Amb el pacte després de la reunió d’este dilluns entre la direcció de Ford Almussafes (València) i la UGT, sindicat majoritari a la planta, el nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a les plantes de vehicles i departaments auxiliars té ja establertes, de moment, les dates dels 15 dies laborals de parada completa este primer trimestre.
Es tracta d’una setmana per mes, que afectarà 4.764 treballadors, i que seran el 24, 28 i 31 de gener, el 4, 7, 11, 14, 21 i 25 de febrer i el 4, 14, 15, 16, 17 i 31 de març.
Quant a les condicions seran les mateixes que als anteriors expedients de regulació temporal d’ocupació, segons han informat. Tot i això, cal destacar que este acord únicament ha estat signat per este sindicat, mentre que la resta de les formacions sindicals han plantejat a la direcció altres condicions que per a Ford “estan fora de mercat”.
Per això, mentre que La UGT, han valorat que han estat “els únics” que han signat l’acord, destacant que este “protegeix els interessos dels treballadors” de Ford a Almussafes lamentant que la resta de les organitzacions sindicals “no arriben a acords”, per a STM, que no ha signat l’acord, “segueix clar” que “en qualsevol moment” es modificarà l’ERTO perquè “no és clar quan hi haurà problemes amb els xips”.