16.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La plantilla d’Agrícola Villena es mobilitzarà a partir de dilluns per l’ERTO a 500 treballadors

Els sindicats UGT i CCOO han programat un pla de mobilitzacions per a la setmana que ve amb l’objectiu de demanar suports davant de l’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que afecta tota la plantilla d’Agrícola Villena.

L’empresa està parada des del dia de la nit de Nadal davant la incapacitat d’afrontar els pagaments i les nòmines, per això els treballadors demanen «no estirar aquesta situació» que afecta més de 300 persones, 500 en moments àlgids com el Nadal. Si cal, prefereixen la liquidació de la cooperativa, apunten des de sindicats.

Els treballadors volen “forçar totes les administracions que puguem per cercar solucions”, començant per l’Ajuntament de la localitat, explica Rosario Benítez, secretària d’Acció Sindical de la Federació d’Indústria, Construcció i Agro d’UGT-PV. De fet, ja han parlat amb l’alcalde, Fulgencio Celdrán, “ja que això no només es tracta del tancament d’una empresa, es tracta del futur de desenes de famílies i de tota una comarca”. Aquest divendres es reuniran amb la Direcció General de Treball.

Al personal se li va atorgar inicialment un permís retribuït, però no han cobrat la nòmina de desembre i es tracta d’un col·lectiu que es regeix pel conveni laboral Agropecuari, amb el Salari Mínim Interprofessional. “La situació és complicada, hi ha molts fixos discontinus i l’ERTE plantejat consumeix atur” expliquen les mateixes fonts.

Les concentracions tindran lloc de dilluns a divendres, a les 11 del matí a la porta de la cooperativa. Des d’aquest punt els afectats recorreran els diferents supermercats que l’empresa Mercadona té a la localitat.

La cooperativa porta arrossegant problemes econòmics des de fa temps, especialment durant l’últim any comenten els treballadors. “Es tracta d’un problema de preus”, explica Benítez. L’origen principal consideren que està en un model de gestió que ha tingut durant anys un únic client, Anecoop, que eixia a Mercadona.

Així mateix, assenyalen que la direcció de l’empresa ha treballat “dur” per obrir-se al mercat, però la pujada de costos de matèries primeres, plàstics i llum ha propiciat que “continuar l’activitat siga inviable davant la falta de liquiditat”.

Les setmanes passades han negociat amb proveïdors fins que el dia 10 de gener es va desencadenar el diàleg. Des d’UGT-PV sostenen que tocaran totes les portes necessàries i les vies possibles per impedir l’extinció de la cooperativa, fins i tot demanar injecció econòmica.

La cúpula de la cooperativa comunicava dilluns passat la notícia als empleats, que van anar en massa al moll de càrrega. La gerència argumenta que han decidit presentar un ERTO per causes productives, tipus covid, perquè els empleats puguen cobrar una part del sou mentre renegocien amb el client.

L´empresa és un referent econòmic i també social per a la zona, amb una antiguitat de més d´un segle. Compta amb tres plantes de producció a Espanya, a Villena, Cadis i Segovia on prepara per a la venda un ampli assortiment de fruites i hortalisses.

Últimes notícies

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.

Quinta jornada sense resultats en la busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

Els equips han tancat sense troballes la quinta jornada per a localitzar a tres espanyols després del naufragi prop de Padar. L'operatiu seguirà el dimecres.

Metrovalencia supera 3,6 milions de viatgers en el tram sud reobert després de la dana

En sis mesos des de la reobertura del 27 de juny, el tram entre València Sud i Castelló ha mogut 3.659.828 usuaris. La inversió de més de 100 milions i la reconstrucció de 50 km han normalitzat el servici en les Línies 1, 2 i 7.

El València es juga a Vigo tallar la seua ratxa sense guanyar fora

L'equip de Carlos Corberán visita al Celta per a buscar el seu primer triomf a domicili de la temporada i esquivar repetir el mal inici de la passada campanya.

Alacant ha aprovat ajudes de 300 euros per fill nascut en 2025 per a 332 famílies

L'Ajuntament ha aprovat la resolució definitiva de les ajudes de naixement de 2025: 300 euros per fill per a 332 famílies, amb un total de 100.000 euros. En 2026 el pressupost es duplica per a atendre tota la demanda.

Prop de 50 conductors al dia han donat positiu en alcohol i drogues en la Comunitat Valenciana

La campanya de la Guàrdia Civil entre el 15 i el 21 de desembre ha llançat 332 positius en alcohol i/o drogues després de 16.612 proves, amb reforç previst en Nit de cap d'any.

Cau la grip, puja la covid i baixen les infeccions respiratòries en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha reduït la incidència total d'infeccions respiratòries a 885,9 per 100.000, amb caiguda de la grip i repunt de la covid a 26,6. El VRS també ha baixat i les hospitalitzacions greus s'han mantingut estables en 25,7 per 100.000.