15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

H&M vol fer un ERO que pot afectar a més de 1.000 treballadors

H&M ha informat este dimarts als treballadors que iniciarà un ERO que podria afectar a més de 1.000 treballadors a Espanya, segons ha indicat CCOO en un comunicat. La multinacional preveu tancar 30 botigues i fer acomiadaments en 94 més.

 

L’empresa modificarà les condicions de feina dels treballadors en 24 botigues

A més, l’empresa tèxtil també ha presentat els seus plans per modificar substancialment les condicions de feina dels treballadors en 24 botigues i una cinquantena de membres de la plantilla, que veurien reduïdes les hores de feina.

 

Segons CCOO, que és el sindicat majoritari a l’empresa, tant el nombre d’afectats com la quantitat de tancaments són «absolutament desproporcionats».

En un comunicat, CCOO ha afirmat que treballarà per reduir «substancialment» el nombre d’afectats per l’ERO i el tancament de botigues, i per exigir que les baixes siguen «el menys traumàtiques possibles» i amb condicions favorables per a la plantilla.

 

 

Si bé és cert, des de CCOO reconeixen que “es pot haver produït un canvi en els hàbits de consum, això no justifica en cap cas tal quantitat d’acomiadaments, més encara tenint en compte que H&M s’ha estat beneficiant de les condicions que el Govern va introduir per als ERTO durant la pandèmia”.

Cal recordar que l’empresa va arribar a tindre a 5.700 treballadors de botigues en ERTO després de declarar-se el primer estat d’alarma. A poc a poc es van anar reincorporant, si bé encara hi havia personal en ERTO. Es desconeix la dada actual de treballadors en esta situació.

Mancant una anàlisi detallada de la documentació que l’empresa entregue als sindicats, CCOO Serveis ja ha avançat que la seua posició és la “de reduir substancialment el nombre de persones afectades i el tancament de botigues, d’una banda i, d’altra banda, exigir voluntarietat i mesures el menys traumàtiques possibles i en condicions favorables per a la plantilla”. Les negociacions arranquen el pròxim 27 d’abril, segons ha pogut saber Invertia.
 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.