Colps de calor, un dels principals motius d’urgència als hospitals veterinaris

S’acosta l’estiu i, amb ell, els mesos més calorosos de l’any. Si per norma habitual hem de prendre precaucions davant les primeres onades de calor, l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ja ha alertat que aquest estiu serà més calorós del normal. Per això és important recordar que les altes temperatures poden afectar de moltes maneres a la nostra salut, però també a la de les nostres mascotes, que estan encara més exposades a aquestes condicions climàtiques.

“La calor pot afectar molt negativament a les nostres mascotes, sent un dels principals motius d’urgència en aquesta època”, assegura Paloma Ballester Aguado, veterinària del Servei d’Urgències d’AniCura Velázquez Hospital Veterinari, a Madrid.

El 14% dels casos d’insolació que es detecten en els gossos es classifiquen com a greus, dels quals més de la meitat acaba morint. “En general, els colps de calor no haurien d’ocasionar greus problemes si s’actua ràpidament i s’aconsegueixen estabilitzar. Però si tardem a posar solució a això, posem en risc la vida de la nostra mascota”, comenta Paloma.

Com podem saber si està patint un colp de calor?

En el primer que ens hem de fixar és en la respiració de la nostra mascota. El pantaix intens és la forma més visible per a adonar-nos que la temperatura corporal de l’animal està pujant per damunt del normal, a més d’un excés de sudoració en els coixinets de les seues potes, alteracions en la salivació o dificultat en els seus moviments.

“Els gossos transpiren a través dels coixinets de les seues potes, que estan en contacte amb un asfalt que a l’estiu pot aconseguir els 70 graus centígrads, i es termoregulen a través del pantaix, la qual cosa els sotmet a un major risc que als humans” comenta Paloma.

Un dels factors que determina l’impacte de la calor en els gossos és la seua anatomia. Les races braquicèfales, com el Buldog francés, el Buldog anglés, el Carlin o el Bòxer, entre altres, tenen un paladar bla una mica més llarg que altres races i que els dificulta la respiració, que és el principal factor de risc davant els colps de calor.

Algunes de les recomanacions per a evitar aquestes situacions

• Evitar els passejos en les hores centrals del dia, quan la incidència del sol és major i les temperatures són més altes.
• Tindre sempre aigua a mà durant els passejos i fer parades per a descansar i reposar líquids.
• Cuidar especialment els coixinets per a l’excés de sudoració i, sobretot, les cremades.
• No deixar a les mascotes soles en el cotxe. Encara que deixem les finestretes obertes, la temperatura en el cotxe pot ser fins a 5 graus superior que l’exterior.

Últimes notícies

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.

Calp reunirà 18 tripulacions al Campionat d’Espanya de Creuers 2026

El Real Club Nàutic de Calp acollirà del 16 al 18 d’octubre el Campionat d’Espanya de Creuers 2026, amb 18 tripulacions de 13 federacions, coincidint amb el 50é aniversari del club.

La Nucia serà l’escenari de la 46a Gala Nacional de l’Esport en 2027

La Nucia acollirà el 12 d’abril de 2027 la 46a Gala Nacional de l’Esport i, l’endemà, el LXIII Congrés Nacional de la Premsa Esportiva, convertint la localitat en un dels grans focus estatals de l’esport i el periodisme esportiu.

Villar assegura que Gallego ja havia d’explicar Les Naus en el ple de 2024

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, sosté que l’exregidor de Patrimoni Toni Gallego ja tenia assignat contestar en el ple de juliol de 2024 sobre el repartiment de les vivendes públiques Les Naus, en contra del relat que este va oferir davant la jutgessa.

Un any i nou mesos de presó per estafar el seu tio besavi amb Bizum i caixer

Una dona ha acceptat un any i nou mesos de presó per estafar 1.520 euros al seu tio besavi a Alicante, aprofitant-se del seu telèfon mòbil i de la seua targeta bancària.

Així serà l’estrena d’Aguirre amb el València: Racing, Athletic i Vila-real

Javier Aguirre debutarà amb el València en un octubre clau amb duels davant Racing, Athletic, Vila-real i un possible quart partit contra l’Elx per eixir del descens.

El Levante afrontarà quatre partits de Lliga en un octubre intens

El Levante disputarà en octubre quatre jornades de LaLiga EA Sports, amb dos partits al Ciutat de València i dos a domicili, entre ells l ajornat contra l Athletic Club.