14 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Carnavals: 10 consells per disfressar als xiquets sense riscos

El terra ple de confeti amb un barret i un nas de pallasso

Carnavals: 10 consells per disfressar als xiquets sense riscos | Pixabay

Amb l’arribada del carnestoltes, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) llança una sèrie de consells, especialment relacionats amb la seguretat en l’ús de les disfresses, maquillatge i lents de contacte de fantasia.

OCU recomana ser especialment previnguts en el cas dels xiquets.

 

Precaucions amb les disfresses

 

  • Ha d’estar elaborat amb material no inflamable. En qualsevol cas, no està de més controlar les fonts de foc: compte amb les bengales, petards o encenedors, a més de les xemeneies i estufes.
  • Millor a cara descoberta. Si la disfressa és per a un xiquet, és preferible que no porten el cap cobert: el risc que comporta la inflamabilitat és més elevat en caputxes i caretes.
  • La disfressa ha de ser adequada a l’edat del xiquet. Eviteu els que incorporen cordons i accessoris punxants. I si el xicotet és menor de tres anys, assegureu-vos que els adorns i escumes no puguen trencar-se i convertir-se en xicotets trossos amb què es puga ennuegar.
  • Prioritze les botigues especialitzades en disfresses davant d’Internet, on hi ha menys controls. En qualsevol cas, comproveu que l’etiquetatge inclou la direcció del fabricant. No és mala idea confeccionar un mateix una disfressa: és més sostenible, ja que permet reaprofitar la roba vella.
  • Abans de fer servir una disfressa convé rentar-lo, encara que siga nou. Si no és rentable, procureu airejar-lo 48 hores per limitar la concentració de substàncies potencialment perilloses.

 

Precaucions amb el maquillatge i les lents de contacte

 

  • No totes les pintures valen, sobretot quan es té una pell sensible. OCU recomana estendre primer una crema hidratant i usar-hi maquillatge a l’aigua, que a més és fàcil d’aplicar i treure.
  • Afirmacions com a «hipoal·lèrgic» o «testat dermatològicament» no garanteixen res. Hi ha ingredients amb risc de toxicitat o que poden causar al·lèrgies, especialment les fragàncies i els conservants. En cas de picor o envermelliment, esbandiu-lo amb aigua i no torneu-lo a utilitzar.
  • Si es fan servir les pintures de l’any anterior, cal comprovar que no hagen caducat. Si fa olor estranya o si els ingredients no semblen homogenis, no s’han d’utilitzar.
  • Compte amb les lents de contacte de fantasia: d’ulls de serp, de zombi, de vampir… No s’han de comprar per internet, basars o botigues de disfresses; únicament on hi haja un professional òptic, que supervise la venda i garantisca que no es posa en risc la salut dels ulls.
  • I recordeu que els esmalts tenen dissolvents que poden ser perillosos. Especialment per als xiquets més menuts, que solen emportar-se les mans a la boca.

Últimes notícies

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.

Restablixen la circulació en quasi tota la xarxa de carreteres de València després de les últimes pluges

La Diputació de València ha restablit el trànsit en quasi tota la xarxa provincial afectada per les pluges, amb especial incidència a la Ribera. Totes les vies estan obertes amb normalitat o amb precaució excepte la CV-543, tancada per acumulació d'aigua.