La Generalitat formarà a persones majors en competències digitals

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat posarà en marxa en les pròximes setmanes un programa formatiu en l’ús de tecnologies digitals dirigit específicament a persones majors, amb l’objectiu d’ensenyar-los les competències bàsiques en la realització de tràmits bancaris i administratius en línia i guiar-los en el maneig d’aplicacions.

Es tracta d’un projecte pilot nou a nivell nacional per a formals tant en competències digitals com en ciberseguretat. Existeix una bretxa digital, que augmenta amb l’edat, i que des del Consell volem minimitzar i corregir recuperant l’atenció necessària que precisen les persones majors”, ha explicat el conseller.

Per a això oferirem a les persones de més edat una formació presencial individualitzada i continuada, que arribe fins a l’últim racó del nostre territori, i que ajude aquest col·lectiu a integrar-se digitalment i a sentir-se més segur en els seus tràmits en línia”, ha explicat Arcadi España.

Segons el conseller, “és l’administració la que ha d’adaptar-se a les persones majors i no a l’inrevés. Des d’aquest Consell creiem fermament que els poders públics tenim el mandat de respondre a les necessitats de les persones, especialment les d’aquells col·lectius més vulnerables, i així ho estem fent”.

Arcadi España ha recordat que la Generalitat ja té en marxa una iniciativa per a instal·lar caixers automàtics en municipis xicotets i zones despoblades per a evitar l’exclusió financera. “Ara anirem més enllà i formarem amb l’objectiu de propiciar un canvi cultural. Només serem una societat millor i més justa si canviem la nostra relació amb els majors”, ha apuntat el conseller.

El responsable d’Hisenda ha realitzat aquestes declaracions durant la seua participació en l’esdeveniment de CaixaBank Sènior ‘Compromís”’ al costat del metge jubilat Carlos Sanjuán, artífex de la campanya ‘Soc major, no idiota’ i guardonat pel Parlament Europeu amb el premi Ciutadà Europeu 2022.

Tres mòduls formatius

El projecte formatiu, que es realitzarà sota la supervisió de l’Institut Valencià de Finances (IVF), estarà compost per tres mòduls formatius centrats en ciberseguretat, signa electrònica i banca digital.

En el mòdul de ciberseguretat, s’oferirà informació a les persones majors sobre les estafes virtuals més comunes (Phising, Smishing o Vishing, entre altres). Se’ls donarà directrius per a detectar quan poden estar sent objecte d’una potencial estafa i se’ls formarà per a evitar que donen informació personal als estafadors.

Per part seua, el mòdul de signatura electrònica pretén informar les persones majors dels avantatges de disposar de signatura electrònica per a realitzar tràmits i gestions amb les diferents administracions. Amb aquesta formació es persegueix que confien en la confidencialitat d’aquest procediment i comprenguen els beneficis en termes de temps i desplaçaments en les seues gestions. El mòdul inclourà una part pràctica en la qual les persones majors poden obtindre la seua signatura electrònica, instal·lar-li-la en els seus dispositius i realitzar alguna operació senzilla.

Finalment, en el mòdul de banca digital les persones majors podran descarregar-se l’aplicació de les seues entitats bancàries i, guiats pels seus formadors, aprendre a realitzar operacions bàsiques de banca digital com ara, consulta de moviments, descàrrega de justificants, anul·lació de rebuts, transferències o Bizum, entre altres.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.