12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Les famílies amb ingressos baixos rebran ajudes de 100 euros per fill

 

Els pressupostos generals de l’Estat (PGE) inclouran una ajuda de fins a 100 euros per a famílies amb fills que perceben l’Ingrés Mínim Vital o tinguen ingressos econòmics baixos.

Unidas Podemos i el PSOE han arribat on acord per incloure esta mesura mitjançant esmena transaccional a les noves comptes públics. Este complement tindrà com a finalitat avançar en el suport a les famílies en situació de vulnerabilitat i reduir la pobresa infantil a Espanya.

Quatre tipus de famílies

 

-Famílies amb ingressos de fins a 27.000 euros a l’any en el cas de famílies de 2 persones adultes i un xiquet/ a.

-Famílies de 2 adults i 2 xiquets/es amb ingressos familiars totals de fins a 32.100 € / any.

-Família monoparental amb un xiquet/a amb ingressos de fins a 25.700 € / any.

-Família monoparental amb dos xiquets/es  amb ingressos fins a 30.800 € / any.

 

Millorar l’Ingrés Mínim Vital

 

La ministra Belarra ha assenyalat en una entrevista a Onda Zero que van acordar este dimecres la mesura “in extremis”. “Les famílies de baixos ingressos també van a rebre un suport, no absolutament totes com voldríem, però sí una part important”, ha explicat.

La titular de Drets Socials ha admès que l’Ingrés Mínim Vital “no estava funcionant tan bé a nivell administratiu” pel que van a “incorporar esmenes per millorar-lo”.

“Jo estava obstinada a avançar en una prestació per criança universal. Ara els pares que tenen infants de 0 a 3 anys i estan treballant reben 100 euros al mes per cada infant a càrrec, però, les famílies fora del mercat laboral no es rep, perquè es va pensar com a mesura de conciliació”, ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir una orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la dona assassinada al costat de la seua filla de 12 anys a Xilxes per infringir l'orde d'allunyament vigent. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i la Policia Judicial investiga el doble crim.

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.