Els okupes abandonen un poble després de les protestes veïnals

 

Els veïns de Almonacid de Toledo s’han mobilitzat contra els okupes. Uns 300 veïns d’este poble han aconseguit desallotjar a un grup d’okupes que s’havia situat en 4 habitatges. El temor a noves okupacions s’havia instal·lat al poble que va decidir actuar.

En la nit del divendres, una gran protesta veïnal convocada en la plaça de la localitat va aconseguir la zona de les cases ocupades. Més de 300 veïns van caminar fins a l’àrea presa pels okupes.

La Guàrdia Civil va escortar la marxa i, més enllà d’estes provocacions, no va caldre lamentar cap incident.
El poble unit amb una casserolada va aconseguir tirar als okupes de les 4 cases i després immediatament les han tapiades perquè no puguen tornar.

Encara així, estan intranquils. Sempre es concentren al carrer dels habitatges grups de veïns per a vigilar. No volen que torne a ocórrer encara que han aconseguit que es vagen pacíficament.

Els veïns havien vist com els okupes entraven fins a 4 cases en 2 dies i no pacíficament. Conten que el dia de la manifestació els van intentar fins i tot atropellar i agredir-los. Casserola en mà es van unir i van protestar enfront dels habitatges okupades per a manifestar la seua indignació. Alguns fins i tot porten diversos dies sense dormir i han hagut de fer guàrdia en els seus domicilis.

Hores després, es van emportar una sorpresa en comprovar que havien marxat. L’alcaldessa de la localitat, Almudena González, temia fins i tot que hi haguera represàlies perquè eren molt agressius. Continuen vigilant encara que, de moment, ha tornat la pau al poble.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.