9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La falta de pediatres provoca esperes de 20 dies per a rebre atenció

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat que, a causa de la falta de professionals de Pediatria, en els centres de salut del departament de Castelló les esperes perquè els menors puguen ser atesos freguen els 20 dies, tant el cas de les consultes telefòniques com el de les presencials.

Segons consta en el Pla de Vacances que ha ratificat la pròpia Conselleria de Sanitat per a aquest estiu, únicament s’han aprovat 24 dies de substitució per a cobrir els 570 dies necessaris corresponents -a raó de 30 dies per professional-, als 19 pediatres dels centres de salut d’Almassora, Fernando el Catòlic, Rafalafena, Palleter i el Grau de Castelló”, han lamentat des de CSIF.

Des de la central sindical han detallat que, per centres, “per als quatre pediatres d’Almassora s’han aprovat zero dies de substitució, igual que succeeix amb els quatre pediatres de Fernando el Catòlic i els quatre de Rafalafena; mentre que per als quatre pediatres de Palleter només s’han aprovat 9 dies i per als tres del Grau de Castelló a penes 15 dies”.

Pel que fa a instal·lacions com el Raval Universitari i Illes Columbretes, des de la central sindical han denunciat que “en el pla de Sanitat per a aquest estiu posa que se substituirà a 3 dels 6 professionals de Pediatria que donen servei a tots dos centres (4 en Illes Columbretes i 2 en Raval Universitari) quan la realitat és que, en data de hui, no sols no s’ha substituït a cap d’ells sinó que el cas del Raval des del passat 25 de maig una de les places està vacant i no s’ha pres cap mesura per a reforçar el servei”.

Aquesta situació està obligant els professionals a cobrir-se entre ells i a ampliar les seues agendes, que segons les societats científiques no haurien de sobrepassar les 25 visites diàries, a més de 60 o 70 pacients per jornada, la qual cosa implica possibles errors a causa de l’enorme sobrecàrrega assistencial”, han criticat des de CSIF, que han demanat a Sanitat que “revise com més prompte millor aquesta realitat per a alleujar de manera urgent tant les llistes d’espera com la insostenible assignació de tasques i pacients que pateix el personal sanitari des de fa mesos i que no fa sinó agreujar-se dia rere dia”.

Últimes notícies

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Basset espera tancar este dilluns la seua declaració sobre la dana

José Miguel Basset, ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers, ha représ el seu testimoniatge en el Jutjat de Catarroja i confia a finalitzar hui. La sessió es reprén després de quasi huit hores de preguntes el divendres.

Roberto Bautista cau davant Shang i s’acomiada en la primera ronda d’Austràlia

L'espanyol va perdre en quatre sets (6-4, 6-7(2), 6-4 i 6-0) en 2h56 després d'una baixada física en el tram final. Shang va avançar i espera rival en segona ronda.

Cancel·lat l’AVE València-Sevilla després de l’accident de Adamuz

L'accident ferroviari de Adamuz, amb almenys 39 morts, ha obligat a cancel·lar este dilluns l'únic AVE diari entre València i Sevilla. La circulació seguix interrompuda en la zona.

La tragèdia ferroviària de Adamuz ha suspés les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha suspés la majoria d'actes públics després de l'accident ferroviari de Adamuz, amb minuts de silenci a les 12 hores a València i Alacant.

Basset espera concloure este dilluns la seua declaració sobre la DANA i ‘tancar este episodi’

Basset reprén la seua compareixença com a testimoni en Instrucció 3 de Catarroja després de quasi huit hores de preguntes el divendres. Confia a 'tancar este episodi'.

La tragèdia ferroviària de Adamuz suspén les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La majoria d'actes públics de Generalitat, Delegació del Govern i Ajuntament de València ha quedat suspesa després del sinistre en Adamuz, amb almenys 39 morts. A les 12 es guardarà un minut de silenci davant l'Ajuntament en resposta a la convocatòria de la FEMP.