15 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

L’Ajuntament de Bétera crea l’Oficina del Llaurador

Fomentar l’agricultura i recolzar als agricultors del municipi són els grans objectius de la regidoria d’Agricultura de l’Ajuntament de Bétera que està treballant en un pla de suport a este col·lectiu tan essencial en una població de gran arrelament agrícola com és Bétera.

Les nostres terres tenen un pes fonamental en l’economia local del nostre municipi, és un dels nostres compromisos amb els nostres veïns i veïnes dedicats al camp. Amb la creació d’esta oficina sumem una eina més per a secundar-los i ajudar-los“, ha explicat l’Alcaldessa de Bétera i regidora d’Agricultura, Elia Verdevío.

Els serveis d’atenció que ofereix este nou espai se centren en donar informació i assessorament en ajudes i subvencions de l’àmbit agrari i agroalimentari. Al seu torn, es donaran serveis de divulgació, informació i comunicació de temes d’interés relacionats amb l’agricultura i l’agroalimentació. Al seu torn, també oferirà assistència tècnica al Consistori referent a la creació d’ordenances municipals relacionades amb l’Agricultura i el medi rural a Bétera.

La posada en marxa d’esta oficina estratègica per a la reactivació agrària del terme municipal atendrà els agricultors tots els dimecres en horari de 09:00h a 13:00h. L’oficina estarà obert al públic, tal com ha indicat la regidora d’Agricultura, “a partir del dimecres 4 d’agost i serà un espai dedicat a la nostra agricultura, a posar en valor la nostra terra i a reactivar el sector agrícola”.

A més amb la intenció de generar un context adequat per a la dinamització de l’agricultura, l’oficina, situada en l’edifici de la Policia Local de Bétera, realitzarà xarrades divulgatives d’interés per als nostres agricultors.

D’altra banda, baix la denominació “El Dia de Parlar del Camp”, aquest espai també realitzarà diverses jornades i tallers de dinamització de l’agricultura per a la seua millora. La regidora d’Agricultura, ha indicat que “estos tallers tractaran temes d’actualitat i d’interés per al debat i el diàleg constructiu gràcies a la participació dels assistents”.

Entre els temes sobre els quals versaran estes jornades es treballen àmbits com el model d’explotació agrícola sostenible cap a la nova PAC o estructures agràries enfocades a millorar l’agricultura del municipi, entre altres temàtiques.

Xarrada informativa

La primera acció d’este Pla de Suport se centra en una xarrada informativa sobre “El Cotonet de Sud-àfrica” que tindrà lloc dimecres que ve dia 28 a partir de les 18:30h a la Casa de la Cultura.

“És fonamental que els nostres agricultors tinguen accés a la informació i siguen coneixedors de la situació per a entre tots donar la millor de les solucions al dia a dia dels nostres camps”, ha manifestat Elia Verdevío.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.