FGV conclou els treballs de manteniment en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) conclou aquests dies la primera fase d’una sèrie d’obres de manteniment i millora de via en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia, en les quals l’empresa pública invertirà en total 32,1 milions d’euros. Aquestes obres han obligat a realitzar diferents talls del trànsit ferroviari en diferents trams dels recorreguts, que han sigut compensats amb serveis substitutoris d’autobusos.

D’aquesta manera, els treballs que han afectat el trajecte Llíria-Benaguasil 1r de la Línia 2 conclouen aquest diumenge, mentre que en els trams Bétera-Masies, de la Línia 1, i Rafelbunyol-Albalat dels Sorells, de la Línia 3, finalitzaran el dilluns 25.

Per tant, des del dilluns 25, en la Línia 2, i des del dimarts 26, en les Línies 1 i 3, les circulacions ordinàries tornaran a produir-se per ferrocarril en tota l’extensió de la xarxa de Metrovalencia, inclòs el servei nocturn de cap de setmana.

En concret s’han renovat diferents trams en superfície de la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castellón), Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) per a aconseguir una millora substancial del servei ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat que repercutirà directament als usuaris i usuàries.

Les dates dels talls de servei, Setmana Santa i Pasqua, han sigut triades per a causar les menys molèsties possibles a les persones usuàries, atés que en aquests dies s’acumulen nombrosos festius i en les jornades laborables no hi ha classes, en tractar-se de vacances escolars i universitàries.

Aparells de via

Amb aquesta intervenció s’ha actuat sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, aparells de dilatació, talperes, etcètera.) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.

En concret, amb les actuacions de la Línia 1 s’han renovat tres desviaments, dos trams de via i un passe a nivell per als vianants. Amb les de la Línia 2 s’han renovat tres desviaments, un tram de via i un passe a nivell vehicular.

Així mateix, amb les de la Línia 3 s’han substituït tretze desviaments, s’han millorat dotze passos a nivell per al trànsit rodat, s’han renovat de manera completa tres passos a nivell per als vianants i la urbanització d’altres dos passos per als vianants. Addicionalment, s’han renovat, millorat o s’ha desplaçat lateralment la via en diversos trams i s’han substituït les dues talperes en el final de la línia en l’estació de Rafelbunyol.

Aquestes actuacions s’han previst amb la finalitat de fer front a la deterioració que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques.

Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini. Una vegada finalitzats aquests treballs, s’obtindrà una millora substancial del servei ferroviari quant a seguretat, comoditat i puntualitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.