Creix l’explotació sexual de dones en pisos a l’any de la pandèmia

 

Hui 23 de setembre de 2021 es commemora el Dia Internacional contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets. En una data com esta, l’ONG APRAMP (Assistència integral de les víctimes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual), exigeix ​​”accions concretes que conduïsquen a la promulgació d’una llei integral sobre la tracta que involucre no només al Govern central, sinó a totes les CC. AA”.

Amb esta petició, es vol protegir les víctimes. “La vulnerabilitat a la qual han estat expostes durant este any no ha fet més que evidenciar la seua urgència”, expliquen des d’esta entitat, considerant “que no hi ha més excuses”.

A més, es demana que esta llei identifique la prostitució i la tracta amb fins d’explotació sexual com dos realitats indissociables, I que constitueixen “Una de les pitjors cares de la violència de gènere. Això és una cosa que a la pràctica segueix sense reconéixer-des d’algunes administracions”, asseguren.

El 2020 ja s’alertava l’impacte que començava a cobrar la pandèmia per a les víctimes de tràfic i explotació sexual, però “este any les xifres parlen per si mateixes”, expliquen. Han augmentat els llocs invisibles, és a dir, pisos, per evitar les restriccions de mobilitat.

De fet, durant tot el 2020, un total de 1232 dones van ser víctimes de tràfic i detectades per la Unitat Mòbil, a nivell nacional, d’APRAMP. En 2021, fins al passat 31 d’agost, ja van 1651 dones.

El 2020, 119 dones i 3 menors van ser acollides en pisos d’Atenció per a víctimes de tracta i explotació sexual. No obstant això, fins al 31 d’agost d’este any, ja eren 89 les dones acollides.

Estes xifres indiquen que segueix creixent esta forma de violència masclista que suposa una greu vulneració dels drets humans. És, per tant, una forma d’esclavitud moderna que utilitza a les persones en situació de major vulnerabilitat com a mercaderia. I és treball “de tots, i sense excuses” acabar amb ella.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.