Una jutgessa de Tenerife permet que una mare no vacune el seu fill per trobar-ne “més riscos que beneficis”

La mare d’un adolescent ha aconseguit que una jutgessa de Tenerife li done la raó per a no vacunar el seu fill de 15 anys, en contra de la seua pròpia voluntat i de la del seu pare que estaven a favor de la inoculació.

La titular del jutjat canari ha resolt a favor de la demandant que reclamava el seu dret a no injectar-li la vacuna contra la covid al seu primogènit. La magistrada ha fallat que la vacunació ha d’anar «precedida d’una ponderació de riscos/beneficis» i en aquest cas troba que el «possible benefici és molt escàs» i els possibles efectes adversos «molt superiors».

És la primera sentència, a la qual ha tingut accés EFE, que dictamina en favor de les tesis antivacunes, ja que fins ara en altres casos similars els jutges havien sentenciat en pro de la vacunació.

Malgrat que pare i fill es mostraven partidaris de l’antídot, perquè el consideren «fiable» i que era «bona per a protegir-lo», la sentència ha recolzat els arguments de la mare que va aportar un estudi de la Universitat Carlos III i el testimoni d’un doctor en ciències químiques.

«És difícil, per no dir impossible, posar en una balança els efectes adversos a mitjà o llarg termini de la vacuna de la covid, quan els mateixos són desconeguts en el moment actual», argumenta la jutgessa.

Al que la magistrada afegeix la jurisprudència de condemnes contra les farmacèutiques i administracions públiques per «pels efectes adversos de vacunes o medicaments que han aparegut temps després de la seua ingesta o inoculació o que anys després s’ha determinat la seua relació de causalitat amb el fàrmac ingerit anys arrere».

Últimes notícies

Detingut a Benidorm un fugitiu belga reclamat per tràfic de drogues

La policia local de Benidorm ha detingut un home belga de 63 anys, reclamat per tràfic de drogues, després de detectar que circulava amb matrícules falses.

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.
FILMOTECA D'ESTIU