneig.

Segons la seleccionadora, en esta decisió no va influir l’expresident de la Real Federació Espanyola de Futbol ni tampoc el també acusat Jorge Vilda, l’antecessor de Tomé en el càrrec. “Cap, jo ja no tenia relació ací (amb ells)”, ha aclarit.

“La decisió de no convocar a Jennifer Hermoso són temes esportius i jo soc l’absoluta responsable d’això (…) En este moment, Jenni no havia tingut l’entrenament suficient amb el seu equip. Havia participat o havia tingut dos partits on l’actuació de Jenni havia sigut de 3 i 7 minuts”, ha incidit Tomé, que també s’ha referit a altres qüestions que li van portar a no cridar-la a la convocatòria.

Segons la seleccionadora, l’equip estava “vivint una situació, i ella en concret, molt desagradable i la pressió mediàtica” li va fer “prendre la decisió com a seleccionadora” de no convocar-la. “Hi havia altres jugadores en millors condicions per a defensar a la Selecció”, ha insistit.

NO VA VEURE LA BESADA

En este punt, la fiscal Marta Durántez l’ha instat a aclarir si les raons van ser esportives o anímiques. “Home, és que influïx tot en el rendiment esportiu”, ha contestat Tomé.

La seleccionadora també ha revelat com va viure els moments posteriors a la besada que Rubiales va propinar a Hermoso en la recollida de medalles. “Jo no sabia l’abast de la situació, no ho vaig viure en primera persona ni vaig estar en una conversa sobre este tema. Com he comentat, la besada no ho vaig presenciar i bé, no parle amb Jenni”, ha assenyalat.

Tomé, que va ser la ‘número dos’ de Vilda durant el Mundial, ha aclarit que ella va arribar a la Federació el 2018. Després de ser preguntada sobre qui era el president en este moment, ha dubtat: “Doncs en este moment no se si hi havia. Jo entre en la Federació de la mà de Jorge Vilda”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.