14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

La Audiència rebutja la sentència que va estimar la demanda de paternitat d’un valencià contra Julio Iglesias

Julio Iglesias

Imatge de Julio Iglesias | Europa Press

 

La Secció Dècima de l’Audiència Provincial de València ha rebutjat la sentència dictada el passat mes de juliol per la que el Jutjat de Primera Instància 13 de València va estimar la demanda de paternitat presentada pel valencià Javier Sánchez Santos, de 44 anys, contra el cantant Julio Iglesias.

 

La sala estima d’esta forma els recursos d’apel·lació del cantant i la Fiscalia contra la fallida del jutjat de Primera Instància en apreciar l’excepció de «cosa jutjada» contemplada en l’article 222 de la Llei d’Enjudiciament Civil, el que impedix que s’entre a analitzar el fons de l’assumpte.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’advocat del demandant, Fernando Osuna, ja ha anunciat que recorrerà davant del Tribunal Suprem la decisió en cassació, en entendre que «la cosa jutjada en estos casos decau, no preval» ja que reivindica que la ciència «ha demostrat esta qualitat o condició de fill», a través d’una prova d’ADN obtinguda amb restes que un detectiu privat contractat per Javier Sánchez va obtindre d’un termo d’un dels fills de Julio Iglesias, Julio José. Esta prova, segons defensava la representació de Sánchez, indica que este i Sánchez serien germans en un percentatge pròxim al 97%.

 

El Jutjat de Primera Instància va estimar el passat 8 de juliol la demanda de paternitat i, amb açò, va reconéixer que el cantant era el pare biològic de Javier Sánchez. Per a conseguir la seua resolució, el magistrat va tindre en compte tant la negativa del cantant a sotmetre’s a la prova d’ADN, com la coincidència de la mare del demandant i Iglesias en una sala de festes en les dates de la concepció.

 

No obstant açò, havia declarat il·lícita la prova d’ADN obtinguda i, per a això, es va basar en el fet de què es va recollir el termo sense coneixement de Julio José, pel que el magistrat va considerar una vulneració de drets fonamentals, a la privacitat i identitat.

 

Altres pronunciaments

Ara, segons els magistrats de l’Audiència, s’ha de rebutjar la sentència perquè la reclamació de filiació resolta recentment ja va ser objecte de pronunciament judicial anys arrere en el marc d’altres dos procediments que van concloure amb el rebuig de la pretensió.

 

El primer d’ells es va iniciar en 1991 a causa de la demanda interposada per la mare de Javier Santos. El jutjat va declarar en aquell moment la paternitat del cantant, però la Secció Octava de l’Audiència de València va revocar la decisió en una sentència d’apel·lació que va ser confirmada després pel Tribunal Suprem i respecte de la que el Tribunal Constitucional va inadmetre en 2003 un recurs.

 

El segon procediment es va iniciar per una demanda idèntica a l’anterior interposada pel demandant en 2004 davant del Jutjat de Primera Instància 3 de Marbella i que va ser desestimada en un acte per l’Audiència Provincial de Màlaga.

 

El recurs

No obstant, per al lletrat de Javier Sánchez, «la Justícia en este cas ha de cenyir-se o anar de la mà de la ciència i no a l’inrevés» i es pregunta «per què no ve el cantant a fer-se voluntàriament la prova d’ADN? La resposta és ben senzilla, sap que l’anàlisi genètica el convertirà en pare».

 

Al seu juí, els punts forts del seu client són les proves biològiques, que no hi ha causa jutjada, que el temps juga en contra del cantant i la seua negativa a sotmetre’s a la prova, que la doctrina del Suprem «ha canviat molt en favor dels fills no reconeguts» o que la filiació «és matèria d’ordre públic; té naturalesa de dret constitucional; és dret natural i internacional».

Últimes notícies

Restablixen la circulació en quasi tota la xarxa de carreteres de València després de les últimes pluges

La Diputació de València ha restablit el trànsit en quasi tota la xarxa provincial afectada per les pluges, amb especial incidència a la Ribera. Totes les vies estan obertes amb normalitat o amb precaució excepte la CV-543, tancada per acumulació d'aigua.

Morant demana la dimissió de Feijóo per mentir sobre la dana i reclama al PP que l’aparte

La líder del PSPV-PSOE ha reclamat l'eixida de Feijóo per, diu, haver mentit sobre la dana de 2024 i ha demanat al PP que l'aparte. També ha exigit a la jutgessa els guasaps complets amb Mazón i ha criticat la seua declaració telemàtica.

La Diputació de València aprova fons per a un mausoleu a Paterna que dignifique als represaliats

La Diputació de València ha aprovat una subvenció de 75.701,30 euros per a construir un mausoleu amb hipogeu en la fossa comuna 22 del cementeri de Paterna. El projecte busca garantir un enterrament digne, la conservació de les restes i un espai estable de memòria per a les famílies.

El camp alacantí acomiada 2025 entre incertesa per la PAC i costos a l’alça

El sector només eleva un 1% la Renda Agrària, fins a 509.088.943 euros, per l'encariment del 7% i més càrrega burocràtica, malgrat millors collites en diversos cultius.

Morant demana la dimissió de Feijóo i que el PP l’aparte per mentir sobre la dana de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha reclamat al PP que el relleve per mentir sobre la dana de 2024. Exigix a la jutgessa la conversa completa de WhatsApp amb Carlos Mazón i critica la seua declaració telemàtica.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres que protegisquen enfront de danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per via d'urgència les obres en llits i barrancs després d'un episodi de pluges amb més de 200 l/m². La Generalitat avalua danys, amb especial atenció a la taronja en plena temporada.

Diana Morant insta a Feijóo a dimitir i exigix al PP que li aparte per mentir sobre la DANA de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha demanat al PP que li aparte per mentir sobre la DANA de 2024. També ha reclamat que entregue a la jutgessa els guasaps amb Carlos Mazón i ha titllat de covardia la seua declaració telemàtica.

Mestalla va reunir milers en un entrenament del València sense Tárrega ni Pepelu

Prop de 5.000 aficionats van assistir a la sessió oberta a Mestalla malgrat la pluja. No van participar Tárrega ni Pepelu per grip i Dimitrievski va seguir de baixa; Cömert va reaparéixer.