La Generalitat formarà a persones majors en competències digitals

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat posarà en marxa en les pròximes setmanes un programa formatiu en l’ús de tecnologies digitals dirigit específicament a persones majors, amb l’objectiu d’ensenyar-los les competències bàsiques en la realització de tràmits bancaris i administratius en línia i guiar-los en el maneig d’aplicacions.

Es tracta d’un projecte pilot nou a nivell nacional per a formals tant en competències digitals com en ciberseguretat. Existeix una bretxa digital, que augmenta amb l’edat, i que des del Consell volem minimitzar i corregir recuperant l’atenció necessària que precisen les persones majors”, ha explicat el conseller.

Per a això oferirem a les persones de més edat una formació presencial individualitzada i continuada, que arribe fins a l’últim racó del nostre territori, i que ajude aquest col·lectiu a integrar-se digitalment i a sentir-se més segur en els seus tràmits en línia”, ha explicat Arcadi España.

Segons el conseller, “és l’administració la que ha d’adaptar-se a les persones majors i no a l’inrevés. Des d’aquest Consell creiem fermament que els poders públics tenim el mandat de respondre a les necessitats de les persones, especialment les d’aquells col·lectius més vulnerables, i així ho estem fent”.

Arcadi España ha recordat que la Generalitat ja té en marxa una iniciativa per a instal·lar caixers automàtics en municipis xicotets i zones despoblades per a evitar l’exclusió financera. “Ara anirem més enllà i formarem amb l’objectiu de propiciar un canvi cultural. Només serem una societat millor i més justa si canviem la nostra relació amb els majors”, ha apuntat el conseller.

El responsable d’Hisenda ha realitzat aquestes declaracions durant la seua participació en l’esdeveniment de CaixaBank Sènior ‘Compromís”’ al costat del metge jubilat Carlos Sanjuán, artífex de la campanya ‘Soc major, no idiota’ i guardonat pel Parlament Europeu amb el premi Ciutadà Europeu 2022.

Tres mòduls formatius

El projecte formatiu, que es realitzarà sota la supervisió de l’Institut Valencià de Finances (IVF), estarà compost per tres mòduls formatius centrats en ciberseguretat, signa electrònica i banca digital.

En el mòdul de ciberseguretat, s’oferirà informació a les persones majors sobre les estafes virtuals més comunes (Phising, Smishing o Vishing, entre altres). Se’ls donarà directrius per a detectar quan poden estar sent objecte d’una potencial estafa i se’ls formarà per a evitar que donen informació personal als estafadors.

Per part seua, el mòdul de signatura electrònica pretén informar les persones majors dels avantatges de disposar de signatura electrònica per a realitzar tràmits i gestions amb les diferents administracions. Amb aquesta formació es persegueix que confien en la confidencialitat d’aquest procediment i comprenguen els beneficis en termes de temps i desplaçaments en les seues gestions. El mòdul inclourà una part pràctica en la qual les persones majors poden obtindre la seua signatura electrònica, instal·lar-li-la en els seus dispositius i realitzar alguna operació senzilla.

Finalment, en el mòdul de banca digital les persones majors podran descarregar-se l’aplicació de les seues entitats bancàries i, guiats pels seus formadors, aprendre a realitzar operacions bàsiques de banca digital com ara, consulta de moviments, descàrrega de justificants, anul·lació de rebuts, transferències o Bizum, entre altres.

Últimes notícies

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.