L’Ajuntament d’Alacant garantirà la lactància materna a les escoles municipals

A principi de setmana véiem en xarxes socials la denúncia d’una mare que no podia portar a l’escola infantil la seua llet materna. «Argumentaven que estava prohibit portar aliments de fora de centre», així ho explicava l’afectada a les seues xarxes socials, denunciant el que estava vivint. «M’agradaria compartir públicament la indignació i frustració que estic sentint. És una situació que em sembla com menys denigrant al segle XXI», explicava Flor al seu Facebook.

 

L’afectada denunciava que s’incloïa la llet materna en el mateix grup que un paquet de galetes per berenar o un pastís d’aniversari. «La llet materna és l’únic aliment que ha de prendre un nadó lactant fins mínim els sis mesos», assegurava Flor. Mitjançant este comunicat, desitjava «que algú amb sentit comú recapacite sobre les necessitats dels nostres fills».

Després d’esta denúncia per xarxes socials, que va tenir gran repercussió, l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, Va respondre també a través del seu compte de Facebook. «Vull deixar clar que entenem perfectament la seua postura i que defensem la lactància materna», explicava Barcala. A més, l’alcalde assegura «no haver tingut constància d’un altre cas semblant. És un assumpte que m’importa molt, ja que personalment sempre he estat partidari de la lactància materna en els primers mesos. I en la necessitat d’ajudar les mares a poder conciliar la seua vida laboral amb la familiar, sense més càrregues ni culpabilitats», explica.

No obstant això, des de LactAlicante asseguren que esta no és la primera vegada que passa. Encara que en altres casos «no han arribat a posar queixes o reclamacions». A més, asseguren que esta denúncia de Flor a través de xarxes socials «ha estat tot un encert».

Luis Barcala assegurava que este servei «ha de ser fonamental en tots els centres públics«, i garantia haver donat instruccions per resoldre este problema «immediatament».

L’Ajuntament d’Alacant facilita la lactància materna a les escoles municipals

 

D’altra banda, després d’esta denúncia, l’Ajuntament d’Alacant ha emés una resolució per al desenvolupament d’un protocol que garantisca la lactància materna en les dos escoles infantils municipals. Per a això, gestionarà la incorporació de neveres específiques per a la llet dels lactants. «Hem parlat amb la inspecció sanitària per aplicar totes les mesures necessàries per a garantir la lactància materna en les dos escoles infantils», ha recalcat Barcala.

D’esta manera, des de l’Ajuntament es pretén «donar totes les facilitats perquè les mares puguen complir amb el dret a la lactància a les escoles municipals», ha afegit. A més, el nou protocol plasma la normativa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). I contempla la doble possibilitat que les mares puguen donar el pit en els espais habilitats en els centres, així com l’aportació de les preses de llet que necessiten els lactants.

«Amb este decret interpretem la norma vigent a les escoles infantils«, ha incidit l’alcalde. «No serà necessari esperar a la reforma de la reglamentació sobre la lactància materna perquè este protocol s’incorpora de forma immediata a esta normativa dels dos centres», ha afegit.

Per concloure, l’alcalde publicava en el seu compte de Facebook una nova publicació reiterant el seu compromís «amb la lactància materna i la conciliació laboral i familiar de les mares, hem posat Solució d’immediata. Cap mare tornarà a tenir cap problema per donar la llet materna als seus nadons a les nostres escoles infantils», ha conclòs.

 

Últimes notícies

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.
FILMOTECA D'ESTIU