Els dentistes preveuen un augment de la demanda per a lluir somriure després de la retirada de la macareta

Entre els canvis i conseqüències socials que està provocant la no obligatorietat de l’ús de mascaretes està el que de nou es torna a mostrar la boca. Un fet que fa preveure que tal com s’assimile aquesta nova situació, creixerà la preocupació per l’estètica d’un somriure ocult quasi dos anys i amb ella la demanda de tractaments estètics.

Emblanquiments o carilles, estan entre els més demandats i encara que des del Col·legi Oficial de Dentistes de Castelló no s’ha constatat, “de moment“, un augment en la demanda d’aquests tractaments lligats al cessament de l’obligatorietat de l’ús de màscares adverteixen que “és possible que aquesta tendència canvie en les pròximes setmanes, a mesura que la fi de les màscares es vaja assentant entre la població”.

Una previsió fàcilment plausible, ja que cal recordar que de la mateixa manera que quan van començar a utilitzar-se les mascaretes es va incrementar el nombre de tractaments d’ortodòncia, en quedar els brackets tapats” -com recorden els odontòlegs-, “és possible que ara els pacients estiguen preparant-se per a lluir somriure i es preocupen més per l’aspecte de la seua boca, en quedar aquesta de nou al descobert, i comencen a decantar-se per tractaments estètics com l’emblanquiment dental o de carilles ceràmiques”.

En portar la boca tapada es van augmentar els tractaments amb brackets

El Col·legi d’Odontòlegs de Castelló recorda que en portar la boca tapada es van augmentar els tractaments amb brackets.

Així, d’aquesta manera i amb una previsió que la volta a la normalitat amb la boca descoberta pose l’accent en allò que s’ha ocultat, els professionals sanitaris també adverteix de situacions que poden repetir-se i que estan vinculades a l’intrusisme d’altres sectors.

En qualsevol cas, des dels CÒDECS “s’incideix en la necessitat que tots aquests tractaments, en cas que es duga a terme, es realitzen en la clínica dental o sota la supervisió, sempre, d’un dentista

En el cas concret de l’emblanquiment, es tracta d’un tractament d’odontologia estètica l’objectiu de la qual és fer que les dents adquirisquen una tonalitat més clara i brillant. Ha de concebre’s com un procés sanitari que ha de ser realitzat sota la supervisió d’un dentista. Per això, abans de sotmetre’s a aquest tractament, cal fer una revisió bucodental al pacient per a descartar qualsevol patologia, com a càries o problemes en les genives”, conclouen.

Últimes notícies

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.