L’Ajuntament d’Alacant garantirà la lactància materna a les escoles municipals

A principi de setmana véiem en xarxes socials la denúncia d’una mare que no podia portar a l’escola infantil la seua llet materna. «Argumentaven que estava prohibit portar aliments de fora de centre», així ho explicava l’afectada a les seues xarxes socials, denunciant el que estava vivint. «M’agradaria compartir públicament la indignació i frustració que estic sentint. És una situació que em sembla com menys denigrant al segle XXI», explicava Flor al seu Facebook.

 

L’afectada denunciava que s’incloïa la llet materna en el mateix grup que un paquet de galetes per berenar o un pastís d’aniversari. «La llet materna és l’únic aliment que ha de prendre un nadó lactant fins mínim els sis mesos», assegurava Flor. Mitjançant este comunicat, desitjava «que algú amb sentit comú recapacite sobre les necessitats dels nostres fills».

Després d’esta denúncia per xarxes socials, que va tenir gran repercussió, l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, Va respondre també a través del seu compte de Facebook. «Vull deixar clar que entenem perfectament la seua postura i que defensem la lactància materna», explicava Barcala. A més, l’alcalde assegura «no haver tingut constància d’un altre cas semblant. És un assumpte que m’importa molt, ja que personalment sempre he estat partidari de la lactància materna en els primers mesos. I en la necessitat d’ajudar les mares a poder conciliar la seua vida laboral amb la familiar, sense més càrregues ni culpabilitats», explica.

No obstant això, des de LactAlicante asseguren que esta no és la primera vegada que passa. Encara que en altres casos «no han arribat a posar queixes o reclamacions». A més, asseguren que esta denúncia de Flor a través de xarxes socials «ha estat tot un encert».

Luis Barcala assegurava que este servei «ha de ser fonamental en tots els centres públics«, i garantia haver donat instruccions per resoldre este problema «immediatament».

L’Ajuntament d’Alacant facilita la lactància materna a les escoles municipals

 

D’altra banda, després d’esta denúncia, l’Ajuntament d’Alacant ha emés una resolució per al desenvolupament d’un protocol que garantisca la lactància materna en les dos escoles infantils municipals. Per a això, gestionarà la incorporació de neveres específiques per a la llet dels lactants. «Hem parlat amb la inspecció sanitària per aplicar totes les mesures necessàries per a garantir la lactància materna en les dos escoles infantils», ha recalcat Barcala.

D’esta manera, des de l’Ajuntament es pretén «donar totes les facilitats perquè les mares puguen complir amb el dret a la lactància a les escoles municipals», ha afegit. A més, el nou protocol plasma la normativa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). I contempla la doble possibilitat que les mares puguen donar el pit en els espais habilitats en els centres, així com l’aportació de les preses de llet que necessiten els lactants.

«Amb este decret interpretem la norma vigent a les escoles infantils«, ha incidit l’alcalde. «No serà necessari esperar a la reforma de la reglamentació sobre la lactància materna perquè este protocol s’incorpora de forma immediata a esta normativa dels dos centres», ha afegit.

Per concloure, l’alcalde publicava en el seu compte de Facebook una nova publicació reiterant el seu compromís «amb la lactància materna i la conciliació laboral i familiar de les mares, hem posat Solució d’immediata. Cap mare tornarà a tenir cap problema per donar la llet materna als seus nadons a les nostres escoles infantils», ha conclòs.

 

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.