‘Ajornada’ a Castelló la vaga del sector de la neteja per la futura intermediació de la DGO

Sòl molt brut

 

Al crit de “la vaga no es para” desenes de treballadores en vaga del sector de la neteja han rebut la notícia que s»ajorna’ i es reprén l’activitat mentre a partir d’este dijous es preveu que es reprenguen les converses entre la patronal i els sindicats.

Així, quan hui, el secretari d’Acció Sindical de CCOO Hàbitat PV ha anunciat que a partir de hui es tornarà a treballar amb normalitat, la majoria de les treballadores s’han sentit ‘indignades, estafes i venudes’ com han manifestat moltes.

L’explicació que “el comité està negociant propostes” i que si el 12 no s’arribés a un acord “el 13 reprendrien l’atur” sembla no haver satisfet moltes de les persones que es pregunten ara perquè ha valgut una setmana sense cobrar si demà han de reprendre la feina amb la mateixa incertesa que abans.

De fet, a la plaça de les aules de Castelló, s’han viscut alguns moments tensos com recullen ja alguns vídeos pujats a xarxes socials amb encesos comentaris.

 

Unes imatges de les quals els primers a donar difusió han estat molts dels estudiants de l’UJI que s’havien mobilitzat per recollir aliments i aportar la seua xicoteta ajuda econòmica als qui s’han mobilitzat per defensar allò que reclamen com “un salari digne” al qual de moment sembla que encara no hi podran accedir.

 

Una intermediació que millora les condicions inicials

 

Per part seua des de CCOO, un dels dos sindicats que ha estat negociant les condicions, han emés un comunicat explicant que la intermediació a l’administració pública sol·licitada després de la negativa de l’empresariat a assumir les condicions proposades, fa que siga necessari este ajornament per a seguir negociant.

 

Negociació Neteja

Jordi Riera ha explicat en declaracions a València Diari la importància que sobre la taula hi haja unes propostes que fa només una setmana la patronal es negava a acceptar en rodó. A més, afegeix que també es tractarà de compensar el desgast que han patit durant estos dies les persones que s’han mobilitzat en esta vaga.

Respecte al malestar que se’n fan ressò algunes publicacions a les xarxes socials, Riera recorda que els acords es prenen per un comité negociador, “on estan CCOO i UGT” i per descomptat sempre es té en compte que les mobilitzacions hagen servit “com ha estat en esta ocasió perquè l’administració a través de la direcció general de treball exercisca de mediadora a l’hora de negociar unes condicions que milloren les que primer es van plantejar i que van ser rebutjades”.

 

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.