Carnavals: 10 consells per disfressar als xiquets sense riscos

El terra ple de confeti amb un barret i un nas de pallasso

Carnavals: 10 consells per disfressar als xiquets sense riscos | Pixabay

Amb l’arribada del carnestoltes, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) llança una sèrie de consells, especialment relacionats amb la seguretat en l’ús de les disfresses, maquillatge i lents de contacte de fantasia.

OCU recomana ser especialment previnguts en el cas dels xiquets.

 

Precaucions amb les disfresses

 

  • Ha d’estar elaborat amb material no inflamable. En qualsevol cas, no està de més controlar les fonts de foc: compte amb les bengales, petards o encenedors, a més de les xemeneies i estufes.
  • Millor a cara descoberta. Si la disfressa és per a un xiquet, és preferible que no porten el cap cobert: el risc que comporta la inflamabilitat és més elevat en caputxes i caretes.
  • La disfressa ha de ser adequada a l’edat del xiquet. Eviteu els que incorporen cordons i accessoris punxants. I si el xicotet és menor de tres anys, assegureu-vos que els adorns i escumes no puguen trencar-se i convertir-se en xicotets trossos amb què es puga ennuegar.
  • Prioritze les botigues especialitzades en disfresses davant d’Internet, on hi ha menys controls. En qualsevol cas, comproveu que l’etiquetatge inclou la direcció del fabricant. No és mala idea confeccionar un mateix una disfressa: és més sostenible, ja que permet reaprofitar la roba vella.
  • Abans de fer servir una disfressa convé rentar-lo, encara que siga nou. Si no és rentable, procureu airejar-lo 48 hores per limitar la concentració de substàncies potencialment perilloses.

 

Precaucions amb el maquillatge i les lents de contacte

 

  • No totes les pintures valen, sobretot quan es té una pell sensible. OCU recomana estendre primer una crema hidratant i usar-hi maquillatge a l’aigua, que a més és fàcil d’aplicar i treure.
  • Afirmacions com a «hipoal·lèrgic» o «testat dermatològicament» no garanteixen res. Hi ha ingredients amb risc de toxicitat o que poden causar al·lèrgies, especialment les fragàncies i els conservants. En cas de picor o envermelliment, esbandiu-lo amb aigua i no torneu-lo a utilitzar.
  • Si es fan servir les pintures de l’any anterior, cal comprovar que no hagen caducat. Si fa olor estranya o si els ingredients no semblen homogenis, no s’han d’utilitzar.
  • Compte amb les lents de contacte de fantasia: d’ulls de serp, de zombi, de vampir… No s’han de comprar per internet, basars o botigues de disfresses; únicament on hi haja un professional òptic, que supervise la venda i garantisca que no es posa en risc la salut dels ulls.
  • I recordeu que els esmalts tenen dissolvents que poden ser perillosos. Especialment per als xiquets més menuts, que solen emportar-se les mans a la boca.
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.