L’OMS adverteix que les dones pateixen maltractament durant el part

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha alçat la veu i, a través d’un suplement especial publicat en ‘BMJ Global Health’, adverteix del maltractament que reben les dones i els seus nounats durant el part. Demanen que es millore l’atenció en els centres de salut.

Cada vegada hi ha més dades que demostren que les dones de tot el món pateixen un maltractament inacceptable durant el part. Les dones de tot el món s’enfronten a violacions dels seus drets, com el dret a la intimitat, el consentiment informat i el dret a tindre un acompanyant de confiança durant el part”, expliquen des de l’organització de les Nacions Unides.

Segons adverteixen, els maltractaments poden erosionar “greument” la confiança en els centres de salut, la qual cosa pot significar que les dones tinguen menys probabilitats d’accedir a l’atenció en els centres abans, durant i després del part. “Això pot tindre greus conseqüències per a la salut i el benestar de les dones i els seus bebés, i fins i tot pot posar en perill les seues vides”, afigen.

S’ha de millorar l’atenció a la dona durant el part i el postpart

Özge Tunçalp, responsable metge de l’OMS, ho té molt clar: “Millorar l’experiència de les dones durant el treball de part i el part és essencial per a ajudar a augmentar la seua confiança en l’atenció en els centres, així com per a garantir l’accés a una atenció postnatal de qualitat després del part”.

En el suplement presentat per l’OMS, l’organització presenta proves d’un estudi que s’ha dut a terme a nivell multinacional sobre l’impacte positiu de l’acompanyament en el part, la necessitat d’augmentar les mesures de privacitat i de millorar les maneres de mesurar les experiències i la satisfacció de les dones en donar a llum en qualsevol centre sanitari.

La comunicació, essencial per a un part respectat

En l’anàlisi que es va fer sobre l’acompanyament en el part es va mostrar que les dones que van sense acompanyant tenen més probabilitats de denunciar abusos físics, procediments mèdics no consentits i una comunicació deficient, en comparació amb les dones que van amb acompanyant, que tendeixen a experimentar nivells més baixos d’algunes formes de maltractament.

Alguna cosa que resulta molt important perquè els centres de salut puguen millorar en aquest sentit és conéixer les experiències de les dones en l’atenció al part. Mesurar les experiències permet saber què es pot millorar per a augmentar la satisfacció.

Un dels aspectes més importants que mostra el document sobre els maltractaments durant el part posa l’accent que resulta crucial que hi haja una bona comunicació i uns processos de consentiment clars durant el part.

Es considera que detalls com comptar amb unes cortines per a reduir l’exposició de les dones pot ser de gran ajuda. Aquests canvis i el desenvolupament de mesures concises, vàlides i fiables per al maltractament, aplicables en tots els entorns, oferiria als centres l’oportunitat d’instigar iniciatives per a realitzar millores de qualitat per a un canvi durador.

Una experiència més positiva en l’embaràs, el part i el postpart

En definitiva, el suplement especial de l’OMS té com a objectiu fer un pas més cap a experiències positives d’embaràs, part i postpart per a tots.

“Quan les dones i els seus bebés reben una atenció respectuosa, de qualitat i centrada en la persona, és més probable que accedisquen als contactes amb el personal sanitari i és més probable que accedisquen a una atenció que podria salvar-los la vida en un centre de salut. Ara que tenim aquestes proves, podrem fer més passos per a reduir el maltractament a tot el món“, explica el doctor Tunçalp.

Des de l’OMS insisteixen que es necessita més investigació per a millorar les experiències de les dones en matèria de maltractaments durant el part, però també al llarg de tota l’atenció a la maternitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.