Seleccionadora diu que no va convocar a Hermoso després besada de Rubiales per ‘temes esportius’: ‘No va ser un càstic’

Ejemplo de shortcode con estilo
La seleccionadora de futbol, Montse Tomé, ha declarat que no convocó a Jennifer Hermoso tras el incidente con Rubiales por "temas esportius" y la "presión mediática". Asegura que su ausencia se debió a su condición física y a la presencia de otras jugadoras en mejor forma.

Tomé assegura que «hi havia altres jugadores en millors condicions per a defensar a la Selecció»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La seleccionadora femenina de futbol, Montse Tomé, ha assegurat este dilluns en el juí que se celebra contra Luis Rubiales per la besada que li va propinar a Jennifer Hermoso que si no va convocar a la jugadora després d’este incident va ser per «temes esportius» i per la «pressió mediàtica» a la qual esta es va veure sotmesa.

«No va ser un càstig», ha aclarit Tomé, que ha sostingut en la seua declaració com a testimoni que, des del seu punt de vista, Tomé no estava «esportivament en les condicions per a exercir» en els partits posteriors al Mundial de Sidney, en el qual va ser triada com a segona millor jugadora del torneig.

Segons la seleccionadora, en esta decisió no va influir l’expresident de la Real Federació Espanyola de Futbol ni tampoc el també acusat Jorge Vilda, l’antecessor de Tomé en el càrrec. «Cap, jo ja no tenia relació ací (amb ells)», ha aclarit.

«La decisió de no convocar a Jennifer Hermoso són temes esportius i jo soc l’absoluta responsable d’això (…) En este moment, Jenni no havia tingut l’entrenament suficient amb el seu equip. Havia participat o havia tingut dos partits on l’actuació de Jenni havia sigut de 3 i 7 minuts», ha incidit Tomé, que també s’ha referit a altres qüestions que li van portar a no cridar-la a la convocatòria.

Segons la seleccionadora, l’equip estava «vivint una situació, i ella en concret, molt desagradable i la pressió mediàtica» li va fer «prendre la decisió com a seleccionadora» de no convocar-la. «Hi havia altres jugadores en millors condicions per a defensar a la Selecció», ha insistit.

NO VA VEURE LA BESADA

En este punt, la fiscal Marta Durántez l’ha instat a aclarir si les raons van ser esportives o anímiques. «Home, és que influïx tot en el rendiment esportiu», ha contestat Tomé.

La seleccionadora també ha revelat com va viure els moments posteriors a la besada que Rubiales va propinar a Hermoso en la recollida de medalles. «Jo no sabia l’abast de la situació, no ho vaig viure en primera persona ni vaig estar en una conversa sobre este tema. Com he comentat, la besada no ho vaig presenciar i bé, no parle amb Jenni», ha assenyalat.

Tomé, que va ser la ‘número dos’ de Vilda durant el Mundial, ha aclarit que ella va arribar a la Federació el 2018. Després de ser preguntada sobre qui era el president en este moment, ha dubtat: «Doncs en este moment no se si hi havia. Jo entre en la Federació de la mà de Jorge Vilda».

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.