13.4 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

La Diputació renova el seu compromís amb el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi, enguany homenatge a Berlanga

La Diputació d’Alacant recolza un any més l’organització i promoció del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi que enguany commemora el centenari del naixement de Luis García Berlanga. El certamen, que se celebrarà del 3 a l’11 de juliol, se suma així a la declaració de “año berlanguiano‘ i projectarà alguna de les pel·lícules més conegudes del cineasta valencià en la Vila Romana de l’Albir.

La vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, ha presentat esta nova edició al costat de l’alcalde de la localitat, Vicente Arques, i el director del certamen, Luis Larrodera. La renovació del conveni de col·laboració contempla una aportació de 35.000 euros per part del Patronat de Turisme Costa Blanca.

Parra s’ha compromés a mantenir el suport de la institució provincial a esta cita, de la qual ha destacat que “és, a més d’un important esdeveniment cultural, una gran oportunitat per a donar major projecció tant a la ciutat amfitriona com a la seua comarca i a tota la província”. La diputada s’ha mostratorgullosa dels nostres municipis que, a més de sol i unes platges excel·lents, ofereixen una oferta cultural que enriqueix el nostre potencial com a enclavament de primer nivell en el mapa turístic europeu“.

La vicepresidenta primera ha reconegut també que “el cinema, igual que el nostre turisme i el sector cultural en un sentit ampli, necessiten iniciatives com este festival per a tornar a brillar i mostrar al públic tot el seu talent i capacitat“.

Per part seua, el primer edil de l’Alfàs del Pi ha agraït el suport de la Diputació, “que ha estat els 33 anys del certamen al nostre costat”, i ha reconegut que este festival és “l’acte de major promoció turística del municipi“. Sobre la programació, ha avançat que és “molt intensa i qualificada, amb versions originals, cinema a la platja i molt més”.

En la seua intervenció, Larrodera ha assegurat que durant uns dies l’Alfàs serà “el centre neuràlgic del cinema espanyol amb un cartell ampli que inclou projeccions per a famílies, concerts, col·loquis i cinema sota les estrelles en la Vila Romana”. Ha destacat el reconeixement a Fernando Fernán Gómez, amb la projecció de la pel·lícula ‘Les bicicletes són per a l’estiu’, que comptarà amb la presència de Jaime Chávarri, Gabino Diego i Marisol Carnicero, i el lliurament dels tres Fars de Plata que rebran demà en la gala inaugural els actors Carlos Santo i Ingrid García i el programa Dies de Cinema de TVE.

El Festival, un dels certàmens nacionals de curtmetratges que major quantia destina a la seua secció competitiva, repartirà este any 7.500 euros entre un primer premi, dotat amb 4.000 euros i Faro de Plata, un segon de 2.000 euros i un tercer de 1.000 euros. A més, inclourà un reconeixement especial al millor curtmetratge dirigit per dones en col·laboració amb les associacions Petjades de Dona i CIM (Associació de Dones Cineastes i de Mig Audiovisuals). El premi, dotat de 500 euros i guardó dissenyat per Amparo Boluda, es triarà entre les cintes que competeixen en la secció oficial. També s’atorgaran distincions sense dotació econòmica a la Millor Direcció, Millor Guió, Millor Actor, Millor Actriu i Millor Fotografia.

Així mateix, el curt guanyador podrà concórrer als Premis Goya en la categoria de Millor Curtmetratge Nacional de Ficció, en haver estat designat el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi per l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya per a fer la preselecció de candidats.

La passada edició del Festival, marcada per la pandèmia de COVID-19, va ser més austera, però més compromesa que mai amb el cinema espanyol, ja que, malgrat les circumstàncies, no es va reduir la quantia dels premis. Es van presentar un total de 865 curts procedents de tota Espanya, dels quals 24 van competir en la Secció Oficial, resultant guanyador ‘Els que callen’, d’Albert Folk. Enguany s’han presentat més de 925 treballs.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.