16.1 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

L’OMS adverteix que les dones pateixen maltractament durant el part

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha alçat la veu i, a través d’un suplement especial publicat en ‘BMJ Global Health’, adverteix del maltractament que reben les dones i els seus nounats durant el part. Demanen que es millore l’atenció en els centres de salut.

Cada vegada hi ha més dades que demostren que les dones de tot el món pateixen un maltractament inacceptable durant el part. Les dones de tot el món s’enfronten a violacions dels seus drets, com el dret a la intimitat, el consentiment informat i el dret a tindre un acompanyant de confiança durant el part”, expliquen des de l’organització de les Nacions Unides.

Segons adverteixen, els maltractaments poden erosionar “greument” la confiança en els centres de salut, la qual cosa pot significar que les dones tinguen menys probabilitats d’accedir a l’atenció en els centres abans, durant i després del part. “Això pot tindre greus conseqüències per a la salut i el benestar de les dones i els seus bebés, i fins i tot pot posar en perill les seues vides”, afigen.

S’ha de millorar l’atenció a la dona durant el part i el postpart

Özge Tunçalp, responsable metge de l’OMS, ho té molt clar: “Millorar l’experiència de les dones durant el treball de part i el part és essencial per a ajudar a augmentar la seua confiança en l’atenció en els centres, així com per a garantir l’accés a una atenció postnatal de qualitat després del part”.

En el suplement presentat per l’OMS, l’organització presenta proves d’un estudi que s’ha dut a terme a nivell multinacional sobre l’impacte positiu de l’acompanyament en el part, la necessitat d’augmentar les mesures de privacitat i de millorar les maneres de mesurar les experiències i la satisfacció de les dones en donar a llum en qualsevol centre sanitari.

La comunicació, essencial per a un part respectat

En l’anàlisi que es va fer sobre l’acompanyament en el part es va mostrar que les dones que van sense acompanyant tenen més probabilitats de denunciar abusos físics, procediments mèdics no consentits i una comunicació deficient, en comparació amb les dones que van amb acompanyant, que tendeixen a experimentar nivells més baixos d’algunes formes de maltractament.

Alguna cosa que resulta molt important perquè els centres de salut puguen millorar en aquest sentit és conéixer les experiències de les dones en l’atenció al part. Mesurar les experiències permet saber què es pot millorar per a augmentar la satisfacció.

Un dels aspectes més importants que mostra el document sobre els maltractaments durant el part posa l’accent que resulta crucial que hi haja una bona comunicació i uns processos de consentiment clars durant el part.

Es considera que detalls com comptar amb unes cortines per a reduir l’exposició de les dones pot ser de gran ajuda. Aquests canvis i el desenvolupament de mesures concises, vàlides i fiables per al maltractament, aplicables en tots els entorns, oferiria als centres l’oportunitat d’instigar iniciatives per a realitzar millores de qualitat per a un canvi durador.

Una experiència més positiva en l’embaràs, el part i el postpart

En definitiva, el suplement especial de l’OMS té com a objectiu fer un pas més cap a experiències positives d’embaràs, part i postpart per a tots.

“Quan les dones i els seus bebés reben una atenció respectuosa, de qualitat i centrada en la persona, és més probable que accedisquen als contactes amb el personal sanitari i és més probable que accedisquen a una atenció que podria salvar-los la vida en un centre de salut. Ara que tenim aquestes proves, podrem fer més passos per a reduir el maltractament a tot el món“, explica el doctor Tunçalp.

Des de l’OMS insisteixen que es necessita més investigació per a millorar les experiències de les dones en matèria de maltractaments durant el part, però també al llarg de tota l’atenció a la maternitat.

Últimes notícies

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.