Les famílies amb ingressos baixos rebran ajudes de 100 euros per fill

 

Els pressupostos generals de l’Estat (PGE) inclouran una ajuda de fins a 100 euros per a famílies amb fills que perceben l’Ingrés Mínim Vital o tinguen ingressos econòmics baixos.

Unidas Podemos i el PSOE han arribat on acord per incloure esta mesura mitjançant esmena transaccional a les noves comptes públics. Este complement tindrà com a finalitat avançar en el suport a les famílies en situació de vulnerabilitat i reduir la pobresa infantil a Espanya.

Quatre tipus de famílies

 

-Famílies amb ingressos de fins a 27.000 euros a l’any en el cas de famílies de 2 persones adultes i un xiquet/ a.

-Famílies de 2 adults i 2 xiquets/es amb ingressos familiars totals de fins a 32.100 € / any.

-Família monoparental amb un xiquet/a amb ingressos de fins a 25.700 € / any.

-Família monoparental amb dos xiquets/es  amb ingressos fins a 30.800 € / any.

 

Millorar l’Ingrés Mínim Vital

 

La ministra Belarra ha assenyalat en una entrevista a Onda Zero que van acordar este dimecres la mesura “in extremis”. “Les famílies de baixos ingressos també van a rebre un suport, no absolutament totes com voldríem, però sí una part important”, ha explicat.

La titular de Drets Socials ha admès que l’Ingrés Mínim Vital “no estava funcionant tan bé a nivell administratiu” pel que van a “incorporar esmenes per millorar-lo”.

“Jo estava obstinada a avançar en una prestació per criança universal. Ara els pares que tenen infants de 0 a 3 anys i estan treballant reben 100 euros al mes per cada infant a càrrec, però, les famílies fora del mercat laboral no es rep, perquè es va pensar com a mesura de conciliació”, ha dit.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.