Una associació juvenil de voluntaris ensenyarà als majors a utilitzar i interactuar amb el mòbil

Una associació juvenil d’Alacant ha proposat com a treball voluntari realitzar una sèrie de tallers per a ensenyar a les persones majors dels barris de Pla – Carolines, Campoamor i Altozano a interactuar amb el telèfon mòbil, a comunicar-se a través de les xarxes socials i a manejar-se amb les aplicacions tecnològiques per a solucionar les seues cites mèdiques, sobre transports, etc.

Els protagonistes d’esta iniciativa pedagògica i social són integrants de l’agrupació Edusi Joven, àrea Las Cigarreras, els qui utilitzen com a lloc de reunió habitual una sala del centre municipal comunitari Plá, que gestiona la Regidoria d’Acció Social al carrer Barcelona.

Les classes començaran el dilluns 19 de juliol en l’àrea tècnica de les oficines Edusi, en l’immoble de les Cigarreras, més concretament, en l’antiga zona administrativa de la fàbrica de tabacs. Hi haurà dos grups d’ensenyants i alumnes, que es distribuiran en dos tandes de classes: dilluns i dimecres i dimarts i dijous, en horari de matins.

Alumnes inscrits

Els alumnes són persones majors de 60 anys residents en els barris Edusi – Cigarreras, els compresos entre els castells Santa Bàrbara i Sant Ferran, que s’han brindat també de manera voluntària per a rebre ensenyaments sobre la utilització dels telèfons intel·ligents amb la finalitat de millorar les seues habilitats socials i ampliar la seua esfera de relacions. El termini d’inscripció per a assistir a estes classes ha estat obert del 2 al 13 de juliol.

El programa que empara esta experiència és d’intervenció amb persones joves i majors es canalitza a través de la realització de tallers intergeneracionals per a l’alfabetització digital. Este objectiu coincideix amb els de «creixement intel·ligent i impuls del coneixement, l’aprenentatge i la societat digital» que propugna la UE entre les seues prioritats polítiques.

Comunicar-se per Whats App i Telegram

Els majors anotats en estos tallers rebran lliçons dels joves per a endinsar-se en les xarxes socials i millorar el seu món de relacions a través de WhatsApp i Telegram. L’ús del correu electrònic i el maneig d’aplicacions per a demanar cites en els seus centres de salut o per a consultar sobre els temps d’espera en les parades del bus o Tram són unes altres de les matèries que es tractaran en els tallers, segons informen des de la coordinació del centre municipal del Plá.

El grup d’adolescents i joves que s’ha ofert de forma desinteressa per a desenvolupar esta proposta pedagògica és «especialment participatiu«, segons precisen des del centre comunitari. Recentment, la mateixa agrupació Edusi Joven ha pres part en les tasques de pintura de murals per a la decoració interior d’estades de les referides instal·lacions de l’Ajuntament, operatives en el número 12 del carrer Barcelona.

A més de veure els comentaris en les xarxes, els majors aprendran a consultar pàgines sobre el temps, llegir i revisar les webs sobre els assumptes que siguen del seu interés.

Edusi Cigarreras és una estratègia de desenvolupament urbà sostenible elaborada per l’Ajuntament d’Alacant que persegueix la recuperació i dinamització d’una important àrea urbana, la inclosa entre els dos castells.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.

Set municipis de la Comunitat es queden sense Punts de Trobada Familiar judicials, segons el PSPV

El PSPV denuncia que el nou mapa de Punts de Trobada Familiar Judicials manté el tancament de centres en set municipis valencians i critica el Consell per reduir la xarxa de protecció a la infància. Els socialistes avisen que més de 2.000 famílies es veuran afectades i hauran de fer més desplaçaments i front a més llistes d’espera.