13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Marc, el xiquet de 10 anys que lluita contra un càncer: «Vaig madurar als 8 anys»

En Marc va ser el protagonista de l'acte d'inauguració del curs acadèmic a la Facultat d'Infermeria i Fisoteràpia

Marc va ser el protagonista de l’acte d’inauguració del curs acadèmic en la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia | Twitter (@FIF_UDL)

 

La inauguració del curs acadèmic de la facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la UdL va comptar amb un discurs molt especial i motivador. El discurs el va fer Marc Taurel, un xiquet de 10 anys que lluita contra un osteosarcoma des dels 8 anys, segons arreplega el diari ‘Segre’.

 

«Em diuen que pareix que tinga 23 anys perquè ara m’enfronte als problemes amb més tranquil·litat i sé valorar les xicotetes coses». En eixe sentit afig que, quan va a l’escola «em done compte que els xiquets de la meua edat ploren per tonteries, mentres que a mi, el que realment m’afecta és perdre a un amic per culpa del càncer o que em donen males notícies del progrés de la meua malaltia».

 

Recomana als infermers ser «divertits»

Marc va passar dos anys ingressat en l’hospital Sant Joan de Déu i, durant eixe temps, el van operar del fèmur i del peroné. És per això que recomana als futurs infermers que siguen «divertits» perquè a cap xiquet «li agrada un metge seriós». Marc indica que en la planta de pediatria «som com una gran família» per això és molt «especial» el vincle que es crea entre pacients i personal sanitari «quan agarres confiança i hi ha bon rotllo és com si la infermera fora el teu col·lega».

 

D’altra part, el germà de Marc ha creat el projecte ‘Shurikan blau’ que consistix en vendre estreles de paper ecològic fetes amb la tècnica de l’origami. Els diners recaptats es destinen a la investigació del càncer infantil i juvenil en l’hospital Sant Joan de Déu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València es bolca amb les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz i oferix ajuda

València ha expressat el seu carinyo a les víctimes del sinistre de Adamuz, amb almenys 39 morts, i ha oferit tota l'ajuda possible, sumant-se al dol nacional.

Pérez Llorca encapçala un minut de silenci per les víctimes de l’accident de Còrdova

Juanfran Pérez Llorca ha presidit al migdia d'este dilluns un minut de silenci a Alacant per les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz. La Generalitat ha evitat declaracions i ha deixat la seua agenda a costa de possibles mesures de dol oficial.

Baldoví demana que Pérez Llorca explique en Les Corts la seua postura sobre el finançament autonòmic

Compromís ha sol·licitat la compareixença del president per a fixar posició sobre el nou model de finançament. Baldoví ha defés negociar la proposta del Govern i ha criticat la 'Declaració de Saragossa' per vaga.

Baldoví veu prematur parlar de coalicions i descarta negociacions obertes

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha considerat prematur debatre aliances per a 2027 i ha assegurat que no hi ha cap negociació formal en marxa.

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.

Vila-real, Slavia, Bodo/Glimt i Kairat seguixen sense guanyar en la Lliga de Campions

Mancant dos jornades, Vila-real, Slavia Praga, Bodo/Glimt i Kairat Almaty són els únics equips que no han estrenat triomf en la Lliga de Campions.

Pape Gueye, heroi del Senegal en la Copa Àfrica després d’assentar-se al Vila-real

Pape Gueye va decidir la final davant el Marroc i va culminar un ascens que va arrancar a Le Havre, va passar per una sanció del TAS i va prendre impuls al Vila-real. El migcampista es va afermar amb Marcelino, va ser triat millor africà de LaLiga i es va convertir en peça clau també en la seua selecció.

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.