10.8 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

La Diputació renova el seu compromís amb el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi, enguany homenatge a Berlanga

La Diputació d’Alacant recolza un any més l’organització i promoció del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi que enguany commemora el centenari del naixement de Luis García Berlanga. El certamen, que se celebrarà del 3 a l’11 de juliol, se suma així a la declaració de “año berlanguiano‘ i projectarà alguna de les pel·lícules més conegudes del cineasta valencià en la Vila Romana de l’Albir.

La vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, ha presentat esta nova edició al costat de l’alcalde de la localitat, Vicente Arques, i el director del certamen, Luis Larrodera. La renovació del conveni de col·laboració contempla una aportació de 35.000 euros per part del Patronat de Turisme Costa Blanca.

Parra s’ha compromés a mantenir el suport de la institució provincial a esta cita, de la qual ha destacat que “és, a més d’un important esdeveniment cultural, una gran oportunitat per a donar major projecció tant a la ciutat amfitriona com a la seua comarca i a tota la província”. La diputada s’ha mostratorgullosa dels nostres municipis que, a més de sol i unes platges excel·lents, ofereixen una oferta cultural que enriqueix el nostre potencial com a enclavament de primer nivell en el mapa turístic europeu“.

La vicepresidenta primera ha reconegut també que “el cinema, igual que el nostre turisme i el sector cultural en un sentit ampli, necessiten iniciatives com este festival per a tornar a brillar i mostrar al públic tot el seu talent i capacitat“.

Per part seua, el primer edil de l’Alfàs del Pi ha agraït el suport de la Diputació, “que ha estat els 33 anys del certamen al nostre costat”, i ha reconegut que este festival és “l’acte de major promoció turística del municipi“. Sobre la programació, ha avançat que és “molt intensa i qualificada, amb versions originals, cinema a la platja i molt més”.

En la seua intervenció, Larrodera ha assegurat que durant uns dies l’Alfàs serà “el centre neuràlgic del cinema espanyol amb un cartell ampli que inclou projeccions per a famílies, concerts, col·loquis i cinema sota les estrelles en la Vila Romana”. Ha destacat el reconeixement a Fernando Fernán Gómez, amb la projecció de la pel·lícula ‘Les bicicletes són per a l’estiu’, que comptarà amb la presència de Jaime Chávarri, Gabino Diego i Marisol Carnicero, i el lliurament dels tres Fars de Plata que rebran demà en la gala inaugural els actors Carlos Santo i Ingrid García i el programa Dies de Cinema de TVE.

El Festival, un dels certàmens nacionals de curtmetratges que major quantia destina a la seua secció competitiva, repartirà este any 7.500 euros entre un primer premi, dotat amb 4.000 euros i Faro de Plata, un segon de 2.000 euros i un tercer de 1.000 euros. A més, inclourà un reconeixement especial al millor curtmetratge dirigit per dones en col·laboració amb les associacions Petjades de Dona i CIM (Associació de Dones Cineastes i de Mig Audiovisuals). El premi, dotat de 500 euros i guardó dissenyat per Amparo Boluda, es triarà entre les cintes que competeixen en la secció oficial. També s’atorgaran distincions sense dotació econòmica a la Millor Direcció, Millor Guió, Millor Actor, Millor Actriu i Millor Fotografia.

Així mateix, el curt guanyador podrà concórrer als Premis Goya en la categoria de Millor Curtmetratge Nacional de Ficció, en haver estat designat el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi per l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya per a fer la preselecció de candidats.

La passada edició del Festival, marcada per la pandèmia de COVID-19, va ser més austera, però més compromesa que mai amb el cinema espanyol, ja que, malgrat les circumstàncies, no es va reduir la quantia dels premis. Es van presentar un total de 865 curts procedents de tota Espanya, dels quals 24 van competir en la Secció Oficial, resultant guanyador ‘Els que callen’, d’Albert Folk. Enguany s’han presentat més de 925 treballs.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.