Marc, el xiquet de 10 anys que lluita contra un càncer: «Vaig madurar als 8 anys»

Ejemplo de shortcode con estilo
Marc va ser el protagonista de l’acte d’inauguració del curs acadèmic en la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia | Twitter (@FIF_UDL)   La inauguració del curs acadèmic de la facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la UdL va comptar amb un discurs molt especial i motivador. El discurs el va fer Marc Taurel, un xiquet de 10 anys […]
En Marc va ser el protagonista de l'acte d'inauguració del curs acadèmic a la Facultat d'Infermeria i Fisoteràpia

Marc va ser el protagonista de l’acte d’inauguració del curs acadèmic en la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia | Twitter (@FIF_UDL)

 

La inauguració del curs acadèmic de la facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la UdL va comptar amb un discurs molt especial i motivador. El discurs el va fer Marc Taurel, un xiquet de 10 anys que lluita contra un osteosarcoma des dels 8 anys, segons arreplega el diari ‘Segre’.

 

«Em diuen que pareix que tinga 23 anys perquè ara m’enfronte als problemes amb més tranquil·litat i sé valorar les xicotetes coses». En eixe sentit afig que, quan va a l’escola «em done compte que els xiquets de la meua edat ploren per tonteries, mentres que a mi, el que realment m’afecta és perdre a un amic per culpa del càncer o que em donen males notícies del progrés de la meua malaltia».

 

Recomana als infermers ser «divertits»

Marc va passar dos anys ingressat en l’hospital Sant Joan de Déu i, durant eixe temps, el van operar del fèmur i del peroné. És per això que recomana als futurs infermers que siguen «divertits» perquè a cap xiquet «li agrada un metge seriós». Marc indica que en la planta de pediatria «som com una gran família» per això és molt «especial» el vincle que es crea entre pacients i personal sanitari «quan agarres confiança i hi ha bon rotllo és com si la infermera fora el teu col·lega».

 

D’altra part, el germà de Marc ha creat el projecte ‘Shurikan blau’ que consistix en vendre estreles de paper ecològic fetes amb la tècnica de l’origami. Els diners recaptats es destinen a la investigació del càncer infantil i juvenil en l’hospital Sant Joan de Déu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.