Un hospital espanyol condemnat a pagar 255.000 euros per negligència en el tractament d’un càncer

 

L’Hospital de Sant Pau de Barcelona i la Fundació Puigvert han sigut condemnats pel Jutjat de Primera Instància número 55 a indemnitzar, amb 255.000 euros, a la família d’un home amb càncer de pròstata al qui no se’l va valorar de forma adequada, ni se’l va tractar d’acord amb la seua situació mèdica i que va morir sis anys després a causa d’un ictus.

 

El pacient va ser intervingut el 2008 en la Fundació Puigvert per a traure-li la pròstata en presentar uns nivells elevats de marcadors tumorals, no obstant això, l’operació es va fer sense un estudi preoperatori d’extensió ni un TAC pèlvic. Els resultats de la intervenció van determinar que l’home patia un adenocarcinoma de pròstata, però el centre no li va fer cap dissecció ganglionar ni un tractament concret de radioteràpia coadjuvant a posteriori.

 

El gener del 2009, els metges van comprovar que el pacient havia patit un augment dels factors tumorals i se’l va derivar a l’Hospital de Sant Pau, perquè valoraren un possible tractament terapèutic que no va començar fins al juny d’aquell any, cinc mesos després.

 

Finalment el 2013 va començar un tractament de quimioteràpia

El 2012, diferents proves van mostrar que el pacient tenia metàstasi òssia de nova aparició i va ser derivada al servici d’oncologia del mateix hospital a on va començar un tractament hormonal que no va tindre èxit. El 2013, després de pràcticament cinc anys, va començar un tractament de quimioteràpia que va conseguir un descens dels marcadors tumorals però, lamentablement, en octubre de 2014 el pacient va morir després de patir un ictus.

 

La resolució de la sentència valora l’opinió d’una de les pèrites que va definir en el juí com a actuació «no prudent» la no aplicació d’un tractament de radioteràpia coadjuvant en l’extirpació de la pròstata, «entenent que en el present supòsit exclusivament se li havia dispensat la mitat del tractament exigible». La falta de diligència també s’estima en la sentència com la «causant del resultat de mort, donat que tots els pèrits que van declarar en l’acte de la vista van coincidir en el fet que la causa determinant de la mort del pacient es trobava en l’evolució de la malaltia diagnosticada originàriament».

 

Es podria haver curat

La mateixa pèrita va estimar que en el cas d’haver-se aplicat el tractament mèdic complet, no només s’haurien reduït les probabilitats de recaiguda, «sinó que la malaltia podria haver sigut susceptible a curar-se», segons arreplega la sentència. Per tant, la companyia Zurich Insurance haurà d’assumir els danys i perjuís del cas, ja que és l’empresa asseguradora tant de la Fundació Puigvert com de l’Hospital de Sant Pau, als qui la sentència considera que no van actuar «amb la diligència exigida als seus coneiximents tècnics».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Valencia Basket frega la gesta davant l’Olympiacos però cau en una pròrroga cruel

El Valencia Basket ha arribat a dominar de quasi 30 punts el vigent campió de l’Euroliga, l’Olympiacos, però ha acabat perdent per 97-102 en una pròrroga decidida pel dominicà Jean Montero, antic ídol del Roig Arena.

El Villarreal remunta davant el Nàpols i trenca la seua mala ratxa europea

El Villarreal ha derrotat el Nàpols per 3-1 en Champions, trencant una llarga sèrie sense victòries en la competició europea.

El Tavernes de la Valldigna farà de local a Mestalla contra el València en Copa

El partit de primera ronda de la Copa del Rei entre el Tavernes de la Valldigna i el València es disputarà el 28 d’octubre a Mestalla, amb el conjunt vallero com a local administratiu davant els requisits federatius.

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.

Atracament violent a la vivenda de Gulacsi mentre era amb la família

El porter del Villarreal Peter Gulacsi ha patit un robatori a mà armada esta matinada a la seua vivenda de Puçol mentre estava amb la família. El futbolista es perdrà el duel de Champions contra el Nàpols, encara que ni ell ni els seus familiars han resultat ferits.