13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Eres universitari i t’agrada el camp? ‘Campus rural’ està pensat per a tu

 

Campus Rural’, un programa “modest” amb vocació de permanència, que en el seu primer any de vigència oferirà 200 places.

És una experiència per a alumnes urbans, que no podran viure en “una residència d’estudiants en la capital de províncies i tots els dies acostar-se una estona al poble” sinó que hauran de “conviure, comprendre, sentir, desdejunar, menjar, sopar, traure i portar de tornada a les vaques, veure quin és el problema del farmacèutic rural o del bibliotecari que es desespera per a mantindre obert”, ha explicat Teresa Ribera.

 

Les pràctiques d’immersió rural tindran una duració d’entre tres i cinc mesos, comptaran amb una ajuda de 1.000 euros al mes, i l’alumne residirà en un municipi de menys de 5.000 habitants d’una comunitat autònoma diferent d’aquella en la qual realitza els seus estudis i/o està empadronat.

 

“La simbòlica presentació en la Institució Lliure d’Ensenyament –ha continuat Ribera– és una declaració d’intencions i recuperació de les Missions Pedagògiques d’anada i de tornada, però sense oblidar-nos que ara aquells que esperem que aprenguen són sobretot els que van, i aprenguen sobretot respecte, coneixement, emocions i arrelament”.

Estes pràctiques hauran de tindre sempre un caràcter formatiu i en cap cas podran substituir un lloc de treball estructural. A més, hauran d’ajustar-se als requisits establits pel Reial decret 592/2014, que regula les pràctiques universitàries, així com a les normatives internes de les universitats per al seu posterior reconeixement curricular en l’expedient dels alumnes.

Durant les pràctiques, els alumnes seleccionats hauran de comptar amb un tutor acadèmic procurat per la universitat i un tutor de pràctiques, procedent de l’entitat que reba a l’alumne.

L’expedient acadèmic dels estudiants serà determinant per a l’assignació de les pràctiques, que es duran a terme en qualsevol empresa, administració, institució o organisme seleccionat després de presentar les seues propostes d’immersió rural abans del 30 d’octubre a través del portal de pràctiques de qualsevol universitat pública.

 

Dates clau per al Programa Campus Rural

 

30 d’octubre. Data límit per a la presentació de propostes de pràctiques per part de les entitats d’entorns rurals proponents. 

15 de novembre. Data límit perquè les universitats envien a la Comissió Gestora del Programa les propostes preseleccionades.

 

15 de desembre. Data límit per a la validació de les propostes per part de la Comissió Gestora del Programa.

15 de febrer. Data límit per a l’assignació d’estudiants a les pràctiques.

Si estàs interessat, pots veure tota la informació ací.

Últimes notícies

Les últimes pluges deixen 45 litres per metre quadrat a Pego i fins a 26 al Camp de Morvedre

Les precipitacions de les últimes quatre hores han acumulat 45,4 l/m² a Pego i fins a 26 en punts del Camp de Morvedre. No s'han registrat incidències rellevants, excepte una per caiguda de rebles a Castelló.

Bernabé critica el carroñerismo polític i defén la resposta del PSOE davant les denúncies d’assetjament

Bernabé ha defés que el PSOE ha sigut contundent davant les denúncies d'assetjament i ha creat canals interns. També ha censurat el carroñerismo polític.

València actualitzarà a les 18 h les mesures per al dilluns, incloses les de col·legis

L'Ajuntament manté les mesures per l'alerta roja i comunicarà a partir de les 18 h les decisions per al dilluns, amb especial atenció als col·legis. Parcs i el jardí del Túria continuen tancats i els CAUS operen de forma continuada.

Aemet advertix de tempestes en terra esta vesprada i matinada en el litoral de València

Aemet preveu que el tram més advers de l'episodi arribe esta tarde-nit i la pròxima matinada, amb tempestes en terra en zones costaneres de València. Ja es registren ruixats intensos i acumulats destacats.

Bernabé qüestiona a Feijóo després de la seua citació i posa en dubte que estiguera tan informat

Pilar Bernabé ha posat en qüestió que Alberto Núñez Feijóo estiguera informat en temps real de la DANA després de ser citat com a testimoni. També ha exigit al PP depuració de responsabilitats i ha demanat a Pérez Llorca reclamar l'acta de diputat a Carlos Mazón.

Ajornat el Llevant-Vila-real per l’alerta roja a València

El partit de la jornada 16 de LaLiga EA Sports, previst a les 18.30 en el Ciutat de València, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar una nova data.

The Hives i Ultralleugera, noves confirmacions del Low Festival 2026 a Torrevieja

The Hives, Ultralleugera i altres sis bandes se sumen al Low Festival 2026, que se celebrarà el 31 de juliol i l'1 i 2 d'agost a Torrevieja. Els abonaments ja estan a la venda i hi ha descompte per a empadronats.

La acb ajorna el València Basket-Casademont Zaragoza per alerta roja

La acb ha comunicat l'ajornament del València Basket-Casademont Zaragoza, de la jornada 10, per l'alerta roja a la ciutat. Les entrades tindran validesa i el club retornarà l'import si no es pot assistir.