Alfafar col·labora amb la UCV en prevenció de conductes addictives

 

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) dependent de la regidoria de Serveis Socials, ha format part d’un seminari de formació inclòs en el màster que imparteix la Universitat Catòlica de València (UCV) d’Educació i Rehabilitació de Conductes Addictives.

Aquest seminari pràctic ha tingut com a objectiu el fet de donar a conéixer a l’alumnat el funcionament, normativa i treball que es duu a terme des de la UPCCA d’Alfafar.

Alguns dels camps en els quals se centra la formació són la normativa bàsica en conductes addictives, la relacionada amb l’acreditació de centres i programes o les gestions requerides per a l’acreditació dels programes i centres de drogodependències de la Generalitat Valenciana.

Des de la UPCCA també han presentat l’estructura i funcionament del servei a Alfafar i la seua coordinació amb recursos de Serveis Socials Municipals, Joventut i Igualtat.

De la mateixa manera, es va exposar la seua relació amb els plans municipals de drogodependències com a eines clau en conductes addictives. Com a exemple, es va incloure una explicació sobre l’IV Pla Municipal de Drogodependències d’Alfafar.

A més de l’esmentat seminari, la UPCCA rebrà a cinc estudiants que realitzaran les seues pràctiques en l’Ajuntament d’Alfafar entre els mesos de gener i abril.

Amb aquestes accions, el consistori reforça el seu compromís a través de la formació de professionals en matèria de prevenció de conductes addictives.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.