11.2 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

H&M vol fer un ERO que pot afectar a més de 1.000 treballadors

H&M ha informat este dimarts als treballadors que iniciarà un ERO que podria afectar a més de 1.000 treballadors a Espanya, segons ha indicat CCOO en un comunicat. La multinacional preveu tancar 30 botigues i fer acomiadaments en 94 més.

 

L’empresa modificarà les condicions de feina dels treballadors en 24 botigues

A més, l’empresa tèxtil també ha presentat els seus plans per modificar substancialment les condicions de feina dels treballadors en 24 botigues i una cinquantena de membres de la plantilla, que veurien reduïdes les hores de feina.

 

Segons CCOO, que és el sindicat majoritari a l’empresa, tant el nombre d’afectats com la quantitat de tancaments són «absolutament desproporcionats».

En un comunicat, CCOO ha afirmat que treballarà per reduir «substancialment» el nombre d’afectats per l’ERO i el tancament de botigues, i per exigir que les baixes siguen «el menys traumàtiques possibles» i amb condicions favorables per a la plantilla.

 

 

Si bé és cert, des de CCOO reconeixen que “es pot haver produït un canvi en els hàbits de consum, això no justifica en cap cas tal quantitat d’acomiadaments, més encara tenint en compte que H&M s’ha estat beneficiant de les condicions que el Govern va introduir per als ERTO durant la pandèmia”.

Cal recordar que l’empresa va arribar a tindre a 5.700 treballadors de botigues en ERTO després de declarar-se el primer estat d’alarma. A poc a poc es van anar reincorporant, si bé encara hi havia personal en ERTO. Es desconeix la dada actual de treballadors en esta situació.

Mancant una anàlisi detallada de la documentació que l’empresa entregue als sindicats, CCOO Serveis ja ha avançat que la seua posició és la “de reduir substancialment el nombre de persones afectades i el tancament de botigues, d’una banda i, d’altra banda, exigir voluntarietat i mesures el menys traumàtiques possibles i en condicions favorables per a la plantilla”. Les negociacions arranquen el pròxim 27 d’abril, segons ha pogut saber Invertia.
 

 

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.