12.2 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Les famílies amb ingressos baixos rebran ajudes de 100 euros per fill

 

Els pressupostos generals de l’Estat (PGE) inclouran una ajuda de fins a 100 euros per a famílies amb fills que perceben l’Ingrés Mínim Vital o tinguen ingressos econòmics baixos.

Unidas Podemos i el PSOE han arribat on acord per incloure esta mesura mitjançant esmena transaccional a les noves comptes públics. Este complement tindrà com a finalitat avançar en el suport a les famílies en situació de vulnerabilitat i reduir la pobresa infantil a Espanya.

Quatre tipus de famílies

 

-Famílies amb ingressos de fins a 27.000 euros a l’any en el cas de famílies de 2 persones adultes i un xiquet/ a.

-Famílies de 2 adults i 2 xiquets/es amb ingressos familiars totals de fins a 32.100 € / any.

-Família monoparental amb un xiquet/a amb ingressos de fins a 25.700 € / any.

-Família monoparental amb dos xiquets/es  amb ingressos fins a 30.800 € / any.

 

Millorar l’Ingrés Mínim Vital

 

La ministra Belarra ha assenyalat en una entrevista a Onda Zero que van acordar este dimecres la mesura “in extremis”. “Les famílies de baixos ingressos també van a rebre un suport, no absolutament totes com voldríem, però sí una part important”, ha explicat.

La titular de Drets Socials ha admès que l’Ingrés Mínim Vital “no estava funcionant tan bé a nivell administratiu” pel que van a “incorporar esmenes per millorar-lo”.

“Jo estava obstinada a avançar en una prestació per criança universal. Ara els pares que tenen infants de 0 a 3 anys i estan treballant reben 100 euros al mes per cada infant a càrrec, però, les famílies fora del mercat laboral no es rep, perquè es va pensar com a mesura de conciliació”, ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.