Els pacients oncològics poden celebrar la fi del seu tractament tocant una campana

Músics per la Salut, la fundació amb major activitat en la implementació de micro concerts en l’entorn sanitari, ha instal·lat dos campanes a l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe. Una iniciativa que forma part del projecte Campanes per la Salut, popular en altres països del nostre entorn i que l’entitat ha introduït de manera pionera a Espanya.

Aquest projecte arriba a l’Hospital La Fe perquè els pacients oncològics que finalitzen el seu tractament puguen celebrar-lo amb el so de les campanes i compartir, així, la seua alegria amb la resta dels pacients i els sanitaris. Tocar tres vegades la campana per a celebrar la fi d’un tractament és un gest que, des de fa temps, es pot veure en molts hospitals de tot el món, i gràcies a la labor de Músics per la Salut aquesta iniciativa està cada vegada més present en diferents centres hospitalaris d’Espanya.

En paraules de Guillermo Giner, president i fundador de Músics per la Salut, “la iniciativa de Campanes per la Salut busca animar als pacients a no amagar la seua aflicció i transmetre el missatge que, si una persona acaba amb el tractament i toca la campana, un altre pacient pot seguir el seu camí i tocar-la també”.

Al que afig: “Portem aproximadament quatre anys implantant la iniciativa als hospitals que la demanden i per a nosaltres és un plaer continuar col·laborant amb hospitals com La Fe per a poder atendre les necessitats dels pacients i del propi hospital”.

Sumant les campanes instal·lades a l’Hospital La Fe, són ja deu els hospitals en els quals Músics per la Salut ha portat aquesta iniciativa per tot el territori espanyol. Una fita que la fundació fa possible gràcies a la col·laboració amb diverses organitzacions i persones d’interés, com és el cas d’Agatha Ruiz de la Prada, qui ha realitzat el disseny de les campanes que els pacients de la Fe podran tocar a partir d’ara.

Una iniciativa que redueix l’ansietat que comporta el tractament

Campanes per la Salut és un projecte concebut per a reduir l’ansietat acumulada i el desgast que comporta el tractament, és una nova manera de revelar la felicitat de qui ha finalitzat una etapa dura i suposa una manera de transmetre esperança, recordant a la resta de pacients que s’ha de perseverar.

“Cadascuna de les tres campanades”, afirma Guillermo, “suposa posar un punt final a una etapa ja superada i donar principi a una nova, plena d’alegria. Augmenta la unió entre pacients, acompanyants i personal sanitari”.

Els sanitaris i els pacients també es posen d’acord en reafirmar les aportacions beneficioses d’aquesta iniciativa. Per a Ascensión Franco, directora de l’àrea d’Hospitals de Dia i adjunta a Infermera de l’Àrea d’Oncohematología de l’Hospital La Fe, “el so de la campana sona a glòria, podrem celebrar l’esperit de lluita dels pacients quan facen sonar-la”.

Mentre que per a María de la Mar Martínez, pacient oncològica i treballadora del centre, “la campana sona a esperança en majúscules, per a la pacient que la toca suposa l’inici d’una nova vida i per als companys que són ací és aire fresc i una manera de transmetre’ls afecte i fer-los veure que no estan solos”.

Amb la implantació de Campanes per la Salut en La Fe, Músics per la Salut continua ajudant a pacients de tots els hospitals d’Espanya a suportar la seua aflicció, sent ja prop de mig milió les persones que s’han beneficiat de la labor de la fundació des de 2015.

Segons un estudi realitzat per la Fundació Musicoteràpia i Salut, els micro concerts ajuden a reduir en un 27% l’ansietat i augmenten en un 88% el benestar del malalt. D’acord amb aquests resultats i les recomanacions de l’OMS d’incloure l’art i la cultura en els sistemes sanitaris, la fundació ha aconseguit recentment, que el Congrés dels Diputats realitze una declaració institucional per a comprometre’s a desenvolupar polítiques que incloguen la música en el nostre sistema sanitari.

Sobre Fundació Músics per la Salut

És la fundació amb major activitat en la implementació de la música com a manera de millorar la situació de pacients i persones en situació de vulnerabilitat. Treballa, des de 2015 per humanitzar, amb micro concerts, l’experiència dels pacients d’hospitals i centres sociosanitaris.

Des de la seua creació, ha ajudat 422.856 persones al nostre país actuant en més de 45 hospitals i 116 centres sociosanitaris. Actualment busca reduir l’estrés i incrementar el benestar dels pacients, demanant a Govern i Comunitats Autònomes que seguisquen les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut i implementen polítiques que incloguen la música en viu en l’entorn sociosanitari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El transport marítim encara la guerra de l’Iran amb incertesa i alerta pel gas

La guerra de l'Iran va reavivar la incertesa en el transport marítim, amb desviaments pel Cap de Bona Esperança, costos a l'alça i temor pel subministrament de gas. Espanya confia en la resiliència dels seus ports i a resoldre tensions amb els EUA.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant, amb vent i mala mar

Cels molt nuvolosos este dimecres, amb pluges més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

Víctimes de la DANA titllen de burla el nomenament d’Olano en la Comissió Mixta

L'associació de víctimes rebutja que José Marí Olano represente a València en la Comissió Mixta de reconstrucció i demana la seua revocació. Reclama participació real, transparència i criteris tècnics en tot el procés.

Gamarra exigix accelerar la reconstrucció de casernes de la Guàrdia Civil danyats per la dana

En una visita a la caserna de Paiporta, Gamarra ha exigit a Interior accelerar la reconstrucció de casernes danyades per la dana. També ha defés que la situació judicial de Carlos Mazón no ha canviat

Agirrezabala seguix a Vitòria mentres València decidix si operar-li del menisc

El porter cedit al València roman a Vitòria mentres s'avalua si necessita operació per la seua lesió de menisc esquerre. Es va danyar en un entrenament després de tornar amb el grup.

Atac al petrolier Hèrcules Star en l’estret d’Ormuz sense ferits

El petrolier Hèrcules Star, de la naviliera Peninsula establida a Espanya i sense pavelló espanyol, va ser atacat en l'estret d'Ormuz sense causar ferits. La Marina Mercant ha confirmat l'incident i seguix la situació en la zona.

El València Basket busca allunyar al Zalgiris en la lluita per la passada directa a quarts

El València Basket rep este dijous al Zalgiris Kaunas amb la missió de consolidar el top 6 i evitar el 'play in'. Guanyar per més de nou punts li donaria el 'average'.

Pedro Martínez avisa: els xicotets del Zalgiris anotaran i el València buscarà incomodar-los

El tècnic del València Basket va assumir que els tres bases del Zalgiris anotaran, però va exigir baixar els seus percentatges i evitar tirs lliures. També va subratllar la igualtat en l'Eurolliga i la doble cara de l'aturada de lliga.