12.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

A la llum l’origen del regal de la luxosa lluna de mel al rei Felip VI que alça sospites

 

L’administrador únic de Navilot SL és Josep Cusí, company de regates del rei Joan Carles. El rei emèrit va pagar la mitat dels 447.300 euros que va costar la lluna de mel del seu fill, i segons el diari estranger, Navilot SL va abonar el que faltava, 230.000 euros.

 

L’empresa no té cap assalariat, ni en tenia en eixe moment. En la nota que presenta el rotatiu es comptabilitzen 332.000 euros com a resultats negatius de l’exercici 2004, però tant en este document com en els altres no apareix justificat el perquè d’esta despesa. L’any següent, la societat va tindre uns beneficis de 205.445 euros que van cobrir el forat anterior.

 

Navilot SL es va fundar en el 1988 i Josep Cusí, el seu gerent, ha participat en numeroses regates internacionals amb el rei emèrit Joan Carles. Alguns dels iots de la sèrie Bribón pertanyen a la firma catalana. El 23 de maig de 2004, un dia després de l’enllaç reial, va començar la lluna de mel dels prínceps Felip i Letícia. Va començar per la geografia espanyola, a on van visitar Conca, Terol, Saragossa, Navarra i el País Basc. Després van anar a Jordània, a on van acudir al casament de l’hereu, i van seguir cap a Tailàndia, l’Índia, Xina.

 

33.000 euros en les illes Fiji

L’estada de cinc nits en un ressort exclusiu de les illes Fiji va costar 33.000 dòlars. Des del complex, els reis van publicar una nota d’agraïment: «Quin paradís tan meravellós i remot! Hem tingut una estada esplèndida, lluny de l’estrès i molt ben tractats». Ara, el focus de la polèmica se centra de ple en l’origen de la fortuna que va costar la luxosa lluna de mel dels prínceps el 2004. També s’ha sabut que els actuals monarques van recórrer el món a través de tres continents davall del pseudònim de senyor i senyora Smith.

 

Les informacions de The Telegraph arriben en el pitjor moment possible per al rei Felip VI, en ple escàndol per l’origen ocult de la fortuna de son pare. Felip va retirar a Joan Carles l’assignació pública de la que disfrutava i va renunciar a la seua herència després de conéixer els seus negocis presumptament fraudulents que ara investiguen la justícia espanyola i suïssa.

 

Actualment, la Fiscalia del Tribunal Suprem ha assumit la investigació al rei emèrit Joan Carles I per la construcció de l’AVE a la Meca i la sospita d’haver cobrat 80 milions d’euros en comissions per la licitació del tren a la ciutat Santa. Els bruts negocis del rei emèrit amb la casa reial de l’Aràbia Saudita fa dies que estan fent parlar. Comissions milionàries, regals sospitosos, fundacions fosques. Tot això se suma a les noves suspicàcies sobre la lluna de mel del rei Felip VI i el seu origen.

Últimes notícies

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.