Creix l’explotació sexual de dones en pisos a l’any de la pandèmia

 

Hui 23 de setembre de 2021 es commemora el Dia Internacional contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets. En una data com esta, l’ONG APRAMP (Assistència integral de les víctimes de tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual), exigeix ​​”accions concretes que conduïsquen a la promulgació d’una llei integral sobre la tracta que involucre no només al Govern central, sinó a totes les CC. AA”.

Amb esta petició, es vol protegir les víctimes. “La vulnerabilitat a la qual han estat expostes durant este any no ha fet més que evidenciar la seua urgència”, expliquen des d’esta entitat, considerant “que no hi ha més excuses”.

A més, es demana que esta llei identifique la prostitució i la tracta amb fins d’explotació sexual com dos realitats indissociables, I que constitueixen “Una de les pitjors cares de la violència de gènere. Això és una cosa que a la pràctica segueix sense reconéixer-des d’algunes administracions”, asseguren.

El 2020 ja s’alertava l’impacte que començava a cobrar la pandèmia per a les víctimes de tràfic i explotació sexual, però “este any les xifres parlen per si mateixes”, expliquen. Han augmentat els llocs invisibles, és a dir, pisos, per evitar les restriccions de mobilitat.

De fet, durant tot el 2020, un total de 1232 dones van ser víctimes de tràfic i detectades per la Unitat Mòbil, a nivell nacional, d’APRAMP. En 2021, fins al passat 31 d’agost, ja van 1651 dones.

El 2020, 119 dones i 3 menors van ser acollides en pisos d’Atenció per a víctimes de tracta i explotació sexual. No obstant això, fins al 31 d’agost d’este any, ja eren 89 les dones acollides.

Estes xifres indiquen que segueix creixent esta forma de violència masclista que suposa una greu vulneració dels drets humans. És, per tant, una forma d’esclavitud moderna que utilitza a les persones en situació de major vulnerabilitat com a mercaderia. I és treball “de tots, i sense excuses” acabar amb ella.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real torna al treball el divendres amb tots els seus internacionals disponibles

El Vila-real reprendrà els entrenaments este divendres amb la incorporació de tots els seus internacionals i la possible volta de Ayoze Pérez per a preparar el dol davant el Girona del dilluns.

València tindrà ús gratuït del Nou Mestalla i avança el Poliesportiu de Benicalap

L'Ajuntament de València aprova un conveni amb el València CF per a usar gratis el Nou Mestalla en grans esdeveniments esportius i activa la tramitació del Poliesportiu Benicalap.

El València de Corberán s’agarra a Mestalla per a prolongar la seua bona ratxa després de les aturades

El València de Carlos Corberán ha guanyat els dos partits disputats a Mestalla després d'una aturada de seleccions i busca davant el Celta reforçar el seu allunyament del descens i acostar-se a Europa.

Bernabé acusa a Mazón d’obstaculitzar la justícia i retrau al PP que el continue protegint

Pilar Bernabé acusa a Carlos Mazón de continuar entorpint la labor judicial en la causa per la gestió de la DANA i critica que el PP continue protegint-lo en lloc d'exigir-li l'acta de diputat.

El ciclista Jaume Guardeño, en l’UCI després de xocar amb un cotxe mentres entrenava

El ciclista alacantí Jaume Guardeño roman en l'UCI de l'hospital Tauli de Sabadell amb lesions greus després de col·lidir amb un cotxe durant un entrenament.

Raig i Elx es juguen mitja permanència a Vallecas

Raig i Elx s'enfronten a Vallecas en un xoc directe per la permanència, amb només quatre punts de diferència i l'oportunitat de deixar molt tocat a un rival directe.

Sarabia reclama un futbol més exemplar per a la joventut davant els càntics racistes

Eder Sarabia demana que el futbol siga un espai més exemplar per a la joventut i reclama respecte enfront del racisme i la xenofòbia després dels càntics racistes en el partit España-Egipte.

Quinze detinguts per una estafa de quasi 200.000 euros en combustible després de suplantar a empreses

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va defraudar més de 196.000 euros en combustible i material en fer-se passar per empreses reals i contractar targetes de carburant.