El Consell presenta la nova Llei contra el Despoblació

La secretària autonòmica de Cohesió Territorial i Polítiques contra el Despoblament, Elena Cebrián, ha anunciat que La Llei contra la Despoblació que prepara el Consell incorporarà la perspectiva rural en totes les polítiques i projectes normatius de la Generalitat, “per a assegurar el seu benefici als territoris de l’interior i crear noves oportunitats”.

Així ho ha manifestat en una reunió mantinguda amb representants d’entitats locals, aquest dijous a la Casa dels Caragols de Castelló, on ha assegurat que la iniciativa constitueix una mesura “pionera” en la gestió pública.

Cebrián, acompanyada per la directora general de l’Agenda Valenciana Antidespoblament (AVANT),  Jeannette Segarra, ha iniciat, a Castelló una sèrie de trobades, que se celebraran també a València i Alacant, per a presentar l’Avantprojecte de Llei de mesures contra la despoblació, que es troba en fase d’informació pública, a municipis, mancomunitats, diputacions i altres entitats.

La secretària autonòmica ha assegurat que la intenció de la Generalitat és que siga “una llei molt consensuada” que reforce la coordinació i la col·laboració amb les administracions i entitats locals i ha destacat el caràcter transversal i integral d’aquesta llei “que consolida les polítiques contra la despoblació desenvolupades pel Consell i dona estabilitat a mesures com el Fons de Cooperació per a la lluita contra la despoblació o la fiscalitat diferenciada”.

Així mateix, entre les mesures de cohesió social, econòmica i territorial que recull l’Avantprojecte,  Cebrián ha ressaltat que la Generalitat adoptarà les mesures necessàries per a propiciar l’estabilitat de l’ocupació pública per a atendre els municipis en risc de despoblació, “garantint així la igualtat d’oportunitats en l’accés als serveis públics”.

A través d’incentius, la creació de borses de treball territorialitzades o el foment del teletreball, es pretén acabar amb la temporalitat especialment en l’àmbit docent, sanitari, social, de seguretat i resposta a emergències.

Discriminació positiva

Des d’una visió integradora, multisectorial i multidisciplinària, la llei contra el despoblament adoptarà mesures de discriminació positiva en aquests territoris, i posarà en marxa accions per a fomentar la igualtat i la lluita contra la bretxa de gènere, així com per a evitar l’exclusió social i financera.

Igualment, reforçarà les capacitats administratives en els municipis més xicotets, crearà entorns que enfortisquen el teixit econòmic, l’economia social i la diversificació de sectors tradicionals i emergents, i aprofitarà els avantatges de la transició verda, la digitalització i la innovació tecnològica.

La secretària autonòmica ha explicat que l’objectiu d’aquest període d’informació pública és recollir les reivindicacions, necessitats i propostes de totes aquelles entitats i administracions «que han estat treballant i lluitant pel territori«.

D’aquesta manera, totes les entitats interessades podran participar i realitzar les seues aportacions a l’esborrany que es troba disponible a través de la web de Presidència de la Generalitat (consultar ací).

Estratègia Avant 20-30

Cebrián ha recordat que en la base de la nova llei contra el despoblament es troba el diàleg permanent amb les universitats valencianes, les entitats locals i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

Una de les principals eines del Consell en la lluita contra el despoblament és l’Estratègia Avant 20-30, un pla estratègic realitzat en col·laboració amb la Càtedra Avant, conformada per les cinc universitats públiques valencianes. El document recull més de 200 accions concretes de dimensió econòmica, social, cultural, mediambiental i de governança política antidespoblament.

Últimes notícies

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.