Carnavals: 10 consells per disfressar als xiquets sense riscos

El terra ple de confeti amb un barret i un nas de pallasso

Carnavals: 10 consells per disfressar als xiquets sense riscos | Pixabay

Amb l’arribada del carnestoltes, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) llança una sèrie de consells, especialment relacionats amb la seguretat en l’ús de les disfresses, maquillatge i lents de contacte de fantasia.

OCU recomana ser especialment previnguts en el cas dels xiquets.

 

Precaucions amb les disfresses

 

  • Ha d’estar elaborat amb material no inflamable. En qualsevol cas, no està de més controlar les fonts de foc: compte amb les bengales, petards o encenedors, a més de les xemeneies i estufes.
  • Millor a cara descoberta. Si la disfressa és per a un xiquet, és preferible que no porten el cap cobert: el risc que comporta la inflamabilitat és més elevat en caputxes i caretes.
  • La disfressa ha de ser adequada a l’edat del xiquet. Eviteu els que incorporen cordons i accessoris punxants. I si el xicotet és menor de tres anys, assegureu-vos que els adorns i escumes no puguen trencar-se i convertir-se en xicotets trossos amb què es puga ennuegar.
  • Prioritze les botigues especialitzades en disfresses davant d’Internet, on hi ha menys controls. En qualsevol cas, comproveu que l’etiquetatge inclou la direcció del fabricant. No és mala idea confeccionar un mateix una disfressa: és més sostenible, ja que permet reaprofitar la roba vella.
  • Abans de fer servir una disfressa convé rentar-lo, encara que siga nou. Si no és rentable, procureu airejar-lo 48 hores per limitar la concentració de substàncies potencialment perilloses.

 

Precaucions amb el maquillatge i les lents de contacte

 

  • No totes les pintures valen, sobretot quan es té una pell sensible. OCU recomana estendre primer una crema hidratant i usar-hi maquillatge a l’aigua, que a més és fàcil d’aplicar i treure.
  • Afirmacions com a «hipoal·lèrgic» o «testat dermatològicament» no garanteixen res. Hi ha ingredients amb risc de toxicitat o que poden causar al·lèrgies, especialment les fragàncies i els conservants. En cas de picor o envermelliment, esbandiu-lo amb aigua i no torneu-lo a utilitzar.
  • Si es fan servir les pintures de l’any anterior, cal comprovar que no hagen caducat. Si fa olor estranya o si els ingredients no semblen homogenis, no s’han d’utilitzar.
  • Compte amb les lents de contacte de fantasia: d’ulls de serp, de zombi, de vampir… No s’han de comprar per internet, basars o botigues de disfresses; únicament on hi haja un professional òptic, que supervise la venda i garantisca que no es posa en risc la salut dels ulls.
  • I recordeu que els esmalts tenen dissolvents que poden ser perillosos. Especialment per als xiquets més menuts, que solen emportar-se les mans a la boca.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.