Ford Almussafes manté les mateixes condicions al nou ERTO després de pactar amb UGT

Amb el pacte després de la reunió d’este dilluns entre la direcció de Ford Almussafes (València) i la UGT, sindicat majoritari a la planta, el nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a les plantes de vehicles i departaments auxiliars té ja establertes, de moment, les dates dels 15 dies laborals de parada completa este primer trimestre.

Es tracta d’una setmana per mes, que afectarà 4.764 treballadors, i que seran el 24, 28 i 31 de gener, el 4, 7, 11, 14, 21 i 25 de febrer i el 4, 14, 15, 16, 17 i 31 de març.

Quant a les condicions seran les mateixes que als anteriors expedients de regulació temporal d’ocupació, segons han informat. Tot i això, cal destacar que este acord únicament ha estat signat per este sindicat, mentre que la resta de les formacions sindicals han plantejat a la direcció altres condicions que per a Ford “estan fora de mercat”.

Per això, mentre que La UGT, han valorat que han estat «els únics» que han signat l’acord, destacant que este «protegeix els interessos dels treballadors» de Ford a Almussafes lamentant que la resta de les organitzacions sindicals «no arriben a acords», per a STM, que no ha signat l’acord, «segueix clar» que «en qualsevol moment» es modificarà l’ERTO perquè «no és clar quan hi haurà problemes amb els xips».

Últimes notícies

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.