FGV conclou els treballs de manteniment en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) conclou aquests dies la primera fase d’una sèrie d’obres de manteniment i millora de via en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia, en les quals l’empresa pública invertirà en total 32,1 milions d’euros. Aquestes obres han obligat a realitzar diferents talls del trànsit ferroviari en diferents trams dels recorreguts, que han sigut compensats amb serveis substitutoris d’autobusos.

D’aquesta manera, els treballs que han afectat el trajecte Llíria-Benaguasil 1r de la Línia 2 conclouen aquest diumenge, mentre que en els trams Bétera-Masies, de la Línia 1, i Rafelbunyol-Albalat dels Sorells, de la Línia 3, finalitzaran el dilluns 25.

Per tant, des del dilluns 25, en la Línia 2, i des del dimarts 26, en les Línies 1 i 3, les circulacions ordinàries tornaran a produir-se per ferrocarril en tota l’extensió de la xarxa de Metrovalencia, inclòs el servei nocturn de cap de setmana.

En concret s’han renovat diferents trams en superfície de la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castellón), Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) per a aconseguir una millora substancial del servei ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat que repercutirà directament als usuaris i usuàries.

Les dates dels talls de servei, Setmana Santa i Pasqua, han sigut triades per a causar les menys molèsties possibles a les persones usuàries, atés que en aquests dies s’acumulen nombrosos festius i en les jornades laborables no hi ha classes, en tractar-se de vacances escolars i universitàries.

Aparells de via

Amb aquesta intervenció s’ha actuat sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, aparells de dilatació, talperes, etcètera.) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.

En concret, amb les actuacions de la Línia 1 s’han renovat tres desviaments, dos trams de via i un passe a nivell per als vianants. Amb les de la Línia 2 s’han renovat tres desviaments, un tram de via i un passe a nivell vehicular.

Així mateix, amb les de la Línia 3 s’han substituït tretze desviaments, s’han millorat dotze passos a nivell per al trànsit rodat, s’han renovat de manera completa tres passos a nivell per als vianants i la urbanització d’altres dos passos per als vianants. Addicionalment, s’han renovat, millorat o s’ha desplaçat lateralment la via en diversos trams i s’han substituït les dues talperes en el final de la línia en l’estació de Rafelbunyol.

Aquestes actuacions s’han previst amb la finalitat de fer front a la deterioració que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques.

Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini. Una vegada finalitzats aquests treballs, s’obtindrà una millora substancial del servei ferroviari quant a seguretat, comoditat i puntualitat.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.