12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Eres universitari i t’agrada el camp? ‘Campus rural’ està pensat per a tu

 

Campus Rural’, un programa “modest” amb vocació de permanència, que en el seu primer any de vigència oferirà 200 places.

És una experiència per a alumnes urbans, que no podran viure en “una residència d’estudiants en la capital de províncies i tots els dies acostar-se una estona al poble” sinó que hauran de “conviure, comprendre, sentir, desdejunar, menjar, sopar, traure i portar de tornada a les vaques, veure quin és el problema del farmacèutic rural o del bibliotecari que es desespera per a mantindre obert”, ha explicat Teresa Ribera.

 

Les pràctiques d’immersió rural tindran una duració d’entre tres i cinc mesos, comptaran amb una ajuda de 1.000 euros al mes, i l’alumne residirà en un municipi de menys de 5.000 habitants d’una comunitat autònoma diferent d’aquella en la qual realitza els seus estudis i/o està empadronat.

 

“La simbòlica presentació en la Institució Lliure d’Ensenyament –ha continuat Ribera– és una declaració d’intencions i recuperació de les Missions Pedagògiques d’anada i de tornada, però sense oblidar-nos que ara aquells que esperem que aprenguen són sobretot els que van, i aprenguen sobretot respecte, coneixement, emocions i arrelament”.

Estes pràctiques hauran de tindre sempre un caràcter formatiu i en cap cas podran substituir un lloc de treball estructural. A més, hauran d’ajustar-se als requisits establits pel Reial decret 592/2014, que regula les pràctiques universitàries, així com a les normatives internes de les universitats per al seu posterior reconeixement curricular en l’expedient dels alumnes.

Durant les pràctiques, els alumnes seleccionats hauran de comptar amb un tutor acadèmic procurat per la universitat i un tutor de pràctiques, procedent de l’entitat que reba a l’alumne.

L’expedient acadèmic dels estudiants serà determinant per a l’assignació de les pràctiques, que es duran a terme en qualsevol empresa, administració, institució o organisme seleccionat després de presentar les seues propostes d’immersió rural abans del 30 d’octubre a través del portal de pràctiques de qualsevol universitat pública.

 

Dates clau per al Programa Campus Rural

 

30 d’octubre. Data límit per a la presentació de propostes de pràctiques per part de les entitats d’entorns rurals proponents. 

15 de novembre. Data límit perquè les universitats envien a la Comissió Gestora del Programa les propostes preseleccionades.

 

15 de desembre. Data límit per a la validació de les propostes per part de la Comissió Gestora del Programa.

15 de febrer. Data límit per a l’assignació d’estudiants a les pràctiques.

Si estàs interessat, pots veure tota la informació ací.

Últimes notícies

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada entre dolor i pau i demana justícia

L'única supervivent adulta del naufragi a Indonèsia ha agraït el suport en el funeral a València i ha reclamat una justícia sense odi ni rancor. La família demana a la societat que no s'oblide i recorda que seguix desaparegut un xiquet.

El PSPV impulsa mocions en tots els ajuntaments per a recolzar el nou model de finançament

El PSPV-PSOE presentarà mocions en tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a recolzar el nou sistema de finançament autonòmic. La proposta preveu 21.000 milions extra i 3.669 per a la Comunitat en 2027, amb impacte directe en servicis públics

El València busca arrabassar el lideratge i el dia extra de Copa al Reial Madrid

El València visita al líder Reial Madrid en un dol que marca el primer lloc al tancament de la primera volta i atorga jugar les habitacions de Copa en dijous amb dia extra si hi ha passe a semifinals. El resultat condiciona també la condició de cap de sèrie i l'encreuament en el torneig.