17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Agrícola Villena reprén l’activitat després del pols de les mobilitzacions per l’ERTO

En un comunicat d’última hora d’ahir, l’empresa ha informat del principi d’acord amb Anecoop, el seu principal client, pel qual s’injecta liquiditat i garanteix la producció del 2021. Això suposa que els 500 afectats tornaran a la seua activitat previsiblement dilluns.

L’empresa ingressarà hui també la nòmina deguda del desembre. Ambdós firmes reconeixen que “encara que ens queda molta feina per fer totes les parts desitgem mostrar la nostra satisfacció”. Fonts d’UGT-PV expliquen que l’acord aconseguit també preveu “la possibilitat d’ampliar producció”.

L’empresa va parar la producció el dia de la nit de Nadal davant la falta de liquiditat i la impossibilitat de pagar els proveïdors. El dia 10 passat anunciava la presentació d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació que afectava la totalitat de la plantilla, unes 500 persones en períodes pic de producció, com el Nadal. Al·legava que preferia prendre esta decisió perquè els empleats pogueren cobrar almenys alguna cosa.

La resposta dels treballadors ha estat imminent, anunciant un calendari de mobilitzacions que començaven este pròxim dilluns i també concertant reunions amb diferents organismes públics per forçar el seu suport, com l’Ajuntament de Villena, que va mostrar la seua disposició a col·laborar per solucionar el conflicte.

Agrícola Villena té com a principal client Mercadona, a través d’Anecoop. Les dos firmes negocien des de fa setmanes a causa de la delicada situació que travessa la villenenca i que s’han agreujat davant la pujada de preus de primeres matèries, com els plàstics i la llum. En tot moment, la cooperativa ha mostrat la intenció de resoldre la situació que afecta centenars de persones de la comarca.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.