‘Ajornada’ a Castelló la vaga del sector de la neteja per la futura intermediació de la DGO

Ejemplo de shortcode con estilo
  Al crit de “la vaga no es para” desenes de treballadores en vaga del sector de la neteja han rebut la notícia que s»ajorna’ i es reprén l’activitat mentre a partir d’este dijous es preveu que es reprenguen les converses entre la patronal i els sindicats. Així, quan hui, el secretari d’Acció Sindical de […]
Sòl molt brut

 

Al crit de “la vaga no es para” desenes de treballadores en vaga del sector de la neteja han rebut la notícia que s»ajorna’ i es reprén l’activitat mentre a partir d’este dijous es preveu que es reprenguen les converses entre la patronal i els sindicats.

Així, quan hui, el secretari d’Acció Sindical de CCOO Hàbitat PV ha anunciat que a partir de hui es tornarà a treballar amb normalitat, la majoria de les treballadores s’han sentit ‘indignades, estafes i venudes’ com han manifestat moltes.

L’explicació que “el comité està negociant propostes” i que si el 12 no s’arribés a un acord “el 13 reprendrien l’atur” sembla no haver satisfet moltes de les persones que es pregunten ara perquè ha valgut una setmana sense cobrar si demà han de reprendre la feina amb la mateixa incertesa que abans.

De fet, a la plaça de les aules de Castelló, s’han viscut alguns moments tensos com recullen ja alguns vídeos pujats a xarxes socials amb encesos comentaris.

 

Unes imatges de les quals els primers a donar difusió han estat molts dels estudiants de l’UJI que s’havien mobilitzat per recollir aliments i aportar la seua xicoteta ajuda econòmica als qui s’han mobilitzat per defensar allò que reclamen com “un salari digne” al qual de moment sembla que encara no hi podran accedir.

 

Una intermediació que millora les condicions inicials

 

Per part seua des de CCOO, un dels dos sindicats que ha estat negociant les condicions, han emés un comunicat explicant que la intermediació a l’administració pública sol·licitada després de la negativa de l’empresariat a assumir les condicions proposades, fa que siga necessari este ajornament per a seguir negociant.

 

Negociació Neteja

Jordi Riera ha explicat en declaracions a València Diari la importància que sobre la taula hi haja unes propostes que fa només una setmana la patronal es negava a acceptar en rodó. A més, afegeix que també es tractarà de compensar el desgast que han patit durant estos dies les persones que s’han mobilitzat en esta vaga.

Respecte al malestar que se’n fan ressò algunes publicacions a les xarxes socials, Riera recorda que els acords es prenen per un comité negociador, “on estan CCOO i UGT” i per descomptat sempre es té en compte que les mobilitzacions hagen servit “com ha estat en esta ocasió perquè l’administració a través de la direcció general de treball exercisca de mediadora a l’hora de negociar unes condicions que milloren les que primer es van plantejar i que van ser rebutjades”.

 

Últimes notícies

Les víctimes de la dana del 2024 preparen actes d’homenatge a Paiporta, Alaquàs i València

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 commemoraran el segon aniversari amb actes d’homenatge i marxes a Alaquàs, Paiporta, València i altres municipis de la província. Els actes inclouen reconeixements, projeccions, música i una manifestació a València.

Temps estable en la Comunitat Valenciana i lleu descens de les temperatures

La Comunitat Valenciana afronta el tram final de la setmana amb oratge estable, alguns intervals de núvols i un lleu descens tèrmic este dijous. El vent bufarà fluix amb canvis de direcció i hi haurà marejadeta a les aigües costaneres.

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.