10.6 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

La falta de pediatres provoca esperes de 20 dies per a rebre atenció

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat que, a causa de la falta de professionals de Pediatria, en els centres de salut del departament de Castelló les esperes perquè els menors puguen ser atesos freguen els 20 dies, tant el cas de les consultes telefòniques com el de les presencials.

Segons consta en el Pla de Vacances que ha ratificat la pròpia Conselleria de Sanitat per a aquest estiu, únicament s’han aprovat 24 dies de substitució per a cobrir els 570 dies necessaris corresponents -a raó de 30 dies per professional-, als 19 pediatres dels centres de salut d’Almassora, Fernando el Catòlic, Rafalafena, Palleter i el Grau de Castelló”, han lamentat des de CSIF.

Des de la central sindical han detallat que, per centres, “per als quatre pediatres d’Almassora s’han aprovat zero dies de substitució, igual que succeeix amb els quatre pediatres de Fernando el Catòlic i els quatre de Rafalafena; mentre que per als quatre pediatres de Palleter només s’han aprovat 9 dies i per als tres del Grau de Castelló a penes 15 dies”.

Pel que fa a instal·lacions com el Raval Universitari i Illes Columbretes, des de la central sindical han denunciat que “en el pla de Sanitat per a aquest estiu posa que se substituirà a 3 dels 6 professionals de Pediatria que donen servei a tots dos centres (4 en Illes Columbretes i 2 en Raval Universitari) quan la realitat és que, en data de hui, no sols no s’ha substituït a cap d’ells sinó que el cas del Raval des del passat 25 de maig una de les places està vacant i no s’ha pres cap mesura per a reforçar el servei”.

Aquesta situació està obligant els professionals a cobrir-se entre ells i a ampliar les seues agendes, que segons les societats científiques no haurien de sobrepassar les 25 visites diàries, a més de 60 o 70 pacients per jornada, la qual cosa implica possibles errors a causa de l’enorme sobrecàrrega assistencial”, han criticat des de CSIF, que han demanat a Sanitat que “revise com més prompte millor aquesta realitat per a alleujar de manera urgent tant les llistes d’espera com la insostenible assignació de tasques i pacients que pateix el personal sanitari des de fa mesos i que no fa sinó agreujar-se dia rere dia”.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.