La importància de passar temps de qualitat en família

Segons Nanas & Co, empresa de selecció de personal de servici domèstic, estar a carreg de xiquets i majors, d’àmbit nacional i internacional. Dedicar temps de qualitat en família millora l’autoestima, confiança i seguretat dels seus membres. Creix el coneixement mutu i la comunicació familiar i genera aprenentatges recíprocs.
Passar temps junts permet desenvolupar habilitats socials i ajuda a alliberar estrés i tensió. És important crear relacions positives per a ajudar a desenvolupar l’empatia i comprensió.

És important fomentar la comunicació per a crear un clima que afavorisca les ganes d’expressar-se dels menuts, contar experiències i inventar històries. La creativitat es pot utilitzar com a eina per a desenvolupar la confiança i escapar de la rutina, mentre es creen llaços per a tota la vida.

L’important per als nens no és la quantitat de temps que els dediquem, sinó la qualitat d’este temps. Per esta raó, cal intentar generar un entorn on el nen trobe afecte, confiança, aprenentatge, diversió i comprensió, tot això amb l’objectiu d’ajudar al seu desenvolupament integral.

En moltes ocasions les obligacions, el treball i el cansament ens priven de moments relaxats i en sintonia amb els nostres éssers estimats. Per això, és important plantejar-se l’opció de contractar una ajuda externa com una nannie qualificada. Estes professionals recolzen en les labors domèstiques. A més d’oferir les cures als nens i encarregar-se d’ajudar-los en les seues tasques, la mainadera serà un suport fonamental per a la família, ja que compartirà les preocupacions pels menuts i alleujarà les necessitats de la llar.

Què passa si no passem temps en família?

Quan no passes temps en família i comparteixes espais mínims en la vida dels teus fills, és molt probable que existisca un desgast en els vincles emocionals. Si un fill passa molt temps només es genera una sensació de falta de necessitat dels seus pares i és possible que siga més difícil compartir amb ells.

Per què és important passar temps amb els xiquets?
Segons els experts, passar temps en família fomenta la comunicació entre pares i fills: «l’estona que estem amb ells ens servirà per a escoltar-los i que ens compten les seues alegries o les seues inquietuds. … I és que dedicar temps als fills és tan important com fer-ho bé.

Què significa temps de qualitat en família?

Què és el temps de qualitat en família? Podríem definir el temps de qualitat en família com aquell que sentim com a especial, important, en el qual es generen bons records i vincles; moments on flueixen la comunicació, els riures i l’atenció de l’u/a l’altre/a.

Què és la falta de temps familiar?

La falta de temps en família és un problema comú en la majoria dels grups familiars on pare i mare han de sortir a treballar en horari complet i deixar als seus fills a cura d’empleades domèstiques o familiars. Comptant només amb els caps de setmana per a gaudir de la companyia dels seus fills.

Per què és important que els pares i fills dediquen temps per a compartir?

Els qui consideren que passar més temps amb els fills és bàsic indiquen que això porta avantatges com un millor coneixement entre pares i fills, una comunicació més fluida, s’enforteix el vincle i es troben solucions als problemes diaris de la criança.

Què significa compartir temps junts?

Pot semblar evident que totes les parelles comparteixen temps de qualitat. … Passar temps junts gaudint de les mateixes aficions és sens dubte un punt afegit que s’agraeix molt en les relacions, perquè fa que siga més simple elaborar plans d’oci on tots dos puguen gaudir.

 

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.