Ingressat d’urgència l’exfutbolista i entrenador Eusebio Sacristán

 

Després de patir una caiguda i pegar-se un colp al cap, l’exfutbolista i entrenador Eusebio Sacristán ha sigut ingressat d’urgència la matinada d’este dijous 30 de desembre a l’hospital Clínic Universitari de Valladolid.

 

Segons han informat algunes fonts del centre mèdic, en este moment el val·lisoletà està sent intervingut quirúrgicament «en una operació que es pot allargar més de tres hores».

 

L’entrenador ha estat hospitalitzat durant tot el dia d’avui. Els doctors li han detectat un coàgul al cap i han decidit traslladar-lo a l’UCI. A pesar que el protocol mèdic assenyala que per valorar una contusió d’esta magnitud s’han d’esperar 48 hores, els sanitaris han decidit intervenir per «alleugerar la pressió intracranial i evitar, així, complicacions posteriors».

 

Tot i que el pronòstic és reservat, els sanitaris han descartat que «la seua situació mèdica estiga vinculada amb el Covid-19».

 

La trajectòria d’Eusebio Sacristán com a futbolista

Eusebio Sacristán va desenvolupar una llarga etapa com a jugador de futbol. Va créixer al planter del Real Valladolid i va debutar en el primer equip d’este club quan només tenia 19 anys. Va jugar durant quatre temporades amb esta samarreta, fins que l’any 1987 va fitxar per l’Atlètic de Madrid a on només va jugar un any.

 

Després, Eusebio Sacristán es va incorporar a les files del FC Barcelona, a on va jugar durant set temporades i va conseguir grans títols com la Copa d’Europa, unes quantes lligues i la Copa del Rei. Posteriorment, va fitxar pel Celta de Vigo durant dos temporades i, finalment, els últims quatre anys de la seua carrera els va passar al Real Valladolid.

 

La seua tasca com entrenador

Després de penjar les botes als 38 anys, Eusebio Sacristán va decidir no abandonar el futbol i treure’s el carnet d’entrenador. Des del 2003 fins al 2008, va formar part del cos tècnic del primer equip del Barça i va ser un dels col·laboradors més propers de Frank Rijkaard.

 

L’any 2009 es va posar per primera vegada al capdavant d’un equip, el Celta de Vigo. La seua experiència va durar un any.

 

La temporada 2011-2012, Eusebio Sacristán va fitxar com el nou entrenador del FC Barcelona B, càrrec que va ocupar fins al 2015 quan va ser destituït pels mals resultats que estava registrant l’equip.

 

Uns mesos després, el val·lisoletà va anar a la banqueta de la Reial Societat i en el seu segon any va conseguir lluitar per les posicions europees durant la primera part de la lliga. Este fet va permetre el reconeixement dels mitjans pels bons resultats i el seu joc.

 

Tot i això, els bons resultats de la Reial Societat es van vore deteriorats en la temporada 2017-2018 i això va provocar l’acomiadament d’Eusebio Sacristán. Després de deixar el club, el val·lisoletà va fitxar pel Girona. L’equip va arribar als quarts de final de la Copa del Rei, però no va conseguir el seu principal objectiu: mantenir-se en Primera Divisió.

 

Per este motiu, l’exfutbolista va decidir presentar la seua dimissió quan va finalitzar la temporada. Eusebio Sacristán no ha tornat a liderar cap club. Fins a la seua recent caiguda, Eusebio Sacristán s’ha centrat en les tasques de la Fundació que porta el seu nom que es troba en una fase d’expansió en ciutats de Castella i Lleó.

Últimes notícies

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.