Colps de calor, un dels principals motius d’urgència als hospitals veterinaris

S’acosta l’estiu i, amb ell, els mesos més calorosos de l’any. Si per norma habitual hem de prendre precaucions davant les primeres onades de calor, l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ja ha alertat que aquest estiu serà més calorós del normal. Per això és important recordar que les altes temperatures poden afectar de moltes maneres a la nostra salut, però també a la de les nostres mascotes, que estan encara més exposades a aquestes condicions climàtiques.

“La calor pot afectar molt negativament a les nostres mascotes, sent un dels principals motius d’urgència en aquesta època”, assegura Paloma Ballester Aguado, veterinària del Servei d’Urgències d’AniCura Velázquez Hospital Veterinari, a Madrid.

El 14% dels casos d’insolació que es detecten en els gossos es classifiquen com a greus, dels quals més de la meitat acaba morint. “En general, els colps de calor no haurien d’ocasionar greus problemes si s’actua ràpidament i s’aconsegueixen estabilitzar. Però si tardem a posar solució a això, posem en risc la vida de la nostra mascota”, comenta Paloma.

Com podem saber si està patint un colp de calor?

En el primer que ens hem de fixar és en la respiració de la nostra mascota. El pantaix intens és la forma més visible per a adonar-nos que la temperatura corporal de l’animal està pujant per damunt del normal, a més d’un excés de sudoració en els coixinets de les seues potes, alteracions en la salivació o dificultat en els seus moviments.

“Els gossos transpiren a través dels coixinets de les seues potes, que estan en contacte amb un asfalt que a l’estiu pot aconseguir els 70 graus centígrads, i es termoregulen a través del pantaix, la qual cosa els sotmet a un major risc que als humans” comenta Paloma.

Un dels factors que determina l’impacte de la calor en els gossos és la seua anatomia. Les races braquicèfales, com el Buldog francés, el Buldog anglés, el Carlin o el Bòxer, entre altres, tenen un paladar bla una mica més llarg que altres races i que els dificulta la respiració, que és el principal factor de risc davant els colps de calor.

Algunes de les recomanacions per a evitar aquestes situacions

• Evitar els passejos en les hores centrals del dia, quan la incidència del sol és major i les temperatures són més altes.
• Tindre sempre aigua a mà durant els passejos i fer parades per a descansar i reposar líquids.
• Cuidar especialment els coixinets per a l’excés de sudoració i, sobretot, les cremades.
• No deixar a les mascotes soles en el cotxe. Encara que deixem les finestretes obertes, la temperatura en el cotxe pot ser fins a 5 graus superior que l’exterior.

Últimes notícies

Dimecres ennuvolat a la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa en l’interior

Este dimecres s’espera cel ennuvolat a la Comunitat Valenciana, pluges febles sobretot al sud i un descens lleuger de les màximes en l’interior.

Mesa electoral en les eleccions generals: com saber si t’ha tocat, quines excuses pots presentar i quant es cobra

Els ajuntaments designen per sorteig els presidents, els vocals i els suplents. La notificació explica el càrrec assignat i permet iniciar els tràmits si hi ha un impediment justificat.

El Valencia Basket frega la gesta davant l’Olympiacos però cau en una pròrroga cruel

El Valencia Basket ha arribat a dominar de quasi 30 punts el vigent campió de l’Euroliga, l’Olympiacos, però ha acabat perdent per 97-102 en una pròrroga decidida pel dominicà Jean Montero, antic ídol del Roig Arena.

El Villarreal remunta davant el Nàpols i trenca la seua mala ratxa europea

El Villarreal ha derrotat el Nàpols per 3-1 en Champions, trencant una llarga sèrie sense victòries en la competició europea.

El Tavernes de la Valldigna farà de local a Mestalla contra el València en Copa

El partit de primera ronda de la Copa del Rei entre el Tavernes de la Valldigna i el València es disputarà el 28 d’octubre a Mestalla, amb el conjunt vallero com a local administratiu davant els requisits federatius.

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.