9.3 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

La plantilla d’Agrícola Villena es mobilitzarà a partir de dilluns per l’ERTO a 500 treballadors

Els sindicats UGT i CCOO han programat un pla de mobilitzacions per a la setmana que ve amb l’objectiu de demanar suports davant de l’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que afecta tota la plantilla d’Agrícola Villena.

L’empresa està parada des del dia de la nit de Nadal davant la incapacitat d’afrontar els pagaments i les nòmines, per això els treballadors demanen «no estirar aquesta situació» que afecta més de 300 persones, 500 en moments àlgids com el Nadal. Si cal, prefereixen la liquidació de la cooperativa, apunten des de sindicats.

Els treballadors volen “forçar totes les administracions que puguem per cercar solucions”, començant per l’Ajuntament de la localitat, explica Rosario Benítez, secretària d’Acció Sindical de la Federació d’Indústria, Construcció i Agro d’UGT-PV. De fet, ja han parlat amb l’alcalde, Fulgencio Celdrán, “ja que això no només es tracta del tancament d’una empresa, es tracta del futur de desenes de famílies i de tota una comarca”. Aquest divendres es reuniran amb la Direcció General de Treball.

Al personal se li va atorgar inicialment un permís retribuït, però no han cobrat la nòmina de desembre i es tracta d’un col·lectiu que es regeix pel conveni laboral Agropecuari, amb el Salari Mínim Interprofessional. “La situació és complicada, hi ha molts fixos discontinus i l’ERTE plantejat consumeix atur” expliquen les mateixes fonts.

Les concentracions tindran lloc de dilluns a divendres, a les 11 del matí a la porta de la cooperativa. Des d’aquest punt els afectats recorreran els diferents supermercats que l’empresa Mercadona té a la localitat.

La cooperativa porta arrossegant problemes econòmics des de fa temps, especialment durant l’últim any comenten els treballadors. “Es tracta d’un problema de preus”, explica Benítez. L’origen principal consideren que està en un model de gestió que ha tingut durant anys un únic client, Anecoop, que eixia a Mercadona.

Així mateix, assenyalen que la direcció de l’empresa ha treballat “dur” per obrir-se al mercat, però la pujada de costos de matèries primeres, plàstics i llum ha propiciat que “continuar l’activitat siga inviable davant la falta de liquiditat”.

Les setmanes passades han negociat amb proveïdors fins que el dia 10 de gener es va desencadenar el diàleg. Des d’UGT-PV sostenen que tocaran totes les portes necessàries i les vies possibles per impedir l’extinció de la cooperativa, fins i tot demanar injecció econòmica.

La cúpula de la cooperativa comunicava dilluns passat la notícia als empleats, que van anar en massa al moll de càrrega. La gerència argumenta que han decidit presentar un ERTO per causes productives, tipus covid, perquè els empleats puguen cobrar una part del sou mentre renegocien amb el client.

L´empresa és un referent econòmic i també social per a la zona, amb una antiguitat de més d´un segle. Compta amb tres plantes de producció a Espanya, a Villena, Cadis i Segovia on prepara per a la venda un ampli assortiment de fruites i hortalisses.

Últimes notícies

Mor la pantera Mamba del Bioparc València per insuficiència renal als 20 anys

La femella de lleopard negre vivia en Bioparc València des de 2008 i formava part d'un grup internacional de conservació. Després d'una deterioració irreversible, es va decidir l'eutanàsia.

Ruixats moderats amb episodis forts i persistents a Castelló este dimarts

La Comunitat Valenciana afrontarà un dimarts de cels molt nuvolosos i ruixats moderats, amb el risc d'episodis forts i persistents a Castelló. Les temperatures baixaran i el vent serà variable, amb E/NE en el litoral.

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.