16.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

H&M vol fer un ERO que pot afectar a més de 1.000 treballadors

H&M ha informat este dimarts als treballadors que iniciarà un ERO que podria afectar a més de 1.000 treballadors a Espanya, segons ha indicat CCOO en un comunicat. La multinacional preveu tancar 30 botigues i fer acomiadaments en 94 més.

 

L’empresa modificarà les condicions de feina dels treballadors en 24 botigues

A més, l’empresa tèxtil també ha presentat els seus plans per modificar substancialment les condicions de feina dels treballadors en 24 botigues i una cinquantena de membres de la plantilla, que veurien reduïdes les hores de feina.

 

Segons CCOO, que és el sindicat majoritari a l’empresa, tant el nombre d’afectats com la quantitat de tancaments són «absolutament desproporcionats».

En un comunicat, CCOO ha afirmat que treballarà per reduir «substancialment» el nombre d’afectats per l’ERO i el tancament de botigues, i per exigir que les baixes siguen «el menys traumàtiques possibles» i amb condicions favorables per a la plantilla.

 

 

Si bé és cert, des de CCOO reconeixen que “es pot haver produït un canvi en els hàbits de consum, això no justifica en cap cas tal quantitat d’acomiadaments, més encara tenint en compte que H&M s’ha estat beneficiant de les condicions que el Govern va introduir per als ERTO durant la pandèmia”.

Cal recordar que l’empresa va arribar a tindre a 5.700 treballadors de botigues en ERTO després de declarar-se el primer estat d’alarma. A poc a poc es van anar reincorporant, si bé encara hi havia personal en ERTO. Es desconeix la dada actual de treballadors en esta situació.

Mancant una anàlisi detallada de la documentació que l’empresa entregue als sindicats, CCOO Serveis ja ha avançat que la seua posició és la “de reduir substancialment el nombre de persones afectades i el tancament de botigues, d’una banda i, d’altra banda, exigir voluntarietat i mesures el menys traumàtiques possibles i en condicions favorables per a la plantilla”. Les negociacions arranquen el pròxim 27 d’abril, segons ha pogut saber Invertia.
 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

Agents registren a València la vivenda del sospitós de l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes, amb el detingut present. La causa està sota secret i el divendres passarà a disposició judicial

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.

Ábalos demana al Congrés reconsiderar el rebuig a la seua indemnització

L'exdiputat ha sol·licitat a la Mesa del Congrés que revise la seua negativa a concedir-li la indemnització per cessament, que rondaria els 52.000 euros. Al·lega una vulneració 'flagrant' dels seus drets passius

Estudi de la UPV proposa com controlar filtracions en excavacions profundes

Investigadors del IIAMA-UPV presenten solucions per a atallar filtracions imprevistes en excavacions profundes i advoquen per plans de monitoratge continu per a previndre fallades.

Quatre trens d’Euromed i Intercity afectats pel tancament ferroviari per vent

El tancament entre Catalunya i la Comunitat Valenciana, vigent d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes, afecta a tres Euromed i un Intercity. Renfe permet canvis o anul·lacions sense cost.

Es tanca hui el trànsit de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana pel vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat hui entre les 11.00 i les 16.00 per ratxes molt fortes de vent avisades per AEMET. L'afectació podrà variar segons evolucione el temporal, segons Adif.

Més de 1.900 metges van demanar ajuda per trastorns mentals i addiccions en 2023-2024

El Paime va atendre 1.933 metges entre 2023 i 2024: el 85% per trastorn mental i el 15,1% per addiccions. Les consultes per drogues es van duplicar i es marca màxim des de 2011

Ha sigut rescatat un jove de 20 anys que quasi s’ofega després de caure embriac al port d’Alacant

Un jove de 20 anys ha sigut rescatat amb símptomes d'hipotèrmia i esgotament després de caure de matinada al port d'Alacant en estat d'embriaguesa. Va ser traslladat a l'Hospital General Doctor Balmis i continua recuperant-se.