La Generalitat i el govern central, bolcats amb Ford Almussafes

 

  

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, visitarà el pròxim 9 de febrer la factoria de Ford a Almussafes «per a tractar de primera mà quina és la situació» de la planta i abordar, com el seu departament està fent «amb tot el sector», una «transició ordenada» en el sector de la mobilitat i l’automobilisme. «Estem treballant no només amb Ford, amb tot el sector, definint una agenda per a l’automòbil que ens permeta fer eixa transició ordenada», ha assenyalat Maroto, que ha apuntat que es preveu aprovar «un marc estratègic en el qual poder treballar amb les plantes i també de la mà dels sindicats perquè qualsevol canvi que es faça en el model de mobilitat es faça pensant en el manteniment de les plantes i de l’ocupació».

 

 

 

  

Preguntada per si en la trobada s’ha parlat de la planta valenciana, la titular d’Indústria, Comerç i Turisme del govern espanyol ha anunciat la visita a Ford Almussafes després de la reunió que ha mantingut a València amb el President de la Generalitat, Ximo Puig; el president de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), Salvador Navarro, i els secretaris generals de Comissions Obreres i UGT del País Valencià, Arturo León i Ismael Sáez.

 

 

 

Reyes Maroto ha indicat que s’ha parlat de Ford, «dins del que és un sector estratègic industrial important» i ha apostat per que aquesta factoria seguisca generant «oportunitats de crear més ocupació i més riquesa» al territori valencià. 

  

 

 

En la roda de premsa, en la qual també ha estat present Rafael Climent, Conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Ximo Puig també ha valorat les dades de l’atur: «la Comunitat Valenciana és l’autonomia que més ha reduït la taxa d’atur, situant-se en el 14’3%, la millor dada des de la crisi. En el que duem de legislatura, 214.300 persones han deixat d’estar en l’atur i açò ha estat possible gràcies al diàleg social». Per la seua banda, el Conseller Rafael Climent destacava: «després d’una dècada, la taxa d’atur al País Valencià ha baixat del 15%, situant-se per davall de la mitjana espanyola. És una excel·lent notícia que refrenda la línia de gestió i el compromís del govern del Botànic amb l’ocupació, però que no ens separa del nostre objectiu: més treball i més qualitat».

Últimes notícies

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.