Els okupes abandonen un poble després de les protestes veïnals

 

Els veïns de Almonacid de Toledo s’han mobilitzat contra els okupes. Uns 300 veïns d’este poble han aconseguit desallotjar a un grup d’okupes que s’havia situat en 4 habitatges. El temor a noves okupacions s’havia instal·lat al poble que va decidir actuar.

En la nit del divendres, una gran protesta veïnal convocada en la plaça de la localitat va aconseguir la zona de les cases ocupades. Més de 300 veïns van caminar fins a l’àrea presa pels okupes.

La Guàrdia Civil va escortar la marxa i, més enllà d’estes provocacions, no va caldre lamentar cap incident.
El poble unit amb una casserolada va aconseguir tirar als okupes de les 4 cases i després immediatament les han tapiades perquè no puguen tornar.

Encara així, estan intranquils. Sempre es concentren al carrer dels habitatges grups de veïns per a vigilar. No volen que torne a ocórrer encara que han aconseguit que es vagen pacíficament.

Els veïns havien vist com els okupes entraven fins a 4 cases en 2 dies i no pacíficament. Conten que el dia de la manifestació els van intentar fins i tot atropellar i agredir-los. Casserola en mà es van unir i van protestar enfront dels habitatges okupades per a manifestar la seua indignació. Alguns fins i tot porten diversos dies sense dormir i han hagut de fer guàrdia en els seus domicilis.

Hores després, es van emportar una sorpresa en comprovar que havien marxat. L’alcaldessa de la localitat, Almudena González, temia fins i tot que hi haguera represàlies perquè eren molt agressius. Continuen vigilant encara que, de moment, ha tornat la pau al poble.

Últimes notícies

El PSPV demanarà a Antifrau l’expedient sobre la contractació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE sol·licitarà a l’Agència Valenciana Antifrau l’expedient sobre la investigació de la contractació de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la Diputació de València i reclama al PP que faça públics possibles dosiers interns.

Setembre tancarà amb un 82 % d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a setembre una ocupació mitjana del 82,1 % en hotels, del 75,3 % en apartaments turístics i del 70 % en càmpings, amb Alicante al capdavant i Benidorm fregant el 90 % d’ocupació.

Un incendi forestal complica la faena dels bombers a Polop de la Marina

Set mitjans terrestres, deu dotacions del Consorci de Bombers d'Alacant i cinc unitats forestals lluiten contra un incendi a Polop de la Marina, on s'ha decretat la situació 1 del PEIF per risc sobre la massa forestal.

Xoc polític pels mals resultats PISA en educació a la Comunitat Valenciana

L’informe PISA amb mals resultats en la Comunitat Valenciana ha desencadenat un dur enfrontament polític. PSPV i Compromís culpen la falta d’inversió i PP i Vox responsabilitzen l’herència del Botànic.

Baldoví dona per fet quatre paperetes i una serà de Compromís

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que en les pròximes autonòmiques hi haurà quatre paperetes i que una serà la de Compromís, malgrat la falta de novetats sobre possibles confluències de l'esquerra.

Mompó insta Morant a deixar de victimitzar-se i li retreu que en política ‘se ve llorado’

Vicent Mompó defensa el seu polèmic missatge contra Diana Morant, assegura que no es disculparà amb ella i li reclama que deixe de victimitzar-se i es pose a treballar.

Processat el presumpte líder a Espanya d’una cèl·lula neonazi de The Base detingut a Castelló

El magistrat de l’Audiència Nacional Antonio Piña ha proposat jutjar David D., detingut a Castelló en 2025, com a presumpte cap de la primera cèl·lula a Espanya de l’organització terrorista neonazi The Base, juntament amb un altre suposat integrant.

Indignació per uns trets contra dos caçadors en un coto de Torreblanca

Dos caçadors han sigut atacats a trets en un coto de Torreblanca sense resultar ferits. La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana ha condemnat els fets i oferix assistència jurídica.