Els pacients oncològics poden celebrar la fi del seu tractament tocant una campana

Músics per la Salut, la fundació amb major activitat en la implementació de micro concerts en l’entorn sanitari, ha instal·lat dos campanes a l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe. Una iniciativa que forma part del projecte Campanes per la Salut, popular en altres països del nostre entorn i que l’entitat ha introduït de manera pionera a Espanya.

Aquest projecte arriba a l’Hospital La Fe perquè els pacients oncològics que finalitzen el seu tractament puguen celebrar-lo amb el so de les campanes i compartir, així, la seua alegria amb la resta dels pacients i els sanitaris. Tocar tres vegades la campana per a celebrar la fi d’un tractament és un gest que, des de fa temps, es pot veure en molts hospitals de tot el món, i gràcies a la labor de Músics per la Salut aquesta iniciativa està cada vegada més present en diferents centres hospitalaris d’Espanya.

En paraules de Guillermo Giner, president i fundador de Músics per la Salut, “la iniciativa de Campanes per la Salut busca animar als pacients a no amagar la seua aflicció i transmetre el missatge que, si una persona acaba amb el tractament i toca la campana, un altre pacient pot seguir el seu camí i tocar-la també”.

Al que afig: “Portem aproximadament quatre anys implantant la iniciativa als hospitals que la demanden i per a nosaltres és un plaer continuar col·laborant amb hospitals com La Fe per a poder atendre les necessitats dels pacients i del propi hospital”.

Sumant les campanes instal·lades a l’Hospital La Fe, són ja deu els hospitals en els quals Músics per la Salut ha portat aquesta iniciativa per tot el territori espanyol. Una fita que la fundació fa possible gràcies a la col·laboració amb diverses organitzacions i persones d’interés, com és el cas d’Agatha Ruiz de la Prada, qui ha realitzat el disseny de les campanes que els pacients de la Fe podran tocar a partir d’ara.

Una iniciativa que redueix l’ansietat que comporta el tractament

Campanes per la Salut és un projecte concebut per a reduir l’ansietat acumulada i el desgast que comporta el tractament, és una nova manera de revelar la felicitat de qui ha finalitzat una etapa dura i suposa una manera de transmetre esperança, recordant a la resta de pacients que s’ha de perseverar.

“Cadascuna de les tres campanades”, afirma Guillermo, “suposa posar un punt final a una etapa ja superada i donar principi a una nova, plena d’alegria. Augmenta la unió entre pacients, acompanyants i personal sanitari”.

Els sanitaris i els pacients també es posen d’acord en reafirmar les aportacions beneficioses d’aquesta iniciativa. Per a Ascensión Franco, directora de l’àrea d’Hospitals de Dia i adjunta a Infermera de l’Àrea d’Oncohematología de l’Hospital La Fe, “el so de la campana sona a glòria, podrem celebrar l’esperit de lluita dels pacients quan facen sonar-la”.

Mentre que per a María de la Mar Martínez, pacient oncològica i treballadora del centre, “la campana sona a esperança en majúscules, per a la pacient que la toca suposa l’inici d’una nova vida i per als companys que són ací és aire fresc i una manera de transmetre’ls afecte i fer-los veure que no estan solos”.

Amb la implantació de Campanes per la Salut en La Fe, Músics per la Salut continua ajudant a pacients de tots els hospitals d’Espanya a suportar la seua aflicció, sent ja prop de mig milió les persones que s’han beneficiat de la labor de la fundació des de 2015.

Segons un estudi realitzat per la Fundació Musicoteràpia i Salut, els micro concerts ajuden a reduir en un 27% l’ansietat i augmenten en un 88% el benestar del malalt. D’acord amb aquests resultats i les recomanacions de l’OMS d’incloure l’art i la cultura en els sistemes sanitaris, la fundació ha aconseguit recentment, que el Congrés dels Diputats realitze una declaració institucional per a comprometre’s a desenvolupar polítiques que incloguen la música en el nostre sistema sanitari.

Sobre Fundació Músics per la Salut

És la fundació amb major activitat en la implementació de la música com a manera de millorar la situació de pacients i persones en situació de vulnerabilitat. Treballa, des de 2015 per humanitzar, amb micro concerts, l’experiència dels pacients d’hospitals i centres sociosanitaris.

Des de la seua creació, ha ajudat 422.856 persones al nostre país actuant en més de 45 hospitals i 116 centres sociosanitaris. Actualment busca reduir l’estrés i incrementar el benestar dels pacients, demanant a Govern i Comunitats Autònomes que seguisquen les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut i implementen polítiques que incloguen la música en viu en l’entorn sociosanitari.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.