L’Ajuntament de Bétera crea l’Oficina del Llaurador

Fomentar l’agricultura i recolzar als agricultors del municipi són els grans objectius de la regidoria d’Agricultura de l’Ajuntament de Bétera que està treballant en un pla de suport a este col·lectiu tan essencial en una població de gran arrelament agrícola com és Bétera.

Les nostres terres tenen un pes fonamental en l’economia local del nostre municipi, és un dels nostres compromisos amb els nostres veïns i veïnes dedicats al camp. Amb la creació d’esta oficina sumem una eina més per a secundar-los i ajudar-los“, ha explicat l’Alcaldessa de Bétera i regidora d’Agricultura, Elia Verdevío.

Els serveis d’atenció que ofereix este nou espai se centren en donar informació i assessorament en ajudes i subvencions de l’àmbit agrari i agroalimentari. Al seu torn, es donaran serveis de divulgació, informació i comunicació de temes d’interés relacionats amb l’agricultura i l’agroalimentació. Al seu torn, també oferirà assistència tècnica al Consistori referent a la creació d’ordenances municipals relacionades amb l’Agricultura i el medi rural a Bétera.

La posada en marxa d’esta oficina estratègica per a la reactivació agrària del terme municipal atendrà els agricultors tots els dimecres en horari de 09:00h a 13:00h. L’oficina estarà obert al públic, tal com ha indicat la regidora d’Agricultura, “a partir del dimecres 4 d’agost i serà un espai dedicat a la nostra agricultura, a posar en valor la nostra terra i a reactivar el sector agrícola”.

A més amb la intenció de generar un context adequat per a la dinamització de l’agricultura, l’oficina, situada en l’edifici de la Policia Local de Bétera, realitzarà xarrades divulgatives d’interés per als nostres agricultors.

D’altra banda, baix la denominació “El Dia de Parlar del Camp”, aquest espai també realitzarà diverses jornades i tallers de dinamització de l’agricultura per a la seua millora. La regidora d’Agricultura, ha indicat que “estos tallers tractaran temes d’actualitat i d’interés per al debat i el diàleg constructiu gràcies a la participació dels assistents”.

Entre els temes sobre els quals versaran estes jornades es treballen àmbits com el model d’explotació agrícola sostenible cap a la nova PAC o estructures agràries enfocades a millorar l’agricultura del municipi, entre altres temàtiques.

Xarrada informativa

La primera acció d’este Pla de Suport se centra en una xarrada informativa sobre “El Cotonet de Sud-àfrica” que tindrà lloc dimecres que ve dia 28 a partir de les 18:30h a la Casa de la Cultura.

“És fonamental que els nostres agricultors tinguen accés a la informació i siguen coneixedors de la situació per a entre tots donar la millor de les solucions al dia a dia dels nostres camps”, ha manifestat Elia Verdevío.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer destí favorit dels viatgers espanyols al març

La Comunitat Valenciana va ser al març el tercer destí més triat pels residents a Espanya, amb el 12,7% de les pernoctacions, en un context d'augment general del turisme hoteler i de preus a l'alça.

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.

Detingut per robar un desfibril·lador en un poliesportiu de Novelda i intentar vendre’l

Un home de 38 anys ha sigut detingut acusat de sostraure un desfibril·lador semiautomàtic d'un poliesportiu de Novelda i tractar de revendre'l a una empresa sanitària, que va alertar a les autoritats.

Les víctimes de la DANA impulsen mocions als ajuntaments per a exigir l’acta de Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024 enviarà mocions als ajuntaments per a reclamar l'acta de diputat de Carlos Mazón i reforçar les polítiques de protecció davant emergències.

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València està en mans de multiarrendadors

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València pertany a propietaris amb dos o més pisos, en un mercat cada vegada més concentrat en grans tenidors i persones jurídiques.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

La Guàrdia Civil deté a Cullera a un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys. El jutge li deixa en llibertat amb mesures cautelars mentres s'investiguen els fets.

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.