La Generalitat formarà a persones majors en competències digitals

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat posarà en marxa en les pròximes setmanes un programa formatiu en l’ús de tecnologies digitals dirigit específicament a persones majors, amb l’objectiu d’ensenyar-los les competències bàsiques en la realització de tràmits bancaris i administratius en línia i guiar-los en el maneig d’aplicacions.

Es tracta d’un projecte pilot nou a nivell nacional per a formals tant en competències digitals com en ciberseguretat. Existeix una bretxa digital, que augmenta amb l’edat, i que des del Consell volem minimitzar i corregir recuperant l’atenció necessària que precisen les persones majors”, ha explicat el conseller.

Per a això oferirem a les persones de més edat una formació presencial individualitzada i continuada, que arribe fins a l’últim racó del nostre territori, i que ajude aquest col·lectiu a integrar-se digitalment i a sentir-se més segur en els seus tràmits en línia”, ha explicat Arcadi España.

Segons el conseller, “és l’administració la que ha d’adaptar-se a les persones majors i no a l’inrevés. Des d’aquest Consell creiem fermament que els poders públics tenim el mandat de respondre a les necessitats de les persones, especialment les d’aquells col·lectius més vulnerables, i així ho estem fent”.

Arcadi España ha recordat que la Generalitat ja té en marxa una iniciativa per a instal·lar caixers automàtics en municipis xicotets i zones despoblades per a evitar l’exclusió financera. “Ara anirem més enllà i formarem amb l’objectiu de propiciar un canvi cultural. Només serem una societat millor i més justa si canviem la nostra relació amb els majors”, ha apuntat el conseller.

El responsable d’Hisenda ha realitzat aquestes declaracions durant la seua participació en l’esdeveniment de CaixaBank Sènior ‘Compromís”’ al costat del metge jubilat Carlos Sanjuán, artífex de la campanya ‘Soc major, no idiota’ i guardonat pel Parlament Europeu amb el premi Ciutadà Europeu 2022.

Tres mòduls formatius

El projecte formatiu, que es realitzarà sota la supervisió de l’Institut Valencià de Finances (IVF), estarà compost per tres mòduls formatius centrats en ciberseguretat, signa electrònica i banca digital.

En el mòdul de ciberseguretat, s’oferirà informació a les persones majors sobre les estafes virtuals més comunes (Phising, Smishing o Vishing, entre altres). Se’ls donarà directrius per a detectar quan poden estar sent objecte d’una potencial estafa i se’ls formarà per a evitar que donen informació personal als estafadors.

Per part seua, el mòdul de signatura electrònica pretén informar les persones majors dels avantatges de disposar de signatura electrònica per a realitzar tràmits i gestions amb les diferents administracions. Amb aquesta formació es persegueix que confien en la confidencialitat d’aquest procediment i comprenguen els beneficis en termes de temps i desplaçaments en les seues gestions. El mòdul inclourà una part pràctica en la qual les persones majors poden obtindre la seua signatura electrònica, instal·lar-li-la en els seus dispositius i realitzar alguna operació senzilla.

Finalment, en el mòdul de banca digital les persones majors podran descarregar-se l’aplicació de les seues entitats bancàries i, guiats pels seus formadors, aprendre a realitzar operacions bàsiques de banca digital com ara, consulta de moviments, descàrrega de justificants, anul·lació de rebuts, transferències o Bizum, entre altres.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.