Marc, el xiquet de 10 anys que lluita contra un càncer: «Vaig madurar als 8 anys»

En Marc va ser el protagonista de l'acte d'inauguració del curs acadèmic a la Facultat d'Infermeria i Fisoteràpia

Marc va ser el protagonista de l’acte d’inauguració del curs acadèmic en la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia | Twitter (@FIF_UDL)

 

La inauguració del curs acadèmic de la facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la UdL va comptar amb un discurs molt especial i motivador. El discurs el va fer Marc Taurel, un xiquet de 10 anys que lluita contra un osteosarcoma des dels 8 anys, segons arreplega el diari ‘Segre’.

 

«Em diuen que pareix que tinga 23 anys perquè ara m’enfronte als problemes amb més tranquil·litat i sé valorar les xicotetes coses». En eixe sentit afig que, quan va a l’escola «em done compte que els xiquets de la meua edat ploren per tonteries, mentres que a mi, el que realment m’afecta és perdre a un amic per culpa del càncer o que em donen males notícies del progrés de la meua malaltia».

 

Recomana als infermers ser «divertits»

Marc va passar dos anys ingressat en l’hospital Sant Joan de Déu i, durant eixe temps, el van operar del fèmur i del peroné. És per això que recomana als futurs infermers que siguen «divertits» perquè a cap xiquet «li agrada un metge seriós». Marc indica que en la planta de pediatria «som com una gran família» per això és molt «especial» el vincle que es crea entre pacients i personal sanitari «quan agarres confiança i hi ha bon rotllo és com si la infermera fora el teu col·lega».

 

D’altra part, el germà de Marc ha creat el projecte ‘Shurikan blau’ que consistix en vendre estreles de paper ecològic fetes amb la tècnica de l’origami. Els diners recaptats es destinen a la investigació del càncer infantil i juvenil en l’hospital Sant Joan de Déu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.