Alfafar col·labora amb la UCV en prevenció de conductes addictives

 

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) dependent de la regidoria de Serveis Socials, ha format part d’un seminari de formació inclòs en el màster que imparteix la Universitat Catòlica de València (UCV) d’Educació i Rehabilitació de Conductes Addictives.

Aquest seminari pràctic ha tingut com a objectiu el fet de donar a conéixer a l’alumnat el funcionament, normativa i treball que es duu a terme des de la UPCCA d’Alfafar.

Alguns dels camps en els quals se centra la formació són la normativa bàsica en conductes addictives, la relacionada amb l’acreditació de centres i programes o les gestions requerides per a l’acreditació dels programes i centres de drogodependències de la Generalitat Valenciana.

Des de la UPCCA també han presentat l’estructura i funcionament del servei a Alfafar i la seua coordinació amb recursos de Serveis Socials Municipals, Joventut i Igualtat.

De la mateixa manera, es va exposar la seua relació amb els plans municipals de drogodependències com a eines clau en conductes addictives. Com a exemple, es va incloure una explicació sobre l’IV Pla Municipal de Drogodependències d’Alfafar.

A més de l’esmentat seminari, la UPCCA rebrà a cinc estudiants que realitzaran les seues pràctiques en l’Ajuntament d’Alfafar entre els mesos de gener i abril.

Amb aquestes accions, el consistori reforça el seu compromís a través de la formació de professionals en matèria de prevenció de conductes addictives.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.