Ingressat d’urgència l’exfutbolista i entrenador Eusebio Sacristán

 

Després de patir una caiguda i pegar-se un colp al cap, l’exfutbolista i entrenador Eusebio Sacristán ha sigut ingressat d’urgència la matinada d’este dijous 30 de desembre a l’hospital Clínic Universitari de Valladolid.

 

Segons han informat algunes fonts del centre mèdic, en este moment el val·lisoletà està sent intervingut quirúrgicament «en una operació que es pot allargar més de tres hores».

 

L’entrenador ha estat hospitalitzat durant tot el dia d’avui. Els doctors li han detectat un coàgul al cap i han decidit traslladar-lo a l’UCI. A pesar que el protocol mèdic assenyala que per valorar una contusió d’esta magnitud s’han d’esperar 48 hores, els sanitaris han decidit intervenir per «alleugerar la pressió intracranial i evitar, així, complicacions posteriors».

 

Tot i que el pronòstic és reservat, els sanitaris han descartat que «la seua situació mèdica estiga vinculada amb el Covid-19».

 

La trajectòria d’Eusebio Sacristán com a futbolista

Eusebio Sacristán va desenvolupar una llarga etapa com a jugador de futbol. Va créixer al planter del Real Valladolid i va debutar en el primer equip d’este club quan només tenia 19 anys. Va jugar durant quatre temporades amb esta samarreta, fins que l’any 1987 va fitxar per l’Atlètic de Madrid a on només va jugar un any.

 

Després, Eusebio Sacristán es va incorporar a les files del FC Barcelona, a on va jugar durant set temporades i va conseguir grans títols com la Copa d’Europa, unes quantes lligues i la Copa del Rei. Posteriorment, va fitxar pel Celta de Vigo durant dos temporades i, finalment, els últims quatre anys de la seua carrera els va passar al Real Valladolid.

 

La seua tasca com entrenador

Després de penjar les botes als 38 anys, Eusebio Sacristán va decidir no abandonar el futbol i treure’s el carnet d’entrenador. Des del 2003 fins al 2008, va formar part del cos tècnic del primer equip del Barça i va ser un dels col·laboradors més propers de Frank Rijkaard.

 

L’any 2009 es va posar per primera vegada al capdavant d’un equip, el Celta de Vigo. La seua experiència va durar un any.

 

La temporada 2011-2012, Eusebio Sacristán va fitxar com el nou entrenador del FC Barcelona B, càrrec que va ocupar fins al 2015 quan va ser destituït pels mals resultats que estava registrant l’equip.

 

Uns mesos després, el val·lisoletà va anar a la banqueta de la Reial Societat i en el seu segon any va conseguir lluitar per les posicions europees durant la primera part de la lliga. Este fet va permetre el reconeixement dels mitjans pels bons resultats i el seu joc.

 

Tot i això, els bons resultats de la Reial Societat es van vore deteriorats en la temporada 2017-2018 i això va provocar l’acomiadament d’Eusebio Sacristán. Després de deixar el club, el val·lisoletà va fitxar pel Girona. L’equip va arribar als quarts de final de la Copa del Rei, però no va conseguir el seu principal objectiu: mantenir-se en Primera Divisió.

 

Per este motiu, l’exfutbolista va decidir presentar la seua dimissió quan va finalitzar la temporada. Eusebio Sacristán no ha tornat a liderar cap club. Fins a la seua recent caiguda, Eusebio Sacristán s’ha centrat en les tasques de la Fundació que porta el seu nom que es troba en una fase d’expansió en ciutats de Castella i Lleó.

Últimes notícies

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.