Una associació juvenil de voluntaris ensenyarà als majors a utilitzar i interactuar amb el mòbil

Una associació juvenil d’Alacant ha proposat com a treball voluntari realitzar una sèrie de tallers per a ensenyar a les persones majors dels barris de Pla – Carolines, Campoamor i Altozano a interactuar amb el telèfon mòbil, a comunicar-se a través de les xarxes socials i a manejar-se amb les aplicacions tecnològiques per a solucionar les seues cites mèdiques, sobre transports, etc.

Els protagonistes d’esta iniciativa pedagògica i social són integrants de l’agrupació Edusi Joven, àrea Las Cigarreras, els qui utilitzen com a lloc de reunió habitual una sala del centre municipal comunitari Plá, que gestiona la Regidoria d’Acció Social al carrer Barcelona.

Les classes començaran el dilluns 19 de juliol en l’àrea tècnica de les oficines Edusi, en l’immoble de les Cigarreras, més concretament, en l’antiga zona administrativa de la fàbrica de tabacs. Hi haurà dos grups d’ensenyants i alumnes, que es distribuiran en dos tandes de classes: dilluns i dimecres i dimarts i dijous, en horari de matins.

Alumnes inscrits

Els alumnes són persones majors de 60 anys residents en els barris Edusi – Cigarreras, els compresos entre els castells Santa Bàrbara i Sant Ferran, que s’han brindat també de manera voluntària per a rebre ensenyaments sobre la utilització dels telèfons intel·ligents amb la finalitat de millorar les seues habilitats socials i ampliar la seua esfera de relacions. El termini d’inscripció per a assistir a estes classes ha estat obert del 2 al 13 de juliol.

El programa que empara esta experiència és d’intervenció amb persones joves i majors es canalitza a través de la realització de tallers intergeneracionals per a l’alfabetització digital. Este objectiu coincideix amb els de “creixement intel·ligent i impuls del coneixement, l’aprenentatge i la societat digital” que propugna la UE entre les seues prioritats polítiques.

Comunicar-se per Whats App i Telegram

Els majors anotats en estos tallers rebran lliçons dels joves per a endinsar-se en les xarxes socials i millorar el seu món de relacions a través de WhatsApp i Telegram. L’ús del correu electrònic i el maneig d’aplicacions per a demanar cites en els seus centres de salut o per a consultar sobre els temps d’espera en les parades del bus o Tram són unes altres de les matèries que es tractaran en els tallers, segons informen des de la coordinació del centre municipal del Plá.

El grup d’adolescents i joves que s’ha ofert de forma desinteressa per a desenvolupar esta proposta pedagògica és “especialment participatiu“, segons precisen des del centre comunitari. Recentment, la mateixa agrupació Edusi Joven ha pres part en les tasques de pintura de murals per a la decoració interior d’estades de les referides instal·lacions de l’Ajuntament, operatives en el número 12 del carrer Barcelona.

A més de veure els comentaris en les xarxes, els majors aprendran a consultar pàgines sobre el temps, llegir i revisar les webs sobre els assumptes que siguen del seu interés.

Edusi Cigarreras és una estratègia de desenvolupament urbà sostenible elaborada per l’Ajuntament d’Alacant que persegueix la recuperació i dinamització d’una important àrea urbana, la inclosa entre els dos castells.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.