FGV conclou els treballs de manteniment en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) conclou aquests dies la primera fase d’una sèrie d’obres de manteniment i millora de via en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia, en les quals l’empresa pública invertirà en total 32,1 milions d’euros. Aquestes obres han obligat a realitzar diferents talls del trànsit ferroviari en diferents trams dels recorreguts, que han sigut compensats amb serveis substitutoris d’autobusos.

D’aquesta manera, els treballs que han afectat el trajecte Llíria-Benaguasil 1r de la Línia 2 conclouen aquest diumenge, mentre que en els trams Bétera-Masies, de la Línia 1, i Rafelbunyol-Albalat dels Sorells, de la Línia 3, finalitzaran el dilluns 25.

Per tant, des del dilluns 25, en la Línia 2, i des del dimarts 26, en les Línies 1 i 3, les circulacions ordinàries tornaran a produir-se per ferrocarril en tota l’extensió de la xarxa de Metrovalencia, inclòs el servei nocturn de cap de setmana.

En concret s’han renovat diferents trams en superfície de la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castellón), Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) per a aconseguir una millora substancial del servei ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat que repercutirà directament als usuaris i usuàries.

Les dates dels talls de servei, Setmana Santa i Pasqua, han sigut triades per a causar les menys molèsties possibles a les persones usuàries, atés que en aquests dies s’acumulen nombrosos festius i en les jornades laborables no hi ha classes, en tractar-se de vacances escolars i universitàries.

Aparells de via

Amb aquesta intervenció s’ha actuat sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, aparells de dilatació, talperes, etcètera.) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.

En concret, amb les actuacions de la Línia 1 s’han renovat tres desviaments, dos trams de via i un passe a nivell per als vianants. Amb les de la Línia 2 s’han renovat tres desviaments, un tram de via i un passe a nivell vehicular.

Així mateix, amb les de la Línia 3 s’han substituït tretze desviaments, s’han millorat dotze passos a nivell per al trànsit rodat, s’han renovat de manera completa tres passos a nivell per als vianants i la urbanització d’altres dos passos per als vianants. Addicionalment, s’han renovat, millorat o s’ha desplaçat lateralment la via en diversos trams i s’han substituït les dues talperes en el final de la línia en l’estació de Rafelbunyol.

Aquestes actuacions s’han previst amb la finalitat de fer front a la deterioració que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques.

Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini. Una vegada finalitzats aquests treballs, s’obtindrà una millora substancial del servei ferroviari quant a seguretat, comoditat i puntualitat.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.