FGV conclou els treballs de manteniment en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) conclou aquests dies la primera fase d’una sèrie d’obres de manteniment i millora de via en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia, en les quals l’empresa pública invertirà en total 32,1 milions d’euros. Aquestes obres han obligat a realitzar diferents talls del trànsit ferroviari en diferents trams dels recorreguts, que han sigut compensats amb serveis substitutoris d’autobusos.

D’aquesta manera, els treballs que han afectat el trajecte Llíria-Benaguasil 1r de la Línia 2 conclouen aquest diumenge, mentre que en els trams Bétera-Masies, de la Línia 1, i Rafelbunyol-Albalat dels Sorells, de la Línia 3, finalitzaran el dilluns 25.

Per tant, des del dilluns 25, en la Línia 2, i des del dimarts 26, en les Línies 1 i 3, les circulacions ordinàries tornaran a produir-se per ferrocarril en tota l’extensió de la xarxa de Metrovalencia, inclòs el servei nocturn de cap de setmana.

En concret s’han renovat diferents trams en superfície de la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castellón), Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) per a aconseguir una millora substancial del servei ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat que repercutirà directament als usuaris i usuàries.

Les dates dels talls de servei, Setmana Santa i Pasqua, han sigut triades per a causar les menys molèsties possibles a les persones usuàries, atés que en aquests dies s’acumulen nombrosos festius i en les jornades laborables no hi ha classes, en tractar-se de vacances escolars i universitàries.

Aparells de via

Amb aquesta intervenció s’ha actuat sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, aparells de dilatació, talperes, etcètera.) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.

En concret, amb les actuacions de la Línia 1 s’han renovat tres desviaments, dos trams de via i un passe a nivell per als vianants. Amb les de la Línia 2 s’han renovat tres desviaments, un tram de via i un passe a nivell vehicular.

Així mateix, amb les de la Línia 3 s’han substituït tretze desviaments, s’han millorat dotze passos a nivell per al trànsit rodat, s’han renovat de manera completa tres passos a nivell per als vianants i la urbanització d’altres dos passos per als vianants. Addicionalment, s’han renovat, millorat o s’ha desplaçat lateralment la via en diversos trams i s’han substituït les dues talperes en el final de la línia en l’estació de Rafelbunyol.

Aquestes actuacions s’han previst amb la finalitat de fer front a la deterioració que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques.

Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini. Una vegada finalitzats aquests treballs, s’obtindrà una millora substancial del servei ferroviari quant a seguretat, comoditat i puntualitat.

Últimes notícies

La Policia Nacional obri expedient disciplinari a l’agent que va colpejar per l’esquena a una docent a València

La Policia Nacional ha iniciat el procediment per a sancionar a l'agent que va espentar per l'esquena a una docent durant una protesta per la vaga indefinida del professorat a València. La dona ha denunciat els fets, que van quedar gravats en diversos vídeos difosos en xarxes socials.

Avís groc per calor en el litoral sud d’Alacant este dimarts per màximes de més de 38 graus

La Aemet activa per a este dimarts el nivell groc per calor en el litoral sud d'Alacant, amb màximes que podrien superar els 38 i fins i tot fregar els 39 graus en la zona d'Orihuela.

La UV i l’UJI recolzen a la docent agredida i reclamen avanços per a tancar la vaga

La Universitat de València i la Universitat Jaume I expressen el seu suport a la docent agredida durant una protesta davant Educació i urgixen a desbloquejar la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Dos Nobel demanen copiar el model de la NASA per a acostar la ciència al gran públic

Gary Ruvkun i Benjamín List reclamen aprendre de la NASA per a comunicar millor la biologia molecular i la química, i advertixen sobre els riscos de la IA i les xarxes socials.

Detingut un jove per extorquir a usuaris de webs de contactes amb amenaces econòmiques

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 24 anys acusat d'extorquir a usuaris de pàgines de contactes, als quals reclamava diners mitjançant amenaces i intimidacions.

Xàbia concedix la medalla de la ciutat a Gerson Andrés Rincón per la seua actuació heroica en un incendi

L'Ajuntament de Xàbia ha atorgat a títol pòstum la seua màxima distinció a Gerson Andrés Rincón Murillo, veí colombià que va morir en avisar porta a porta als seus veïns durant un incendi en el seu edifici al febrer de 2026.

Set detinguts per una xarxa que introduïa migrants en pasteres taxi entre Espanya i França

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desarticulat una xarxa internacional que introduïa migrants en pasteres taxi per les costes d'Alacant, Múrcia i Almeria, amb set detinguts a Espanya i França.

Les famílies exigixen explicacions per l’agressió policial a una docent enfront d’Educació

Les federacions de famílies de l'escola pública condemnen l'agressió policial patida per una professora durant una protesta enfront de la Conselleria d'Educació i reclamen una negociació ràpida per a tancar el curs amb garanties.