18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Ford Almussafes manté les mateixes condicions al nou ERTO després de pactar amb UGT

Amb el pacte després de la reunió d’este dilluns entre la direcció de Ford Almussafes (València) i la UGT, sindicat majoritari a la planta, el nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a les plantes de vehicles i departaments auxiliars té ja establertes, de moment, les dates dels 15 dies laborals de parada completa este primer trimestre.

Es tracta d’una setmana per mes, que afectarà 4.764 treballadors, i que seran el 24, 28 i 31 de gener, el 4, 7, 11, 14, 21 i 25 de febrer i el 4, 14, 15, 16, 17 i 31 de març.

Quant a les condicions seran les mateixes que als anteriors expedients de regulació temporal d’ocupació, segons han informat. Tot i això, cal destacar que este acord únicament ha estat signat per este sindicat, mentre que la resta de les formacions sindicals han plantejat a la direcció altres condicions que per a Ford “estan fora de mercat”.

Per això, mentre que La UGT, han valorat que han estat “els únics” que han signat l’acord, destacant que este “protegeix els interessos dels treballadors” de Ford a Almussafes lamentant que la resta de les organitzacions sindicals “no arriben a acords”, per a STM, que no ha signat l’acord, “segueix clar” que “en qualsevol moment” es modificarà l’ERTO perquè “no és clar quan hi haurà problemes amb els xips”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts per defraudar 217.000 euros amb falses inversions immobiliàries

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i una dona per, presumptament, estafar 217.000 euros a una dona amb suposades inversions a Madrid. Van ser arrestats quan anaven a tornar a sol·licitar-li diners i van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La Comunitat Valenciana suma 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener i puja preus un 6%

La Comunitat Valenciana va registrar 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener, amb preus un 6% més cars. El turista estranger va aportar més nits malgrat arribar en menor número.

El Llevant necessita huit triomfs en tretze jornades per a depassar els 40 punts

Penúltim amb 18 punts, l'equip ha de sumar 24 més per a arribar a 42, el llindar que sol assegurar la salvació. Enfronta quatre dols directes que marcaran el seu futur.

Concentració davant Les Corts fa costat a les víctimes de la dana i exigix presó per a Mazón

Una concentració davant Les Corts ha recolzat a les víctimes de la dana de 2024 i ha exigit presó per a Carlos Mazón. Els afectats intervindran 483 dies després i hi haurà una altra protesta l'1 de març.

Les Falles de 2026 eleven la facturació pirotècnica a 8,75 milions, un 3% més

ACFAE preveu 8,75 milions d'euros en vendes durant les Falles de 2026, un 3% més. El consum mig es manté en 45 euros i s'esperen més de 1.000 contractacions.

L’Audiència de València ordena obrir juí oral contra Mónica Oltra per encobriment

L'Audiència Provincial de València ha ordenat al Jutjat d'Instrucció 15 obrir juí oral contra Mónica Oltra i altres nou per presumpte encobriment d'abusos. La decisió revoca el sobreseïment i dona pas a la fase d'enjudiciament.

Robatori de cable provoca retards en Metrovalencia i afecta a les línies 1, 2 i 7

Les línies 1, 2 i 7 registren demores des de primera hora per un robatori de cable nocturn entre València Sud i Castelló. La seguretat està garantida i es treballa en la reparació.

Tres detinguts, un menor, per robatoris amb violència de telèfons valorats en 24.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'un grup, un d'ells menor, per assalts a botigues de telefonia a Llíria, Moncada i la Vall d'Uixó. Se'ls atribuïxen quatre robatoris i resistència després d'una persecució.