Es busquen 700.000 treballadors en el sector de la construcció

Es busquen treballadors i es que la patronal de la construcció fa una nova crida; necessiten mà d’obra qualificada. En total, 700.000 treballadors per a un sector que va en augment.

La construcció és un sector que aporta el 10% al Producte Interior Brut (PIB) i va en augment. Demanden al paleta tradicional, però també altres experts per a complementar el treball.

Nous perfils de la construcció

Els nous perfils en el sector de la construcció abarquen des de un obrer passant per altres llocs de treballs similars fins a llocs especialitzats en la digitalització o en l’enginyeria de telecomunicacions.

La Formació Professional imprescindible

Abans no feia falta cap estudi per a segons quin lloc de treball, però ara la formació professional cada vegada es demanda més en treballs que abans era impensable. L’arribada del 5G necessitarà especialistes en la construcció, on entren els enginyers de telecomunicacions. Però també es necessiten especialistes en medi ambient o en salut laboral.

La construcció evoluciona en noves formes constructives en edificació i habitatge. Això propícia l’aparició de noves especialitats per a poder aplicar estos nous materials constructius amb l’eficiència energètica o la informàtica. Un exemple és la instal·lació de panells solars o la domotitzacions a les cases.

Es busquen treballadors en la fusta

Encara que parega mentida hi han algunes professions als que la pandèmia no els ha afectat com és el sector de la fusta. El confinament va provocar que les cases es convertiren en molts espais, la qual cosa va fer que se li donés més importància.

La fusta entra en un paper important pel fet que és un dels materials que més presència té en elles: en la cuina, bany o saló.

El sector de la fusta necessita contractar 60.000 treballadors en els pròxims anys, per la qual cosa ofereixen ocupació a les persones formades en això.

Formació Professional Dual

La nova Formació Professional (FP) vol solucionar el percentatge d’atur juvenil que hi ha a Espanya, que és del 35% en els joves menors de 25 anys. Les empreses tenen dificultats per a cobrir determinats llocs de treball, ja que busquen perfils qualificats.

Gràcies a això, la formació professional estableix un temps en l’empresa d’entre el 25% i el 35% de la durada total de la formació per a aconseguir aprendre l’ofici.

La ministra d’Educació, Pilar Alegría, va indicar que els joves amb formació professional mitjana o superior tenen sis vegades menys de desocupació que la resta.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.