272 famílies perden la seua casa cada mes en la Comunitat per no poder pagar la hipoteca

Cada mes d’aquest segon trimestre de 2022, 272 famílies han perdut una propietat immobiliària al no poder afrontar el pagament de la hipoteca en la Comunitat Valenciana i altres 79 corresponents a persones jurídiques. En aquest període, la regió encapçala el rànquing nacional amb 1.054 habitatges que han recuperat els bancs.

A Espanya, el nombre d’inscripcions de certificacions per execucions hipotecàries iniciades en els registres de la propietat en el segon trimestre de 2022 és de 7.115, la qual cosa suposa un 10,7% menys que el trimestre anterior i un 27,4% menys que en el mateix trimestre de 2021.

Les inscripcions per execucions hipotecàries iniciades sobre habitatges de persones físiques disminueixen un 7,4% en taxa anual. Entre elles, 3.1651 són habituals en propietat (un 4,1% menys) i 692 no són residència habitual dels propietaris (un 19,8% menys).

Certificacions per execucions hipotecàries iniciades i inscrites segons naturalesa de la finca

Les execucions hipotecàries sobre habitatges concentren el 64,6% del total d’execucions hipotecàries en el segon trimestre de 2022.

El 44,5% del total d’execucions hipotecàries són habitatges habituals de persones físiques.

Per part seua, el 10,4% correspon a habitatges de persones jurídiques (són 739 execucions, un 60,2% menys en taxa anual) i el 9,7% a altres habitatges de persones físiques.

Per part seua, les execucions hipotecàries d’altres urbanes (locals, garatges, oficines, trasters, naus, edificis destinats a habitatges, altres edificis i aprofitaments urbanístics) suposen el 27,7% del total.

Certificacions per execucions hipotecàries iniciades i inscrites sobre habitatges segons estat

El 9,5% de les execucions hipotecàries en el segon trimestre són sobre habitatges nous i el 90,5% sobre usades.

El nombre d’execucions hipotecàries sobre habitatges nous disminueix un 43,7% en taxa anual i el d’usades baixa un 20,7%.

Certificacions per execucions hipotecàries sobre habitatge segons l’any d’inscripció de la hipoteca

El 15,8% de les execucions hipotecàries iniciades sobre habitatges en el segon trimestre correspon a hipoteques constituïdes l’any 2007, el 15,6% a hipoteques constituïdes en 2006 i el 9,8% a hipoteques de 2005.

El període 2005-2008 concentra el 49,6% de les execucions hipotecàries iniciades aquest trimestre.

Resultats per comunitats autònomes

Les comunitats amb major nombre de certificacions per execucions hipotecàries sobre el total de finques en el segon trimestre són Comunitat Valenciana (1.552), Andalusia (1.410) i Catalunya (1.186). Per part seua, La Rioja (48), Comunitat Foral de Navarra (49) i País Basc (81) registren el menor número.

En el cas d’habitatges, Comunitat Valenciana (1.054), Andalusia (1.041) i Catalunya (804) presenten el major nombre d’execucions. Els menors es donen en Comunitat Foral de Navarra (20), La Rioja (35) i Cantàbria (44).

Les dades de 2022 són provisionals i es revisaran quan es difonguen els del mateix període de l’any pròxim. És a dir, quan es publiquen les dades del segon trimestre de 2023, es difondran els definitius del mateix trimestre de 2022.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.