Els dentistes preveuen un augment de la demanda per a lluir somriure després de la retirada de la macareta

Entre els canvis i conseqüències socials que està provocant la no obligatorietat de l’ús de mascaretes està el que de nou es torna a mostrar la boca. Un fet que fa preveure que tal com s’assimile aquesta nova situació, creixerà la preocupació per l’estètica d’un somriure ocult quasi dos anys i amb ella la demanda de tractaments estètics.

Emblanquiments o carilles, estan entre els més demandats i encara que des del Col·legi Oficial de Dentistes de Castelló no s’ha constatat, “de moment“, un augment en la demanda d’aquests tractaments lligats al cessament de l’obligatorietat de l’ús de màscares adverteixen que “és possible que aquesta tendència canvie en les pròximes setmanes, a mesura que la fi de les màscares es vaja assentant entre la població”.

Una previsió fàcilment plausible, ja que cal recordar que de la mateixa manera que quan van començar a utilitzar-se les mascaretes es va incrementar el nombre de tractaments d’ortodòncia, en quedar els brackets tapats” -com recorden els odontòlegs-, “és possible que ara els pacients estiguen preparant-se per a lluir somriure i es preocupen més per l’aspecte de la seua boca, en quedar aquesta de nou al descobert, i comencen a decantar-se per tractaments estètics com l’emblanquiment dental o de carilles ceràmiques”.

En portar la boca tapada es van augmentar els tractaments amb brackets

El Col·legi d’Odontòlegs de Castelló recorda que en portar la boca tapada es van augmentar els tractaments amb brackets.

Així, d’aquesta manera i amb una previsió que la volta a la normalitat amb la boca descoberta pose l’accent en allò que s’ha ocultat, els professionals sanitaris també adverteix de situacions que poden repetir-se i que estan vinculades a l’intrusisme d’altres sectors.

En qualsevol cas, des dels CÒDECS “s’incideix en la necessitat que tots aquests tractaments, en cas que es duga a terme, es realitzen en la clínica dental o sota la supervisió, sempre, d’un dentista

En el cas concret de l’emblanquiment, es tracta d’un tractament d’odontologia estètica l’objectiu de la qual és fer que les dents adquirisquen una tonalitat més clara i brillant. Ha de concebre’s com un procés sanitari que ha de ser realitzat sota la supervisió d’un dentista. Per això, abans de sotmetre’s a aquest tractament, cal fer una revisió bucodental al pacient per a descartar qualsevol patologia, com a càries o problemes en les genives”, conclouen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.