2.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

La sequera porta a prohibir llavar vehicles i omplir piscines a Torás, El Toro i Barracas

Els municipis castellonencs de Torás, el Toro i Barracas han establit restriccions a causa de l’emergència per sequera, amb la prohibició de llavar vehicles, regar els jardins i omplir o reposar l’aigua de les piscines.

Els alcaldes d’estos tres municipis de l’Alt Palància han demanat als veïns, en un comunicat conjunt, un ús responsable de l’aigua. Segons han explicat, a causa de la situació de sequera i l’augment de la població d’este estiu, l’aqüífer que compartixen les tres poblacions ha “baixat considerablement el seu nivell”.

L’objectiu d’estes prohibicions és “evitar problemes de proveïment d’aigua potable en el futur”. A més, els ajuntaments han suprimit el reg de parcs i jardins i l’ompliment de la piscina municipal. També han anunciat el tancament de les fonts municipals.

“Sense la col·laboració de tots, serà impossible aconseguir el descens en el consum d’aigua i evitar així els problemes de proveïment d’aigua potable”, han advertit.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.