Anuncios

Creix l’explotació sexual de dones en pisos a l’any de la pandèmia

 

Hui 23 de setembre de 2021 es commemora el Dia Internacional contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets. En una data com esta, l’ONG APRAMP (Assistència integral de les víctimes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual), exigeix ​​”accions concretes que conduïsquen a la promulgació d’una llei integral sobre la tracta que involucre no només al Govern central, sinó a totes les CC. AA”.

Amb esta petició, es vol protegir les víctimes. “La vulnerabilitat a la qual han estat expostes durant este any no ha fet més que evidenciar la seua urgència”, expliquen des d’esta entitat, considerant “que no hi ha més excuses”.

Anuncios

A més, es demana que esta llei identifique la prostitució i la tracta amb fins d’explotació sexual com dos realitats indissociables, I que constitueixen “Una de les pitjors cares de la violència de gènere. Això és una cosa que a la pràctica segueix sense reconéixer-des d’algunes administracions”, asseguren.

El 2020 ja s’alertava l’impacte que començava a cobrar la pandèmia per a les víctimes de tràfic i explotació sexual, però “este any les xifres parlen per si mateixes”, expliquen. Han augmentat els llocs invisibles, és a dir, pisos, per evitar les restriccions de mobilitat.

De fet, durant tot el 2020, un total de 1232 dones van ser víctimes de tràfic i detectades per la Unitat Mòbil, a nivell nacional, d’APRAMP. En 2021, fins al passat 31 d’agost, ja van 1651 dones.

El 2020, 119 dones i 3 menors van ser acollides en pisos d’Atenció per a víctimes de tracta i explotació sexual. No obstant això, fins al 31 d’agost d’este any, ja eren 89 les dones acollides.

Estes xifres indiquen que segueix creixent esta forma de violència masclista que suposa una greu vulneració dels drets humans. És, per tant, una forma d’esclavitud moderna que utilitza a les persones en situació de major vulnerabilitat com a mercaderia. I és treball “de tots, i sense excuses” acabar amb ella.
 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Dilluns de cels buidats i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats, pujada de les temperatures màximes en zones del litoral i ambient estable abans d'un dimarts amb tempestes en el nord de Castelló.

Els bombers donen per controlat l’incendi en una fàbrica de teules d’Agost

L'incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost ha quedat controlat de matinada i els bombers mantenen diverses dotacions refrescant l'estructura de la nau, molt afectada per les flames.

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.
Anuncios