Mor l’escriptora Soco Cordente als 36 anys

L’escriptora de Conca Soco Cordente ha mort aquest dissabte als 36 anys. El funeral ha sigut aquest diumenge, 28 de novembre, a les 13.30 hores a l’església de Sant Pere i les seues restes mortals reben sepultura en Villares del Saz.

Cordente és autora de llibres com a ‘Egos’ o ‘Cromatismos’ i va rebre el Premi Cercle Roig per ‘Encuentros entre notas discordantes’, la seua òpera preval. També va treballar com a cronista i entrevistadora per a la revista musical ‘100% Pop Espanyol’ des de setembre de 2016. A més va col·laborar amb mitjans locals com ‘LifeCuenca’.

La mort de la jove ha commocionat ciutat; polítics, veïns i personalitats del món de la cultura han volgut donar el condol a la seua família. «Commocionat, com molts veïns i veïnes de Conca. Qualsevol comiat és trist, però Soco s’ha anat massa prompte», ha assenyalat perfil de Facebook l’alcalde de Conca, Darío Dolz.

 

«La societat de Conca està de dol perquè s’ha anat una dona massa jove i amb moltíssim talent. Sempre estaràs en els nostres cors», ha dit el president de la Diputació de Conca, Álvaro Martínez Chana.

 

El president de Castella-la Manxa, Emiliano García-Page, ha expressat també el seu pesar per la defunció de l’escriptora: «Hi ha talents que marxen massa prompte. Hui Cuenca acomiada a l’escriptora Soco Cordente. El meu suport i afecte per a la seua família i amics». També ha volgut recordar-se d’ella la Biblioteca Pública de l’Estat de Conca. En un missatge de Twitter ha assenyalat: «Ens ha deixat sense paraules; ha marxat amb tan sols 36 anys. Nostres més sinceres condolences a la seua família».

 

 

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU