H&M vol fer un ERO que pot afectar a més de 1.000 treballadors

H&M ha informat este dimarts als treballadors que iniciarà un ERO que podria afectar a més de 1.000 treballadors a Espanya, segons ha indicat CCOO en un comunicat. La multinacional preveu tancar 30 botigues i fer acomiadaments en 94 més.

 

L’empresa modificarà les condicions de feina dels treballadors en 24 botigues

A més, l’empresa tèxtil també ha presentat els seus plans per modificar substancialment les condicions de feina dels treballadors en 24 botigues i una cinquantena de membres de la plantilla, que veurien reduïdes les hores de feina.

 

Segons CCOO, que és el sindicat majoritari a l’empresa, tant el nombre d’afectats com la quantitat de tancaments són «absolutament desproporcionats».

En un comunicat, CCOO ha afirmat que treballarà per reduir «substancialment» el nombre d’afectats per l’ERO i el tancament de botigues, i per exigir que les baixes siguen «el menys traumàtiques possibles» i amb condicions favorables per a la plantilla.

 

 

Si bé és cert, des de CCOO reconeixen que “es pot haver produït un canvi en els hàbits de consum, això no justifica en cap cas tal quantitat d’acomiadaments, més encara tenint en compte que H&M s’ha estat beneficiant de les condicions que el Govern va introduir per als ERTO durant la pandèmia”.

Cal recordar que l’empresa va arribar a tindre a 5.700 treballadors de botigues en ERTO després de declarar-se el primer estat d’alarma. A poc a poc es van anar reincorporant, si bé encara hi havia personal en ERTO. Es desconeix la dada actual de treballadors en esta situació.

Mancant una anàlisi detallada de la documentació que l’empresa entregue als sindicats, CCOO Serveis ja ha avançat que la seua posició és la “de reduir substancialment el nombre de persones afectades i el tancament de botigues, d’una banda i, d’altra banda, exigir voluntarietat i mesures el menys traumàtiques possibles i en condicions favorables per a la plantilla”. Les negociacions arranquen el pròxim 27 d’abril, segons ha pogut saber Invertia.
 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022