16.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

A la llum l’origen del regal de la luxosa lluna de mel al rei Felip VI que alça sospites

 

L’administrador únic de Navilot SL és Josep Cusí, company de regates del rei Joan Carles. El rei emèrit va pagar la mitat dels 447.300 euros que va costar la lluna de mel del seu fill, i segons el diari estranger, Navilot SL va abonar el que faltava, 230.000 euros.

 

L’empresa no té cap assalariat, ni en tenia en eixe moment. En la nota que presenta el rotatiu es comptabilitzen 332.000 euros com a resultats negatius de l’exercici 2004, però tant en este document com en els altres no apareix justificat el perquè d’esta despesa. L’any següent, la societat va tindre uns beneficis de 205.445 euros que van cobrir el forat anterior.

 

Navilot SL es va fundar en el 1988 i Josep Cusí, el seu gerent, ha participat en numeroses regates internacionals amb el rei emèrit Joan Carles. Alguns dels iots de la sèrie Bribón pertanyen a la firma catalana. El 23 de maig de 2004, un dia després de l’enllaç reial, va començar la lluna de mel dels prínceps Felip i Letícia. Va començar per la geografia espanyola, a on van visitar Conca, Terol, Saragossa, Navarra i el País Basc. Després van anar a Jordània, a on van acudir al casament de l’hereu, i van seguir cap a Tailàndia, l’Índia, Xina.

 

33.000 euros en les illes Fiji

L’estada de cinc nits en un ressort exclusiu de les illes Fiji va costar 33.000 dòlars. Des del complex, els reis van publicar una nota d’agraïment: «Quin paradís tan meravellós i remot! Hem tingut una estada esplèndida, lluny de l’estrès i molt ben tractats». Ara, el focus de la polèmica se centra de ple en l’origen de la fortuna que va costar la luxosa lluna de mel dels prínceps el 2004. També s’ha sabut que els actuals monarques van recórrer el món a través de tres continents davall del pseudònim de senyor i senyora Smith.

 

Les informacions de The Telegraph arriben en el pitjor moment possible per al rei Felip VI, en ple escàndol per l’origen ocult de la fortuna de son pare. Felip va retirar a Joan Carles l’assignació pública de la que disfrutava i va renunciar a la seua herència després de conéixer els seus negocis presumptament fraudulents que ara investiguen la justícia espanyola i suïssa.

 

Actualment, la Fiscalia del Tribunal Suprem ha assumit la investigació al rei emèrit Joan Carles I per la construcció de l’AVE a la Meca i la sospita d’haver cobrat 80 milions d’euros en comissions per la licitació del tren a la ciutat Santa. Els bruts negocis del rei emèrit amb la casa reial de l’Aràbia Saudita fa dies que estan fent parlar. Comissions milionàries, regals sospitosos, fundacions fosques. Tot això se suma a les noves suspicàcies sobre la lluna de mel del rei Felip VI i el seu origen.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.