L’Ajuntament d’Alacant garantirà la lactància materna a les escoles municipals

A principi de setmana véiem en xarxes socials la denúncia d’una mare que no podia portar a l’escola infantil la seua llet materna. «Argumentaven que estava prohibit portar aliments de fora de centre», així ho explicava l’afectada a les seues xarxes socials, denunciant el que estava vivint. «M’agradaria compartir públicament la indignació i frustració que estic sentint. És una situació que em sembla com menys denigrant al segle XXI», explicava Flor al seu Facebook.

 

L’afectada denunciava que s’incloïa la llet materna en el mateix grup que un paquet de galetes per berenar o un pastís d’aniversari. «La llet materna és l’únic aliment que ha de prendre un nadó lactant fins mínim els sis mesos», assegurava Flor. Mitjançant este comunicat, desitjava «que algú amb sentit comú recapacite sobre les necessitats dels nostres fills».

Després d’esta denúncia per xarxes socials, que va tenir gran repercussió, l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, Va respondre també a través del seu compte de Facebook. «Vull deixar clar que entenem perfectament la seua postura i que defensem la lactància materna», explicava Barcala. A més, l’alcalde assegura «no haver tingut constància d’un altre cas semblant. És un assumpte que m’importa molt, ja que personalment sempre he estat partidari de la lactància materna en els primers mesos. I en la necessitat d’ajudar les mares a poder conciliar la seua vida laboral amb la familiar, sense més càrregues ni culpabilitats», explica.

No obstant això, des de LactAlicante asseguren que esta no és la primera vegada que passa. Encara que en altres casos «no han arribat a posar queixes o reclamacions». A més, asseguren que esta denúncia de Flor a través de xarxes socials «ha estat tot un encert».

Luis Barcala assegurava que este servei «ha de ser fonamental en tots els centres públics«, i garantia haver donat instruccions per resoldre este problema «immediatament».

L’Ajuntament d’Alacant facilita la lactància materna a les escoles municipals

 

D’altra banda, després d’esta denúncia, l’Ajuntament d’Alacant ha emés una resolució per al desenvolupament d’un protocol que garantisca la lactància materna en les dos escoles infantils municipals. Per a això, gestionarà la incorporació de neveres específiques per a la llet dels lactants. «Hem parlat amb la inspecció sanitària per aplicar totes les mesures necessàries per a garantir la lactància materna en les dos escoles infantils», ha recalcat Barcala.

D’esta manera, des de l’Ajuntament es pretén «donar totes les facilitats perquè les mares puguen complir amb el dret a la lactància a les escoles municipals», ha afegit. A més, el nou protocol plasma la normativa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). I contempla la doble possibilitat que les mares puguen donar el pit en els espais habilitats en els centres, així com l’aportació de les preses de llet que necessiten els lactants.

«Amb este decret interpretem la norma vigent a les escoles infantils«, ha incidit l’alcalde. «No serà necessari esperar a la reforma de la reglamentació sobre la lactància materna perquè este protocol s’incorpora de forma immediata a esta normativa dels dos centres», ha afegit.

Per concloure, l’alcalde publicava en el seu compte de Facebook una nova publicació reiterant el seu compromís «amb la lactància materna i la conciliació laboral i familiar de les mares, hem posat Solució d’immediata. Cap mare tornarà a tenir cap problema per donar la llet materna als seus nadons a les nostres escoles infantils», ha conclòs.

 

Últimes notícies

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.

València tanca parcs, suspén activitats i cancel·la els concerts de Vivers per l’ona de calor extrema

L’Ajuntament de València ha activat mesures excepcionals per l’alerta roja per calor, amb tancament de parcs, suspensió d’activitats i obertura de refugis climàtics.

València tanca parcs, suspén concerts i activa refugis climàtics per l’ona de calor extrema

València ha activat el Cecopal per l’alerta roja per calor, ha tancat parcs, cementeris i parcs infantils, ha cancel·lat els concerts de Vivers i ha obert refugis climàtics, a més d’adoptar restriccions en mercats, obres i activitats esportives.

L’Estat dona llum verda a les obres principals del barranc de la Saleta amb 132 milions

El Consell de Ministres ha autoritzat el contracte de 132,1 milions per a les obres de defensa davant inundacions al tram principal del barranc de la Saleta, entre Aldaia i la Via Verda, dins d’un pla que superarà els 150 milions d’inversió total.

Tres policies locals ferits en un operatiu contra la venda ambulant a Torrevieja

Tres agents de la Policia Local de Torrevieja han resultat ferits, un d’ells de consideració, en una intervenció contra la venda ambulant al passeig marítim, que ha acabat amb un manter detingut i un altre acusat d’agredir dos policies amb una defensa reglamentària.