Els dentistes preveuen un augment de la demanda per a lluir somriure després de la retirada de la macareta

Entre els canvis i conseqüències socials que està provocant la no obligatorietat de l’ús de mascaretes està el que de nou es torna a mostrar la boca. Un fet que fa preveure que tal com s’assimile aquesta nova situació, creixerà la preocupació per l’estètica d’un somriure ocult quasi dos anys i amb ella la demanda de tractaments estètics.

Emblanquiments o carilles, estan entre els més demandats i encara que des del Col·legi Oficial de Dentistes de Castelló no s’ha constatat, “de moment“, un augment en la demanda d’aquests tractaments lligats al cessament de l’obligatorietat de l’ús de màscares adverteixen que “és possible que aquesta tendència canvie en les pròximes setmanes, a mesura que la fi de les màscares es vaja assentant entre la població”.

Una previsió fàcilment plausible, ja que cal recordar que de la mateixa manera que quan van començar a utilitzar-se les mascaretes es va incrementar el nombre de tractaments d’ortodòncia, en quedar els brackets tapats” -com recorden els odontòlegs-, “és possible que ara els pacients estiguen preparant-se per a lluir somriure i es preocupen més per l’aspecte de la seua boca, en quedar aquesta de nou al descobert, i comencen a decantar-se per tractaments estètics com l’emblanquiment dental o de carilles ceràmiques”.

En portar la boca tapada es van augmentar els tractaments amb brackets

El Col·legi d’Odontòlegs de Castelló recorda que en portar la boca tapada es van augmentar els tractaments amb brackets.

Així, d’aquesta manera i amb una previsió que la volta a la normalitat amb la boca descoberta pose l’accent en allò que s’ha ocultat, els professionals sanitaris també adverteix de situacions que poden repetir-se i que estan vinculades a l’intrusisme d’altres sectors.

En qualsevol cas, des dels CÒDECS “s’incideix en la necessitat que tots aquests tractaments, en cas que es duga a terme, es realitzen en la clínica dental o sota la supervisió, sempre, d’un dentista

En el cas concret de l’emblanquiment, es tracta d’un tractament d’odontologia estètica l’objectiu de la qual és fer que les dents adquirisquen una tonalitat més clara i brillant. Ha de concebre’s com un procés sanitari que ha de ser realitzat sota la supervisió d’un dentista. Per això, abans de sotmetre’s a aquest tractament, cal fer una revisió bucodental al pacient per a descartar qualsevol patologia, com a càries o problemes en les genives”, conclouen.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.