L’OMS adverteix que les dones pateixen maltractament durant el part

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha alçat la veu i, a través d’un suplement especial publicat en ‘BMJ Global Health’, adverteix del maltractament que reben les dones i els seus nounats durant el part. Demanen que es millore l’atenció en els centres de salut.

«Cada vegada hi ha més dades que demostren que les dones de tot el món pateixen un maltractament inacceptable durant el part. Les dones de tot el món s’enfronten a violacions dels seus drets, com el dret a la intimitat, el consentiment informat i el dret a tindre un acompanyant de confiança durant el part», expliquen des de l’organització de les Nacions Unides.

Segons adverteixen, els maltractaments poden erosionar «greument» la confiança en els centres de salut, la qual cosa pot significar que les dones tinguen menys probabilitats d’accedir a l’atenció en els centres abans, durant i després del part. «Això pot tindre greus conseqüències per a la salut i el benestar de les dones i els seus bebés, i fins i tot pot posar en perill les seues vides», afigen.

S’ha de millorar l’atenció a la dona durant el part i el postpart

Özge Tunçalp, responsable metge de l’OMS, ho té molt clar: «Millorar l’experiència de les dones durant el treball de part i el part és essencial per a ajudar a augmentar la seua confiança en l’atenció en els centres, així com per a garantir l’accés a una atenció postnatal de qualitat després del part».

En el suplement presentat per l’OMS, l’organització presenta proves d’un estudi que s’ha dut a terme a nivell multinacional sobre l’impacte positiu de l’acompanyament en el part, la necessitat d’augmentar les mesures de privacitat i de millorar les maneres de mesurar les experiències i la satisfacció de les dones en donar a llum en qualsevol centre sanitari.

La comunicació, essencial per a un part respectat

En l’anàlisi que es va fer sobre l’acompanyament en el part es va mostrar que les dones que van sense acompanyant tenen més probabilitats de denunciar abusos físics, procediments mèdics no consentits i una comunicació deficient, en comparació amb les dones que van amb acompanyant, que tendeixen a experimentar nivells més baixos d’algunes formes de maltractament.

Alguna cosa que resulta molt important perquè els centres de salut puguen millorar en aquest sentit és conéixer les experiències de les dones en l’atenció al part. Mesurar les experiències permet saber què es pot millorar per a augmentar la satisfacció.

Un dels aspectes més importants que mostra el document sobre els maltractaments durant el part posa l’accent que resulta crucial que hi haja una bona comunicació i uns processos de consentiment clars durant el part.

Es considera que detalls com comptar amb unes cortines per a reduir l’exposició de les dones pot ser de gran ajuda. Aquests canvis i el desenvolupament de mesures concises, vàlides i fiables per al maltractament, aplicables en tots els entorns, oferiria als centres l’oportunitat d’instigar iniciatives per a realitzar millores de qualitat per a un canvi durador.

Una experiència més positiva en l’embaràs, el part i el postpart

En definitiva, el suplement especial de l’OMS té com a objectiu fer un pas més cap a experiències positives d’embaràs, part i postpart per a tots.

«Quan les dones i els seus bebés reben una atenció respectuosa, de qualitat i centrada en la persona, és més probable que accedisquen als contactes amb el personal sanitari i és més probable que accedisquen a una atenció que podria salvar-los la vida en un centre de salut. Ara que tenim aquestes proves, podrem fer més passos per a reduir el maltractament a tot el món«, explica el doctor Tunçalp.

Des de l’OMS insisteixen que es necessita més investigació per a millorar les experiències de les dones en matèria de maltractaments durant el part, però també al llarg de tota l’atenció a la maternitat.

Últimes notícies

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.

Cullera tanca parcs i revisa danys després de la forta tempesta amb ratxes huracanades

Cullera ha tancat parcs i zones verdes i està avaluant danys després de la forta tempesta de dijous, amb ratxes de vent que han superat els 130 km/h a la Ribera.

Deting a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit de França per tràfic de droga

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit buscat per França per transportar grans quantitats de droga entre els dos països. L’Audiència Nacional ha ordenat presó provisional mentres es tramita la seua entrega.