Un hospital espanyol condemnat a pagar 255.000 euros per negligència en el tractament d’un càncer

 

L’Hospital de Sant Pau de Barcelona i la Fundació Puigvert han sigut condemnats pel Jutjat de Primera Instància número 55 a indemnitzar, amb 255.000 euros, a la família d’un home amb càncer de pròstata al qui no se’l va valorar de forma adequada, ni se’l va tractar d’acord amb la seua situació mèdica i que va morir sis anys després a causa d’un ictus.

 

El pacient va ser intervingut el 2008 en la Fundació Puigvert per a traure-li la pròstata en presentar uns nivells elevats de marcadors tumorals, no obstant això, l’operació es va fer sense un estudi preoperatori d’extensió ni un TAC pèlvic. Els resultats de la intervenció van determinar que l’home patia un adenocarcinoma de pròstata, però el centre no li va fer cap dissecció ganglionar ni un tractament concret de radioteràpia coadjuvant a posteriori.

 

El gener del 2009, els metges van comprovar que el pacient havia patit un augment dels factors tumorals i se’l va derivar a l’Hospital de Sant Pau, perquè valoraren un possible tractament terapèutic que no va començar fins al juny d’aquell any, cinc mesos després.

 

Finalment el 2013 va començar un tractament de quimioteràpia

El 2012, diferents proves van mostrar que el pacient tenia metàstasi òssia de nova aparició i va ser derivada al servici d’oncologia del mateix hospital a on va començar un tractament hormonal que no va tindre èxit. El 2013, després de pràcticament cinc anys, va començar un tractament de quimioteràpia que va conseguir un descens dels marcadors tumorals però, lamentablement, en octubre de 2014 el pacient va morir després de patir un ictus.

 

La resolució de la sentència valora l’opinió d’una de les pèrites que va definir en el juí com a actuació «no prudent» la no aplicació d’un tractament de radioteràpia coadjuvant en l’extirpació de la pròstata, «entenent que en el present supòsit exclusivament se li havia dispensat la mitat del tractament exigible». La falta de diligència també s’estima en la sentència com la «causant del resultat de mort, donat que tots els pèrits que van declarar en l’acte de la vista van coincidir en el fet que la causa determinant de la mort del pacient es trobava en l’evolució de la malaltia diagnosticada originàriament».

 

Es podria haver curat

La mateixa pèrita va estimar que en el cas d’haver-se aplicat el tractament mèdic complet, no només s’haurien reduït les probabilitats de recaiguda, «sinó que la malaltia podria haver sigut susceptible a curar-se», segons arreplega la sentència. Per tant, la companyia Zurich Insurance haurà d’assumir els danys i perjuís del cas, ja que és l’empresa asseguradora tant de la Fundació Puigvert com de l’Hospital de Sant Pau, als qui la sentència considera que no van actuar «amb la diligència exigida als seus coneiximents tècnics».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.