Carnavals: 10 consells per disfressar als xiquets sense riscos

El terra ple de confeti amb un barret i un nas de pallasso

Carnavals: 10 consells per disfressar als xiquets sense riscos | Pixabay

Amb l’arribada del carnestoltes, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) llança una sèrie de consells, especialment relacionats amb la seguretat en l’ús de les disfresses, maquillatge i lents de contacte de fantasia.

OCU recomana ser especialment previnguts en el cas dels xiquets.

 

Precaucions amb les disfresses

 

  • Ha d’estar elaborat amb material no inflamable. En qualsevol cas, no està de més controlar les fonts de foc: compte amb les bengales, petards o encenedors, a més de les xemeneies i estufes.
  • Millor a cara descoberta. Si la disfressa és per a un xiquet, és preferible que no porten el cap cobert: el risc que comporta la inflamabilitat és més elevat en caputxes i caretes.
  • La disfressa ha de ser adequada a l’edat del xiquet. Eviteu els que incorporen cordons i accessoris punxants. I si el xicotet és menor de tres anys, assegureu-vos que els adorns i escumes no puguen trencar-se i convertir-se en xicotets trossos amb què es puga ennuegar.
  • Prioritze les botigues especialitzades en disfresses davant d’Internet, on hi ha menys controls. En qualsevol cas, comproveu que l’etiquetatge inclou la direcció del fabricant. No és mala idea confeccionar un mateix una disfressa: és més sostenible, ja que permet reaprofitar la roba vella.
  • Abans de fer servir una disfressa convé rentar-lo, encara que siga nou. Si no és rentable, procureu airejar-lo 48 hores per limitar la concentració de substàncies potencialment perilloses.

 

Precaucions amb el maquillatge i les lents de contacte

 

  • No totes les pintures valen, sobretot quan es té una pell sensible. OCU recomana estendre primer una crema hidratant i usar-hi maquillatge a l’aigua, que a més és fàcil d’aplicar i treure.
  • Afirmacions com a «hipoal·lèrgic» o «testat dermatològicament» no garanteixen res. Hi ha ingredients amb risc de toxicitat o que poden causar al·lèrgies, especialment les fragàncies i els conservants. En cas de picor o envermelliment, esbandiu-lo amb aigua i no torneu-lo a utilitzar.
  • Si es fan servir les pintures de l’any anterior, cal comprovar que no hagen caducat. Si fa olor estranya o si els ingredients no semblen homogenis, no s’han d’utilitzar.
  • Compte amb les lents de contacte de fantasia: d’ulls de serp, de zombi, de vampir… No s’han de comprar per internet, basars o botigues de disfresses; únicament on hi haja un professional òptic, que supervise la venda i garantisca que no es posa en risc la salut dels ulls.
  • I recordeu que els esmalts tenen dissolvents que poden ser perillosos. Especialment per als xiquets més menuts, que solen emportar-se les mans a la boca.
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.