Marc, el xiquet de 10 anys que lluita contra un càncer: «Vaig madurar als 8 anys»

En Marc va ser el protagonista de l'acte d'inauguració del curs acadèmic a la Facultat d'Infermeria i Fisoteràpia

Marc va ser el protagonista de l’acte d’inauguració del curs acadèmic en la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia | Twitter (@FIF_UDL)

 

La inauguració del curs acadèmic de la facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la UdL va comptar amb un discurs molt especial i motivador. El discurs el va fer Marc Taurel, un xiquet de 10 anys que lluita contra un osteosarcoma des dels 8 anys, segons arreplega el diari ‘Segre’.

 

«Em diuen que pareix que tinga 23 anys perquè ara m’enfronte als problemes amb més tranquil·litat i sé valorar les xicotetes coses». En eixe sentit afig que, quan va a l’escola «em done compte que els xiquets de la meua edat ploren per tonteries, mentres que a mi, el que realment m’afecta és perdre a un amic per culpa del càncer o que em donen males notícies del progrés de la meua malaltia».

 

Recomana als infermers ser «divertits»

Marc va passar dos anys ingressat en l’hospital Sant Joan de Déu i, durant eixe temps, el van operar del fèmur i del peroné. És per això que recomana als futurs infermers que siguen «divertits» perquè a cap xiquet «li agrada un metge seriós». Marc indica que en la planta de pediatria «som com una gran família» per això és molt «especial» el vincle que es crea entre pacients i personal sanitari «quan agarres confiança i hi ha bon rotllo és com si la infermera fora el teu col·lega».

 

D’altra part, el germà de Marc ha creat el projecte ‘Shurikan blau’ que consistix en vendre estreles de paper ecològic fetes amb la tècnica de l’origami. Els diners recaptats es destinen a la investigació del càncer infantil i juvenil en l’hospital Sant Joan de Déu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.

Un camió de Bombers de València donarà suport als bombers voluntaris d’Atalaya, al cor de l’Amazònia

Bombers pel Món presentarà en València la primera fase d’un projecte solidari que inclou la formació de bombers voluntaris i l’enviament d’un camió nodrissa a Atalaya, en plena Amazònia peruana.

La Fe es converteix en centre de referència valencià en consell genètic per a càncer hematològic

L'Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha sigut acreditat com a unitat de referència en consell genètic per a síndromes de predisposició al càncer hematològic per a tota la Comunitat Valenciana, després de superar un exigent procés d'avaluació de la Conselleria de Sanitat.

Veïns de Novelda s’alcen contra dos macroplantes solars que amenaçen 340 hectàrees de camp

Agricultors, propietaris i associacions de Novelda i municipis veïns s’han organitzat contra dos macroplantes solars que podrien ocupar 340 hectàrees de sòl agrícola productiu al paratge de La Horna i entorns.

Protesta de familiars de víctimes de la dana i docents davant un acte de Feijóo a Sueca

Familiars de les víctimes mortals de la dana de València i professors de l’escola pública s’han concentrat a les portes d’un acte del PP a Sueca amb Alberto Núñez Feijóo i Juanfran Pérez Llorca, per a denunciar la gestió de la tragèdia i mantindre les mobilitzacions educatives.

Escolars de Meliana es convertixen en xefs en els tallers Cuinant amb ciència de la UPV

Prop d'un centenar d'alumnes de 5é i 6é de Primària del CEIP El Crist de Meliana han participat en una nova edició dels tallers Cuinant amb ciència de la UPV, on han preparat un menú saludable mentres aprenien conceptes bàsics de nutrició. La iniciativa busca ensenyar als més jóvens la importància d'una bona alimentació per al seu creixement.