13.6 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La Generalitat i el govern central, bolcats amb Ford Almussafes

 

  

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, visitarà el pròxim 9 de febrer la factoria de Ford a Almussafes “per a tractar de primera mà quina és la situació” de la planta i abordar, com el seu departament està fent “amb tot el sector”, una “transició ordenada” en el sector de la mobilitat i l’automobilisme. “Estem treballant no només amb Ford, amb tot el sector, definint una agenda per a l’automòbil que ens permeta fer eixa transició ordenada”, ha assenyalat Maroto, que ha apuntat que es preveu aprovar “un marc estratègic en el qual poder treballar amb les plantes i també de la mà dels sindicats perquè qualsevol canvi que es faça en el model de mobilitat es faça pensant en el manteniment de les plantes i de l’ocupació”.

 

 

 

  

Preguntada per si en la trobada s’ha parlat de la planta valenciana, la titular d’Indústria, Comerç i Turisme del govern espanyol ha anunciat la visita a Ford Almussafes després de la reunió que ha mantingut a València amb el President de la Generalitat, Ximo Puig; el president de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), Salvador Navarro, i els secretaris generals de Comissions Obreres i UGT del País Valencià, Arturo León i Ismael Sáez.

 

 

 

Reyes Maroto ha indicat que s’ha parlat de Ford, “dins del que és un sector estratègic industrial important” i ha apostat per que aquesta factoria seguisca generant “oportunitats de crear més ocupació i més riquesa” al territori valencià. 

  

 

 

En la roda de premsa, en la qual també ha estat present Rafael Climent, Conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Ximo Puig també ha valorat les dades de l’atur: “la Comunitat Valenciana és l’autonomia que més ha reduït la taxa d’atur, situant-se en el 14’3%, la millor dada des de la crisi. En el que duem de legislatura, 214.300 persones han deixat d’estar en l’atur i açò ha estat possible gràcies al diàleg social”. Per la seua banda, el Conseller Rafael Climent destacava: “després d’una dècada, la taxa d’atur al País Valencià ha baixat del 15%, situant-se per davall de la mitjana espanyola. És una excel·lent notícia que refrenda la línia de gestió i el compromís del govern del Botànic amb l’ocupació, però que no ens separa del nostre objectiu: més treball i més qualitat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat este diumenge MVP de la Copa del Rei després de liderar el triomf del Baskonia davant el Reial Madrid per 89-100. Va firmar 22 punts, 11 rebots i un 38 de valoració, el més alt de la final.

89-100: Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest coronen al Baskonia davant el Reial Madrid

El Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 89-100 al Reial Madrid. El trident Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest va sumar 73 punts i Howard va resoldre al final.

El Baskonia conquista la seua sèptima Copa del Rei 17 anys després en superar al Reial Madrid (89-100)

El Kosner Baskonia es va imposar 89-100 al Reial Madrid en una final igualada disputada en el Roig Arena. Va aconseguir la seua sèptima Copa del Rei i va frenar l'intent blanc de conquistar la trentena.

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure la millor festa del món

Carmen Prades i Marta Mercader han obert la Crida des de les Torres de Serrans i conviden al món a sumar-se a les Falles de 2026. L'alcaldessa ha entregat simbòlicament les claus en el desé aniversari com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat

El Roig Arena tanca la Copa amb 15.314 espectadors i frega el rècord històric

La final de la Copa del Rei a València va reunir 15.314 aficionats, el millor registre de 2026 i a només 152 del rècord absolut del torneig. Quatre partits van superar els 15.000 assistents.

El Roig Arena vibra en la seua primera final de Copa del Rei i ja mira a 2027

Amb més de quinze mil espectadors, el Roig Arena va vibrar amb la final entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. El recinte va tancar la seua primera Copa i el torneig tornarà en 2027.

Detenen als pares de l’acusat de matar al seu veí a Benimàmet

La Policia Nacional ha arrestat als progenitors del presumpte agressor de Benimàmet per a prendre'ls declaració i aclarir si van tindre implicació en el crim. L'homicidi s'ha produït després de l'avís d'una veïna per sorolls en una vivenda del carrer Gavarda.

Felip VI visita el Roig Arena abans d’assistir a la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. Va arribar amb antelació i va ser rebut per autoritats.