11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Ingressat d’urgència l’exfutbolista i entrenador Eusebio Sacristán

 

Després de patir una caiguda i pegar-se un colp al cap, l’exfutbolista i entrenador Eusebio Sacristán ha sigut ingressat d’urgència la matinada d’este dijous 30 de desembre a l’hospital Clínic Universitari de Valladolid.

 

Segons han informat algunes fonts del centre mèdic, en este moment el val·lisoletà està sent intervingut quirúrgicament «en una operació que es pot allargar més de tres hores».

 

L’entrenador ha estat hospitalitzat durant tot el dia d’avui. Els doctors li han detectat un coàgul al cap i han decidit traslladar-lo a l’UCI. A pesar que el protocol mèdic assenyala que per valorar una contusió d’esta magnitud s’han d’esperar 48 hores, els sanitaris han decidit intervenir per «alleugerar la pressió intracranial i evitar, així, complicacions posteriors».

 

Tot i que el pronòstic és reservat, els sanitaris han descartat que «la seua situació mèdica estiga vinculada amb el Covid-19».

 

La trajectòria d’Eusebio Sacristán com a futbolista

Eusebio Sacristán va desenvolupar una llarga etapa com a jugador de futbol. Va créixer al planter del Real Valladolid i va debutar en el primer equip d’este club quan només tenia 19 anys. Va jugar durant quatre temporades amb esta samarreta, fins que l’any 1987 va fitxar per l’Atlètic de Madrid a on només va jugar un any.

 

Després, Eusebio Sacristán es va incorporar a les files del FC Barcelona, a on va jugar durant set temporades i va conseguir grans títols com la Copa d’Europa, unes quantes lligues i la Copa del Rei. Posteriorment, va fitxar pel Celta de Vigo durant dos temporades i, finalment, els últims quatre anys de la seua carrera els va passar al Real Valladolid.

 

La seua tasca com entrenador

Després de penjar les botes als 38 anys, Eusebio Sacristán va decidir no abandonar el futbol i treure’s el carnet d’entrenador. Des del 2003 fins al 2008, va formar part del cos tècnic del primer equip del Barça i va ser un dels col·laboradors més propers de Frank Rijkaard.

 

L’any 2009 es va posar per primera vegada al capdavant d’un equip, el Celta de Vigo. La seua experiència va durar un any.

 

La temporada 2011-2012, Eusebio Sacristán va fitxar com el nou entrenador del FC Barcelona B, càrrec que va ocupar fins al 2015 quan va ser destituït pels mals resultats que estava registrant l’equip.

 

Uns mesos després, el val·lisoletà va anar a la banqueta de la Reial Societat i en el seu segon any va conseguir lluitar per les posicions europees durant la primera part de la lliga. Este fet va permetre el reconeixement dels mitjans pels bons resultats i el seu joc.

 

Tot i això, els bons resultats de la Reial Societat es van vore deteriorats en la temporada 2017-2018 i això va provocar l’acomiadament d’Eusebio Sacristán. Després de deixar el club, el val·lisoletà va fitxar pel Girona. L’equip va arribar als quarts de final de la Copa del Rei, però no va conseguir el seu principal objectiu: mantenir-se en Primera Divisió.

 

Per este motiu, l’exfutbolista va decidir presentar la seua dimissió quan va finalitzar la temporada. Eusebio Sacristán no ha tornat a liderar cap club. Fins a la seua recent caiguda, Eusebio Sacristán s’ha centrat en les tasques de la Fundació que porta el seu nom que es troba en una fase d’expansió en ciutats de Castella i Lleó.

Últimes notícies

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.

Alacant negocia amb Royal Caribbean ser port base de creuers

Alacant negocia amb Royal Caribbean convertir-se en port base de creuers. La ciutat projecta en 2026 un 20% més d'impacte econòmic, més vaixells i més passatgers.

El turisme del running es dispara: maratons plenes, dorsals per sorteig i impacte milionari

L'auge del running transforma grans maratons en pols turístics: més jóvens i dones en la línia d'eixida, dorsals per sorteig i un fort impacte econòmic.

La creació d’empreses creix un 22,9% en la Comunitat Valenciana en el quart trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 4.514 noves societats en el quart trimestre de 2025, segon major avanç autonòmic i quasi deu punts per damunt de la mitjana nacional.

Sis detinguts a Alzira, Cullera i Nàquera pel cultiu i distribució de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones amb vincles familiars a Alzira, Cullera i Nàquera per la seua relació amb dos plantacions de marihuana i per blanqueig de capitals. L'operació Zander es va iniciar després d'una denúncia per tràfic de drogues en una vivenda d'Alzira.

93-89: el Bayern castiga el València amb defensa i els ex ‘taronja’ Lucic i Dimitrijevic

El Bayern es va imposar 93-89 al València a Munic amb Lucic i Dimitrijevic al comandament. La defensa agressiva i el contraatac van castigar el 27% en triples dels visitants.

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.