L’Ajuntament d’Alacant garantirà la lactància materna a les escoles municipals

A principi de setmana véiem en xarxes socials la denúncia d’una mare que no podia portar a l’escola infantil la seua llet materna. «Argumentaven que estava prohibit portar aliments de fora de centre», així ho explicava l’afectada a les seues xarxes socials, denunciant el que estava vivint. «M’agradaria compartir públicament la indignació i frustració que estic sentint. És una situació que em sembla com menys denigrant al segle XXI», explicava Flor al seu Facebook.

 

L’afectada denunciava que s’incloïa la llet materna en el mateix grup que un paquet de galetes per berenar o un pastís d’aniversari. «La llet materna és l’únic aliment que ha de prendre un nadó lactant fins mínim els sis mesos», assegurava Flor. Mitjançant este comunicat, desitjava «que algú amb sentit comú recapacite sobre les necessitats dels nostres fills».

Després d’esta denúncia per xarxes socials, que va tenir gran repercussió, l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, Va respondre també a través del seu compte de Facebook. «Vull deixar clar que entenem perfectament la seua postura i que defensem la lactància materna», explicava Barcala. A més, l’alcalde assegura «no haver tingut constància d’un altre cas semblant. És un assumpte que m’importa molt, ja que personalment sempre he estat partidari de la lactància materna en els primers mesos. I en la necessitat d’ajudar les mares a poder conciliar la seua vida laboral amb la familiar, sense més càrregues ni culpabilitats», explica.

No obstant això, des de LactAlicante asseguren que esta no és la primera vegada que passa. Encara que en altres casos «no han arribat a posar queixes o reclamacions». A més, asseguren que esta denúncia de Flor a través de xarxes socials «ha estat tot un encert».

Luis Barcala assegurava que este servei «ha de ser fonamental en tots els centres públics«, i garantia haver donat instruccions per resoldre este problema «immediatament».

L’Ajuntament d’Alacant facilita la lactància materna a les escoles municipals

 

D’altra banda, després d’esta denúncia, l’Ajuntament d’Alacant ha emés una resolució per al desenvolupament d’un protocol que garantisca la lactància materna en les dos escoles infantils municipals. Per a això, gestionarà la incorporació de neveres específiques per a la llet dels lactants. «Hem parlat amb la inspecció sanitària per aplicar totes les mesures necessàries per a garantir la lactància materna en les dos escoles infantils», ha recalcat Barcala.

D’esta manera, des de l’Ajuntament es pretén «donar totes les facilitats perquè les mares puguen complir amb el dret a la lactància a les escoles municipals», ha afegit. A més, el nou protocol plasma la normativa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). I contempla la doble possibilitat que les mares puguen donar el pit en els espais habilitats en els centres, així com l’aportació de les preses de llet que necessiten els lactants.

«Amb este decret interpretem la norma vigent a les escoles infantils«, ha incidit l’alcalde. «No serà necessari esperar a la reforma de la reglamentació sobre la lactància materna perquè este protocol s’incorpora de forma immediata a esta normativa dels dos centres», ha afegit.

Per concloure, l’alcalde publicava en el seu compte de Facebook una nova publicació reiterant el seu compromís «amb la lactància materna i la conciliació laboral i familiar de les mares, hem posat Solució d’immediata. Cap mare tornarà a tenir cap problema per donar la llet materna als seus nadons a les nostres escoles infantils», ha conclòs.

 

Últimes notícies

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.

A presó per intentar entrar huit quilos de cocaïna líquida a l’aeroport de València

Funcionaris de l’Agència Tributària i la Guàrdia Civil han detingut a l’aeroport de València un espanyol de 51 anys amb més de huit quilos de cocaïna líquida amagats en botes de xampú procedents de la República Dominicana. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó per un delicte contra la salut pública.

Extingit l’incendi de la Vall d’Uixó després de la seua reactivació a Onda

L’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó el 25 de juliol i reactivat a Onda ha quedat finalment extingit després de 40 dies actiu i tres reproduccions.

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.