12.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Es busquen 700.000 treballadors en el sector de la construcció

Es busquen treballadors i es que la patronal de la construcció fa una nova crida; necessiten mà d’obra qualificada. En total, 700.000 treballadors per a un sector que va en augment.

La construcció és un sector que aporta el 10% al Producte Interior Brut (PIB) i va en augment. Demanden al paleta tradicional, però també altres experts per a complementar el treball.

Nous perfils de la construcció

Els nous perfils en el sector de la construcció abarquen des de un obrer passant per altres llocs de treballs similars fins a llocs especialitzats en la digitalització o en l’enginyeria de telecomunicacions.

La Formació Professional imprescindible

Abans no feia falta cap estudi per a segons quin lloc de treball, però ara la formació professional cada vegada es demanda més en treballs que abans era impensable. L’arribada del 5G necessitarà especialistes en la construcció, on entren els enginyers de telecomunicacions. Però també es necessiten especialistes en medi ambient o en salut laboral.

La construcció evoluciona en noves formes constructives en edificació i habitatge. Això propícia l’aparició de noves especialitats per a poder aplicar estos nous materials constructius amb l’eficiència energètica o la informàtica. Un exemple és la instal·lació de panells solars o la domotitzacions a les cases.

Es busquen treballadors en la fusta

Encara que parega mentida hi han algunes professions als que la pandèmia no els ha afectat com és el sector de la fusta. El confinament va provocar que les cases es convertiren en molts espais, la qual cosa va fer que se li donés més importància.

La fusta entra en un paper important pel fet que és un dels materials que més presència té en elles: en la cuina, bany o saló.

El sector de la fusta necessita contractar 60.000 treballadors en els pròxims anys, per la qual cosa ofereixen ocupació a les persones formades en això.

Formació Professional Dual

La nova Formació Professional (FP) vol solucionar el percentatge d’atur juvenil que hi ha a Espanya, que és del 35% en els joves menors de 25 anys. Les empreses tenen dificultats per a cobrir determinats llocs de treball, ja que busquen perfils qualificats.

Gràcies a això, la formació professional estableix un temps en l’empresa d’entre el 25% i el 35% de la durada total de la formació per a aconseguir aprendre l’ofici.

La ministra d’Educació, Pilar Alegría, va indicar que els joves amb formació professional mitjana o superior tenen sis vegades menys de desocupació que la resta.

Últimes notícies

Dos detinguts per robatoris amb força en locals d’hostaleria de La Font, Xeraco i Cullera

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i a una dona per tres robatoris amb força en locals d'hostaleria de La Font d'en Carròs, Xeraco i Cullera. Van sostraure uns 5.000 euros i van causar danys materials.

Pradas s’acull al dret a no declarar davant la comissió d’investigació de la dana

La exconsellera valenciana s'ha acollit al seu dret a no declarar en la comissió del Congrés que analitza la dana d'octubre de 2024, en estar investigada.

Dos detinguts per tres robatoris amb força en locals d’hostaleria de La Safor

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i a una dona per tres robatoris amb força en locals d'hostaleria de La Safor. Van ser identificats gràcies a cambres i a un cotxe de lloguer.

Detinguda en Alcossebre una dona reclamada per Països Baixos per explotació sexual de menors

La Guàrdia Civil ha arrestat en Alcossebre a una dona buscada per Països Baixos per explotació sexual de menors. Quatre menors van quedar sota protecció a l'espera de la seua tutela pel país d'origen.

Nati Algado substituirà a Pérez Llorca com a alcaldessa de Finestrat

La primera tinenta d'alcalde assumirà el relleu a Finestrat quan Juanfran Pérez Llorca formalitze la seua renúncia després de ser investit en Les Corts. Amb 11 de 13 regidors, el PP perfila una transició ràpida

El Suprem eximix al banc en una transferència amb IBAN incorrecte

El Tribunal Suprem ha donat la raó a Caixa Popular i ha descartat la responsabilitat del banc quan el client introduïx un IBAN equivocat en una transferència. La nova norma europea imposa verificació del beneficiari en pagaments instantanis, però el cas es va resoldre amb la regulació anterior.

La jutgessa de la DANA suspén la testifical d’este dilluns per l’alerta meteorològica

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ha suspés la testifical prevista a les 9.30 per l'alerta meteorològica. La nova data es fixarà més avant.

Tota la Comunitat, en avís groc per pluges després de cancel·lar-se el taronja a Castelló

Aemet ha rebaixat a groc l'avís per pluges en el sud de Castelló, de manera que tota la Comunitat Valenciana manté nivell groc fins a les 18 hores. Es preveuen 20 litres per metre quadrat en una hora o 60 en dotze hores.