14.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

La Generalitat i el govern central, bolcats amb Ford Almussafes

 

  

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, visitarà el pròxim 9 de febrer la factoria de Ford a Almussafes “per a tractar de primera mà quina és la situació” de la planta i abordar, com el seu departament està fent “amb tot el sector”, una “transició ordenada” en el sector de la mobilitat i l’automobilisme. “Estem treballant no només amb Ford, amb tot el sector, definint una agenda per a l’automòbil que ens permeta fer eixa transició ordenada”, ha assenyalat Maroto, que ha apuntat que es preveu aprovar “un marc estratègic en el qual poder treballar amb les plantes i també de la mà dels sindicats perquè qualsevol canvi que es faça en el model de mobilitat es faça pensant en el manteniment de les plantes i de l’ocupació”.

 

 

 

  

Preguntada per si en la trobada s’ha parlat de la planta valenciana, la titular d’Indústria, Comerç i Turisme del govern espanyol ha anunciat la visita a Ford Almussafes després de la reunió que ha mantingut a València amb el President de la Generalitat, Ximo Puig; el president de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), Salvador Navarro, i els secretaris generals de Comissions Obreres i UGT del País Valencià, Arturo León i Ismael Sáez.

 

 

 

Reyes Maroto ha indicat que s’ha parlat de Ford, “dins del que és un sector estratègic industrial important” i ha apostat per que aquesta factoria seguisca generant “oportunitats de crear més ocupació i més riquesa” al territori valencià. 

  

 

 

En la roda de premsa, en la qual també ha estat present Rafael Climent, Conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Ximo Puig també ha valorat les dades de l’atur: “la Comunitat Valenciana és l’autonomia que més ha reduït la taxa d’atur, situant-se en el 14’3%, la millor dada des de la crisi. En el que duem de legislatura, 214.300 persones han deixat d’estar en l’atur i açò ha estat possible gràcies al diàleg social”. Per la seua banda, el Conseller Rafael Climent destacava: “després d’una dècada, la taxa d’atur al País Valencià ha baixat del 15%, situant-se per davall de la mitjana espanyola. És una excel·lent notícia que refrenda la línia de gestió i el compromís del govern del Botànic amb l’ocupació, però que no ens separa del nostre objectiu: més treball i més qualitat”.

Últimes notícies

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.