La falta de pediatres provoca esperes de 20 dies per a rebre atenció

Ejemplo de shortcode con estilo
CSIF alerta que només s'han aprovat 24 dies per a substituir als 19 pediatres de diversos centres de salut

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat que, a causa de la falta de professionals de Pediatria, en els centres de salut del departament de Castelló les esperes perquè els menors puguen ser atesos freguen els 20 dies, tant el cas de les consultes telefòniques com el de les presencials.

“Segons consta en el Pla de Vacances que ha ratificat la pròpia Conselleria de Sanitat per a aquest estiu, únicament s’han aprovat 24 dies de substitució per a cobrir els 570 dies necessaris corresponents -a raó de 30 dies per professional-, als 19 pediatres dels centres de salut d’Almassora, Fernando el Catòlic, Rafalafena, Palleter i el Grau de Castelló”, han lamentat des de CSIF.

Des de la central sindical han detallat que, per centres, “per als quatre pediatres d’Almassora s’han aprovat zero dies de substitució, igual que succeeix amb els quatre pediatres de Fernando el Catòlic i els quatre de Rafalafena; mentre que per als quatre pediatres de Palleter només s’han aprovat 9 dies i per als tres del Grau de Castelló a penes 15 dies”.

Pel que fa a instal·lacions com el Raval Universitari i Illes Columbretes, des de la central sindical han denunciat que “en el pla de Sanitat per a aquest estiu posa que se substituirà a 3 dels 6 professionals de Pediatria que donen servei a tots dos centres (4 en Illes Columbretes i 2 en Raval Universitari) quan la realitat és que, en data de hui, no sols no s’ha substituït a cap d’ells sinó que el cas del Raval des del passat 25 de maig una de les places està vacant i no s’ha pres cap mesura per a reforçar el servei”.

“Aquesta situació està obligant els professionals a cobrir-se entre ells i a ampliar les seues agendes, que segons les societats científiques no haurien de sobrepassar les 25 visites diàries, a més de 60 o 70 pacients per jornada, la qual cosa implica possibles errors a causa de l’enorme sobrecàrrega assistencial”, han criticat des de CSIF, que han demanat a Sanitat que “revise com més prompte millor aquesta realitat per a alleujar de manera urgent tant les llistes d’espera com la insostenible assignació de tasques i pacients que pateix el personal sanitari des de fa mesos i que no fa sinó agreujar-se dia rere dia”.

Últimes notícies

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva

Catalá recomana evitar demà el centre de València davant els disturbis

L’alcaldessa ha anunciat que duplicarà els efectius policials este dissabte i ha recomanat a veïns i turistes que eviten el centre de València.