La plantilla d’Agrícola Villena es mobilitzarà a partir de dilluns per l’ERTO a 500 treballadors

Ejemplo de shortcode con estilo
Els sindicats UGT i CCOO han programat un pla de mobilitzacions per a la setmana que ve amb l’objectiu de demanar suports davant de l’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que afecta tota la plantilla d’Agrícola Villena. L’empresa està parada des del dia de la nit de Nadal davant la incapacitat d’afrontar els pagaments i […]

Els sindicats UGT i CCOO han programat un pla de mobilitzacions per a la setmana que ve amb l’objectiu de demanar suports davant de l’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que afecta tota la plantilla d’Agrícola Villena.

L’empresa està parada des del dia de la nit de Nadal davant la incapacitat d’afrontar els pagaments i les nòmines, per això els treballadors demanen «no estirar aquesta situació» que afecta més de 300 persones, 500 en moments àlgids com el Nadal. Si cal, prefereixen la liquidació de la cooperativa, apunten des de sindicats.

Els treballadors volen “forçar totes les administracions que puguem per cercar solucions”, començant per l’Ajuntament de la localitat, explica Rosario Benítez, secretària d’Acció Sindical de la Federació d’Indústria, Construcció i Agro d’UGT-PV. De fet, ja han parlat amb l’alcalde, Fulgencio Celdrán, “ja que això no només es tracta del tancament d’una empresa, es tracta del futur de desenes de famílies i de tota una comarca”. Aquest divendres es reuniran amb la Direcció General de Treball.

Al personal se li va atorgar inicialment un permís retribuït, però no han cobrat la nòmina de desembre i es tracta d’un col·lectiu que es regeix pel conveni laboral Agropecuari, amb el Salari Mínim Interprofessional. “La situació és complicada, hi ha molts fixos discontinus i l’ERTE plantejat consumeix atur” expliquen les mateixes fonts.

Les concentracions tindran lloc de dilluns a divendres, a les 11 del matí a la porta de la cooperativa. Des d’aquest punt els afectats recorreran els diferents supermercats que l’empresa Mercadona té a la localitat.

La cooperativa porta arrossegant problemes econòmics des de fa temps, especialment durant l’últim any comenten els treballadors. «Es tracta d’un problema de preus», explica Benítez. L’origen principal consideren que està en un model de gestió que ha tingut durant anys un únic client, Anecoop, que eixia a Mercadona.

Així mateix, assenyalen que la direcció de l’empresa ha treballat «dur» per obrir-se al mercat, però la pujada de costos de matèries primeres, plàstics i llum ha propiciat que «continuar l’activitat siga inviable davant la falta de liquiditat».

Les setmanes passades han negociat amb proveïdors fins que el dia 10 de gener es va desencadenar el diàleg. Des d’UGT-PV sostenen que tocaran totes les portes necessàries i les vies possibles per impedir l’extinció de la cooperativa, fins i tot demanar injecció econòmica.

La cúpula de la cooperativa comunicava dilluns passat la notícia als empleats, que van anar en massa al moll de càrrega. La gerència argumenta que han decidit presentar un ERTO per causes productives, tipus covid, perquè els empleats puguen cobrar una part del sou mentre renegocien amb el client.

L´empresa és un referent econòmic i també social per a la zona, amb una antiguitat de més d´un segle. Compta amb tres plantes de producció a Espanya, a Villena, Cadis i Segovia on prepara per a la venda un ampli assortiment de fruites i hortalisses.

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama diàleg i gestió per a millorar la vida ciutadana

El president defensa una política útil basada en l’estabilitat, els acords i la col·laboració per a afrontar reptes com la vivenda, l’educació i la justícia.

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.

Iñigo Pérez: «No hi ha res millor que jugar contra el millor equip»

Iñigo Pérez afronta amb il·lusió el duel contra el PSG i veu el partit com una ocasió per a refer-se de l’última derrota.

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.