Eres universitari i t’agrada el camp? ‘Campus rural’ està pensat per a tu

 

Campus Rural’, un programa “modest” amb vocació de permanència, que en el seu primer any de vigència oferirà 200 places.

És una experiència per a alumnes urbans, que no podran viure en “una residència d’estudiants en la capital de províncies i tots els dies acostar-se una estona al poble” sinó que hauran de “conviure, comprendre, sentir, desdejunar, menjar, sopar, traure i portar de tornada a les vaques, veure quin és el problema del farmacèutic rural o del bibliotecari que es desespera per a mantindre obert”, ha explicat Teresa Ribera.

 

Les pràctiques d’immersió rural tindran una duració d’entre tres i cinc mesos, comptaran amb una ajuda de 1.000 euros al mes, i l’alumne residirà en un municipi de menys de 5.000 habitants d’una comunitat autònoma diferent d’aquella en la qual realitza els seus estudis i/o està empadronat.

 

“La simbòlica presentació en la Institució Lliure d’Ensenyament –ha continuat Ribera– és una declaració d’intencions i recuperació de les Missions Pedagògiques d’anada i de tornada, però sense oblidar-nos que ara aquells que esperem que aprenguen són sobretot els que van, i aprenguen sobretot respecte, coneixement, emocions i arrelament”.

Estes pràctiques hauran de tindre sempre un caràcter formatiu i en cap cas podran substituir un lloc de treball estructural. A més, hauran d’ajustar-se als requisits establits pel Reial decret 592/2014, que regula les pràctiques universitàries, així com a les normatives internes de les universitats per al seu posterior reconeixement curricular en l’expedient dels alumnes.

Durant les pràctiques, els alumnes seleccionats hauran de comptar amb un tutor acadèmic procurat per la universitat i un tutor de pràctiques, procedent de l’entitat que reba a l’alumne.

L’expedient acadèmic dels estudiants serà determinant per a l’assignació de les pràctiques, que es duran a terme en qualsevol empresa, administració, institució o organisme seleccionat després de presentar les seues propostes d’immersió rural abans del 30 d’octubre a través del portal de pràctiques de qualsevol universitat pública.

 

Dates clau per al Programa Campus Rural

 

30 d’octubre. Data límit per a la presentació de propostes de pràctiques per part de les entitats d’entorns rurals proponents. 

15 de novembre. Data límit perquè les universitats envien a la Comissió Gestora del Programa les propostes preseleccionades.

 

15 de desembre. Data límit per a la validació de les propostes per part de la Comissió Gestora del Programa.

15 de febrer. Data límit per a l’assignació d’estudiants a les pràctiques.

Si estàs interessat, pots veure tota la informació ací.

Últimes notícies

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.