Mor l’escriptora Soco Cordente als 36 anys

L’escriptora de Conca Soco Cordente ha mort aquest dissabte als 36 anys. El funeral ha sigut aquest diumenge, 28 de novembre, a les 13.30 hores a l’església de Sant Pere i les seues restes mortals reben sepultura en Villares del Saz.

Cordente és autora de llibres com a ‘Egos’ o ‘Cromatismos’ i va rebre el Premi Cercle Roig per ‘Encuentros entre notas discordantes’, la seua òpera preval. També va treballar com a cronista i entrevistadora per a la revista musical ‘100% Pop Espanyol’ des de setembre de 2016. A més va col·laborar amb mitjans locals com ‘LifeCuenca’.

La mort de la jove ha commocionat ciutat; polítics, veïns i personalitats del món de la cultura han volgut donar el condol a la seua família. “Commocionat, com molts veïns i veïnes de Conca. Qualsevol comiat és trist, però Soco s’ha anat massa prompte”, ha assenyalat perfil de Facebook l’alcalde de Conca, Darío Dolz.

 

“La societat de Conca està de dol perquè s’ha anat una dona massa jove i amb moltíssim talent. Sempre estaràs en els nostres cors”, ha dit el president de la Diputació de Conca, Álvaro Martínez Chana.

 

El president de Castella-la Manxa, Emiliano García-Page, ha expressat també el seu pesar per la defunció de l’escriptora: “Hi ha talents que marxen massa prompte. Hui Cuenca acomiada a l’escriptora Soco Cordente. El meu suport i afecte per a la seua família i amics”. També ha volgut recordar-se d’ella la Biblioteca Pública de l’Estat de Conca. En un missatge de Twitter ha assenyalat: “Ens ha deixat sense paraules; ha marxat amb tan sols 36 anys. Nostres més sinceres condolences a la seua família”.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.