Eres universitari i t’agrada el camp? ‘Campus rural’ està pensat per a tu

 

Campus Rural’, un programa “modest” amb vocació de permanència, que en el seu primer any de vigència oferirà 200 places.

És una experiència per a alumnes urbans, que no podran viure en “una residència d’estudiants en la capital de províncies i tots els dies acostar-se una estona al poble” sinó que hauran de “conviure, comprendre, sentir, desdejunar, menjar, sopar, traure i portar de tornada a les vaques, veure quin és el problema del farmacèutic rural o del bibliotecari que es desespera per a mantindre obert”, ha explicat Teresa Ribera.

 

Les pràctiques d’immersió rural tindran una duració d’entre tres i cinc mesos, comptaran amb una ajuda de 1.000 euros al mes, i l’alumne residirà en un municipi de menys de 5.000 habitants d’una comunitat autònoma diferent d’aquella en la qual realitza els seus estudis i/o està empadronat.

 

“La simbòlica presentació en la Institució Lliure d’Ensenyament –ha continuat Ribera– és una declaració d’intencions i recuperació de les Missions Pedagògiques d’anada i de tornada, però sense oblidar-nos que ara aquells que esperem que aprenguen són sobretot els que van, i aprenguen sobretot respecte, coneixement, emocions i arrelament”.

Estes pràctiques hauran de tindre sempre un caràcter formatiu i en cap cas podran substituir un lloc de treball estructural. A més, hauran d’ajustar-se als requisits establits pel Reial decret 592/2014, que regula les pràctiques universitàries, així com a les normatives internes de les universitats per al seu posterior reconeixement curricular en l’expedient dels alumnes.

Durant les pràctiques, els alumnes seleccionats hauran de comptar amb un tutor acadèmic procurat per la universitat i un tutor de pràctiques, procedent de l’entitat que reba a l’alumne.

L’expedient acadèmic dels estudiants serà determinant per a l’assignació de les pràctiques, que es duran a terme en qualsevol empresa, administració, institució o organisme seleccionat després de presentar les seues propostes d’immersió rural abans del 30 d’octubre a través del portal de pràctiques de qualsevol universitat pública.

 

Dates clau per al Programa Campus Rural

 

30 d’octubre. Data límit per a la presentació de propostes de pràctiques per part de les entitats d’entorns rurals proponents. 

15 de novembre. Data límit perquè les universitats envien a la Comissió Gestora del Programa les propostes preseleccionades.

 

15 de desembre. Data límit per a la validació de les propostes per part de la Comissió Gestora del Programa.

15 de febrer. Data límit per a l’assignació d’estudiants a les pràctiques.

Si estàs interessat, pots veure tota la informació ací.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.