La importància de passar temps de qualitat en família

Segons Nanas & Co, empresa de selecció de personal de servici domèstic, estar a carreg de xiquets i majors, d’àmbit nacional i internacional. Dedicar temps de qualitat en família millora l’autoestima, confiança i seguretat dels seus membres. Creix el coneixement mutu i la comunicació familiar i genera aprenentatges recíprocs.
Passar temps junts permet desenvolupar habilitats socials i ajuda a alliberar estrés i tensió. És important crear relacions positives per a ajudar a desenvolupar l’empatia i comprensió.

És important fomentar la comunicació per a crear un clima que afavorisca les ganes d’expressar-se dels menuts, contar experiències i inventar històries. La creativitat es pot utilitzar com a eina per a desenvolupar la confiança i escapar de la rutina, mentre es creen llaços per a tota la vida.

L’important per als nens no és la quantitat de temps que els dediquem, sinó la qualitat d’este temps. Per esta raó, cal intentar generar un entorn on el nen trobe afecte, confiança, aprenentatge, diversió i comprensió, tot això amb l’objectiu d’ajudar al seu desenvolupament integral.

En moltes ocasions les obligacions, el treball i el cansament ens priven de moments relaxats i en sintonia amb els nostres éssers estimats. Per això, és important plantejar-se l’opció de contractar una ajuda externa com una nannie qualificada. Estes professionals recolzen en les labors domèstiques. A més d’oferir les cures als nens i encarregar-se d’ajudar-los en les seues tasques, la mainadera serà un suport fonamental per a la família, ja que compartirà les preocupacions pels menuts i alleujarà les necessitats de la llar.

Què passa si no passem temps en família?

Quan no passes temps en família i comparteixes espais mínims en la vida dels teus fills, és molt probable que existisca un desgast en els vincles emocionals. Si un fill passa molt temps només es genera una sensació de falta de necessitat dels seus pares i és possible que siga més difícil compartir amb ells.

Per què és important passar temps amb els xiquets?
Segons els experts, passar temps en família fomenta la comunicació entre pares i fills: «l’estona que estem amb ells ens servirà per a escoltar-los i que ens compten les seues alegries o les seues inquietuds. … I és que dedicar temps als fills és tan important com fer-ho bé.

Què significa temps de qualitat en família?

Què és el temps de qualitat en família? Podríem definir el temps de qualitat en família com aquell que sentim com a especial, important, en el qual es generen bons records i vincles; moments on flueixen la comunicació, els riures i l’atenció de l’u/a l’altre/a.

Què és la falta de temps familiar?

La falta de temps en família és un problema comú en la majoria dels grups familiars on pare i mare han de sortir a treballar en horari complet i deixar als seus fills a cura d’empleades domèstiques o familiars. Comptant només amb els caps de setmana per a gaudir de la companyia dels seus fills.

Per què és important que els pares i fills dediquen temps per a compartir?

Els qui consideren que passar més temps amb els fills és bàsic indiquen que això porta avantatges com un millor coneixement entre pares i fills, una comunicació més fluida, s’enforteix el vincle i es troben solucions als problemes diaris de la criança.

Què significa compartir temps junts?

Pot semblar evident que totes les parelles comparteixen temps de qualitat. … Passar temps junts gaudint de les mateixes aficions és sens dubte un punt afegit que s’agraeix molt en les relacions, perquè fa que siga més simple elaborar plans d’oci on tots dos puguen gaudir.

 

Últimes notícies

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.