Alfafar col·labora amb la UCV en prevenció de conductes addictives

 

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) dependent de la regidoria de Serveis Socials, ha format part d’un seminari de formació inclòs en el màster que imparteix la Universitat Catòlica de València (UCV) d’Educació i Rehabilitació de Conductes Addictives.

Aquest seminari pràctic ha tingut com a objectiu el fet de donar a conéixer a l’alumnat el funcionament, normativa i treball que es duu a terme des de la UPCCA d’Alfafar.

Alguns dels camps en els quals se centra la formació són la normativa bàsica en conductes addictives, la relacionada amb l’acreditació de centres i programes o les gestions requerides per a l’acreditació dels programes i centres de drogodependències de la Generalitat Valenciana.

Des de la UPCCA també han presentat l’estructura i funcionament del servei a Alfafar i la seua coordinació amb recursos de Serveis Socials Municipals, Joventut i Igualtat.

De la mateixa manera, es va exposar la seua relació amb els plans municipals de drogodependències com a eines clau en conductes addictives. Com a exemple, es va incloure una explicació sobre l’IV Pla Municipal de Drogodependències d’Alfafar.

A més de l’esmentat seminari, la UPCCA rebrà a cinc estudiants que realitzaran les seues pràctiques en l’Ajuntament d’Alfafar entre els mesos de gener i abril.

Amb aquestes accions, el consistori reforça el seu compromís a través de la formació de professionals en matèria de prevenció de conductes addictives.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU