Un hospital espanyol condemnat a pagar 255.000 euros per negligència en el tractament d’un càncer

 

L’Hospital de Sant Pau de Barcelona i la Fundació Puigvert han sigut condemnats pel Jutjat de Primera Instància número 55 a indemnitzar, amb 255.000 euros, a la família d’un home amb càncer de pròstata al qui no se’l va valorar de forma adequada, ni se’l va tractar d’acord amb la seua situació mèdica i que va morir sis anys després a causa d’un ictus.

 

El pacient va ser intervingut el 2008 en la Fundació Puigvert per a traure-li la pròstata en presentar uns nivells elevats de marcadors tumorals, no obstant això, l’operació es va fer sense un estudi preoperatori d’extensió ni un TAC pèlvic. Els resultats de la intervenció van determinar que l’home patia un adenocarcinoma de pròstata, però el centre no li va fer cap dissecció ganglionar ni un tractament concret de radioteràpia coadjuvant a posteriori.

 

El gener del 2009, els metges van comprovar que el pacient havia patit un augment dels factors tumorals i se’l va derivar a l’Hospital de Sant Pau, perquè valoraren un possible tractament terapèutic que no va començar fins al juny d’aquell any, cinc mesos després.

 

Finalment el 2013 va començar un tractament de quimioteràpia

El 2012, diferents proves van mostrar que el pacient tenia metàstasi òssia de nova aparició i va ser derivada al servici d’oncologia del mateix hospital a on va començar un tractament hormonal que no va tindre èxit. El 2013, després de pràcticament cinc anys, va començar un tractament de quimioteràpia que va conseguir un descens dels marcadors tumorals però, lamentablement, en octubre de 2014 el pacient va morir després de patir un ictus.

 

La resolució de la sentència valora l’opinió d’una de les pèrites que va definir en el juí com a actuació «no prudent» la no aplicació d’un tractament de radioteràpia coadjuvant en l’extirpació de la pròstata, «entenent que en el present supòsit exclusivament se li havia dispensat la mitat del tractament exigible». La falta de diligència també s’estima en la sentència com la «causant del resultat de mort, donat que tots els pèrits que van declarar en l’acte de la vista van coincidir en el fet que la causa determinant de la mort del pacient es trobava en l’evolució de la malaltia diagnosticada originàriament».

 

Es podria haver curat

La mateixa pèrita va estimar que en el cas d’haver-se aplicat el tractament mèdic complet, no només s’haurien reduït les probabilitats de recaiguda, «sinó que la malaltia podria haver sigut susceptible a curar-se», segons arreplega la sentència. Per tant, la companyia Zurich Insurance haurà d’assumir els danys i perjuís del cas, ja que és l’empresa asseguradora tant de la Fundació Puigvert com de l’Hospital de Sant Pau, als qui la sentència considera que no van actuar «amb la diligència exigida als seus coneiximents tècnics».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

A disposició judicial tres dels detinguts per l’agressió racista de Tavernes

Tres dels cinc joves detinguts per l’agressió racista a un jove magribí a Tavernes de la Valldigna han passat a disposició judicial, mentres la investigació per delicte d’odi continua oberta.

Aemet rebaixa a groc l’avís a Castelló però manté el taronja a València i Alacant

Aemet ha rebaixat de roig a groc l’avís per pluges al litoral de Castelló, però manté el nivell taronja per precipitacions molt intenses a diversos trams costaners de València i Alacant entre divendres i dissabte.

Pérez Llorca dona per acabat el sanchisme i reclama eleccions generals

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura des d’Elx que la votació dels decrets de vivenda al Congrés evidencia el final del sanchisme i defensa que l’única eixida són unes noves eleccions generals.

Pérez Llorca dona per acabat el sanchisme i reclama eleccions generals com a única eixida

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, considera que la votació dels decrets de vivenda en el Congrés confirma el final del sanchisme i defensa que només unes eleccions generals poden resoldre la situació política actual.

Les empreses de Castelló alerten que les avisos per pluges disparen els costos

El president de la CEV a Castelló, Luis Martí, advertix que la recurrència de les alertes meteorològiques està generant un cost econòmic cada vegada més elevat per a empreses i comerços, i reclama una negociació per a repartir-lo de manera equitativa.

Compromís per València reclama un ple urgent sobre vivenda i porta 3 mocions amb més de 6.000 firmes

Compromís per València ha registrat al consistori la petició d’un ple extraordinari exclusiu sobre vivenda i hi presentarà tres mocions avalades per més de 6.000 firmes, centrades en limitar el preu del lloguer, frenar els apartaments turístics i blindar el sòl públic.

La comissió de Les Corts sobre Les Naus tornarà el 20 d’octubre amb cites a adjudicataris i imputats

La comissió d’investigació de Les Corts sobre les presumptes irregularitats en les vivendes protegides de Les Naus (Alacant) reprendrà els treballs el 20 i el 22 d’octubre, amb noves compareixences d’adjudicataris i persones investigades en la causa judicial.

Torrent destinarà 120.000 euros a recuperar la Torre Medieval com a espai museístic

L’Ajuntament de Torrent ha aprovat licitar per 120.072 euros la restauració de la Torre Medieval, amb un termini d’execució estimat de sis mesos, per a adaptar-la a futurs usos culturals i museístics.