Es busquen 700.000 treballadors en el sector de la construcció

Es busquen treballadors i es que la patronal de la construcció fa una nova crida; necessiten mà d’obra qualificada. En total, 700.000 treballadors per a un sector que va en augment.

La construcció és un sector que aporta el 10% al Producte Interior Brut (PIB) i va en augment. Demanden al paleta tradicional, però també altres experts per a complementar el treball.

Nous perfils de la construcció

Els nous perfils en el sector de la construcció abarquen des de un obrer passant per altres llocs de treballs similars fins a llocs especialitzats en la digitalització o en l’enginyeria de telecomunicacions.

La Formació Professional imprescindible

Abans no feia falta cap estudi per a segons quin lloc de treball, però ara la formació professional cada vegada es demanda més en treballs que abans era impensable. L’arribada del 5G necessitarà especialistes en la construcció, on entren els enginyers de telecomunicacions. Però també es necessiten especialistes en medi ambient o en salut laboral.

La construcció evoluciona en noves formes constructives en edificació i habitatge. Això propícia l’aparició de noves especialitats per a poder aplicar estos nous materials constructius amb l’eficiència energètica o la informàtica. Un exemple és la instal·lació de panells solars o la domotitzacions a les cases.

Es busquen treballadors en la fusta

Encara que parega mentida hi han algunes professions als que la pandèmia no els ha afectat com és el sector de la fusta. El confinament va provocar que les cases es convertiren en molts espais, la qual cosa va fer que se li donés més importància.

La fusta entra en un paper important pel fet que és un dels materials que més presència té en elles: en la cuina, bany o saló.

El sector de la fusta necessita contractar 60.000 treballadors en els pròxims anys, per la qual cosa ofereixen ocupació a les persones formades en això.

Formació Professional Dual

La nova Formació Professional (FP) vol solucionar el percentatge d’atur juvenil que hi ha a Espanya, que és del 35% en els joves menors de 25 anys. Les empreses tenen dificultats per a cobrir determinats llocs de treball, ja que busquen perfils qualificats.

Gràcies a això, la formació professional estableix un temps en l’empresa d’entre el 25% i el 35% de la durada total de la formació per a aconseguir aprendre l’ofici.

La ministra d’Educació, Pilar Alegría, va indicar que els joves amb formació professional mitjana o superior tenen sis vegades menys de desocupació que la resta.

Últimes notícies

Noves aules per garantir als pares la llengua base triada per als seus fills

Educació ha assegurat que tot l’alumnat tindrà garantida la continuïtat en la llengua base triada, i per això habilitarà o reconvertirà aules, sobretot en municipis castellanoparlants on ha crescut la demanda en valencià.

Tanquen la platja de Torre de la Sal per contaminació bacteriana fins a nou avís

La platja de Torre de la Sal, a Cabanes, ha quedat tancada al bany fins a nou avís per una elevada presència de la bacteria Escherichia coli en l’aigua.

Les noves plantes renovables podran guardar energia amb menys tràmits a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat que simplificarà el procediment perquè les plantes renovables de la Comunitat Valenciana puguen emmagatzemar energia, accelerar la seua finançació i reforçar la seguretat del subministrament elèctric.

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.