16.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

A la llum l’origen del regal de la luxosa lluna de mel al rei Felip VI que alça sospites

 

L’administrador únic de Navilot SL és Josep Cusí, company de regates del rei Joan Carles. El rei emèrit va pagar la mitat dels 447.300 euros que va costar la lluna de mel del seu fill, i segons el diari estranger, Navilot SL va abonar el que faltava, 230.000 euros.

 

L’empresa no té cap assalariat, ni en tenia en eixe moment. En la nota que presenta el rotatiu es comptabilitzen 332.000 euros com a resultats negatius de l’exercici 2004, però tant en este document com en els altres no apareix justificat el perquè d’esta despesa. L’any següent, la societat va tindre uns beneficis de 205.445 euros que van cobrir el forat anterior.

 

Navilot SL es va fundar en el 1988 i Josep Cusí, el seu gerent, ha participat en numeroses regates internacionals amb el rei emèrit Joan Carles. Alguns dels iots de la sèrie Bribón pertanyen a la firma catalana. El 23 de maig de 2004, un dia després de l’enllaç reial, va començar la lluna de mel dels prínceps Felip i Letícia. Va començar per la geografia espanyola, a on van visitar Conca, Terol, Saragossa, Navarra i el País Basc. Després van anar a Jordània, a on van acudir al casament de l’hereu, i van seguir cap a Tailàndia, l’Índia, Xina.

 

33.000 euros en les illes Fiji

L’estada de cinc nits en un ressort exclusiu de les illes Fiji va costar 33.000 dòlars. Des del complex, els reis van publicar una nota d’agraïment: «Quin paradís tan meravellós i remot! Hem tingut una estada esplèndida, lluny de l’estrès i molt ben tractats». Ara, el focus de la polèmica se centra de ple en l’origen de la fortuna que va costar la luxosa lluna de mel dels prínceps el 2004. També s’ha sabut que els actuals monarques van recórrer el món a través de tres continents davall del pseudònim de senyor i senyora Smith.

 

Les informacions de The Telegraph arriben en el pitjor moment possible per al rei Felip VI, en ple escàndol per l’origen ocult de la fortuna de son pare. Felip va retirar a Joan Carles l’assignació pública de la que disfrutava i va renunciar a la seua herència després de conéixer els seus negocis presumptament fraudulents que ara investiguen la justícia espanyola i suïssa.

 

Actualment, la Fiscalia del Tribunal Suprem ha assumit la investigació al rei emèrit Joan Carles I per la construcció de l’AVE a la Meca i la sospita d’haver cobrat 80 milions d’euros en comissions per la licitació del tren a la ciutat Santa. Els bruts negocis del rei emèrit amb la casa reial de l’Aràbia Saudita fa dies que estan fent parlar. Comissions milionàries, regals sospitosos, fundacions fosques. Tot això se suma a les noves suspicàcies sobre la lluna de mel del rei Felip VI i el seu origen.

Últimes notícies

Un estudi xifra en 36 milions l’impacte de la DANA en el sector editorial valencià

L'informe de la Universitat de València estima 36 milions d'impacte total de la DANA d'octubre de 2024 en la cadena del llibre i planteja línies estratègiques per a reforçar el sector.

La jutgessa de la DANA demana les imatges de l’arribada de Mazón al Centre d’Emergències el 29-O

La instructora del cas per la gestió de la DANA va requerir a Emergències les gravacions de l'entrada de Carlos Mazón al centre el 29 d'octubre. Busca fixar l'hora exacta per a reconstruir la presa de decisions.

Bernabé ha lamentat que Catalá blanquege el franquisme després de les seues paraules sobre Franco

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha retret a l'alcaldessa de València unes declaracions sobre Franco i ha advertit del seu perill. Catalá ha matisat després que en eixa etapa no es van respectar els drets i llibertats i ha apel·lat al compromís amb la democràcia.

La jutgessa de la DANA demana imatges de l’arribada de Mazón al Centre d’Emergències el 29 d’octubre

La instructora sol·licita a Emergències les gravacions de l'accés de Carlos Mazón al Centre de Coordinació el 29 d'octubre i que es consigne l'hora exacta. Considera que la dada és rellevant per a analitzar el procés de decisió de la consellera investigada i el paper de la Presidència.

Pedro Martínez avisa del moment de l’Estrella Roja i del desafiament físic per al València Basket

Pedro Martínez va subratllar la gran ratxa i el poder físic de l'Estrella Roja abans del dol d'Eurolliga i va reclamar el màxim del València Basket. També va destacar el contrast de rotacions i el paper del Roig Arena.

#QuieroCorredor amplia les seues demandes i demana infraestructures hídriques per a evitar una altra dana

#QuieroCorredor apel·la a la responsabilitat política i afig a la seua agenda obres hidràuliques per a evitar noves dana. També reclama abordar dèficit hídric, energia i sostenibilitat del benestar

Sanitat tanca Primària i Pediatria en el centre de salut de La Coma després d’amenaces a sanitaris

La Conselleria de Sanitat ha tancat de manera transitòria l'assistència de Medicina Familiar i Pediatria en La Coma per amenaces reiterades al personal. Es manté l'UCA, es deriven pacients a El Clot i s'ha demanat una reunió amb Delegació del Govern i cossos policials per a atallar un problema de seguretat estructural.

Corberán avisa d’un Llevant competitiu i d’un derbi igualat a Mestalla

Corberán va alertar de la competitivitat del Llevant i va preveure un dol molt igualat a Mestalla. Va reivindicar mentalitat, identitat i l'impuls de les graderies per a revertir la dinàmica.