Aprovades les bases de la borsa de treball de mestres d’educació primària a València

 

La Junta de Govern Local ha aprovat hui les bases de la convocatòria per a la constitució d’una borsa de treball de mestres d’educació primària i el nomenament com a funcionariat de huit tècnics i tècniques de participació ciutadana i transparència, segons ha informat el vicealcalde, Sergi Campillo.

Sobre la borsa de treball de mestres d’educació primària per a nomenaments interins i per millora d’ocupació, Campillo ha detallat els requisits per inscriure’s: estar en possessió del títol de mestre o mestra en l’especialitat d’educació primària, el títol de grau corresponent o les titulacions que es declaren equivalents o homologades per l’administració educativa (o estar en condicions d’obtenir-les en la data en què finalitze el termini de presentació d’instàncies); tindre el certificat de capacitació de llengua estrangera d’anglés nivell B2, i el certificat de capacitació per a l’ensenyament en valencià.

El vicealcalde ha explicat que “la borsa actual de mestre d’educació primària, que també va fer el nostre govern, s’ha esgotat, i ara iniciem el procediment per constituir una nova borsa per cobrir baixes i jubilacions amb personal interí”.

Campillo ha recordat que “este govern, fins a l’any passat, ja havia fet més d’una vintena de contractacions de mestres d’educació infantil, llengua estrangera, educació física i musical per reforçar la plantilla dels tres centres d’educació primària i infantil (CEIP) i les escoletes infantils de gestió directa de l’Ajuntament”, a la qual cosa s’ha d’afegir “la contractació de tres persones subalternes més per a estos centres, la incorporació de tres mestres d’educació infantil, a més de la constitució d’una borsa d’educadors i educadores infantils durant esta época de covid”.

L’òrgan col·legiat també ha acordat el nomenament com a funcionariat en pràctiques i de carrera a les persones que han superat la convocatòria de huit tècnics i tècniques de participació ciutadana i transparència.

De les places, derivades de l’Oferta Pública d’Ocupació (OPE) de 2016, una s’incorporarà al servici de Transparència i Govern Obert, mentre que la resta ho farà al servici de Descentralització Ciutadana i Transparència.

El vicealcalde ha destacat “el treball fet per este equip de govern per dotar la plantilla dels efectius necessaris per a donar el millor servici públic a la ciutadania, concretament en una àrea prioritària per al govern de Joan Ribó, com és la de transparència i participació ciutadana”.

Campillo ha assenyalat que l’OPE de 2016 “va ser la primera que va fer este govern” i, “a banda de la gran novetat que vam introduir places d’agent de Policia Local per primera volta en una dècada, es van contemplar perfils que mancaven en la plantilla municipal”, com ara les figures d’agent i tècnic d’igualtat —el procés selectiu de les quals està ara en marxa—, tècnic de cooperació al desenvolupament o tècnic de participació ciutadana i transparència.
 

Este és l’enllaç per accedir a la informació.

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.