Marc, el xiquet de 10 anys que lluita contra un càncer: «Vaig madurar als 8 anys»

En Marc va ser el protagonista de l'acte d'inauguració del curs acadèmic a la Facultat d'Infermeria i Fisoteràpia

Marc va ser el protagonista de l’acte d’inauguració del curs acadèmic en la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia | Twitter (@FIF_UDL)

 

La inauguració del curs acadèmic de la facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la UdL va comptar amb un discurs molt especial i motivador. El discurs el va fer Marc Taurel, un xiquet de 10 anys que lluita contra un osteosarcoma des dels 8 anys, segons arreplega el diari ‘Segre’.

 

«Em diuen que pareix que tinga 23 anys perquè ara m’enfronte als problemes amb més tranquil·litat i sé valorar les xicotetes coses». En eixe sentit afig que, quan va a l’escola «em done compte que els xiquets de la meua edat ploren per tonteries, mentres que a mi, el que realment m’afecta és perdre a un amic per culpa del càncer o que em donen males notícies del progrés de la meua malaltia».

 

Recomana als infermers ser «divertits»

Marc va passar dos anys ingressat en l’hospital Sant Joan de Déu i, durant eixe temps, el van operar del fèmur i del peroné. És per això que recomana als futurs infermers que siguen «divertits» perquè a cap xiquet «li agrada un metge seriós». Marc indica que en la planta de pediatria «som com una gran família» per això és molt «especial» el vincle que es crea entre pacients i personal sanitari «quan agarres confiança i hi ha bon rotllo és com si la infermera fora el teu col·lega».

 

D’altra part, el germà de Marc ha creat el projecte ‘Shurikan blau’ que consistix en vendre estreles de paper ecològic fetes amb la tècnica de l’origami. Els diners recaptats es destinen a la investigació del càncer infantil i juvenil en l’hospital Sant Joan de Déu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU