‘Ajornada’ a Castelló la vaga del sector de la neteja per la futura intermediació de la DGO

Sòl molt brut

 

Al crit de “la vaga no es para” desenes de treballadores en vaga del sector de la neteja han rebut la notícia que s»ajorna’ i es reprén l’activitat mentre a partir d’este dijous es preveu que es reprenguen les converses entre la patronal i els sindicats.

Així, quan hui, el secretari d’Acció Sindical de CCOO Hàbitat PV ha anunciat que a partir de hui es tornarà a treballar amb normalitat, la majoria de les treballadores s’han sentit ‘indignades, estafes i venudes’ com han manifestat moltes.

L’explicació que “el comité està negociant propostes” i que si el 12 no s’arribés a un acord “el 13 reprendrien l’atur” sembla no haver satisfet moltes de les persones que es pregunten ara perquè ha valgut una setmana sense cobrar si demà han de reprendre la feina amb la mateixa incertesa que abans.

De fet, a la plaça de les aules de Castelló, s’han viscut alguns moments tensos com recullen ja alguns vídeos pujats a xarxes socials amb encesos comentaris.

 

Unes imatges de les quals els primers a donar difusió han estat molts dels estudiants de l’UJI que s’havien mobilitzat per recollir aliments i aportar la seua xicoteta ajuda econòmica als qui s’han mobilitzat per defensar allò que reclamen com “un salari digne” al qual de moment sembla que encara no hi podran accedir.

 

Una intermediació que millora les condicions inicials

 

Per part seua des de CCOO, un dels dos sindicats que ha estat negociant les condicions, han emés un comunicat explicant que la intermediació a l’administració pública sol·licitada després de la negativa de l’empresariat a assumir les condicions proposades, fa que siga necessari este ajornament per a seguir negociant.

 

Negociació Neteja

Jordi Riera ha explicat en declaracions a València Diari la importància que sobre la taula hi haja unes propostes que fa només una setmana la patronal es negava a acceptar en rodó. A més, afegeix que també es tractarà de compensar el desgast que han patit durant estos dies les persones que s’han mobilitzat en esta vaga.

Respecte al malestar que se’n fan ressò algunes publicacions a les xarxes socials, Riera recorda que els acords es prenen per un comité negociador, “on estan CCOO i UGT” i per descomptat sempre es té en compte que les mobilitzacions hagen servit “com ha estat en esta ocasió perquè l’administració a través de la direcció general de treball exercisca de mediadora a l’hora de negociar unes condicions que milloren les que primer es van plantejar i que van ser rebutjades”.

 

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.