6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Les eleccions valencianes del 28M costaran 4,9 milions d’euros

A tan sols 5 dies que se celebren els eleccions autonòmiques i municipals el pròxim diumenge 28 de maig, la Comunitat Valenciana ultima els preparatius perquè les 35.252.320 de paperetes i les 6.169 meses electorals distribuïdes en 2.178 col·legis estiguen llestes. Així mateix, amb l’objectiu de vetlar per la seguretat dels ciutadans i ciutadanes, es desplegaran un total de 10.000 efectius de la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Policia Local.

Estes dades han estat presentades per la Delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, durant la visita este dimarts al magatzem electoral de la província de València. A més, ha avançat estos comicis tenen un cost de 4,9 milions d’euros, assumits per la Delegació del Govern.

Pilar Bernabé eleccions

En esta línia, Bravo ha avançat que l’import d’este 2023 és “gairebé el mateix” en comparació del de les darreres eleccions el 2019. Així mateix, també ha explicat que estan cridats a les urnes per als comicis autonòmics 3.731.984 persones. Del total, 125.708 són espanyols residents a l’estranger i inscrits al Cens dels Electors Residents-Absents (CERA). Mentre que el nombre d’electors a la Comunitat Valenciana per a les municipals és de 3.680.268. Del total, 73.992 són estrangers inscrits al Cens d’Electors Estrangers amb dret a vot (CERE).

Quant als nous electors que s’incorporen a estos comicis són 166.230 respecte als darrers comicis celebrats, les Eleccions Generals de novembre de 2019. En relació amb les eleccions Municipals i Europees del 26 de maig de 2019, les noves incorporacions sumen 186.871.

Fotos urnes eleccions

Urnes ‘made in’ Tavernes de la Valldigna

Referent a això, Bernabé ha detallat que totes les urnes del Castelló, Alacant i València són “made in” Tavernes de la Valldigna. Abans es feien de fusta, però des de fa anys “es fan de metall” i des de llavors, “de la seua creació i elaboració se n’encarrega una empresa d’este municipi”, ha al·legat. 

Sense previsions d’horaris

Finalment, la delegada, ha explicat que de moment “no hi ha previsions d´horaris”, ja que es desconeix “a quina hora s’acabarà el recompte dels vots”. Per això “anirem treballant a mesura que ens arriben les dades”. 

No obstant això, ha incidit que “tot és molt ràpid”, ja que els membres de l’Administració “disposen de diversos dispositius electrònics per transmetre de manera immediata la informació”. A més, “està coordinat de forma directa amb Generalitat i el Govern”. 

Últimes notícies

Vaga mèdica el 14 i 15 de gener per a exigir estatut propi i millores

Els metges de la Comunitat Valenciana han sigut convocats a una vaga el 14 i 15 de gener per a exigir un estatut propi i millors condicions. La protesta s'emmarca en una mobilització coordinada en diverses comunitats i en Atenció Primària de tot el país.

Els reis visitaran a València una exposició de Las Provincias i el projecte de la UPV que salva fotos danyades per la dana

Els monarques coneixeran en el CCCC la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i, en la UPV, el projecte 'Salvem els Fotos UPV / Recuperar les memòries', centrat en rescatar imatges danyades per la dana de 2024.

Cel poc nuvolós, temperatures sense canvis i vent fluix este dimarts en la Comunitat Valenciana

Jornada estable amb cels poc nuvolosos i vent fluix; les temperatures a penes variaran. S'avança un dimecres similar i es detalla l'estat de la mar.

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.