15 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Els okupes abandonen un poble després de les protestes veïnals

 

Els veïns de Almonacid de Toledo s’han mobilitzat contra els okupes. Uns 300 veïns d’este poble han aconseguit desallotjar a un grup d’okupes que s’havia situat en 4 habitatges. El temor a noves okupacions s’havia instal·lat al poble que va decidir actuar.

En la nit del divendres, una gran protesta veïnal convocada en la plaça de la localitat va aconseguir la zona de les cases ocupades. Més de 300 veïns van caminar fins a l’àrea presa pels okupes.

La Guàrdia Civil va escortar la marxa i, més enllà d’estes provocacions, no va caldre lamentar cap incident.
El poble unit amb una casserolada va aconseguir tirar als okupes de les 4 cases i després immediatament les han tapiades perquè no puguen tornar.

Encara així, estan intranquils. Sempre es concentren al carrer dels habitatges grups de veïns per a vigilar. No volen que torne a ocórrer encara que han aconseguit que es vagen pacíficament.

Els veïns havien vist com els okupes entraven fins a 4 cases en 2 dies i no pacíficament. Conten que el dia de la manifestació els van intentar fins i tot atropellar i agredir-los. Casserola en mà es van unir i van protestar enfront dels habitatges okupades per a manifestar la seua indignació. Alguns fins i tot porten diversos dies sense dormir i han hagut de fer guàrdia en els seus domicilis.

Hores després, es van emportar una sorpresa en comprovar que havien marxat. L’alcaldessa de la localitat, Almudena González, temia fins i tot que hi haguera represàlies perquè eren molt agressius. Continuen vigilant encara que, de moment, ha tornat la pau al poble.

Últimes notícies

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.

Xiquet ferit per la caiguda d’una cornisa a València

Un xiquet ha resultat ferit després de caure part de la cornisa d'una vivenda al carrer Santos Justo i Pastor de València. Policia i bombers han assegurat la zona; l'edat del menor diferix entre les primeres fonts.

L’Elx busca tancar l’any invicte a casa davant un Raig eufòric a Europa

Elx, invicte com a local, aspira a acomiadar un any d'ascens amb un triomf davant un Raig eufòric per Europa però bloquejat en Lliga. Les baixes obliguen a ajustos.

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.