17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Una associació juvenil de voluntaris ensenyarà als majors a utilitzar i interactuar amb el mòbil

Una associació juvenil d’Alacant ha proposat com a treball voluntari realitzar una sèrie de tallers per a ensenyar a les persones majors dels barris de Pla – Carolines, Campoamor i Altozano a interactuar amb el telèfon mòbil, a comunicar-se a través de les xarxes socials i a manejar-se amb les aplicacions tecnològiques per a solucionar les seues cites mèdiques, sobre transports, etc.

Els protagonistes d’esta iniciativa pedagògica i social són integrants de l’agrupació Edusi Joven, àrea Las Cigarreras, els qui utilitzen com a lloc de reunió habitual una sala del centre municipal comunitari Plá, que gestiona la Regidoria d’Acció Social al carrer Barcelona.

Les classes començaran el dilluns 19 de juliol en l’àrea tècnica de les oficines Edusi, en l’immoble de les Cigarreras, més concretament, en l’antiga zona administrativa de la fàbrica de tabacs. Hi haurà dos grups d’ensenyants i alumnes, que es distribuiran en dos tandes de classes: dilluns i dimecres i dimarts i dijous, en horari de matins.

Alumnes inscrits

Els alumnes són persones majors de 60 anys residents en els barris Edusi – Cigarreras, els compresos entre els castells Santa Bàrbara i Sant Ferran, que s’han brindat també de manera voluntària per a rebre ensenyaments sobre la utilització dels telèfons intel·ligents amb la finalitat de millorar les seues habilitats socials i ampliar la seua esfera de relacions. El termini d’inscripció per a assistir a estes classes ha estat obert del 2 al 13 de juliol.

El programa que empara esta experiència és d’intervenció amb persones joves i majors es canalitza a través de la realització de tallers intergeneracionals per a l’alfabetització digital. Este objectiu coincideix amb els de “creixement intel·ligent i impuls del coneixement, l’aprenentatge i la societat digital” que propugna la UE entre les seues prioritats polítiques.

Comunicar-se per Whats App i Telegram

Els majors anotats en estos tallers rebran lliçons dels joves per a endinsar-se en les xarxes socials i millorar el seu món de relacions a través de WhatsApp i Telegram. L’ús del correu electrònic i el maneig d’aplicacions per a demanar cites en els seus centres de salut o per a consultar sobre els temps d’espera en les parades del bus o Tram són unes altres de les matèries que es tractaran en els tallers, segons informen des de la coordinació del centre municipal del Plá.

El grup d’adolescents i joves que s’ha ofert de forma desinteressa per a desenvolupar esta proposta pedagògica és “especialment participatiu“, segons precisen des del centre comunitari. Recentment, la mateixa agrupació Edusi Joven ha pres part en les tasques de pintura de murals per a la decoració interior d’estades de les referides instal·lacions de l’Ajuntament, operatives en el número 12 del carrer Barcelona.

A més de veure els comentaris en les xarxes, els majors aprendran a consultar pàgines sobre el temps, llegir i revisar les webs sobre els assumptes que siguen del seu interés.

Edusi Cigarreras és una estratègia de desenvolupament urbà sostenible elaborada per l’Ajuntament d’Alacant que persegueix la recuperació i dinamització d’una important àrea urbana, la inclosa entre els dos castells.

Últimes notícies

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.