22.7 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

El Consell presenta la nova Llei contra el Despoblació

La secretària autonòmica de Cohesió Territorial i Polítiques contra el Despoblament, Elena Cebrián, ha anunciat que La Llei contra la Despoblació que prepara el Consell incorporarà la perspectiva rural en totes les polítiques i projectes normatius de la Generalitat, “per a assegurar el seu benefici als territoris de l’interior i crear noves oportunitats”.

Així ho ha manifestat en una reunió mantinguda amb representants d’entitats locals, aquest dijous a la Casa dels Caragols de Castelló, on ha assegurat que la iniciativa constitueix una mesura “pionera” en la gestió pública.

Cebrián, acompanyada per la directora general de l’Agenda Valenciana Antidespoblament (AVANT),  Jeannette Segarra, ha iniciat, a Castelló una sèrie de trobades, que se celebraran també a València i Alacant, per a presentar l’Avantprojecte de Llei de mesures contra la despoblació, que es troba en fase d’informació pública, a municipis, mancomunitats, diputacions i altres entitats.

La secretària autonòmica ha assegurat que la intenció de la Generalitat és que siga “una llei molt consensuada” que reforce la coordinació i la col·laboració amb les administracions i entitats locals i ha destacat el caràcter transversal i integral d’aquesta llei “que consolida les polítiques contra la despoblació desenvolupades pel Consell i dona estabilitat a mesures com el Fons de Cooperació per a la lluita contra la despoblació o la fiscalitat diferenciada”.

Així mateix, entre les mesures de cohesió social, econòmica i territorial que recull l’Avantprojecte,  Cebrián ha ressaltat que la Generalitat adoptarà les mesures necessàries per a propiciar l’estabilitat de l’ocupació pública per a atendre els municipis en risc de despoblació, “garantint així la igualtat d’oportunitats en l’accés als serveis públics”.

A través d’incentius, la creació de borses de treball territorialitzades o el foment del teletreball, es pretén acabar amb la temporalitat especialment en l’àmbit docent, sanitari, social, de seguretat i resposta a emergències.

Discriminació positiva

Des d’una visió integradora, multisectorial i multidisciplinària, la llei contra el despoblament adoptarà mesures de discriminació positiva en aquests territoris, i posarà en marxa accions per a fomentar la igualtat i la lluita contra la bretxa de gènere, així com per a evitar l’exclusió social i financera.

Igualment, reforçarà les capacitats administratives en els municipis més xicotets, crearà entorns que enfortisquen el teixit econòmic, l’economia social i la diversificació de sectors tradicionals i emergents, i aprofitarà els avantatges de la transició verda, la digitalització i la innovació tecnològica.

La secretària autonòmica ha explicat que l’objectiu d’aquest període d’informació pública és recollir les reivindicacions, necessitats i propostes de totes aquelles entitats i administracions “que han estat treballant i lluitant pel territori“.

D’aquesta manera, totes les entitats interessades podran participar i realitzar les seues aportacions a l’esborrany que es troba disponible a través de la web de Presidència de la Generalitat (consultar ací).

Estratègia Avant 20-30

Cebrián ha recordat que en la base de la nova llei contra el despoblament es troba el diàleg permanent amb les universitats valencianes, les entitats locals i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

Una de les principals eines del Consell en la lluita contra el despoblament és l’Estratègia Avant 20-30, un pla estratègic realitzat en col·laboració amb la Càtedra Avant, conformada per les cinc universitats públiques valencianes. El document recull més de 200 accions concretes de dimensió econòmica, social, cultural, mediambiental i de governança política antidespoblament.

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’esperen ratxes fortes a l’interior de València i Alacant

El dissabte comença el dia amb nuvolositat que tendirà a menys a la vesprada i un ascens tèrmic generalitzat. El diumenge quedarà més estable, amb boires a l'interior de València.

Presó provisional per al detingut per matar a colps al seu company de pis a València

Un jutge ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per la mort a colps del seu company de pis a València. El cas queda a la disposició del Jutjat d'Instrucció 17.

Reivindiquem el trellat

El valencià és un reflex del nostre ser. Una llengua que, al llarg dels segles, ha sigut sinònim d'afecte i que no ens ha dividit mai, ben al contrari, ens ha unit de manera admirable.

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.