10.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

La Diputació renova el seu compromís amb el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi, enguany homenatge a Berlanga

La Diputació d’Alacant recolza un any més l’organització i promoció del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi que enguany commemora el centenari del naixement de Luis García Berlanga. El certamen, que se celebrarà del 3 a l’11 de juliol, se suma així a la declaració de “año berlanguiano‘ i projectarà alguna de les pel·lícules més conegudes del cineasta valencià en la Vila Romana de l’Albir.

La vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, ha presentat esta nova edició al costat de l’alcalde de la localitat, Vicente Arques, i el director del certamen, Luis Larrodera. La renovació del conveni de col·laboració contempla una aportació de 35.000 euros per part del Patronat de Turisme Costa Blanca.

Parra s’ha compromés a mantenir el suport de la institució provincial a esta cita, de la qual ha destacat que “és, a més d’un important esdeveniment cultural, una gran oportunitat per a donar major projecció tant a la ciutat amfitriona com a la seua comarca i a tota la província”. La diputada s’ha mostratorgullosa dels nostres municipis que, a més de sol i unes platges excel·lents, ofereixen una oferta cultural que enriqueix el nostre potencial com a enclavament de primer nivell en el mapa turístic europeu“.

La vicepresidenta primera ha reconegut també que “el cinema, igual que el nostre turisme i el sector cultural en un sentit ampli, necessiten iniciatives com este festival per a tornar a brillar i mostrar al públic tot el seu talent i capacitat“.

Per part seua, el primer edil de l’Alfàs del Pi ha agraït el suport de la Diputació, “que ha estat els 33 anys del certamen al nostre costat”, i ha reconegut que este festival és “l’acte de major promoció turística del municipi“. Sobre la programació, ha avançat que és “molt intensa i qualificada, amb versions originals, cinema a la platja i molt més”.

En la seua intervenció, Larrodera ha assegurat que durant uns dies l’Alfàs serà “el centre neuràlgic del cinema espanyol amb un cartell ampli que inclou projeccions per a famílies, concerts, col·loquis i cinema sota les estrelles en la Vila Romana”. Ha destacat el reconeixement a Fernando Fernán Gómez, amb la projecció de la pel·lícula ‘Les bicicletes són per a l’estiu’, que comptarà amb la presència de Jaime Chávarri, Gabino Diego i Marisol Carnicero, i el lliurament dels tres Fars de Plata que rebran demà en la gala inaugural els actors Carlos Santo i Ingrid García i el programa Dies de Cinema de TVE.

El Festival, un dels certàmens nacionals de curtmetratges que major quantia destina a la seua secció competitiva, repartirà este any 7.500 euros entre un primer premi, dotat amb 4.000 euros i Faro de Plata, un segon de 2.000 euros i un tercer de 1.000 euros. A més, inclourà un reconeixement especial al millor curtmetratge dirigit per dones en col·laboració amb les associacions Petjades de Dona i CIM (Associació de Dones Cineastes i de Mig Audiovisuals). El premi, dotat de 500 euros i guardó dissenyat per Amparo Boluda, es triarà entre les cintes que competeixen en la secció oficial. També s’atorgaran distincions sense dotació econòmica a la Millor Direcció, Millor Guió, Millor Actor, Millor Actriu i Millor Fotografia.

Així mateix, el curt guanyador podrà concórrer als Premis Goya en la categoria de Millor Curtmetratge Nacional de Ficció, en haver estat designat el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi per l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya per a fer la preselecció de candidats.

La passada edició del Festival, marcada per la pandèmia de COVID-19, va ser més austera, però més compromesa que mai amb el cinema espanyol, ja que, malgrat les circumstàncies, no es va reduir la quantia dels premis. Es van presentar un total de 865 curts procedents de tota Espanya, dels quals 24 van competir en la Secció Oficial, resultant guanyador ‘Els que callen’, d’Albert Folk. Enguany s’han presentat més de 925 treballs.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.