El Consell presenta la nova Llei contra el Despoblació

La secretària autonòmica de Cohesió Territorial i Polítiques contra el Despoblament, Elena Cebrián, ha anunciat que La Llei contra la Despoblació que prepara el Consell incorporarà la perspectiva rural en totes les polítiques i projectes normatius de la Generalitat, “per a assegurar el seu benefici als territoris de l’interior i crear noves oportunitats”.

Així ho ha manifestat en una reunió mantinguda amb representants d’entitats locals, aquest dijous a la Casa dels Caragols de Castelló, on ha assegurat que la iniciativa constitueix una mesura “pionera” en la gestió pública.

Cebrián, acompanyada per la directora general de l’Agenda Valenciana Antidespoblament (AVANT),  Jeannette Segarra, ha iniciat, a Castelló una sèrie de trobades, que se celebraran també a València i Alacant, per a presentar l’Avantprojecte de Llei de mesures contra la despoblació, que es troba en fase d’informació pública, a municipis, mancomunitats, diputacions i altres entitats.

La secretària autonòmica ha assegurat que la intenció de la Generalitat és que siga “una llei molt consensuada” que reforce la coordinació i la col·laboració amb les administracions i entitats locals i ha destacat el caràcter transversal i integral d’aquesta llei “que consolida les polítiques contra la despoblació desenvolupades pel Consell i dona estabilitat a mesures com el Fons de Cooperació per a la lluita contra la despoblació o la fiscalitat diferenciada”.

Així mateix, entre les mesures de cohesió social, econòmica i territorial que recull l’Avantprojecte,  Cebrián ha ressaltat que la Generalitat adoptarà les mesures necessàries per a propiciar l’estabilitat de l’ocupació pública per a atendre els municipis en risc de despoblació, “garantint així la igualtat d’oportunitats en l’accés als serveis públics”.

A través d’incentius, la creació de borses de treball territorialitzades o el foment del teletreball, es pretén acabar amb la temporalitat especialment en l’àmbit docent, sanitari, social, de seguretat i resposta a emergències.

Discriminació positiva

Des d’una visió integradora, multisectorial i multidisciplinària, la llei contra el despoblament adoptarà mesures de discriminació positiva en aquests territoris, i posarà en marxa accions per a fomentar la igualtat i la lluita contra la bretxa de gènere, així com per a evitar l’exclusió social i financera.

Igualment, reforçarà les capacitats administratives en els municipis més xicotets, crearà entorns que enfortisquen el teixit econòmic, l’economia social i la diversificació de sectors tradicionals i emergents, i aprofitarà els avantatges de la transició verda, la digitalització i la innovació tecnològica.

La secretària autonòmica ha explicat que l’objectiu d’aquest període d’informació pública és recollir les reivindicacions, necessitats i propostes de totes aquelles entitats i administracions «que han estat treballant i lluitant pel territori«.

D’aquesta manera, totes les entitats interessades podran participar i realitzar les seues aportacions a l’esborrany que es troba disponible a través de la web de Presidència de la Generalitat (consultar ací).

Estratègia Avant 20-30

Cebrián ha recordat que en la base de la nova llei contra el despoblament es troba el diàleg permanent amb les universitats valencianes, les entitats locals i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

Una de les principals eines del Consell en la lluita contra el despoblament és l’Estratègia Avant 20-30, un pla estratègic realitzat en col·laboració amb la Càtedra Avant, conformada per les cinc universitats públiques valencianes. El document recull més de 200 accions concretes de dimensió econòmica, social, cultural, mediambiental i de governança política antidespoblament.

Últimes notícies

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.