11.7 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

‘Ajornada’ a Castelló la vaga del sector de la neteja per la futura intermediació de la DGO

Sòl molt brut

 

Al crit de “la vaga no es para” desenes de treballadores en vaga del sector de la neteja han rebut la notícia que s”ajorna’ i es reprén l’activitat mentre a partir d’este dijous es preveu que es reprenguen les converses entre la patronal i els sindicats.

Així, quan hui, el secretari d’Acció Sindical de CCOO Hàbitat PV ha anunciat que a partir de hui es tornarà a treballar amb normalitat, la majoria de les treballadores s’han sentit ‘indignades, estafes i venudes’ com han manifestat moltes.

L’explicació que “el comité està negociant propostes” i que si el 12 no s’arribés a un acord “el 13 reprendrien l’atur” sembla no haver satisfet moltes de les persones que es pregunten ara perquè ha valgut una setmana sense cobrar si demà han de reprendre la feina amb la mateixa incertesa que abans.

De fet, a la plaça de les aules de Castelló, s’han viscut alguns moments tensos com recullen ja alguns vídeos pujats a xarxes socials amb encesos comentaris.

 

Unes imatges de les quals els primers a donar difusió han estat molts dels estudiants de l’UJI que s’havien mobilitzat per recollir aliments i aportar la seua xicoteta ajuda econòmica als qui s’han mobilitzat per defensar allò que reclamen com “un salari digne” al qual de moment sembla que encara no hi podran accedir.

 

Una intermediació que millora les condicions inicials

 

Per part seua des de CCOO, un dels dos sindicats que ha estat negociant les condicions, han emés un comunicat explicant que la intermediació a l’administració pública sol·licitada després de la negativa de l’empresariat a assumir les condicions proposades, fa que siga necessari este ajornament per a seguir negociant.

 

Negociació Neteja

Jordi Riera ha explicat en declaracions a València Diari la importància que sobre la taula hi haja unes propostes que fa només una setmana la patronal es negava a acceptar en rodó. A més, afegeix que també es tractarà de compensar el desgast que han patit durant estos dies les persones que s’han mobilitzat en esta vaga.

Respecte al malestar que se’n fan ressò algunes publicacions a les xarxes socials, Riera recorda que els acords es prenen per un comité negociador, “on estan CCOO i UGT” i per descomptat sempre es té en compte que les mobilitzacions hagen servit “com ha estat en esta ocasió perquè l’administració a través de la direcció general de treball exercisca de mediadora a l’hora de negociar unes condicions que milloren les que primer es van plantejar i que van ser rebutjades”.

 

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.