Anuncios

Ingressat d’urgència l’exfutbolista i entrenador Eusebio Sacristán

 

Després de patir una caiguda i pegar-se un colp al cap, l’exfutbolista i entrenador Eusebio Sacristán ha sigut ingressat d’urgència la matinada d’este dijous 30 de desembre a l’hospital Clínic Universitari de Valladolid.

 

Segons han informat algunes fonts del centre mèdic, en este moment el val·lisoletà està sent intervingut quirúrgicament «en una operació que es pot allargar més de tres hores».

Anuncios

 

L’entrenador ha estat hospitalitzat durant tot el dia d’avui. Els doctors li han detectat un coàgul al cap i han decidit traslladar-lo a l’UCI. A pesar que el protocol mèdic assenyala que per valorar una contusió d’esta magnitud s’han d’esperar 48 hores, els sanitaris han decidit intervenir per «alleugerar la pressió intracranial i evitar, així, complicacions posteriors».

 

Tot i que el pronòstic és reservat, els sanitaris han descartat que «la seua situació mèdica estiga vinculada amb el Covid-19».

 

La trajectòria d’Eusebio Sacristán com a futbolista

Eusebio Sacristán va desenvolupar una llarga etapa com a jugador de futbol. Va créixer al planter del Real Valladolid i va debutar en el primer equip d’este club quan només tenia 19 anys. Va jugar durant quatre temporades amb esta samarreta, fins que l’any 1987 va fitxar per l’Atlètic de Madrid a on només va jugar un any.

 

Després, Eusebio Sacristán es va incorporar a les files del FC Barcelona, a on va jugar durant set temporades i va conseguir grans títols com la Copa d’Europa, unes quantes lligues i la Copa del Rei. Posteriorment, va fitxar pel Celta de Vigo durant dos temporades i, finalment, els últims quatre anys de la seua carrera els va passar al Real Valladolid.

 

La seua tasca com entrenador

Després de penjar les botes als 38 anys, Eusebio Sacristán va decidir no abandonar el futbol i treure’s el carnet d’entrenador. Des del 2003 fins al 2008, va formar part del cos tècnic del primer equip del Barça i va ser un dels col·laboradors més propers de Frank Rijkaard.

 

L’any 2009 es va posar per primera vegada al capdavant d’un equip, el Celta de Vigo. La seua experiència va durar un any.

 

La temporada 2011-2012, Eusebio Sacristán va fitxar com el nou entrenador del FC Barcelona B, càrrec que va ocupar fins al 2015 quan va ser destituït pels mals resultats que estava registrant l’equip.

 

Uns mesos després, el val·lisoletà va anar a la banqueta de la Reial Societat i en el seu segon any va conseguir lluitar per les posicions europees durant la primera part de la lliga. Este fet va permetre el reconeixement dels mitjans pels bons resultats i el seu joc.

 

Tot i això, els bons resultats de la Reial Societat es van vore deteriorats en la temporada 2017-2018 i això va provocar l’acomiadament d’Eusebio Sacristán. Després de deixar el club, el val·lisoletà va fitxar pel Girona. L’equip va arribar als quarts de final de la Copa del Rei, però no va conseguir el seu principal objectiu: mantenir-se en Primera Divisió.

 

Per este motiu, l’exfutbolista va decidir presentar la seua dimissió quan va finalitzar la temporada. Eusebio Sacristán no ha tornat a liderar cap club. Fins a la seua recent caiguda, Eusebio Sacristán s’ha centrat en les tasques de la Fundació que porta el seu nom que es troba en una fase d’expansió en ciutats de Castella i Lleó.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.
Anuncios