Un 45% dels espanyols associen els dolors musculars a una càrrega excessiva de pes

El dolor i les molèsties musculars són un problema molt habitual entre la població espanyola. Tant és així que un 95% de les persones amb edats entre els 25 i 65 anys han manifestat sofrir-los en algun moment en l’últim any i un 51% han assenyalat que la seua qualitat de vida està condicionada per estes malalties musculars, veient-se obligats fins i tot a haver de modificar la seua rutina diària pel dolor. Una de les principals causes percebudes per la població com a responsables del dolor muscular són les càrregues excessives de pes.

Segons les dades recollides en l’I Estudi Fisiocrem – Associació Espanyola de Fisioterapeutes (AEF) sobre “Salut muscular a Espanya”, la percepció de la població és que fins a un 45% de les molèsties i dolors musculars estan ocasionades per les càrregues excessives de pes. Segons la AEF, una persona no hauria de carregar de forma prolongada i repetitiva un pes que supere el 10% de la seua massa corporal, especialment si té antecedents de dolor muscular. Això sol representar de mitjana uns 7Kg. No obstant això, les bosses dels supermercats estan dissenyades per a poder portar entre 10 i 12 kg, la qual cosa suposa gairebé el doble del pes màxim recomanat, per la qual cosa resulta fonamental la realització d’activitat física regular que permeta disposar d’una musculatura forta que minimitze el risc de sofrir dolor muscular.

Per a suportar els dolors musculars, la principal opció solen ser els analgèsics. Més de la meitat dels espanyols va reconéixer en l’estudi que els utilitzaven i un 34% que emprava esprais o gels per a suportar estos dolors. A més, fins a un 55% dels espanyols consideren que s’ha de reduir la quantitat d’analgèsics que s’empren. “Una forma per a aconseguir reduir l’ús d’estos analgèsics passa sens dubte per un treball de divulgació que ajude a entendre quines són les activitats de la nostra vida diària que predisposen a sofrir dolor i com poder evitar-les”, explica Fernando Ramos, president de la AEF. No obstant això, només un 22% dels espanyols reconeixen que eviten realitzar activitats de risc per a això.

Fisiocrem i la AEF s’alien per a conscienciar sobre la salut muscular

Possiblement poques persones consideren que carregar amb pesos excessius siga una activitat de risc per a la seua salut muscular. Però la veritat és que moltes vegades pot arribar a ser un problema. Per este motiu, Fisiocrem i la AEF han posat en marxa una campanya per a conscienciar a la població sobre esta qüestió. “No sols és una qüestió del pes que podem arribar a implicar, sinó que moltes vegades també ho fem d’una forma descompensada que acaba perjudicant la nostra anatomia. És important realitzar accions que servesquen per a posar en el focus activitats que realitzem diàriament i que amb mínims canvis podrien reduir els problemes musculars i el dolor. La prevenció dels problemes sempre serà millor que després haver d’actuar sobre lesions causades per mals hàbits i per l’efecte negatiu que produeixen les conductes sedentàries“, afegeix Fernando Ramos.

És per este motiu que Fisiocrem i la AEF han posat en marxa una campanya que ajuda a posar el focus en el problema de les càrregues excessives en el nostre dia a dia i com estes tenen un impacte en la nostra salut, a més d’atendre altres factors predisponentes de dolor muscular. “Si no es coneix un problema, és difícil poder prendre mesures per a evitar-lo. Per això esta campanya cerca donar a conéixer entre la població com s’estan exposant moltes vegades a un risc de manera quotidiana. No busquem alarmar, però sí que conscienciar sobre esta problemàtica de les sobrecàrregues de pes i proposar solucions efectives”, assenyala el director de l’Àrea Consumer Healthcare de Uriach, Javier Navarro.

Càrrega excessiva de pes: recomanacions saludables per a protegir la salut muscular

Tenir una mala postura, elevar una càrrega excessiva o la distribució inadequada del pes, són alguns dels gestos quotidians que poden danyar els músculs provocant lesions o molèsties. Les càrregues més habituals solen ser la bossa o la motxilla, la bossa d’anar a comprar, traslladar ordinadors i llibres i carregar amb bebés, entre altres. Per a evitar-ho, Fernando Ramos, president de la AEF ens dóna una sèrie de recomanacions perquè no suposen una activitat de risc per a la salut muscular:

1- Quan la teua compra supere els 10 kg utilitza un carro amb rodes empenyent-lo amb les dos mans. També aplicable a les maletes, ara que comencen les vacances.

2- Per a recollir o dipositar la càrrega en el sòl, flexiona els genolls alhora que realitzes una lleugera contracció abdominal. Això permet estabilitzar la nostra esquena de manera fisiològica.

3- Quan carregues amb pes mantingues una postura alçada de l’esquena amb els colzes estirats. Es tracta d’evitar l’encongiment de les espatlles per a no posar més tensió sobre la regió cervical.

4- No situes les anses de les bosses, de la bossa o qualsevol altre objecte amb pes sobre la regió de l’avantbraç o la nina, ja que comprimeix estructures vasculars i nervioses.

5- Ves amb compte a l’hora de sobrecarregar la bossa, motxilla o maleta amb més pes del recomanat. La teua esquena pot ressentir-se.

6- El pes ha de repartir-se entre els dos braços, evitant carregar d’un únic costat. Això ens obliga a adoptar una postura asimètrica que contribueix a l’aparició del dolor muscular.

7-Si vas a acudir a diversos comerços, usa les taquilles per a dipositar les bosses o deixa per al final on vages a fer una compra major.

A més, segons recomana Fernando Ramos, “si malgrat seguir les recomanacions s’ha fet un esforç excessiu que provoca molèsties musculars, l’aplicació d’un gel sobre la zona afectada, alhora que et dónes un automassatge i acompanyat d’exercicis d’estiraments, pot suposar un alleujament a molèsties puntuals. En el cas que continue fent mal, es recomana acudir a un fisioterapeuta perquè puga atendre de manera primerenca el teu problema i donar-te recomanacions individualitzades”. Finalment, Fisiocrem i la AEF ens recorden que la millor manera d’estar forta per a enfrontar-te a les càrregues de pes i prevenir el dolor muscular és romandre actiu.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.