La plantilla d’Agrícola Villena es mobilitzarà a partir de dilluns per l’ERTO a 500 treballadors

Els sindicats UGT i CCOO han programat un pla de mobilitzacions per a la setmana que ve amb l’objectiu de demanar suports davant de l’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que afecta tota la plantilla d’Agrícola Villena.

L’empresa està parada des del dia de la nit de Nadal davant la incapacitat d’afrontar els pagaments i les nòmines, per això els treballadors demanen «no estirar aquesta situació» que afecta més de 300 persones, 500 en moments àlgids com el Nadal. Si cal, prefereixen la liquidació de la cooperativa, apunten des de sindicats.

Els treballadors volen “forçar totes les administracions que puguem per cercar solucions”, començant per l’Ajuntament de la localitat, explica Rosario Benítez, secretària d’Acció Sindical de la Federació d’Indústria, Construcció i Agro d’UGT-PV. De fet, ja han parlat amb l’alcalde, Fulgencio Celdrán, “ja que això no només es tracta del tancament d’una empresa, es tracta del futur de desenes de famílies i de tota una comarca”. Aquest divendres es reuniran amb la Direcció General de Treball.

Al personal se li va atorgar inicialment un permís retribuït, però no han cobrat la nòmina de desembre i es tracta d’un col·lectiu que es regeix pel conveni laboral Agropecuari, amb el Salari Mínim Interprofessional. “La situació és complicada, hi ha molts fixos discontinus i l’ERTE plantejat consumeix atur” expliquen les mateixes fonts.

Les concentracions tindran lloc de dilluns a divendres, a les 11 del matí a la porta de la cooperativa. Des d’aquest punt els afectats recorreran els diferents supermercats que l’empresa Mercadona té a la localitat.

La cooperativa porta arrossegant problemes econòmics des de fa temps, especialment durant l’últim any comenten els treballadors. “Es tracta d’un problema de preus”, explica Benítez. L’origen principal consideren que està en un model de gestió que ha tingut durant anys un únic client, Anecoop, que eixia a Mercadona.

Així mateix, assenyalen que la direcció de l’empresa ha treballat “dur” per obrir-se al mercat, però la pujada de costos de matèries primeres, plàstics i llum ha propiciat que “continuar l’activitat siga inviable davant la falta de liquiditat”.

Les setmanes passades han negociat amb proveïdors fins que el dia 10 de gener es va desencadenar el diàleg. Des d’UGT-PV sostenen que tocaran totes les portes necessàries i les vies possibles per impedir l’extinció de la cooperativa, fins i tot demanar injecció econòmica.

La cúpula de la cooperativa comunicava dilluns passat la notícia als empleats, que van anar en massa al moll de càrrega. La gerència argumenta que han decidit presentar un ERTO per causes productives, tipus covid, perquè els empleats puguen cobrar una part del sou mentre renegocien amb el client.

L´empresa és un referent econòmic i també social per a la zona, amb una antiguitat de més d´un segle. Compta amb tres plantes de producció a Espanya, a Villena, Cadis i Segovia on prepara per a la venda un ampli assortiment de fruites i hortalisses.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.