‘Ajornada’ a Castelló la vaga del sector de la neteja per la futura intermediació de la DGO

Sòl molt brut

 

Al crit de “la vaga no es para” desenes de treballadores en vaga del sector de la neteja han rebut la notícia que s”ajorna’ i es reprén l’activitat mentre a partir d’este dijous es preveu que es reprenguen les converses entre la patronal i els sindicats.

Així, quan hui, el secretari d’Acció Sindical de CCOO Hàbitat PV ha anunciat que a partir de hui es tornarà a treballar amb normalitat, la majoria de les treballadores s’han sentit ‘indignades, estafes i venudes’ com han manifestat moltes.

L’explicació que “el comité està negociant propostes” i que si el 12 no s’arribés a un acord “el 13 reprendrien l’atur” sembla no haver satisfet moltes de les persones que es pregunten ara perquè ha valgut una setmana sense cobrar si demà han de reprendre la feina amb la mateixa incertesa que abans.

De fet, a la plaça de les aules de Castelló, s’han viscut alguns moments tensos com recullen ja alguns vídeos pujats a xarxes socials amb encesos comentaris.

 

Unes imatges de les quals els primers a donar difusió han estat molts dels estudiants de l’UJI que s’havien mobilitzat per recollir aliments i aportar la seua xicoteta ajuda econòmica als qui s’han mobilitzat per defensar allò que reclamen com “un salari digne” al qual de moment sembla que encara no hi podran accedir.

 

Una intermediació que millora les condicions inicials

 

Per part seua des de CCOO, un dels dos sindicats que ha estat negociant les condicions, han emés un comunicat explicant que la intermediació a l’administració pública sol·licitada després de la negativa de l’empresariat a assumir les condicions proposades, fa que siga necessari este ajornament per a seguir negociant.

 

Negociació Neteja

Jordi Riera ha explicat en declaracions a València Diari la importància que sobre la taula hi haja unes propostes que fa només una setmana la patronal es negava a acceptar en rodó. A més, afegeix que també es tractarà de compensar el desgast que han patit durant estos dies les persones que s’han mobilitzat en esta vaga.

Respecte al malestar que se’n fan ressò algunes publicacions a les xarxes socials, Riera recorda que els acords es prenen per un comité negociador, “on estan CCOO i UGT” i per descomptat sempre es té en compte que les mobilitzacions hagen servit “com ha estat en esta ocasió perquè l’administració a través de la direcció general de treball exercisca de mediadora a l’hora de negociar unes condicions que milloren les que primer es van plantejar i que van ser rebutjades”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.

València Basket atropella 110-84 al UCAM Murcia amb un Jean Montero determinant

València va dominar des del salt inicial i va tancar una àmplia victòria en el Roig Arena, amb Montero (23 i 6) com a referència. La renda esborra el +12 de l'anada.