Una jutgessa de Tenerife permet que una mare no vacune el seu fill per trobar-ne “més riscos que beneficis”

La mare d’un adolescent ha aconseguit que una jutgessa de Tenerife li done la raó per a no vacunar el seu fill de 15 anys, en contra de la seua pròpia voluntat i de la del seu pare que estaven a favor de la inoculació.

La titular del jutjat canari ha resolt a favor de la demandant que reclamava el seu dret a no injectar-li la vacuna contra la covid al seu primogènit. La magistrada ha fallat que la vacunació ha d’anar «precedida d’una ponderació de riscos/beneficis» i en aquest cas troba que el «possible benefici és molt escàs» i els possibles efectes adversos «molt superiors».

És la primera sentència, a la qual ha tingut accés EFE, que dictamina en favor de les tesis antivacunes, ja que fins ara en altres casos similars els jutges havien sentenciat en pro de la vacunació.

Malgrat que pare i fill es mostraven partidaris de l’antídot, perquè el consideren «fiable» i que era «bona per a protegir-lo», la sentència ha recolzat els arguments de la mare que va aportar un estudi de la Universitat Carlos III i el testimoni d’un doctor en ciències químiques.

«És difícil, per no dir impossible, posar en una balança els efectes adversos a mitjà o llarg termini de la vacuna de la covid, quan els mateixos són desconeguts en el moment actual», argumenta la jutgessa.

Al que la magistrada afegeix la jurisprudència de condemnes contra les farmacèutiques i administracions públiques per «pels efectes adversos de vacunes o medicaments que han aparegut temps després de la seua ingesta o inoculació o que anys després s’ha determinat la seua relació de causalitat amb el fàrmac ingerit anys arrere».

Últimes notícies

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.