14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Agrícola Villena reprén l’activitat després del pols de les mobilitzacions per l’ERTO

En un comunicat d’última hora d’ahir, l’empresa ha informat del principi d’acord amb Anecoop, el seu principal client, pel qual s’injecta liquiditat i garanteix la producció del 2021. Això suposa que els 500 afectats tornaran a la seua activitat previsiblement dilluns.

L’empresa ingressarà hui també la nòmina deguda del desembre. Ambdós firmes reconeixen que “encara que ens queda molta feina per fer totes les parts desitgem mostrar la nostra satisfacció”. Fonts d’UGT-PV expliquen que l’acord aconseguit també preveu “la possibilitat d’ampliar producció”.

L’empresa va parar la producció el dia de la nit de Nadal davant la falta de liquiditat i la impossibilitat de pagar els proveïdors. El dia 10 passat anunciava la presentació d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació que afectava la totalitat de la plantilla, unes 500 persones en períodes pic de producció, com el Nadal. Al·legava que preferia prendre esta decisió perquè els empleats pogueren cobrar almenys alguna cosa.

La resposta dels treballadors ha estat imminent, anunciant un calendari de mobilitzacions que començaven este pròxim dilluns i també concertant reunions amb diferents organismes públics per forçar el seu suport, com l’Ajuntament de Villena, que va mostrar la seua disposició a col·laborar per solucionar el conflicte.

Agrícola Villena té com a principal client Mercadona, a través d’Anecoop. Les dos firmes negocien des de fa setmanes a causa de la delicada situació que travessa la villenenca i que s’han agreujat davant la pujada de preus de primeres matèries, com els plàstics i la llum. En tot moment, la cooperativa ha mostrat la intenció de resoldre la situació que afecta centenars de persones de la comarca.

Últimes notícies

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.

València Basket busca prolongar la seua ratxa en la pista de l’Estudiants

El conjunt taronja visita a Estudiants en la jornada 17 per a estirar una ratxa de cinc victòries, impulsat pel seu bon moment en Eurolliga i la volta de peces clau.

Un Llevant Femení reforçat vol aprofitar el cansament del Reial Madrid

El Llevant Femení arriba animat pel seu primer triomf del curs i rep al Reial Madrid, segon en la taula, amb la idea d'explotar el seu menor descans. El dol es juga el dissabte a les 12.00 a Buñol.

La Generalitat valenciana titlla de xerrameca el finançament autonòmic fins que hi haja un text en el Congrés

El Consell ha sostingut que la proposta del Govern central és només un anunci fins que es registre un projecte de llei en el Congrés. Reclama un fons d'anivellament i més recursos per a servicis essencials.

Castelló dona el tret d’eixida a la Supercopa femenina amb horaris i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina, que reunix a Reial Madrid, Atlètic, Barcelona i Athletic en l'Estadi Castalia. La primera semifinal es retarda a les 19.15 i els partits comptaran amb un VAR a demanda en fase de prova.

Arriba Harry, borrasca d’alt impacte amb pluja, vent i temporal marítim al Mediterrani

Harry arribarà a inicis de la setmana vinent amb fort temporal marítim, ratxes molt fortes i pluges persistents en el nord-est peninsular i Balears, amb neu en muntanya.

Cap de setmana nuvolós en la Comunitat Valenciana i temporal marítim a partir del dimarts

Cap de setmana amb cels coberts i pluges, amb temperatures 1-2 °C per davall del normal. El dimarts arribarà un temporal marítim ràpid, amb ones de fins a 6 m en el nord de Castelló