16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Es busquen 700.000 treballadors en el sector de la construcció

Es busquen treballadors i es que la patronal de la construcció fa una nova crida; necessiten mà d’obra qualificada. En total, 700.000 treballadors per a un sector que va en augment.

La construcció és un sector que aporta el 10% al Producte Interior Brut (PIB) i va en augment. Demanden al paleta tradicional, però també altres experts per a complementar el treball.

Nous perfils de la construcció

Els nous perfils en el sector de la construcció abarquen des de un obrer passant per altres llocs de treballs similars fins a llocs especialitzats en la digitalització o en l’enginyeria de telecomunicacions.

La Formació Professional imprescindible

Abans no feia falta cap estudi per a segons quin lloc de treball, però ara la formació professional cada vegada es demanda més en treballs que abans era impensable. L’arribada del 5G necessitarà especialistes en la construcció, on entren els enginyers de telecomunicacions. Però també es necessiten especialistes en medi ambient o en salut laboral.

La construcció evoluciona en noves formes constructives en edificació i habitatge. Això propícia l’aparició de noves especialitats per a poder aplicar estos nous materials constructius amb l’eficiència energètica o la informàtica. Un exemple és la instal·lació de panells solars o la domotitzacions a les cases.

Es busquen treballadors en la fusta

Encara que parega mentida hi han algunes professions als que la pandèmia no els ha afectat com és el sector de la fusta. El confinament va provocar que les cases es convertiren en molts espais, la qual cosa va fer que se li donés més importància.

La fusta entra en un paper important pel fet que és un dels materials que més presència té en elles: en la cuina, bany o saló.

El sector de la fusta necessita contractar 60.000 treballadors en els pròxims anys, per la qual cosa ofereixen ocupació a les persones formades en això.

Formació Professional Dual

La nova Formació Professional (FP) vol solucionar el percentatge d’atur juvenil que hi ha a Espanya, que és del 35% en els joves menors de 25 anys. Les empreses tenen dificultats per a cobrir determinats llocs de treball, ja que busquen perfils qualificats.

Gràcies a això, la formació professional estableix un temps en l’empresa d’entre el 25% i el 35% de la durada total de la formació per a aconseguir aprendre l’ofici.

La ministra d’Educació, Pilar Alegría, va indicar que els joves amb formació professional mitjana o superior tenen sis vegades menys de desocupació que la resta.

Últimes notícies

Pérez Llorca defén impulsar una llei valenciana de costes per a protegir el litoral

Pérez Llorca ha defés la gestió del Consell en la protecció del litoral i ha anunciat l'impuls d'una llei valenciana de costes. La norma, basada en l'Estatut, ha sigut presentada com una via per a reforçar la capacitat autonòmica i millorar la defensa de platges i fronts urbans.

Pérez Llorca es mostra preocupat després de la filtració de les seues dades personals

Pérez Llorca ha reconegut que part de la seua informació personal s'ha filtrat i ha contactat amb la policia per a conéixer l'abast. Confia que els servicis tècnics aclarisquen l'ocorregut al llarg del dia

Una tractorada i una manifestació agrària recorreran València el dijous contra retallades i acords sense reciprocitat

Una tractorada i una manifestació impulsades per organitzacions agràries recorreran València dijous que ve. Protestaran contra acords sense reciprocitat, retallades de la PAC, burocràcia i polítiques que, al seu juí, posen en risc el camp.

Cap de setmana amb pluges febles, cota de neu a 500-700 m i vent fort a l’interior

La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana nuvolós amb pluges febles, notable descens de la cota de neu el dissabte i ponent intens el diumenge a l'interior.

La jutgessa de la dana cita al cap dels escortes de Mazón el 20 de febrer

La magistrada que investiga la gestió de la dana de 2024 ha fixat noves testificals, entre elles la del cap dels escortes de Carlos Mazón. També ha requerit a Emergències que detall quins municipis van rebre el segon És-Alert del 29 d'octubre.

El Govern valencià elimina el topall de 72 assessors i recupera el límit de 116

El Consell ha eliminat l'autolimitació de 72 assessors i ha tornat al sostre de 116 places de personal eventual, al·legant noves necessitats i la gestió de la dana.

L’Audiència de València ha absolt a 14 acusats per la partida de 1.650 quilos de cocaïna per falta de garanties

La Secció Tercera ha absolt a 14 acusats en descartar com a prova principal els missatges de Sky ECC per falta d'autenticitat i integritat. La confiscació de 2020 no es va vincular als processaments.

València, urgit arrere, busca impulse davant un Espanyol que vol frenar la seua caiguda

El València arriba amb la defensa en quadre i l'obligació de sumar per a allunyar-se del descens. L'Espanyol pretén tallar la seua mala ratxa i sostindre la seua baralla europea.