Ford Almussafes manté les mateixes condicions al nou ERTO després de pactar amb UGT

Amb el pacte després de la reunió d’este dilluns entre la direcció de Ford Almussafes (València) i la UGT, sindicat majoritari a la planta, el nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a les plantes de vehicles i departaments auxiliars té ja establertes, de moment, les dates dels 15 dies laborals de parada completa este primer trimestre.

Es tracta d’una setmana per mes, que afectarà 4.764 treballadors, i que seran el 24, 28 i 31 de gener, el 4, 7, 11, 14, 21 i 25 de febrer i el 4, 14, 15, 16, 17 i 31 de març.

Quant a les condicions seran les mateixes que als anteriors expedients de regulació temporal d’ocupació, segons han informat. Tot i això, cal destacar que este acord únicament ha estat signat per este sindicat, mentre que la resta de les formacions sindicals han plantejat a la direcció altres condicions que per a Ford “estan fora de mercat”.

Per això, mentre que La UGT, han valorat que han estat «els únics» que han signat l’acord, destacant que este «protegeix els interessos dels treballadors» de Ford a Almussafes lamentant que la resta de les organitzacions sindicals «no arriben a acords», per a STM, que no ha signat l’acord, «segueix clar» que «en qualsevol moment» es modificarà l’ERTO perquè «no és clar quan hi haurà problemes amb els xips».

Últimes notícies

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.