Alfafar col·labora amb la UCV en prevenció de conductes addictives

 

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) dependent de la regidoria de Serveis Socials, ha format part d’un seminari de formació inclòs en el màster que imparteix la Universitat Catòlica de València (UCV) d’Educació i Rehabilitació de Conductes Addictives.

Aquest seminari pràctic ha tingut com a objectiu el fet de donar a conéixer a l’alumnat el funcionament, normativa i treball que es duu a terme des de la UPCCA d’Alfafar.

Alguns dels camps en els quals se centra la formació són la normativa bàsica en conductes addictives, la relacionada amb l’acreditació de centres i programes o les gestions requerides per a l’acreditació dels programes i centres de drogodependències de la Generalitat Valenciana.

Des de la UPCCA també han presentat l’estructura i funcionament del servei a Alfafar i la seua coordinació amb recursos de Serveis Socials Municipals, Joventut i Igualtat.

De la mateixa manera, es va exposar la seua relació amb els plans municipals de drogodependències com a eines clau en conductes addictives. Com a exemple, es va incloure una explicació sobre l’IV Pla Municipal de Drogodependències d’Alfafar.

A més de l’esmentat seminari, la UPCCA rebrà a cinc estudiants que realitzaran les seues pràctiques en l’Ajuntament d’Alfafar entre els mesos de gener i abril.

Amb aquestes accions, el consistori reforça el seu compromís a través de la formació de professionals en matèria de prevenció de conductes addictives.

Últimes notícies

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.

Dissabte de cels buidats i ratxes molt fortes de vent a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte de temps estable i majorment buidat, amb descens de les mínimes i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló durant la primera mitat del dia.

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.