16.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Alfafar col·labora amb la UCV en prevenció de conductes addictives

 

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) dependent de la regidoria de Serveis Socials, ha format part d’un seminari de formació inclòs en el màster que imparteix la Universitat Catòlica de València (UCV) d’Educació i Rehabilitació de Conductes Addictives.

Aquest seminari pràctic ha tingut com a objectiu el fet de donar a conéixer a l’alumnat el funcionament, normativa i treball que es duu a terme des de la UPCCA d’Alfafar.

Alguns dels camps en els quals se centra la formació són la normativa bàsica en conductes addictives, la relacionada amb l’acreditació de centres i programes o les gestions requerides per a l’acreditació dels programes i centres de drogodependències de la Generalitat Valenciana.

Des de la UPCCA també han presentat l’estructura i funcionament del servei a Alfafar i la seua coordinació amb recursos de Serveis Socials Municipals, Joventut i Igualtat.

De la mateixa manera, es va exposar la seua relació amb els plans municipals de drogodependències com a eines clau en conductes addictives. Com a exemple, es va incloure una explicació sobre l’IV Pla Municipal de Drogodependències d’Alfafar.

A més de l’esmentat seminari, la UPCCA rebrà a cinc estudiants que realitzaran les seues pràctiques en l’Ajuntament d’Alfafar entre els mesos de gener i abril.

Amb aquestes accions, el consistori reforça el seu compromís a través de la formació de professionals en matèria de prevenció de conductes addictives.

Últimes notícies

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.

Quinta jornada sense resultats en la busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

Els equips han tancat sense troballes la quinta jornada per a localitzar a tres espanyols després del naufragi prop de Padar. L'operatiu seguirà el dimecres.

Metrovalencia supera 3,6 milions de viatgers en el tram sud reobert després de la dana

En sis mesos des de la reobertura del 27 de juny, el tram entre València Sud i Castelló ha mogut 3.659.828 usuaris. La inversió de més de 100 milions i la reconstrucció de 50 km han normalitzat el servici en les Línies 1, 2 i 7.

El València es juga a Vigo tallar la seua ratxa sense guanyar fora

L'equip de Carlos Corberán visita al Celta per a buscar el seu primer triomf a domicili de la temporada i esquivar repetir el mal inici de la passada campanya.

Alacant ha aprovat ajudes de 300 euros per fill nascut en 2025 per a 332 famílies

L'Ajuntament ha aprovat la resolució definitiva de les ajudes de naixement de 2025: 300 euros per fill per a 332 famílies, amb un total de 100.000 euros. En 2026 el pressupost es duplica per a atendre tota la demanda.

Prop de 50 conductors al dia han donat positiu en alcohol i drogues en la Comunitat Valenciana

La campanya de la Guàrdia Civil entre el 15 i el 21 de desembre ha llançat 332 positius en alcohol i/o drogues després de 16.612 proves, amb reforç previst en Nit de cap d'any.

Cau la grip, puja la covid i baixen les infeccions respiratòries en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha reduït la incidència total d'infeccions respiratòries a 885,9 per 100.000, amb caiguda de la grip i repunt de la covid a 26,6. El VRS també ha baixat i les hospitalitzacions greus s'han mantingut estables en 25,7 per 100.000.