Agrícola Villena reprén l’activitat després del pols de les mobilitzacions per l’ERTO

En un comunicat d’última hora d’ahir, l’empresa ha informat del principi d’acord amb Anecoop, el seu principal client, pel qual s’injecta liquiditat i garanteix la producció del 2021. Això suposa que els 500 afectats tornaran a la seua activitat previsiblement dilluns.

L’empresa ingressarà hui també la nòmina deguda del desembre. Ambdós firmes reconeixen que “encara que ens queda molta feina per fer totes les parts desitgem mostrar la nostra satisfacció”. Fonts d’UGT-PV expliquen que l’acord aconseguit també preveu “la possibilitat d’ampliar producció”.

L’empresa va parar la producció el dia de la nit de Nadal davant la falta de liquiditat i la impossibilitat de pagar els proveïdors. El dia 10 passat anunciava la presentació d’un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació que afectava la totalitat de la plantilla, unes 500 persones en períodes pic de producció, com el Nadal. Al·legava que preferia prendre esta decisió perquè els empleats pogueren cobrar almenys alguna cosa.

La resposta dels treballadors ha estat imminent, anunciant un calendari de mobilitzacions que començaven este pròxim dilluns i també concertant reunions amb diferents organismes públics per forçar el seu suport, com l’Ajuntament de Villena, que va mostrar la seua disposició a col·laborar per solucionar el conflicte.

Agrícola Villena té com a principal client Mercadona, a través d’Anecoop. Les dos firmes negocien des de fa setmanes a causa de la delicada situació que travessa la villenenca i que s’han agreujat davant la pujada de preus de primeres matèries, com els plàstics i la llum. En tot moment, la cooperativa ha mostrat la intenció de resoldre la situació que afecta centenars de persones de la comarca.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.