L’Ajuntament de Bétera crea l’Oficina del Llaurador

Fomentar l’agricultura i recolzar als agricultors del municipi són els grans objectius de la regidoria d’Agricultura de l’Ajuntament de Bétera que està treballant en un pla de suport a este col·lectiu tan essencial en una població de gran arrelament agrícola com és Bétera.

«Les nostres terres tenen un pes fonamental en l’economia local del nostre municipi, és un dels nostres compromisos amb els nostres veïns i veïnes dedicats al camp. Amb la creació d’esta oficina sumem una eina més per a secundar-los i ajudar-los«, ha explicat l’Alcaldessa de Bétera i regidora d’Agricultura, Elia Verdevío.

Els serveis d’atenció que ofereix este nou espai se centren en donar informació i assessorament en ajudes i subvencions de l’àmbit agrari i agroalimentari. Al seu torn, es donaran serveis de divulgació, informació i comunicació de temes d’interés relacionats amb l’agricultura i l’agroalimentació. Al seu torn, també oferirà assistència tècnica al Consistori referent a la creació d’ordenances municipals relacionades amb l’Agricultura i el medi rural a Bétera.

La posada en marxa d’esta oficina estratègica per a la reactivació agrària del terme municipal atendrà els agricultors tots els dimecres en horari de 09:00h a 13:00h. L’oficina estarà obert al públic, tal com ha indicat la regidora d’Agricultura, «a partir del dimecres 4 d’agost i serà un espai dedicat a la nostra agricultura, a posar en valor la nostra terra i a reactivar el sector agrícola».

A més amb la intenció de generar un context adequat per a la dinamització de l’agricultura, l’oficina, situada en l’edifici de la Policia Local de Bétera, realitzarà xarrades divulgatives d’interés per als nostres agricultors.

D’altra banda, baix la denominació «El Dia de Parlar del Camp», aquest espai també realitzarà diverses jornades i tallers de dinamització de l’agricultura per a la seua millora. La regidora d’Agricultura, ha indicat que «estos tallers tractaran temes d’actualitat i d’interés per al debat i el diàleg constructiu gràcies a la participació dels assistents».

Entre els temes sobre els quals versaran estes jornades es treballen àmbits com el model d’explotació agrícola sostenible cap a la nova PAC o estructures agràries enfocades a millorar l’agricultura del municipi, entre altres temàtiques.

Xarrada informativa

La primera acció d’este Pla de Suport se centra en una xarrada informativa sobre «El Cotonet de Sud-àfrica» que tindrà lloc dimecres que ve dia 28 a partir de les 18:30h a la Casa de la Cultura.

«És fonamental que els nostres agricultors tinguen accés a la informació i siguen coneixedors de la situació per a entre tots donar la millor de les solucions al dia a dia dels nostres camps», ha manifestat Elia Verdevío.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.