Creix l’explotació sexual de dones en pisos a l’any de la pandèmia

 

Hui 23 de setembre de 2021 es commemora el Dia Internacional contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets. En una data com esta, l’ONG APRAMP (Assistència integral de les víctimes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual), exigeix ​​»accions concretes que conduïsquen a la promulgació d’una llei integral sobre la tracta que involucre no només al Govern central, sinó a totes les CC. AA».

Amb esta petició, es vol protegir les víctimes. «La vulnerabilitat a la qual han estat expostes durant este any no ha fet més que evidenciar la seua urgència», expliquen des d’esta entitat, considerant «que no hi ha més excuses».

A més, es demana que esta llei identifique la prostitució i la tracta amb fins d’explotació sexual com dos realitats indissociables, I que constitueixen «Una de les pitjors cares de la violència de gènere. Això és una cosa que a la pràctica segueix sense reconéixer-des d’algunes administracions», asseguren.

El 2020 ja s’alertava l’impacte que començava a cobrar la pandèmia per a les víctimes de tràfic i explotació sexual, però «este any les xifres parlen per si mateixes», expliquen. Han augmentat els llocs invisibles, és a dir, pisos, per evitar les restriccions de mobilitat.

De fet, durant tot el 2020, un total de 1232 dones van ser víctimes de tràfic i detectades per la Unitat Mòbil, a nivell nacional, d’APRAMP. En 2021, fins al passat 31 d’agost, ja van 1651 dones.

El 2020, 119 dones i 3 menors van ser acollides en pisos d’Atenció per a víctimes de tracta i explotació sexual. No obstant això, fins al 31 d’agost d’este any, ja eren 89 les dones acollides.

Estes xifres indiquen que segueix creixent esta forma de violència masclista que suposa una greu vulneració dels drets humans. És, per tant, una forma d’esclavitud moderna que utilitza a les persones en situació de major vulnerabilitat com a mercaderia. I és treball «de tots, i sense excuses» acabar amb ella.
 

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.