Carnavals: 10 consells per disfressar als xiquets sense riscos

El terra ple de confeti amb un barret i un nas de pallasso

Carnavals: 10 consells per disfressar als xiquets sense riscos | Pixabay

Amb l’arribada del carnestoltes, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) llança una sèrie de consells, especialment relacionats amb la seguretat en l’ús de les disfresses, maquillatge i lents de contacte de fantasia.

OCU recomana ser especialment previnguts en el cas dels xiquets.

 

Precaucions amb les disfresses

 

  • Ha d’estar elaborat amb material no inflamable. En qualsevol cas, no està de més controlar les fonts de foc: compte amb les bengales, petards o encenedors, a més de les xemeneies i estufes.
  • Millor a cara descoberta. Si la disfressa és per a un xiquet, és preferible que no porten el cap cobert: el risc que comporta la inflamabilitat és més elevat en caputxes i caretes.
  • La disfressa ha de ser adequada a l’edat del xiquet. Eviteu els que incorporen cordons i accessoris punxants. I si el xicotet és menor de tres anys, assegureu-vos que els adorns i escumes no puguen trencar-se i convertir-se en xicotets trossos amb què es puga ennuegar.
  • Prioritze les botigues especialitzades en disfresses davant d’Internet, on hi ha menys controls. En qualsevol cas, comproveu que l’etiquetatge inclou la direcció del fabricant. No és mala idea confeccionar un mateix una disfressa: és més sostenible, ja que permet reaprofitar la roba vella.
  • Abans de fer servir una disfressa convé rentar-lo, encara que siga nou. Si no és rentable, procureu airejar-lo 48 hores per limitar la concentració de substàncies potencialment perilloses.

 

Precaucions amb el maquillatge i les lents de contacte

 

  • No totes les pintures valen, sobretot quan es té una pell sensible. OCU recomana estendre primer una crema hidratant i usar-hi maquillatge a l’aigua, que a més és fàcil d’aplicar i treure.
  • Afirmacions com a «hipoal·lèrgic» o «testat dermatològicament» no garanteixen res. Hi ha ingredients amb risc de toxicitat o que poden causar al·lèrgies, especialment les fragàncies i els conservants. En cas de picor o envermelliment, esbandiu-lo amb aigua i no torneu-lo a utilitzar.
  • Si es fan servir les pintures de l’any anterior, cal comprovar que no hagen caducat. Si fa olor estranya o si els ingredients no semblen homogenis, no s’han d’utilitzar.
  • Compte amb les lents de contacte de fantasia: d’ulls de serp, de zombi, de vampir… No s’han de comprar per internet, basars o botigues de disfresses; únicament on hi haja un professional òptic, que supervise la venda i garantisca que no es posa en risc la salut dels ulls.
  • I recordeu que els esmalts tenen dissolvents que poden ser perillosos. Especialment per als xiquets més menuts, que solen emportar-se les mans a la boca.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.