Seleccionadora diu que no va convocar a Hermoso després besada de Rubiales per ‘temes esportius’: ‘No va ser un càstic’

Ejemplo de shortcode con estilo
La seleccionadora de futbol, Montse Tomé, ha declarat que no convocó a Jennifer Hermoso tras el incidente con Rubiales por "temas esportius" y la "presión mediática". Asegura que su ausencia se debió a su condición física y a la presencia de otras jugadoras en mejor forma.

Tomé assegura que «hi havia altres jugadores en millors condicions per a defensar a la Selecció»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La seleccionadora femenina de futbol, Montse Tomé, ha assegurat este dilluns en el juí que se celebra contra Luis Rubiales per la besada que li va propinar a Jennifer Hermoso que si no va convocar a la jugadora després d’este incident va ser per «temes esportius» i per la «pressió mediàtica» a la qual esta es va veure sotmesa.

«No va ser un càstig», ha aclarit Tomé, que ha sostingut en la seua declaració com a testimoni que, des del seu punt de vista, Tomé no estava «esportivament en les condicions per a exercir» en els partits posteriors al Mundial de Sidney, en el qual va ser triada com a segona millor jugadora del torneig.

Segons la seleccionadora, en esta decisió no va influir l’expresident de la Real Federació Espanyola de Futbol ni tampoc el també acusat Jorge Vilda, l’antecessor de Tomé en el càrrec. «Cap, jo ja no tenia relació ací (amb ells)», ha aclarit.

«La decisió de no convocar a Jennifer Hermoso són temes esportius i jo soc l’absoluta responsable d’això (…) En este moment, Jenni no havia tingut l’entrenament suficient amb el seu equip. Havia participat o havia tingut dos partits on l’actuació de Jenni havia sigut de 3 i 7 minuts», ha incidit Tomé, que també s’ha referit a altres qüestions que li van portar a no cridar-la a la convocatòria.

Segons la seleccionadora, l’equip estava «vivint una situació, i ella en concret, molt desagradable i la pressió mediàtica» li va fer «prendre la decisió com a seleccionadora» de no convocar-la. «Hi havia altres jugadores en millors condicions per a defensar a la Selecció», ha insistit.

NO VA VEURE LA BESADA

En este punt, la fiscal Marta Durántez l’ha instat a aclarir si les raons van ser esportives o anímiques. «Home, és que influïx tot en el rendiment esportiu», ha contestat Tomé.

La seleccionadora també ha revelat com va viure els moments posteriors a la besada que Rubiales va propinar a Hermoso en la recollida de medalles. «Jo no sabia l’abast de la situació, no ho vaig viure en primera persona ni vaig estar en una conversa sobre este tema. Com he comentat, la besada no ho vaig presenciar i bé, no parle amb Jenni», ha assenyalat.

Tomé, que va ser la ‘número dos’ de Vilda durant el Mundial, ha aclarit que ella va arribar a la Federació el 2018. Després de ser preguntada sobre qui era el president en este moment, ha dubtat: «Doncs en este moment no se si hi havia. Jo entre en la Federació de la mà de Jorge Vilda».

Últimes notícies

Sagredo encapçala la candidatura conjunta al Senat per València

PSPV-PSOE, Compromís i Esquerra Unida concorren junts al Senat el 29 de novembre. Juan Antonio Sagredo encapçala la llista per València, amb Isaura Navarro i Jordi Mayor.

AVAMET ha ayudat a seguir les pluges extremes de la dana Adam

La xarxa de 900 estacions d’AVAMET ha permés seguir les pluges de la dana Adam, amb registres de fins a 720 litres per metre quadrat en 24 hores.

Cada persona gasta 351 euros anuals en roba i calçat

Les persones a Espanya gasten uns 351 euros anuals en roba i calçat i compren una mitjana d’onze articles. La compra en línia i de segona mà guanya pes.

Alliberen 22 dones d’una xarxa de tràfic amb ramificacions a València i Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones i ha alliberat 22 dones d’una xarxa de tràfic sexual assentada a Sevilla, amb registres a Alzira i Peníscola.

Tarancón espera omplir el camp davant el Llevant en la Copa del Rei

Tarancón afronta amb expectació la visita del Llevant, dimecres a les 19.00 hores, en una eliminatòria de la Copa del Rei. L’entrenador Jorge Cañete espera un Municipal ple i confia a competir per la sorpresa.

Nacho Pérez ja és el golejador més jove del Llevant en Primera

Nacho Pérez ha fet història amb el Llevant en marcar en Primera amb 18 anys, un mes i 24 dies. El seu gol ha arribat en la derrota per 2-1 davant la Real Sociedad.

Cinc columnes de tractors protestaran a Madrid este dimecres

Cinc columnes de tractors entraran a Madrid este dimecres en una protesta convocada per Asaja, COAG i Unión de Uniones. Les organitzacions reclamen mesures davant dels costos i canvis en la política agrària.

La causa de la dana acumula 71 tomos y 690 declaraciones

La investigación judicial por la gestión de la dana de 2024 reúne 71 tomos, 646 resoluciones y 690 declaraciones. La instrucción está prorrogada hasta abril de 2027.