Es busquen 700.000 treballadors en el sector de la construcció

Es busquen treballadors i es que la patronal de la construcció fa una nova crida; necessiten mà d’obra qualificada. En total, 700.000 treballadors per a un sector que va en augment.

La construcció és un sector que aporta el 10% al Producte Interior Brut (PIB) i va en augment. Demanden al paleta tradicional, però també altres experts per a complementar el treball.

Nous perfils de la construcció

Els nous perfils en el sector de la construcció abarquen des de un obrer passant per altres llocs de treballs similars fins a llocs especialitzats en la digitalització o en l’enginyeria de telecomunicacions.

La Formació Professional imprescindible

Abans no feia falta cap estudi per a segons quin lloc de treball, però ara la formació professional cada vegada es demanda més en treballs que abans era impensable. L’arribada del 5G necessitarà especialistes en la construcció, on entren els enginyers de telecomunicacions. Però també es necessiten especialistes en medi ambient o en salut laboral.

La construcció evoluciona en noves formes constructives en edificació i habitatge. Això propícia l’aparició de noves especialitats per a poder aplicar estos nous materials constructius amb l’eficiència energètica o la informàtica. Un exemple és la instal·lació de panells solars o la domotitzacions a les cases.

Es busquen treballadors en la fusta

Encara que parega mentida hi han algunes professions als que la pandèmia no els ha afectat com és el sector de la fusta. El confinament va provocar que les cases es convertiren en molts espais, la qual cosa va fer que se li donés més importància.

La fusta entra en un paper important pel fet que és un dels materials que més presència té en elles: en la cuina, bany o saló.

El sector de la fusta necessita contractar 60.000 treballadors en els pròxims anys, per la qual cosa ofereixen ocupació a les persones formades en això.

Formació Professional Dual

La nova Formació Professional (FP) vol solucionar el percentatge d’atur juvenil que hi ha a Espanya, que és del 35% en els joves menors de 25 anys. Les empreses tenen dificultats per a cobrir determinats llocs de treball, ja que busquen perfils qualificats.

Gràcies a això, la formació professional estableix un temps en l’empresa d’entre el 25% i el 35% de la durada total de la formació per a aconseguir aprendre l’ofici.

La ministra d’Educació, Pilar Alegría, va indicar que els joves amb formació professional mitjana o superior tenen sis vegades menys de desocupació que la resta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Fiscalia recolza que Mazón puga accedir a la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia de València demana al jutjat de Catarroja que accepte el recurs de Carlos Mazón i li permeta personar-se en la investigació sobre la gestió de la dana. La jutgessa manté ara com ara la seua condició de testimoni i la lletrada de l'Administració de Justícia rebutja ampliar la seua participació en el procediment.

El Barcelona frega el títol de Lliga mentres mitja taula baralla per la permanència

El Barcelona disposa de la seua primera opció matemàtica per a proclamar-se campió de Lliga mentres fins a deu equips, del Sevilla al València, seguixen atrapats en una ajustada baralla per la permanència.

Koldo García es defén en el Suprem i nega els pagaments mensuals i les mossegades atribuïdes per Aldama

Koldo García nega davant el Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals de Víctor de Aldama, rebutja les mossegades lligades a contractes de màscares i resta importància a la seua relació amb Pedro Sánchez.

Primeres retencions en les eixides de les grans ciutats pel pont de maig

Les eixides i accessos a grans ciutats registren trànsit lent i xicotetes retencions per l'inici del pont de l'1 de maig, agreujades per diversos accidents. La DGT preveu més de 6 milions de desplaçaments i advertix d'una franja horària especialment desfavorable.

Vilaplana i Polo declararan en el Congrés per la comissió de la dana el 18 de maig

La periodista Maribel Vilaplana i el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, compareixeran el 18 de maig davant la comissió del Congrés que investiga la dana d'octubre de 2024 a València.

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.

La vaga mèdica deixa prop de 270.000 pacients sense atendre en la Comunitat Valenciana

La vaga mèdica intermitent en la Comunitat Valenciana ha provocat que quasi 270.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de cirurgies i consultes ajornades i un fort xoc entre sindicats i Conselleria per les xifres de seguiment.

Va unir Municipalista porta a les Corts més de 11.000 firmes per a rebaixar la barrera electoral del 5 al 3 per cent

Va unir Municipalista registra en Les Corts més de 11.000 firmes per a tramitar una iniciativa legislativa popular que rebaixe la barrera electoral del 5 al 3 per cent i compute els vots per província.