FGV conclou els treballs de manteniment en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) conclou aquests dies la primera fase d’una sèrie d’obres de manteniment i millora de via en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia, en les quals l’empresa pública invertirà en total 32,1 milions d’euros. Aquestes obres han obligat a realitzar diferents talls del trànsit ferroviari en diferents trams dels recorreguts, que han sigut compensats amb serveis substitutoris d’autobusos.

D’aquesta manera, els treballs que han afectat el trajecte Llíria-Benaguasil 1r de la Línia 2 conclouen aquest diumenge, mentre que en els trams Bétera-Masies, de la Línia 1, i Rafelbunyol-Albalat dels Sorells, de la Línia 3, finalitzaran el dilluns 25.

Per tant, des del dilluns 25, en la Línia 2, i des del dimarts 26, en les Línies 1 i 3, les circulacions ordinàries tornaran a produir-se per ferrocarril en tota l’extensió de la xarxa de Metrovalencia, inclòs el servei nocturn de cap de setmana.

En concret s’han renovat diferents trams en superfície de la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castellón), Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) per a aconseguir una millora substancial del servei ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat que repercutirà directament als usuaris i usuàries.

Les dates dels talls de servei, Setmana Santa i Pasqua, han sigut triades per a causar les menys molèsties possibles a les persones usuàries, atés que en aquests dies s’acumulen nombrosos festius i en les jornades laborables no hi ha classes, en tractar-se de vacances escolars i universitàries.

Aparells de via

Amb aquesta intervenció s’ha actuat sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, aparells de dilatació, talperes, etcètera.) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.

En concret, amb les actuacions de la Línia 1 s’han renovat tres desviaments, dos trams de via i un passe a nivell per als vianants. Amb les de la Línia 2 s’han renovat tres desviaments, un tram de via i un passe a nivell vehicular.

Així mateix, amb les de la Línia 3 s’han substituït tretze desviaments, s’han millorat dotze passos a nivell per al trànsit rodat, s’han renovat de manera completa tres passos a nivell per als vianants i la urbanització d’altres dos passos per als vianants. Addicionalment, s’han renovat, millorat o s’ha desplaçat lateralment la via en diversos trams i s’han substituït les dues talperes en el final de la línia en l’estació de Rafelbunyol.

Aquestes actuacions s’han previst amb la finalitat de fer front a la deterioració que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques.

Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini. Una vegada finalitzats aquests treballs, s’obtindrà una millora substancial del servei ferroviari quant a seguretat, comoditat i puntualitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.