16.9 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

La falta de pediatres provoca esperes de 20 dies per a rebre atenció

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat que, a causa de la falta de professionals de Pediatria, en els centres de salut del departament de Castelló les esperes perquè els menors puguen ser atesos freguen els 20 dies, tant el cas de les consultes telefòniques com el de les presencials.

Segons consta en el Pla de Vacances que ha ratificat la pròpia Conselleria de Sanitat per a aquest estiu, únicament s’han aprovat 24 dies de substitució per a cobrir els 570 dies necessaris corresponents -a raó de 30 dies per professional-, als 19 pediatres dels centres de salut d’Almassora, Fernando el Catòlic, Rafalafena, Palleter i el Grau de Castelló”, han lamentat des de CSIF.

Des de la central sindical han detallat que, per centres, “per als quatre pediatres d’Almassora s’han aprovat zero dies de substitució, igual que succeeix amb els quatre pediatres de Fernando el Catòlic i els quatre de Rafalafena; mentre que per als quatre pediatres de Palleter només s’han aprovat 9 dies i per als tres del Grau de Castelló a penes 15 dies”.

Pel que fa a instal·lacions com el Raval Universitari i Illes Columbretes, des de la central sindical han denunciat que “en el pla de Sanitat per a aquest estiu posa que se substituirà a 3 dels 6 professionals de Pediatria que donen servei a tots dos centres (4 en Illes Columbretes i 2 en Raval Universitari) quan la realitat és que, en data de hui, no sols no s’ha substituït a cap d’ells sinó que el cas del Raval des del passat 25 de maig una de les places està vacant i no s’ha pres cap mesura per a reforçar el servei”.

Aquesta situació està obligant els professionals a cobrir-se entre ells i a ampliar les seues agendes, que segons les societats científiques no haurien de sobrepassar les 25 visites diàries, a més de 60 o 70 pacients per jornada, la qual cosa implica possibles errors a causa de l’enorme sobrecàrrega assistencial”, han criticat des de CSIF, que han demanat a Sanitat que “revise com més prompte millor aquesta realitat per a alleujar de manera urgent tant les llistes d’espera com la insostenible assignació de tasques i pacients que pateix el personal sanitari des de fa mesos i que no fa sinó agreujar-se dia rere dia”.

Últimes notícies

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.