13.1 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Ingressat d’urgència l’exfutbolista i entrenador Eusebio Sacristán

 

Després de patir una caiguda i pegar-se un colp al cap, l’exfutbolista i entrenador Eusebio Sacristán ha sigut ingressat d’urgència la matinada d’este dijous 30 de desembre a l’hospital Clínic Universitari de Valladolid.

 

Segons han informat algunes fonts del centre mèdic, en este moment el val·lisoletà està sent intervingut quirúrgicament «en una operació que es pot allargar més de tres hores».

 

L’entrenador ha estat hospitalitzat durant tot el dia d’avui. Els doctors li han detectat un coàgul al cap i han decidit traslladar-lo a l’UCI. A pesar que el protocol mèdic assenyala que per valorar una contusió d’esta magnitud s’han d’esperar 48 hores, els sanitaris han decidit intervenir per «alleugerar la pressió intracranial i evitar, així, complicacions posteriors».

 

Tot i que el pronòstic és reservat, els sanitaris han descartat que «la seua situació mèdica estiga vinculada amb el Covid-19».

 

La trajectòria d’Eusebio Sacristán com a futbolista

Eusebio Sacristán va desenvolupar una llarga etapa com a jugador de futbol. Va créixer al planter del Real Valladolid i va debutar en el primer equip d’este club quan només tenia 19 anys. Va jugar durant quatre temporades amb esta samarreta, fins que l’any 1987 va fitxar per l’Atlètic de Madrid a on només va jugar un any.

 

Després, Eusebio Sacristán es va incorporar a les files del FC Barcelona, a on va jugar durant set temporades i va conseguir grans títols com la Copa d’Europa, unes quantes lligues i la Copa del Rei. Posteriorment, va fitxar pel Celta de Vigo durant dos temporades i, finalment, els últims quatre anys de la seua carrera els va passar al Real Valladolid.

 

La seua tasca com entrenador

Després de penjar les botes als 38 anys, Eusebio Sacristán va decidir no abandonar el futbol i treure’s el carnet d’entrenador. Des del 2003 fins al 2008, va formar part del cos tècnic del primer equip del Barça i va ser un dels col·laboradors més propers de Frank Rijkaard.

 

L’any 2009 es va posar per primera vegada al capdavant d’un equip, el Celta de Vigo. La seua experiència va durar un any.

 

La temporada 2011-2012, Eusebio Sacristán va fitxar com el nou entrenador del FC Barcelona B, càrrec que va ocupar fins al 2015 quan va ser destituït pels mals resultats que estava registrant l’equip.

 

Uns mesos després, el val·lisoletà va anar a la banqueta de la Reial Societat i en el seu segon any va conseguir lluitar per les posicions europees durant la primera part de la lliga. Este fet va permetre el reconeixement dels mitjans pels bons resultats i el seu joc.

 

Tot i això, els bons resultats de la Reial Societat es van vore deteriorats en la temporada 2017-2018 i això va provocar l’acomiadament d’Eusebio Sacristán. Després de deixar el club, el val·lisoletà va fitxar pel Girona. L’equip va arribar als quarts de final de la Copa del Rei, però no va conseguir el seu principal objectiu: mantenir-se en Primera Divisió.

 

Per este motiu, l’exfutbolista va decidir presentar la seua dimissió quan va finalitzar la temporada. Eusebio Sacristán no ha tornat a liderar cap club. Fins a la seua recent caiguda, Eusebio Sacristán s’ha centrat en les tasques de la Fundació que porta el seu nom que es troba en una fase d’expansió en ciutats de Castella i Lleó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.