Els dentistes preveuen un augment de la demanda per a lluir somriure després de la retirada de la macareta

Entre els canvis i conseqüències socials que està provocant la no obligatorietat de l’ús de mascaretes està el que de nou es torna a mostrar la boca. Un fet que fa preveure que tal com s’assimile aquesta nova situació, creixerà la preocupació per l’estètica d’un somriure ocult quasi dos anys i amb ella la demanda de tractaments estètics.

Emblanquiments o carilles, estan entre els més demandats i encara que des del Col·legi Oficial de Dentistes de Castelló no s’ha constatat, “de moment“, un augment en la demanda d’aquests tractaments lligats al cessament de l’obligatorietat de l’ús de màscares adverteixen que “és possible que aquesta tendència canvie en les pròximes setmanes, a mesura que la fi de les màscares es vaja assentant entre la població”.

Una previsió fàcilment plausible, ja que cal recordar que de la mateixa manera que quan van començar a utilitzar-se les mascaretes es va incrementar el nombre de tractaments d’ortodòncia, en quedar els brackets tapats” -com recorden els odontòlegs-, “és possible que ara els pacients estiguen preparant-se per a lluir somriure i es preocupen més per l’aspecte de la seua boca, en quedar aquesta de nou al descobert, i comencen a decantar-se per tractaments estètics com l’emblanquiment dental o de carilles ceràmiques”.

En portar la boca tapada es van augmentar els tractaments amb brackets

El Col·legi d’Odontòlegs de Castelló recorda que en portar la boca tapada es van augmentar els tractaments amb brackets.

Així, d’aquesta manera i amb una previsió que la volta a la normalitat amb la boca descoberta pose l’accent en allò que s’ha ocultat, els professionals sanitaris també adverteix de situacions que poden repetir-se i que estan vinculades a l’intrusisme d’altres sectors.

En qualsevol cas, des dels CÒDECS “s’incideix en la necessitat que tots aquests tractaments, en cas que es duga a terme, es realitzen en la clínica dental o sota la supervisió, sempre, d’un dentista

En el cas concret de l’emblanquiment, es tracta d’un tractament d’odontologia estètica l’objectiu de la qual és fer que les dents adquirisquen una tonalitat més clara i brillant. Ha de concebre’s com un procés sanitari que ha de ser realitzat sota la supervisió d’un dentista. Per això, abans de sotmetre’s a aquest tractament, cal fer una revisió bucodental al pacient per a descartar qualsevol patologia, com a càries o problemes en les genives”, conclouen.

Últimes notícies

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i vent fluix

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures, especialment en l’interior de València, i vent fluix variable que girarà a est i sud-est.

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.