17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

L’OMS adverteix que les dones pateixen maltractament durant el part

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha alçat la veu i, a través d’un suplement especial publicat en ‘BMJ Global Health’, adverteix del maltractament que reben les dones i els seus nounats durant el part. Demanen que es millore l’atenció en els centres de salut.

Cada vegada hi ha més dades que demostren que les dones de tot el món pateixen un maltractament inacceptable durant el part. Les dones de tot el món s’enfronten a violacions dels seus drets, com el dret a la intimitat, el consentiment informat i el dret a tindre un acompanyant de confiança durant el part”, expliquen des de l’organització de les Nacions Unides.

Segons adverteixen, els maltractaments poden erosionar “greument” la confiança en els centres de salut, la qual cosa pot significar que les dones tinguen menys probabilitats d’accedir a l’atenció en els centres abans, durant i després del part. “Això pot tindre greus conseqüències per a la salut i el benestar de les dones i els seus bebés, i fins i tot pot posar en perill les seues vides”, afigen.

S’ha de millorar l’atenció a la dona durant el part i el postpart

Özge Tunçalp, responsable metge de l’OMS, ho té molt clar: “Millorar l’experiència de les dones durant el treball de part i el part és essencial per a ajudar a augmentar la seua confiança en l’atenció en els centres, així com per a garantir l’accés a una atenció postnatal de qualitat després del part”.

En el suplement presentat per l’OMS, l’organització presenta proves d’un estudi que s’ha dut a terme a nivell multinacional sobre l’impacte positiu de l’acompanyament en el part, la necessitat d’augmentar les mesures de privacitat i de millorar les maneres de mesurar les experiències i la satisfacció de les dones en donar a llum en qualsevol centre sanitari.

La comunicació, essencial per a un part respectat

En l’anàlisi que es va fer sobre l’acompanyament en el part es va mostrar que les dones que van sense acompanyant tenen més probabilitats de denunciar abusos físics, procediments mèdics no consentits i una comunicació deficient, en comparació amb les dones que van amb acompanyant, que tendeixen a experimentar nivells més baixos d’algunes formes de maltractament.

Alguna cosa que resulta molt important perquè els centres de salut puguen millorar en aquest sentit és conéixer les experiències de les dones en l’atenció al part. Mesurar les experiències permet saber què es pot millorar per a augmentar la satisfacció.

Un dels aspectes més importants que mostra el document sobre els maltractaments durant el part posa l’accent que resulta crucial que hi haja una bona comunicació i uns processos de consentiment clars durant el part.

Es considera que detalls com comptar amb unes cortines per a reduir l’exposició de les dones pot ser de gran ajuda. Aquests canvis i el desenvolupament de mesures concises, vàlides i fiables per al maltractament, aplicables en tots els entorns, oferiria als centres l’oportunitat d’instigar iniciatives per a realitzar millores de qualitat per a un canvi durador.

Una experiència més positiva en l’embaràs, el part i el postpart

En definitiva, el suplement especial de l’OMS té com a objectiu fer un pas més cap a experiències positives d’embaràs, part i postpart per a tots.

“Quan les dones i els seus bebés reben una atenció respectuosa, de qualitat i centrada en la persona, és més probable que accedisquen als contactes amb el personal sanitari i és més probable que accedisquen a una atenció que podria salvar-los la vida en un centre de salut. Ara que tenim aquestes proves, podrem fer més passos per a reduir el maltractament a tot el món“, explica el doctor Tunçalp.

Des de l’OMS insisteixen que es necessita més investigació per a millorar les experiències de les dones en matèria de maltractaments durant el part, però també al llarg de tota l’atenció a la maternitat.

Últimes notícies

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.

Morant se suma a baixar la crispació, però rebutja la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha defés que cal baixar la crispació, però no amb la 'recepta' de Jordi Sevilla. Rebutja el manifest 'Socialdemocràcia 21' i reivindica pensions, SMI i reforma laboral.

Morant demana als presidents autonòmics no bloquejar un finançament on ningú perd

Diana Morant ha instat els presidents autonòmics a no obstaculitzar el nou model de finançament, que no retalla a cap comunitat i millora la posició valenciana. Els agents socials han recolzat la proposta i han demanat un fons d'anivellament i la condonació del deute per l'infrafinançament.

PP i PSOE xoquen a Benidorm després de la condemna milionària pel sòl de Serra Gelada

El Constitucional ha rebutjat l'empara de l'Ajuntament de Benidorm i ha reavivat el xoc entre PP i PSOE per la condemna de més de 350 milions. Les acusacions creuades inclouen peticions de dimissió i retrets per la gestió dels convenis i la negociació amb els propietaris.