La plantilla d’Agrícola Villena es mobilitzarà a partir de dilluns per l’ERTO a 500 treballadors

Els sindicats UGT i CCOO han programat un pla de mobilitzacions per a la setmana que ve amb l’objectiu de demanar suports davant de l’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que afecta tota la plantilla d’Agrícola Villena.

L’empresa està parada des del dia de la nit de Nadal davant la incapacitat d’afrontar els pagaments i les nòmines, per això els treballadors demanen «no estirar aquesta situació» que afecta més de 300 persones, 500 en moments àlgids com el Nadal. Si cal, prefereixen la liquidació de la cooperativa, apunten des de sindicats.

Els treballadors volen “forçar totes les administracions que puguem per cercar solucions”, començant per l’Ajuntament de la localitat, explica Rosario Benítez, secretària d’Acció Sindical de la Federació d’Indústria, Construcció i Agro d’UGT-PV. De fet, ja han parlat amb l’alcalde, Fulgencio Celdrán, “ja que això no només es tracta del tancament d’una empresa, es tracta del futur de desenes de famílies i de tota una comarca”. Aquest divendres es reuniran amb la Direcció General de Treball.

Al personal se li va atorgar inicialment un permís retribuït, però no han cobrat la nòmina de desembre i es tracta d’un col·lectiu que es regeix pel conveni laboral Agropecuari, amb el Salari Mínim Interprofessional. “La situació és complicada, hi ha molts fixos discontinus i l’ERTE plantejat consumeix atur” expliquen les mateixes fonts.

Les concentracions tindran lloc de dilluns a divendres, a les 11 del matí a la porta de la cooperativa. Des d’aquest punt els afectats recorreran els diferents supermercats que l’empresa Mercadona té a la localitat.

La cooperativa porta arrossegant problemes econòmics des de fa temps, especialment durant l’últim any comenten els treballadors. «Es tracta d’un problema de preus», explica Benítez. L’origen principal consideren que està en un model de gestió que ha tingut durant anys un únic client, Anecoop, que eixia a Mercadona.

Així mateix, assenyalen que la direcció de l’empresa ha treballat «dur» per obrir-se al mercat, però la pujada de costos de matèries primeres, plàstics i llum ha propiciat que «continuar l’activitat siga inviable davant la falta de liquiditat».

Les setmanes passades han negociat amb proveïdors fins que el dia 10 de gener es va desencadenar el diàleg. Des d’UGT-PV sostenen que tocaran totes les portes necessàries i les vies possibles per impedir l’extinció de la cooperativa, fins i tot demanar injecció econòmica.

La cúpula de la cooperativa comunicava dilluns passat la notícia als empleats, que van anar en massa al moll de càrrega. La gerència argumenta que han decidit presentar un ERTO per causes productives, tipus covid, perquè els empleats puguen cobrar una part del sou mentre renegocien amb el client.

L´empresa és un referent econòmic i també social per a la zona, amb una antiguitat de més d´un segle. Compta amb tres plantes de producció a Espanya, a Villena, Cadis i Segovia on prepara per a la venda un ampli assortiment de fruites i hortalisses.

Últimes notícies

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.