Agrícola Villena reprén l’activitat després del pols de les mobilitzacions per l’ERTO

En un comunicat d’última hora d’ahir, l’empresa ha informat del principi d’acord amb Anecoop, el seu principal client, pel qual s’injecta liquiditat i garanteix la producció del 2021. Això suposa que els 500 afectats tornaran a la seua activitat previsiblement dilluns.

L’empresa ingressarà hui també la nòmina deguda del desembre. Ambdós firmes reconeixen que “encara que ens queda molta feina per fer totes les parts desitgem mostrar la nostra satisfacció”. Fonts d’UGT-PV expliquen que l’acord aconseguit també preveu “la possibilitat d’ampliar producció”.

L’empresa va parar la producció el dia de la nit de Nadal davant la falta de liquiditat i la impossibilitat de pagar els proveïdors. El dia 10 passat anunciava la presentació d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació que afectava la totalitat de la plantilla, unes 500 persones en períodes pic de producció, com el Nadal. Al·legava que preferia prendre esta decisió perquè els empleats pogueren cobrar almenys alguna cosa.

La resposta dels treballadors ha estat imminent, anunciant un calendari de mobilitzacions que començaven este pròxim dilluns i també concertant reunions amb diferents organismes públics per forçar el seu suport, com l’Ajuntament de Villena, que va mostrar la seua disposició a col·laborar per solucionar el conflicte.

Agrícola Villena té com a principal client Mercadona, a través d’Anecoop. Les dos firmes negocien des de fa setmanes a causa de la delicada situació que travessa la villenenca i que s’han agreujat davant la pujada de preus de primeres matèries, com els plàstics i la llum. En tot moment, la cooperativa ha mostrat la intenció de resoldre la situació que afecta centenars de persones de la comarca.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022