La Audiència rebutja la sentència que va estimar la demanda de paternitat d’un valencià contra Julio Iglesias

Julio Iglesias

Imatge de Julio Iglesias | Europa Press

 

La Secció Dècima de l’Audiència Provincial de València ha rebutjat la sentència dictada el passat mes de juliol per la que el Jutjat de Primera Instància 13 de València va estimar la demanda de paternitat presentada pel valencià Javier Sánchez Santos, de 44 anys, contra el cantant Julio Iglesias.

 

La sala estima d’esta forma els recursos d’apel·lació del cantant i la Fiscalia contra la fallida del jutjat de Primera Instància en apreciar l’excepció de «cosa jutjada» contemplada en l’article 222 de la Llei d’Enjudiciament Civil, el que impedix que s’entre a analitzar el fons de l’assumpte.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’advocat del demandant, Fernando Osuna, ja ha anunciat que recorrerà davant del Tribunal Suprem la decisió en cassació, en entendre que «la cosa jutjada en estos casos decau, no preval» ja que reivindica que la ciència «ha demostrat esta qualitat o condició de fill», a través d’una prova d’ADN obtinguda amb restes que un detectiu privat contractat per Javier Sánchez va obtindre d’un termo d’un dels fills de Julio Iglesias, Julio José. Esta prova, segons defensava la representació de Sánchez, indica que este i Sánchez serien germans en un percentatge pròxim al 97%.

 

El Jutjat de Primera Instància va estimar el passat 8 de juliol la demanda de paternitat i, amb açò, va reconéixer que el cantant era el pare biològic de Javier Sánchez. Per a conseguir la seua resolució, el magistrat va tindre en compte tant la negativa del cantant a sotmetre’s a la prova d’ADN, com la coincidència de la mare del demandant i Iglesias en una sala de festes en les dates de la concepció.

 

No obstant açò, havia declarat il·lícita la prova d’ADN obtinguda i, per a això, es va basar en el fet de què es va recollir el termo sense coneixement de Julio José, pel que el magistrat va considerar una vulneració de drets fonamentals, a la privacitat i identitat.

 

Altres pronunciaments

Ara, segons els magistrats de l’Audiència, s’ha de rebutjar la sentència perquè la reclamació de filiació resolta recentment ja va ser objecte de pronunciament judicial anys arrere en el marc d’altres dos procediments que van concloure amb el rebuig de la pretensió.

 

El primer d’ells es va iniciar en 1991 a causa de la demanda interposada per la mare de Javier Santos. El jutjat va declarar en aquell moment la paternitat del cantant, però la Secció Octava de l’Audiència de València va revocar la decisió en una sentència d’apel·lació que va ser confirmada després pel Tribunal Suprem i respecte de la que el Tribunal Constitucional va inadmetre en 2003 un recurs.

 

El segon procediment es va iniciar per una demanda idèntica a l’anterior interposada pel demandant en 2004 davant del Jutjat de Primera Instància 3 de Marbella i que va ser desestimada en un acte per l’Audiència Provincial de Màlaga.

 

El recurs

No obstant, per al lletrat de Javier Sánchez, «la Justícia en este cas ha de cenyir-se o anar de la mà de la ciència i no a l’inrevés» i es pregunta «per què no ve el cantant a fer-se voluntàriament la prova d’ADN? La resposta és ben senzilla, sap que l’anàlisi genètica el convertirà en pare».

 

Al seu juí, els punts forts del seu client són les proves biològiques, que no hi ha causa jutjada, que el temps juga en contra del cantant i la seua negativa a sotmetre’s a la prova, que la doctrina del Suprem «ha canviat molt en favor dels fills no reconeguts» o que la filiació «és matèria d’ordre públic; té naturalesa de dret constitucional; és dret natural i internacional».

Últimes notícies

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.