H&M vol fer un ERO que pot afectar a més de 1.000 treballadors

H&M ha informat este dimarts als treballadors que iniciarà un ERO que podria afectar a més de 1.000 treballadors a Espanya, segons ha indicat CCOO en un comunicat. La multinacional preveu tancar 30 botigues i fer acomiadaments en 94 més.

 

L’empresa modificarà les condicions de feina dels treballadors en 24 botigues

A més, l’empresa tèxtil també ha presentat els seus plans per modificar substancialment les condicions de feina dels treballadors en 24 botigues i una cinquantena de membres de la plantilla, que veurien reduïdes les hores de feina.

 

Segons CCOO, que és el sindicat majoritari a l’empresa, tant el nombre d’afectats com la quantitat de tancaments són «absolutament desproporcionats».

En un comunicat, CCOO ha afirmat que treballarà per reduir «substancialment» el nombre d’afectats per l’ERO i el tancament de botigues, i per exigir que les baixes siguen «el menys traumàtiques possibles» i amb condicions favorables per a la plantilla.

 

 

Si bé és cert, des de CCOO reconeixen que «es pot haver produït un canvi en els hàbits de consum, això no justifica en cap cas tal quantitat d’acomiadaments, més encara tenint en compte que H&M s’ha estat beneficiant de les condicions que el Govern va introduir per als ERTO durant la pandèmia».

Cal recordar que l’empresa va arribar a tindre a 5.700 treballadors de botigues en ERTO després de declarar-se el primer estat d’alarma. A poc a poc es van anar reincorporant, si bé encara hi havia personal en ERTO. Es desconeix la dada actual de treballadors en esta situació.

Mancant una anàlisi detallada de la documentació que l’empresa entregue als sindicats, CCOO Serveis ja ha avançat que la seua posició és la «de reduir substancialment el nombre de persones afectades i el tancament de botigues, d’una banda i, d’altra banda, exigir voluntarietat i mesures el menys traumàtiques possibles i en condicions favorables per a la plantilla». Les negociacions arranquen el pròxim 27 d’abril, segons ha pogut saber Invertia.
 

 

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.