L’OMS adverteix que les dones pateixen maltractament durant el part

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha alçat la veu i, a través d’un suplement especial publicat en ‘BMJ Global Health’, adverteix del maltractament que reben les dones i els seus nounats durant el part. Demanen que es millore l’atenció en els centres de salut.

Cada vegada hi ha més dades que demostren que les dones de tot el món pateixen un maltractament inacceptable durant el part. Les dones de tot el món s’enfronten a violacions dels seus drets, com el dret a la intimitat, el consentiment informat i el dret a tindre un acompanyant de confiança durant el part”, expliquen des de l’organització de les Nacions Unides.

Anuncios

Segons adverteixen, els maltractaments poden erosionar “greument” la confiança en els centres de salut, la qual cosa pot significar que les dones tinguen menys probabilitats d’accedir a l’atenció en els centres abans, durant i després del part. “Això pot tindre greus conseqüències per a la salut i el benestar de les dones i els seus bebés, i fins i tot pot posar en perill les seues vides”, afigen.

S’ha de millorar l’atenció a la dona durant el part i el postpart

Özge Tunçalp, responsable metge de l’OMS, ho té molt clar: “Millorar l’experiència de les dones durant el treball de part i el part és essencial per a ajudar a augmentar la seua confiança en l’atenció en els centres, així com per a garantir l’accés a una atenció postnatal de qualitat després del part”.

En el suplement presentat per l’OMS, l’organització presenta proves d’un estudi que s’ha dut a terme a nivell multinacional sobre l’impacte positiu de l’acompanyament en el part, la necessitat d’augmentar les mesures de privacitat i de millorar les maneres de mesurar les experiències i la satisfacció de les dones en donar a llum en qualsevol centre sanitari.

La comunicació, essencial per a un part respectat

En l’anàlisi que es va fer sobre l’acompanyament en el part es va mostrar que les dones que van sense acompanyant tenen més probabilitats de denunciar abusos físics, procediments mèdics no consentits i una comunicació deficient, en comparació amb les dones que van amb acompanyant, que tendeixen a experimentar nivells més baixos d’algunes formes de maltractament.

Alguna cosa que resulta molt important perquè els centres de salut puguen millorar en aquest sentit és conéixer les experiències de les dones en l’atenció al part. Mesurar les experiències permet saber què es pot millorar per a augmentar la satisfacció.

Un dels aspectes més importants que mostra el document sobre els maltractaments durant el part posa l’accent que resulta crucial que hi haja una bona comunicació i uns processos de consentiment clars durant el part.

Es considera que detalls com comptar amb unes cortines per a reduir l’exposició de les dones pot ser de gran ajuda. Aquests canvis i el desenvolupament de mesures concises, vàlides i fiables per al maltractament, aplicables en tots els entorns, oferiria als centres l’oportunitat d’instigar iniciatives per a realitzar millores de qualitat per a un canvi durador.

Una experiència més positiva en l’embaràs, el part i el postpart

En definitiva, el suplement especial de l’OMS té com a objectiu fer un pas més cap a experiències positives d’embaràs, part i postpart per a tots.

“Quan les dones i els seus bebés reben una atenció respectuosa, de qualitat i centrada en la persona, és més probable que accedisquen als contactes amb el personal sanitari i és més probable que accedisquen a una atenció que podria salvar-los la vida en un centre de salut. Ara que tenim aquestes proves, podrem fer més passos per a reduir el maltractament a tot el món“, explica el doctor Tunçalp.

Des de l’OMS insisteixen que es necessita més investigació per a millorar les experiències de les dones en matèria de maltractaments durant el part, però també al llarg de tota l’atenció a la maternitat.

Anuncios

Últimes notícies

Pluges intenses i tempestes en gran part de la Comunitat Valenciana, sobretot entre València i Alacant

La Comunitat Valenciana registra hui ruixats generalitzats, localment molt forts i amb tempesta entre el sud de València i el nord d'Alacant, amb descens de màximes a l'interior i situació marítima una mica alterada.

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.