L’Ajuntament de Bétera crea l’Oficina del Llaurador

Fomentar l’agricultura i recolzar als agricultors del municipi són els grans objectius de la regidoria d’Agricultura de l’Ajuntament de Bétera que està treballant en un pla de suport a este col·lectiu tan essencial en una població de gran arrelament agrícola com és Bétera.

«Les nostres terres tenen un pes fonamental en l’economia local del nostre municipi, és un dels nostres compromisos amb els nostres veïns i veïnes dedicats al camp. Amb la creació d’esta oficina sumem una eina més per a secundar-los i ajudar-los«, ha explicat l’Alcaldessa de Bétera i regidora d’Agricultura, Elia Verdevío.

Els serveis d’atenció que ofereix este nou espai se centren en donar informació i assessorament en ajudes i subvencions de l’àmbit agrari i agroalimentari. Al seu torn, es donaran serveis de divulgació, informació i comunicació de temes d’interés relacionats amb l’agricultura i l’agroalimentació. Al seu torn, també oferirà assistència tècnica al Consistori referent a la creació d’ordenances municipals relacionades amb l’Agricultura i el medi rural a Bétera.

La posada en marxa d’esta oficina estratègica per a la reactivació agrària del terme municipal atendrà els agricultors tots els dimecres en horari de 09:00h a 13:00h. L’oficina estarà obert al públic, tal com ha indicat la regidora d’Agricultura, «a partir del dimecres 4 d’agost i serà un espai dedicat a la nostra agricultura, a posar en valor la nostra terra i a reactivar el sector agrícola».

A més amb la intenció de generar un context adequat per a la dinamització de l’agricultura, l’oficina, situada en l’edifici de la Policia Local de Bétera, realitzarà xarrades divulgatives d’interés per als nostres agricultors.

D’altra banda, baix la denominació «El Dia de Parlar del Camp», aquest espai també realitzarà diverses jornades i tallers de dinamització de l’agricultura per a la seua millora. La regidora d’Agricultura, ha indicat que «estos tallers tractaran temes d’actualitat i d’interés per al debat i el diàleg constructiu gràcies a la participació dels assistents».

Entre els temes sobre els quals versaran estes jornades es treballen àmbits com el model d’explotació agrícola sostenible cap a la nova PAC o estructures agràries enfocades a millorar l’agricultura del municipi, entre altres temàtiques.

Xarrada informativa

La primera acció d’este Pla de Suport se centra en una xarrada informativa sobre «El Cotonet de Sud-àfrica» que tindrà lloc dimecres que ve dia 28 a partir de les 18:30h a la Casa de la Cultura.

«És fonamental que els nostres agricultors tinguen accés a la informació i siguen coneixedors de la situació per a entre tots donar la millor de les solucions al dia a dia dels nostres camps», ha manifestat Elia Verdevío.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.