La Generalitat i el govern central, bolcats amb Ford Almussafes

 

  

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, visitarà el pròxim 9 de febrer la factoria de Ford a Almussafes «per a tractar de primera mà quina és la situació» de la planta i abordar, com el seu departament està fent «amb tot el sector», una «transició ordenada» en el sector de la mobilitat i l’automobilisme. «Estem treballant no només amb Ford, amb tot el sector, definint una agenda per a l’automòbil que ens permeta fer eixa transició ordenada», ha assenyalat Maroto, que ha apuntat que es preveu aprovar «un marc estratègic en el qual poder treballar amb les plantes i també de la mà dels sindicats perquè qualsevol canvi que es faça en el model de mobilitat es faça pensant en el manteniment de les plantes i de l’ocupació».

 

 

 

  

Preguntada per si en la trobada s’ha parlat de la planta valenciana, la titular d’Indústria, Comerç i Turisme del govern espanyol ha anunciat la visita a Ford Almussafes després de la reunió que ha mantingut a València amb el President de la Generalitat, Ximo Puig; el president de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), Salvador Navarro, i els secretaris generals de Comissions Obreres i UGT del País Valencià, Arturo León i Ismael Sáez.

 

 

 

Reyes Maroto ha indicat que s’ha parlat de Ford, «dins del que és un sector estratègic industrial important» i ha apostat per que aquesta factoria seguisca generant «oportunitats de crear més ocupació i més riquesa» al territori valencià. 

  

 

 

En la roda de premsa, en la qual també ha estat present Rafael Climent, Conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Ximo Puig també ha valorat les dades de l’atur: «la Comunitat Valenciana és l’autonomia que més ha reduït la taxa d’atur, situant-se en el 14’3%, la millor dada des de la crisi. En el que duem de legislatura, 214.300 persones han deixat d’estar en l’atur i açò ha estat possible gràcies al diàleg social». Per la seua banda, el Conseller Rafael Climent destacava: «després d’una dècada, la taxa d’atur al País Valencià ha baixat del 15%, situant-se per davall de la mitjana espanyola. És una excel·lent notícia que refrenda la línia de gestió i el compromís del govern del Botànic amb l’ocupació, però que no ens separa del nostre objectiu: més treball i més qualitat».

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.