La Diputació renova el seu compromís amb el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi, enguany homenatge a Berlanga

La Diputació d’Alacant recolza un any més l’organització i promoció del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi que enguany commemora el centenari del naixement de Luis García Berlanga. El certamen, que se celebrarà del 3 a l’11 de juliol, se suma així a la declaració de “año berlanguiano‘ i projectarà alguna de les pel·lícules més conegudes del cineasta valencià en la Vila Romana de l’Albir.

La vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, ha presentat esta nova edició al costat de l’alcalde de la localitat, Vicente Arques, i el director del certamen, Luis Larrodera. La renovació del conveni de col·laboració contempla una aportació de 35.000 euros per part del Patronat de Turisme Costa Blanca.

Parra s’ha compromés a mantenir el suport de la institució provincial a esta cita, de la qual ha destacat que “és, a més d’un important esdeveniment cultural, una gran oportunitat per a donar major projecció tant a la ciutat amfitriona com a la seua comarca i a tota la província”. La diputada s’ha mostratorgullosa dels nostres municipis que, a més de sol i unes platges excel·lents, ofereixen una oferta cultural que enriqueix el nostre potencial com a enclavament de primer nivell en el mapa turístic europeu“.

La vicepresidenta primera ha reconegut també que “el cinema, igual que el nostre turisme i el sector cultural en un sentit ampli, necessiten iniciatives com este festival per a tornar a brillar i mostrar al públic tot el seu talent i capacitat“.

Per part seua, el primer edil de l’Alfàs del Pi ha agraït el suport de la Diputació, “que ha estat els 33 anys del certamen al nostre costat”, i ha reconegut que este festival és “l’acte de major promoció turística del municipi“. Sobre la programació, ha avançat que és “molt intensa i qualificada, amb versions originals, cinema a la platja i molt més”.

En la seua intervenció, Larrodera ha assegurat que durant uns dies l’Alfàs serà “el centre neuràlgic del cinema espanyol amb un cartell ampli que inclou projeccions per a famílies, concerts, col·loquis i cinema sota les estrelles en la Vila Romana”. Ha destacat el reconeixement a Fernando Fernán Gómez, amb la projecció de la pel·lícula ‘Les bicicletes són per a l’estiu’, que comptarà amb la presència de Jaime Chávarri, Gabino Diego i Marisol Carnicero, i el lliurament dels tres Fars de Plata que rebran demà en la gala inaugural els actors Carlos Santo i Ingrid García i el programa Dies de Cinema de TVE.

El Festival, un dels certàmens nacionals de curtmetratges que major quantia destina a la seua secció competitiva, repartirà este any 7.500 euros entre un primer premi, dotat amb 4.000 euros i Faro de Plata, un segon de 2.000 euros i un tercer de 1.000 euros. A més, inclourà un reconeixement especial al millor curtmetratge dirigit per dones en col·laboració amb les associacions Petjades de Dona i CIM (Associació de Dones Cineastes i de Mig Audiovisuals). El premi, dotat de 500 euros i guardó dissenyat per Amparo Boluda, es triarà entre les cintes que competeixen en la secció oficial. També s’atorgaran distincions sense dotació econòmica a la Millor Direcció, Millor Guió, Millor Actor, Millor Actriu i Millor Fotografia.

Així mateix, el curt guanyador podrà concórrer als Premis Goya en la categoria de Millor Curtmetratge Nacional de Ficció, en haver estat designat el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi per l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya per a fer la preselecció de candidats.

La passada edició del Festival, marcada per la pandèmia de COVID-19, va ser més austera, però més compromesa que mai amb el cinema espanyol, ja que, malgrat les circumstàncies, no es va reduir la quantia dels premis. Es van presentar un total de 865 curts procedents de tota Espanya, dels quals 24 van competir en la Secció Oficial, resultant guanyador ‘Els que callen’, d’Albert Folk. Enguany s’han presentat més de 925 treballs.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.