La Generalitat formarà a persones majors en competències digitals

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat posarà en marxa en les pròximes setmanes un programa formatiu en l’ús de tecnologies digitals dirigit específicament a persones majors, amb l’objectiu d’ensenyar-los les competències bàsiques en la realització de tràmits bancaris i administratius en línia i guiar-los en el maneig d’aplicacions.

Es tracta d’un projecte pilot nou a nivell nacional per a formals tant en competències digitals com en ciberseguretat. Existeix una bretxa digital, que augmenta amb l’edat, i que des del Consell volem minimitzar i corregir recuperant l’atenció necessària que precisen les persones majors”, ha explicat el conseller.

Per a això oferirem a les persones de més edat una formació presencial individualitzada i continuada, que arribe fins a l’últim racó del nostre territori, i que ajude aquest col·lectiu a integrar-se digitalment i a sentir-se més segur en els seus tràmits en línia”, ha explicat Arcadi España.

Segons el conseller, “és l’administració la que ha d’adaptar-se a les persones majors i no a l’inrevés. Des d’aquest Consell creiem fermament que els poders públics tenim el mandat de respondre a les necessitats de les persones, especialment les d’aquells col·lectius més vulnerables, i així ho estem fent”.

Arcadi España ha recordat que la Generalitat ja té en marxa una iniciativa per a instal·lar caixers automàtics en municipis xicotets i zones despoblades per a evitar l’exclusió financera. “Ara anirem més enllà i formarem amb l’objectiu de propiciar un canvi cultural. Només serem una societat millor i més justa si canviem la nostra relació amb els majors”, ha apuntat el conseller.

El responsable d’Hisenda ha realitzat aquestes declaracions durant la seua participació en l’esdeveniment de CaixaBank Sènior ‘Compromís”’ al costat del metge jubilat Carlos Sanjuán, artífex de la campanya ‘Soc major, no idiota’ i guardonat pel Parlament Europeu amb el premi Ciutadà Europeu 2022.

Tres mòduls formatius

El projecte formatiu, que es realitzarà sota la supervisió de l’Institut Valencià de Finances (IVF), estarà compost per tres mòduls formatius centrats en ciberseguretat, signa electrònica i banca digital.

En el mòdul de ciberseguretat, s’oferirà informació a les persones majors sobre les estafes virtuals més comunes (Phising, Smishing o Vishing, entre altres). Se’ls donarà directrius per a detectar quan poden estar sent objecte d’una potencial estafa i se’ls formarà per a evitar que donen informació personal als estafadors.

Per part seua, el mòdul de signatura electrònica pretén informar les persones majors dels avantatges de disposar de signatura electrònica per a realitzar tràmits i gestions amb les diferents administracions. Amb aquesta formació es persegueix que confien en la confidencialitat d’aquest procediment i comprenguen els beneficis en termes de temps i desplaçaments en les seues gestions. El mòdul inclourà una part pràctica en la qual les persones majors poden obtindre la seua signatura electrònica, instal·lar-li-la en els seus dispositius i realitzar alguna operació senzilla.

Finalment, en el mòdul de banca digital les persones majors podran descarregar-se l’aplicació de les seues entitats bancàries i, guiats pels seus formadors, aprendre a realitzar operacions bàsiques de banca digital com ara, consulta de moviments, descàrrega de justificants, anul·lació de rebuts, transferències o Bizum, entre altres.

Últimes notícies

Corona de llorer a Jaume I en el 750 aniversari de la seua mort al Parterre

L'Ajuntament de València ha depositat una corona de llorer a l'estàtua eqüestre de Jaume I al Parterre, en l'inici dels actes pel 750 aniversari de la seua mort, que se centraran en un 9 d'Octubre especial amb la participació de l'espasa del rei en la Processó Cívica.

El Sant Joan estrena un microscopi digital 3D que alça el nivell de la cirurgia ocular

L’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un microscopi digital 3D de última generació que augmenta la precisió, la seguretat del pacient i la formació dels residents en cirurgia oftalmològica.

Els incendis forestals tallen huit carreteres a Castelló i 46 a tot l’Estat

Un total de 46 carreteres han quedat tancades este dilluns a Espanya per incendis forestals, huit d’elles a la província de Castelló, segons la DGT.

Gata Kamsky liderarà el Festival Internacional d’Escacs de Benidorm

El gran mestre nord-americà Gata Kamsky participarà en el torneig principal del Festival Internacional d’Escacs Gran Hotel Bali de Benidorm i protagonitzarà una sessió de simultànies contra 24 rivals el 27 de novembre.

Tres mites de l’atletisme espanyol apadrinen la Subida al Santuario de Novelda

La 38a Carrera 12K Subida al Santuario de Novelda reunirà l’1 d’agost un miler de corredors i tindrà com a padrins Abel Antón, Martín Fiz i Fermín Cacho.

L’Open Malva XVI ompli la Malva-rosa amb 362 jugadors i 600 partits de vòlei platja

L’Open Malva XVI de vòlei platja ha tancat l’edició de 2026 a la platja de la Malva-rosa amb 362 participants, 600 partits i 12 podis repartits entre totes les categories.

Els desallotjats d’Artana pel foc de la Vall d’Uixó: ‘Fan ganes de plorar’

Veïns d’Artana desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó expliquen el seu trasllat a l’alberg de Nules i el colp emocional en vore la serra cremada.

Tanquen el port de Sagunt per a carregar avions contra l’incendi de la Vall d’Uixó

El port de Sagunt ha tancat este dilluns el trànsit marítim per facilitar la càrrega dels avions que lluiten contra l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 6.500 hectàrees i manté actius importants mitjans aeris i terrestres.