A la llum l’origen del regal de la luxosa lluna de mel al rei Felip VI que alça sospites

 

L’administrador únic de Navilot SL és Josep Cusí, company de regates del rei Joan Carles. El rei emèrit va pagar la mitat dels 447.300 euros que va costar la lluna de mel del seu fill, i segons el diari estranger, Navilot SL va abonar el que faltava, 230.000 euros.

 

L’empresa no té cap assalariat, ni en tenia en eixe moment. En la nota que presenta el rotatiu es comptabilitzen 332.000 euros com a resultats negatius de l’exercici 2004, però tant en este document com en els altres no apareix justificat el perquè d’esta despesa. L’any següent, la societat va tindre uns beneficis de 205.445 euros que van cobrir el forat anterior.

 

Navilot SL es va fundar en el 1988 i Josep Cusí, el seu gerent, ha participat en numeroses regates internacionals amb el rei emèrit Joan Carles. Alguns dels iots de la sèrie Bribón pertanyen a la firma catalana. El 23 de maig de 2004, un dia després de l’enllaç reial, va començar la lluna de mel dels prínceps Felip i Letícia. Va començar per la geografia espanyola, a on van visitar Conca, Terol, Saragossa, Navarra i el País Basc. Després van anar a Jordània, a on van acudir al casament de l’hereu, i van seguir cap a Tailàndia, l’Índia, Xina.

 

33.000 euros en les illes Fiji

L’estada de cinc nits en un ressort exclusiu de les illes Fiji va costar 33.000 dòlars. Des del complex, els reis van publicar una nota d’agraïment: «Quin paradís tan meravellós i remot! Hem tingut una estada esplèndida, lluny de l’estrès i molt ben tractats». Ara, el focus de la polèmica se centra de ple en l’origen de la fortuna que va costar la luxosa lluna de mel dels prínceps el 2004. També s’ha sabut que els actuals monarques van recórrer el món a través de tres continents davall del pseudònim de senyor i senyora Smith.

 

Les informacions de The Telegraph arriben en el pitjor moment possible per al rei Felip VI, en ple escàndol per l’origen ocult de la fortuna de son pare. Felip va retirar a Joan Carles l’assignació pública de la que disfrutava i va renunciar a la seua herència després de conéixer els seus negocis presumptament fraudulents que ara investiguen la justícia espanyola i suïssa.

 

Actualment, la Fiscalia del Tribunal Suprem ha assumit la investigació al rei emèrit Joan Carles I per la construcció de l’AVE a la Meca i la sospita d’haver cobrat 80 milions d’euros en comissions per la licitació del tren a la ciutat Santa. Els bruts negocis del rei emèrit amb la casa reial de l’Aràbia Saudita fa dies que estan fent parlar. Comissions milionàries, regals sospitosos, fundacions fosques. Tot això se suma a les noves suspicàcies sobre la lluna de mel del rei Felip VI i el seu origen.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.