L’Ajuntament d’Alacant garantirà la lactància materna a les escoles municipals

A principi de setmana véiem en xarxes socials la denúncia d’una mare que no podia portar a l’escola infantil la seua llet materna. «Argumentaven que estava prohibit portar aliments de fora de centre», així ho explicava l’afectada a les seues xarxes socials, denunciant el que estava vivint. «M’agradaria compartir públicament la indignació i frustració que estic sentint. És una situació que em sembla com menys denigrant al segle XXI», explicava Flor al seu Facebook.

 

L’afectada denunciava que s’incloïa la llet materna en el mateix grup que un paquet de galetes per berenar o un pastís d’aniversari. «La llet materna és l’únic aliment que ha de prendre un nadó lactant fins mínim els sis mesos», assegurava Flor. Mitjançant este comunicat, desitjava «que algú amb sentit comú recapacite sobre les necessitats dels nostres fills».

Després d’esta denúncia per xarxes socials, que va tenir gran repercussió, l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, Va respondre també a través del seu compte de Facebook. «Vull deixar clar que entenem perfectament la seua postura i que defensem la lactància materna», explicava Barcala. A més, l’alcalde assegura «no haver tingut constància d’un altre cas semblant. És un assumpte que m’importa molt, ja que personalment sempre he estat partidari de la lactància materna en els primers mesos. I en la necessitat d’ajudar les mares a poder conciliar la seua vida laboral amb la familiar, sense més càrregues ni culpabilitats», explica.

No obstant això, des de LactAlicante asseguren que esta no és la primera vegada que passa. Encara que en altres casos «no han arribat a posar queixes o reclamacions». A més, asseguren que esta denúncia de Flor a través de xarxes socials «ha estat tot un encert».

Luis Barcala assegurava que este servei «ha de ser fonamental en tots els centres públics«, i garantia haver donat instruccions per resoldre este problema «immediatament».

L’Ajuntament d’Alacant facilita la lactància materna a les escoles municipals

 

D’altra banda, després d’esta denúncia, l’Ajuntament d’Alacant ha emés una resolució per al desenvolupament d’un protocol que garantisca la lactància materna en les dos escoles infantils municipals. Per a això, gestionarà la incorporació de neveres específiques per a la llet dels lactants. «Hem parlat amb la inspecció sanitària per aplicar totes les mesures necessàries per a garantir la lactància materna en les dos escoles infantils», ha recalcat Barcala.

D’esta manera, des de l’Ajuntament es pretén «donar totes les facilitats perquè les mares puguen complir amb el dret a la lactància a les escoles municipals», ha afegit. A més, el nou protocol plasma la normativa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). I contempla la doble possibilitat que les mares puguen donar el pit en els espais habilitats en els centres, així com l’aportació de les preses de llet que necessiten els lactants.

«Amb este decret interpretem la norma vigent a les escoles infantils«, ha incidit l’alcalde. «No serà necessari esperar a la reforma de la reglamentació sobre la lactància materna perquè este protocol s’incorpora de forma immediata a esta normativa dels dos centres», ha afegit.

Per concloure, l’alcalde publicava en el seu compte de Facebook una nova publicació reiterant el seu compromís «amb la lactància materna i la conciliació laboral i familiar de les mares, hem posat Solució d’immediata. Cap mare tornarà a tenir cap problema per donar la llet materna als seus nadons a les nostres escoles infantils», ha conclòs.

 

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.