9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Agrícola Villena reprén l’activitat després del pols de les mobilitzacions per l’ERTO

En un comunicat d’última hora d’ahir, l’empresa ha informat del principi d’acord amb Anecoop, el seu principal client, pel qual s’injecta liquiditat i garanteix la producció del 2021. Això suposa que els 500 afectats tornaran a la seua activitat previsiblement dilluns.

L’empresa ingressarà hui també la nòmina deguda del desembre. Ambdós firmes reconeixen que “encara que ens queda molta feina per fer totes les parts desitgem mostrar la nostra satisfacció”. Fonts d’UGT-PV expliquen que l’acord aconseguit també preveu “la possibilitat d’ampliar producció”.

L’empresa va parar la producció el dia de la nit de Nadal davant la falta de liquiditat i la impossibilitat de pagar els proveïdors. El dia 10 passat anunciava la presentació d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació que afectava la totalitat de la plantilla, unes 500 persones en períodes pic de producció, com el Nadal. Al·legava que preferia prendre esta decisió perquè els empleats pogueren cobrar almenys alguna cosa.

La resposta dels treballadors ha estat imminent, anunciant un calendari de mobilitzacions que començaven este pròxim dilluns i també concertant reunions amb diferents organismes públics per forçar el seu suport, com l’Ajuntament de Villena, que va mostrar la seua disposició a col·laborar per solucionar el conflicte.

Agrícola Villena té com a principal client Mercadona, a través d’Anecoop. Les dos firmes negocien des de fa setmanes a causa de la delicada situació que travessa la villenenca i que s’han agreujat davant la pujada de preus de primeres matèries, com els plàstics i la llum. En tot moment, la cooperativa ha mostrat la intenció de resoldre la situació que afecta centenars de persones de la comarca.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.