Una associació juvenil de voluntaris ensenyarà als majors a utilitzar i interactuar amb el mòbil

Ejemplo de shortcode con estilo
Una associació juvenil d’Alacant ha proposat com a treball voluntari realitzar una sèrie de tallers per a ensenyar a les persones majors dels barris de Pla – Carolines, Campoamor i Altozano a interactuar amb el telèfon mòbil, a comunicar-se a través de les xarxes socials i a manejar-se amb les aplicacions tecnològiques per a solucionar les seues […]

Una associació juvenil d’Alacant ha proposat com a treball voluntari realitzar una sèrie de tallers per a ensenyar a les persones majors dels barris de Pla – Carolines, Campoamor i Altozano a interactuar amb el telèfon mòbil, a comunicar-se a través de les xarxes socials i a manejar-se amb les aplicacions tecnològiques per a solucionar les seues cites mèdiques, sobre transports, etc.

Els protagonistes d’esta iniciativa pedagògica i social són integrants de l’agrupació Edusi Joven, àrea Las Cigarreras, els qui utilitzen com a lloc de reunió habitual una sala del centre municipal comunitari Plá, que gestiona la Regidoria d’Acció Social al carrer Barcelona.

Les classes començaran el dilluns 19 de juliol en l’àrea tècnica de les oficines Edusi, en l’immoble de les Cigarreras, més concretament, en l’antiga zona administrativa de la fàbrica de tabacs. Hi haurà dos grups d’ensenyants i alumnes, que es distribuiran en dos tandes de classes: dilluns i dimecres i dimarts i dijous, en horari de matins.

Alumnes inscrits

Els alumnes són persones majors de 60 anys residents en els barris Edusi – Cigarreras, els compresos entre els castells Santa Bàrbara i Sant Ferran, que s’han brindat també de manera voluntària per a rebre ensenyaments sobre la utilització dels telèfons intel·ligents amb la finalitat de millorar les seues habilitats socials i ampliar la seua esfera de relacions. El termini d’inscripció per a assistir a estes classes ha estat obert del 2 al 13 de juliol.

El programa que empara esta experiència és d’intervenció amb persones joves i majors es canalitza a través de la realització de tallers intergeneracionals per a l’alfabetització digital. Este objectiu coincideix amb els de «creixement intel·ligent i impuls del coneixement, l’aprenentatge i la societat digital» que propugna la UE entre les seues prioritats polítiques.

Comunicar-se per Whats App i Telegram

Els majors anotats en estos tallers rebran lliçons dels joves per a endinsar-se en les xarxes socials i millorar el seu món de relacions a través de WhatsApp i Telegram. L’ús del correu electrònic i el maneig d’aplicacions per a demanar cites en els seus centres de salut o per a consultar sobre els temps d’espera en les parades del bus o Tram són unes altres de les matèries que es tractaran en els tallers, segons informen des de la coordinació del centre municipal del Plá.

El grup d’adolescents i joves que s’ha ofert de forma desinteressa per a desenvolupar esta proposta pedagògica és «especialment participatiu«, segons precisen des del centre comunitari. Recentment, la mateixa agrupació Edusi Joven ha pres part en les tasques de pintura de murals per a la decoració interior d’estades de les referides instal·lacions de l’Ajuntament, operatives en el número 12 del carrer Barcelona.

A més de veure els comentaris en les xarxes, els majors aprendran a consultar pàgines sobre el temps, llegir i revisar les webs sobre els assumptes que siguen del seu interés.

Edusi Cigarreras és una estratègia de desenvolupament urbà sostenible elaborada per l’Ajuntament d’Alacant que persegueix la recuperació i dinamització d’una important àrea urbana, la inclosa entre els dos castells.

Últimes notícies

14 candidatures al Congrés i 6 al Senat per València el 29-N

Els electors de la província de València podran triar entre 14 candidatures al Congrés i 6 al Senat el 29 de novembre. Les llistes definitives es publicaran en el BOE el 3 de novembre.

Les màximes baixen amb força a València i hi pot haver tempestes al sud

Les màximes baixaran este dimecres, especialment a València, mentre que poden caure ruixats amb tempesta al litoral sud. Dijous hi haurà pocs canvis i boires a l’interior.

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.