11.5 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Una associació juvenil de voluntaris ensenyarà als majors a utilitzar i interactuar amb el mòbil

Una associació juvenil d’Alacant ha proposat com a treball voluntari realitzar una sèrie de tallers per a ensenyar a les persones majors dels barris de Pla – Carolines, Campoamor i Altozano a interactuar amb el telèfon mòbil, a comunicar-se a través de les xarxes socials i a manejar-se amb les aplicacions tecnològiques per a solucionar les seues cites mèdiques, sobre transports, etc.

Els protagonistes d’esta iniciativa pedagògica i social són integrants de l’agrupació Edusi Joven, àrea Las Cigarreras, els qui utilitzen com a lloc de reunió habitual una sala del centre municipal comunitari Plá, que gestiona la Regidoria d’Acció Social al carrer Barcelona.

Les classes començaran el dilluns 19 de juliol en l’àrea tècnica de les oficines Edusi, en l’immoble de les Cigarreras, més concretament, en l’antiga zona administrativa de la fàbrica de tabacs. Hi haurà dos grups d’ensenyants i alumnes, que es distribuiran en dos tandes de classes: dilluns i dimecres i dimarts i dijous, en horari de matins.

Alumnes inscrits

Els alumnes són persones majors de 60 anys residents en els barris Edusi – Cigarreras, els compresos entre els castells Santa Bàrbara i Sant Ferran, que s’han brindat també de manera voluntària per a rebre ensenyaments sobre la utilització dels telèfons intel·ligents amb la finalitat de millorar les seues habilitats socials i ampliar la seua esfera de relacions. El termini d’inscripció per a assistir a estes classes ha estat obert del 2 al 13 de juliol.

El programa que empara esta experiència és d’intervenció amb persones joves i majors es canalitza a través de la realització de tallers intergeneracionals per a l’alfabetització digital. Este objectiu coincideix amb els de “creixement intel·ligent i impuls del coneixement, l’aprenentatge i la societat digital” que propugna la UE entre les seues prioritats polítiques.

Comunicar-se per Whats App i Telegram

Els majors anotats en estos tallers rebran lliçons dels joves per a endinsar-se en les xarxes socials i millorar el seu món de relacions a través de WhatsApp i Telegram. L’ús del correu electrònic i el maneig d’aplicacions per a demanar cites en els seus centres de salut o per a consultar sobre els temps d’espera en les parades del bus o Tram són unes altres de les matèries que es tractaran en els tallers, segons informen des de la coordinació del centre municipal del Plá.

El grup d’adolescents i joves que s’ha ofert de forma desinteressa per a desenvolupar esta proposta pedagògica és “especialment participatiu“, segons precisen des del centre comunitari. Recentment, la mateixa agrupació Edusi Joven ha pres part en les tasques de pintura de murals per a la decoració interior d’estades de les referides instal·lacions de l’Ajuntament, operatives en el número 12 del carrer Barcelona.

A més de veure els comentaris en les xarxes, els majors aprendran a consultar pàgines sobre el temps, llegir i revisar les webs sobre els assumptes que siguen del seu interés.

Edusi Cigarreras és una estratègia de desenvolupament urbà sostenible elaborada per l’Ajuntament d’Alacant que persegueix la recuperació i dinamització d’una important àrea urbana, la inclosa entre els dos castells.

Últimes notícies

Detinguts dos menors per robar 250 euros i un patinet amb violència a Oliva (València)

Dos menors de 15 anys han sigut detinguts a Oliva per colpejar a un home i robar-li 250 euros i un patinet elèctric. El cas està ja en seu judicial.

Tres detinguts després de desmantellar una plantació amb 881 plantes de marihuana a Dénia

Tres hòmens de 20, 40 i 43 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un cultiu 'indoor' amb 881 plantes. Se'ls atribuïxen tràfic de drogues i frau elèctric.

La Sindicatura de Comptes detecta incompliments molt significatius en els contractes d’emergència d’FGV per la DANA

Un informe de la Sindicatura de Comptes ha detectat incompliments molt significatius en contractes d'FGV lligats a la DANA de 2024, amb preus desviats i motivacions insuficients en diverses adjudicacions.

Cel nuvolós a València i Alacant i màximes en descens este dijous en la Comunitat

Jornada amb cel nuvolós a València i Alacant i intervals a Castelló. Descendixen les màximes de forma generalitzada i les mínimes baixen a l'interior nord.

Controlat l’incendi industrial a Alzira després de quasi quatre hores de treball

El foc en una nau sense activitat que emmagatzemava cartó i bidons, al carrer Callao, va quedar controlat a les 22.32. Va haver-hi desallotjaments preventius en vivendes pròximes.

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.