La falta de pediatres provoca esperes de 20 dies per a rebre atenció

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat que, a causa de la falta de professionals de Pediatria, en els centres de salut del departament de Castelló les esperes perquè els menors puguen ser atesos freguen els 20 dies, tant el cas de les consultes telefòniques com el de les presencials.

Segons consta en el Pla de Vacances que ha ratificat la pròpia Conselleria de Sanitat per a aquest estiu, únicament s’han aprovat 24 dies de substitució per a cobrir els 570 dies necessaris corresponents -a raó de 30 dies per professional-, als 19 pediatres dels centres de salut d’Almassora, Fernando el Catòlic, Rafalafena, Palleter i el Grau de Castelló”, han lamentat des de CSIF.

Des de la central sindical han detallat que, per centres, “per als quatre pediatres d’Almassora s’han aprovat zero dies de substitució, igual que succeeix amb els quatre pediatres de Fernando el Catòlic i els quatre de Rafalafena; mentre que per als quatre pediatres de Palleter només s’han aprovat 9 dies i per als tres del Grau de Castelló a penes 15 dies”.

Pel que fa a instal·lacions com el Raval Universitari i Illes Columbretes, des de la central sindical han denunciat que “en el pla de Sanitat per a aquest estiu posa que se substituirà a 3 dels 6 professionals de Pediatria que donen servei a tots dos centres (4 en Illes Columbretes i 2 en Raval Universitari) quan la realitat és que, en data de hui, no sols no s’ha substituït a cap d’ells sinó que el cas del Raval des del passat 25 de maig una de les places està vacant i no s’ha pres cap mesura per a reforçar el servei”.

Aquesta situació està obligant els professionals a cobrir-se entre ells i a ampliar les seues agendes, que segons les societats científiques no haurien de sobrepassar les 25 visites diàries, a més de 60 o 70 pacients per jornada, la qual cosa implica possibles errors a causa de l’enorme sobrecàrrega assistencial”, han criticat des de CSIF, que han demanat a Sanitat que “revise com més prompte millor aquesta realitat per a alleujar de manera urgent tant les llistes d’espera com la insostenible assignació de tasques i pacients que pateix el personal sanitari des de fa mesos i que no fa sinó agreujar-se dia rere dia”.

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.