Ford Almussafes manté les mateixes condicions al nou ERTO després de pactar amb UGT

Amb el pacte després de la reunió d’este dilluns entre la direcció de Ford Almussafes (València) i la UGT, sindicat majoritari a la planta, el nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a les plantes de vehicles i departaments auxiliars té ja establertes, de moment, les dates dels 15 dies laborals de parada completa este primer trimestre.

Es tracta d’una setmana per mes, que afectarà 4.764 treballadors, i que seran el 24, 28 i 31 de gener, el 4, 7, 11, 14, 21 i 25 de febrer i el 4, 14, 15, 16, 17 i 31 de març.

Quant a les condicions seran les mateixes que als anteriors expedients de regulació temporal d’ocupació, segons han informat. Tot i això, cal destacar que este acord únicament ha estat signat per este sindicat, mentre que la resta de les formacions sindicals han plantejat a la direcció altres condicions que per a Ford “estan fora de mercat”.

Per això, mentre que La UGT, han valorat que han estat «els únics» que han signat l’acord, destacant que este «protegeix els interessos dels treballadors» de Ford a Almussafes lamentant que la resta de les organitzacions sindicals «no arriben a acords», per a STM, que no ha signat l’acord, «segueix clar» que «en qualsevol moment» es modificarà l’ERTO perquè «no és clar quan hi haurà problemes amb els xips».

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.