Eres universitari i t’agrada el camp? ‘Campus rural’ està pensat per a tu

 

Campus Rural’, un programa “modest” amb vocació de permanència, que en el seu primer any de vigència oferirà 200 places.

És una experiència per a alumnes urbans, que no podran viure en “una residència d’estudiants en la capital de províncies i tots els dies acostar-se una estona al poble” sinó que hauran de “conviure, comprendre, sentir, desdejunar, menjar, sopar, traure i portar de tornada a les vaques, veure quin és el problema del farmacèutic rural o del bibliotecari que es desespera per a mantindre obert”, ha explicat Teresa Ribera.

 

Les pràctiques d’immersió rural tindran una duració d’entre tres i cinc mesos, comptaran amb una ajuda de 1.000 euros al mes, i l’alumne residirà en un municipi de menys de 5.000 habitants d’una comunitat autònoma diferent d’aquella en la qual realitza els seus estudis i/o està empadronat.

 

“La simbòlica presentació en la Institució Lliure d’Ensenyament –ha continuat Ribera– és una declaració d’intencions i recuperació de les Missions Pedagògiques d’anada i de tornada, però sense oblidar-nos que ara aquells que esperem que aprenguen són sobretot els que van, i aprenguen sobretot respecte, coneixement, emocions i arrelament”.

Estes pràctiques hauran de tindre sempre un caràcter formatiu i en cap cas podran substituir un lloc de treball estructural. A més, hauran d’ajustar-se als requisits establits pel Reial decret 592/2014, que regula les pràctiques universitàries, així com a les normatives internes de les universitats per al seu posterior reconeixement curricular en l’expedient dels alumnes.

Durant les pràctiques, els alumnes seleccionats hauran de comptar amb un tutor acadèmic procurat per la universitat i un tutor de pràctiques, procedent de l’entitat que reba a l’alumne.

L’expedient acadèmic dels estudiants serà determinant per a l’assignació de les pràctiques, que es duran a terme en qualsevol empresa, administració, institució o organisme seleccionat després de presentar les seues propostes d’immersió rural abans del 30 d’octubre a través del portal de pràctiques de qualsevol universitat pública.

 

Dates clau per al Programa Campus Rural

 

30 d’octubre. Data límit per a la presentació de propostes de pràctiques per part de les entitats d’entorns rurals proponents. 

15 de novembre. Data límit perquè les universitats envien a la Comissió Gestora del Programa les propostes preseleccionades.

 

15 de desembre. Data límit per a la validació de les propostes per part de la Comissió Gestora del Programa.

15 de febrer. Data límit per a l’assignació d’estudiants a les pràctiques.

Si estàs interessat, pots veure tota la informació ací.

Últimes notícies

PP i Vox frenen a Alacant la petició per a recuperar l’ajuda a la Senda de Miguel Hernández

La majoria de PP i Vox a l'Ajuntament d'Alacant ha rebutjat una proposta de l'esquerra per a instar a la Generalitat a recuperar la subvenció de la Senda del Poeta Miguel Hernández, un itinerari cultural que recorre els llocs clau en la vida de l'escriptor.

Pérez Llorca anuncia un reforç de les inspeccions per a frenar els empadronaments irregulars

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Les Corts un reforç de la coordinació i inspeccions per a controlar els empadronaments irregulars i vincula el fenomen a la immigració desordenada i a la falta de recursos estatals.

La Comunitat Valenciana registra una taxa d’assassinats masclistes per damunt de la mitjana espanyola

La Comunitat Valenciana acumula des de 2003 una taxa de 78,8 assassinats masclistes per milió de dones majors de 15 anys, per damunt de la mitjana estatal de 67,1. L'últim informe de l'Observatori del CGPJ i de la Delegació contra la Violència de Gènere alerta també de l'impacte de la violència vicària sobre menors.

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis a la seua parella davant les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén la comissió de servicis per la qual la seua parella ha sigut contractada per la Diputació de València, mentres l'oposició denuncia un cas de enchufismo i nepotisme per l'increment salarial i les condicions del lloc.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 com tercera destinació nacional amb 17 milions de viatges

La Comunitat Valenciana es consolida en 2025 com tercer destí dels viatgers espanyols, amb 17 milions de desplaçaments i 4.562 milions d'euros de gasto, en un context de menys viatges però major desemborsament.

Els propietaris de l’edifici incendiat en Campanar reclamen reobrir la causa després d’un nou informe pericial

La comunitat de propietaris de l'edifici incendiat en Campanar sol·licita reobrir la causa judicial secundant-se en un nou informe pericial que qüestiona la normativa aplicada i la seguretat de la façana.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà en el port de València

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l'Agència Tributària confisquen en el port de València 3.289 quilos de marihuana ocults en un contenidor procedent del Canadà, en una operació que confirma una nova ruta d'entrada de drogues a la Unió Europea.

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis de la seua parella enfront de les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén en Les Corts la comissió de servicis per la qual la seua parella treballa en la Diputació de València, mentres l'oposició la tatxa de enchufismo i la qualifica de vestit a mida.