La Generalitat i el govern central, bolcats amb Ford Almussafes

 

  

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, visitarà el pròxim 9 de febrer la factoria de Ford a Almussafes «per a tractar de primera mà quina és la situació» de la planta i abordar, com el seu departament està fent «amb tot el sector», una «transició ordenada» en el sector de la mobilitat i l’automobilisme. «Estem treballant no només amb Ford, amb tot el sector, definint una agenda per a l’automòbil que ens permeta fer eixa transició ordenada», ha assenyalat Maroto, que ha apuntat que es preveu aprovar «un marc estratègic en el qual poder treballar amb les plantes i també de la mà dels sindicats perquè qualsevol canvi que es faça en el model de mobilitat es faça pensant en el manteniment de les plantes i de l’ocupació».

 

 

 

  

Preguntada per si en la trobada s’ha parlat de la planta valenciana, la titular d’Indústria, Comerç i Turisme del govern espanyol ha anunciat la visita a Ford Almussafes després de la reunió que ha mantingut a València amb el President de la Generalitat, Ximo Puig; el president de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), Salvador Navarro, i els secretaris generals de Comissions Obreres i UGT del País Valencià, Arturo León i Ismael Sáez.

 

 

 

Reyes Maroto ha indicat que s’ha parlat de Ford, «dins del que és un sector estratègic industrial important» i ha apostat per que aquesta factoria seguisca generant «oportunitats de crear més ocupació i més riquesa» al territori valencià. 

  

 

 

En la roda de premsa, en la qual també ha estat present Rafael Climent, Conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Ximo Puig també ha valorat les dades de l’atur: «la Comunitat Valenciana és l’autonomia que més ha reduït la taxa d’atur, situant-se en el 14’3%, la millor dada des de la crisi. En el que duem de legislatura, 214.300 persones han deixat d’estar en l’atur i açò ha estat possible gràcies al diàleg social». Per la seua banda, el Conseller Rafael Climent destacava: «després d’una dècada, la taxa d’atur al País Valencià ha baixat del 15%, situant-se per davall de la mitjana espanyola. És una excel·lent notícia que refrenda la línia de gestió i el compromís del govern del Botànic amb l’ocupació, però que no ens separa del nostre objectiu: més treball i més qualitat».

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.