La Audiència rebutja la sentència que va estimar la demanda de paternitat d’un valencià contra Julio Iglesias

Julio Iglesias

Imatge de Julio Iglesias | Europa Press

 

La Secció Dècima de l’Audiència Provincial de València ha rebutjat la sentència dictada el passat mes de juliol per la que el Jutjat de Primera Instància 13 de València va estimar la demanda de paternitat presentada pel valencià Javier Sánchez Santos, de 44 anys, contra el cantant Julio Iglesias.

 

La sala estima d’esta forma els recursos d’apel·lació del cantant i la Fiscalia contra la fallida del jutjat de Primera Instància en apreciar l’excepció de «cosa jutjada» contemplada en l’article 222 de la Llei d’Enjudiciament Civil, el que impedix que s’entre a analitzar el fons de l’assumpte.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’advocat del demandant, Fernando Osuna, ja ha anunciat que recorrerà davant del Tribunal Suprem la decisió en cassació, en entendre que «la cosa jutjada en estos casos decau, no preval» ja que reivindica que la ciència «ha demostrat esta qualitat o condició de fill», a través d’una prova d’ADN obtinguda amb restes que un detectiu privat contractat per Javier Sánchez va obtindre d’un termo d’un dels fills de Julio Iglesias, Julio José. Esta prova, segons defensava la representació de Sánchez, indica que este i Sánchez serien germans en un percentatge pròxim al 97%.

 

El Jutjat de Primera Instància va estimar el passat 8 de juliol la demanda de paternitat i, amb açò, va reconéixer que el cantant era el pare biològic de Javier Sánchez. Per a conseguir la seua resolució, el magistrat va tindre en compte tant la negativa del cantant a sotmetre’s a la prova d’ADN, com la coincidència de la mare del demandant i Iglesias en una sala de festes en les dates de la concepció.

 

No obstant açò, havia declarat il·lícita la prova d’ADN obtinguda i, per a això, es va basar en el fet de què es va recollir el termo sense coneixement de Julio José, pel que el magistrat va considerar una vulneració de drets fonamentals, a la privacitat i identitat.

 

Altres pronunciaments

Ara, segons els magistrats de l’Audiència, s’ha de rebutjar la sentència perquè la reclamació de filiació resolta recentment ja va ser objecte de pronunciament judicial anys arrere en el marc d’altres dos procediments que van concloure amb el rebuig de la pretensió.

 

El primer d’ells es va iniciar en 1991 a causa de la demanda interposada per la mare de Javier Santos. El jutjat va declarar en aquell moment la paternitat del cantant, però la Secció Octava de l’Audiència de València va revocar la decisió en una sentència d’apel·lació que va ser confirmada després pel Tribunal Suprem i respecte de la que el Tribunal Constitucional va inadmetre en 2003 un recurs.

 

El segon procediment es va iniciar per una demanda idèntica a l’anterior interposada pel demandant en 2004 davant del Jutjat de Primera Instància 3 de Marbella i que va ser desestimada en un acte per l’Audiència Provincial de Màlaga.

 

El recurs

No obstant, per al lletrat de Javier Sánchez, «la Justícia en este cas ha de cenyir-se o anar de la mà de la ciència i no a l’inrevés» i es pregunta «per què no ve el cantant a fer-se voluntàriament la prova d’ADN? La resposta és ben senzilla, sap que l’anàlisi genètica el convertirà en pare».

 

Al seu juí, els punts forts del seu client són les proves biològiques, que no hi ha causa jutjada, que el temps juga en contra del cantant i la seua negativa a sotmetre’s a la prova, que la doctrina del Suprem «ha canviat molt en favor dels fills no reconeguts» o que la filiació «és matèria d’ordre públic; té naturalesa de dret constitucional; és dret natural i internacional».

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.