8.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

La Diputació renova el seu compromís amb el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi, enguany homenatge a Berlanga

La Diputació d’Alacant recolza un any més l’organització i promoció del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi que enguany commemora el centenari del naixement de Luis García Berlanga. El certamen, que se celebrarà del 3 a l’11 de juliol, se suma així a la declaració de “año berlanguiano‘ i projectarà alguna de les pel·lícules més conegudes del cineasta valencià en la Vila Romana de l’Albir.

La vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, ha presentat esta nova edició al costat de l’alcalde de la localitat, Vicente Arques, i el director del certamen, Luis Larrodera. La renovació del conveni de col·laboració contempla una aportació de 35.000 euros per part del Patronat de Turisme Costa Blanca.

Parra s’ha compromés a mantenir el suport de la institució provincial a esta cita, de la qual ha destacat que “és, a més d’un important esdeveniment cultural, una gran oportunitat per a donar major projecció tant a la ciutat amfitriona com a la seua comarca i a tota la província”. La diputada s’ha mostratorgullosa dels nostres municipis que, a més de sol i unes platges excel·lents, ofereixen una oferta cultural que enriqueix el nostre potencial com a enclavament de primer nivell en el mapa turístic europeu“.

La vicepresidenta primera ha reconegut també que “el cinema, igual que el nostre turisme i el sector cultural en un sentit ampli, necessiten iniciatives com este festival per a tornar a brillar i mostrar al públic tot el seu talent i capacitat“.

Per part seua, el primer edil de l’Alfàs del Pi ha agraït el suport de la Diputació, “que ha estat els 33 anys del certamen al nostre costat”, i ha reconegut que este festival és “l’acte de major promoció turística del municipi“. Sobre la programació, ha avançat que és “molt intensa i qualificada, amb versions originals, cinema a la platja i molt més”.

En la seua intervenció, Larrodera ha assegurat que durant uns dies l’Alfàs serà “el centre neuràlgic del cinema espanyol amb un cartell ampli que inclou projeccions per a famílies, concerts, col·loquis i cinema sota les estrelles en la Vila Romana”. Ha destacat el reconeixement a Fernando Fernán Gómez, amb la projecció de la pel·lícula ‘Les bicicletes són per a l’estiu’, que comptarà amb la presència de Jaime Chávarri, Gabino Diego i Marisol Carnicero, i el lliurament dels tres Fars de Plata que rebran demà en la gala inaugural els actors Carlos Santo i Ingrid García i el programa Dies de Cinema de TVE.

El Festival, un dels certàmens nacionals de curtmetratges que major quantia destina a la seua secció competitiva, repartirà este any 7.500 euros entre un primer premi, dotat amb 4.000 euros i Faro de Plata, un segon de 2.000 euros i un tercer de 1.000 euros. A més, inclourà un reconeixement especial al millor curtmetratge dirigit per dones en col·laboració amb les associacions Petjades de Dona i CIM (Associació de Dones Cineastes i de Mig Audiovisuals). El premi, dotat de 500 euros i guardó dissenyat per Amparo Boluda, es triarà entre les cintes que competeixen en la secció oficial. També s’atorgaran distincions sense dotació econòmica a la Millor Direcció, Millor Guió, Millor Actor, Millor Actriu i Millor Fotografia.

Així mateix, el curt guanyador podrà concórrer als Premis Goya en la categoria de Millor Curtmetratge Nacional de Ficció, en haver estat designat el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi per l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya per a fer la preselecció de candidats.

La passada edició del Festival, marcada per la pandèmia de COVID-19, va ser més austera, però més compromesa que mai amb el cinema espanyol, ja que, malgrat les circumstàncies, no es va reduir la quantia dels premis. Es van presentar un total de 865 curts procedents de tota Espanya, dels quals 24 van competir en la Secció Oficial, resultant guanyador ‘Els que callen’, d’Albert Folk. Enguany s’han presentat més de 925 treballs.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.