La Generalitat formarà a persones majors en competències digitals

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat posarà en marxa en les pròximes setmanes un programa formatiu en l’ús de tecnologies digitals dirigit específicament a persones majors, amb l’objectiu d’ensenyar-los les competències bàsiques en la realització de tràmits bancaris i administratius en línia i guiar-los en el maneig d’aplicacions.

Es tracta d’un projecte pilot nou a nivell nacional per a formals tant en competències digitals com en ciberseguretat. Existeix una bretxa digital, que augmenta amb l’edat, i que des del Consell volem minimitzar i corregir recuperant l’atenció necessària que precisen les persones majors”, ha explicat el conseller.

Per a això oferirem a les persones de més edat una formació presencial individualitzada i continuada, que arribe fins a l’últim racó del nostre territori, i que ajude aquest col·lectiu a integrar-se digitalment i a sentir-se més segur en els seus tràmits en línia”, ha explicat Arcadi España.

Segons el conseller, “és l’administració la que ha d’adaptar-se a les persones majors i no a l’inrevés. Des d’aquest Consell creiem fermament que els poders públics tenim el mandat de respondre a les necessitats de les persones, especialment les d’aquells col·lectius més vulnerables, i així ho estem fent”.

Arcadi España ha recordat que la Generalitat ja té en marxa una iniciativa per a instal·lar caixers automàtics en municipis xicotets i zones despoblades per a evitar l’exclusió financera. “Ara anirem més enllà i formarem amb l’objectiu de propiciar un canvi cultural. Només serem una societat millor i més justa si canviem la nostra relació amb els majors”, ha apuntat el conseller.

El responsable d’Hisenda ha realitzat aquestes declaracions durant la seua participació en l’esdeveniment de CaixaBank Sènior ‘Compromís”’ al costat del metge jubilat Carlos Sanjuán, artífex de la campanya ‘Soc major, no idiota’ i guardonat pel Parlament Europeu amb el premi Ciutadà Europeu 2022.

Tres mòduls formatius

El projecte formatiu, que es realitzarà sota la supervisió de l’Institut Valencià de Finances (IVF), estarà compost per tres mòduls formatius centrats en ciberseguretat, signa electrònica i banca digital.

En el mòdul de ciberseguretat, s’oferirà informació a les persones majors sobre les estafes virtuals més comunes (Phising, Smishing o Vishing, entre altres). Se’ls donarà directrius per a detectar quan poden estar sent objecte d’una potencial estafa i se’ls formarà per a evitar que donen informació personal als estafadors.

Per part seua, el mòdul de signatura electrònica pretén informar les persones majors dels avantatges de disposar de signatura electrònica per a realitzar tràmits i gestions amb les diferents administracions. Amb aquesta formació es persegueix que confien en la confidencialitat d’aquest procediment i comprenguen els beneficis en termes de temps i desplaçaments en les seues gestions. El mòdul inclourà una part pràctica en la qual les persones majors poden obtindre la seua signatura electrònica, instal·lar-li-la en els seus dispositius i realitzar alguna operació senzilla.

Finalment, en el mòdul de banca digital les persones majors podran descarregar-se l’aplicació de les seues entitats bancàries i, guiats pels seus formadors, aprendre a realitzar operacions bàsiques de banca digital com ara, consulta de moviments, descàrrega de justificants, anul·lació de rebuts, transferències o Bizum, entre altres.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.