Els pacients oncològics poden celebrar la fi del seu tractament tocant una campana

Músics per la Salut, la fundació amb major activitat en la implementació de micro concerts en l’entorn sanitari, ha instal·lat dos campanes a l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe. Una iniciativa que forma part del projecte Campanes per la Salut, popular en altres països del nostre entorn i que l’entitat ha introduït de manera pionera a Espanya.

Aquest projecte arriba a l’Hospital La Fe perquè els pacients oncològics que finalitzen el seu tractament puguen celebrar-lo amb el so de les campanes i compartir, així, la seua alegria amb la resta dels pacients i els sanitaris. Tocar tres vegades la campana per a celebrar la fi d’un tractament és un gest que, des de fa temps, es pot veure en molts hospitals de tot el món, i gràcies a la labor de Músics per la Salut aquesta iniciativa està cada vegada més present en diferents centres hospitalaris d’Espanya.

En paraules de Guillermo Giner, president i fundador de Músics per la Salut, “la iniciativa de Campanes per la Salut busca animar als pacients a no amagar la seua aflicció i transmetre el missatge que, si una persona acaba amb el tractament i toca la campana, un altre pacient pot seguir el seu camí i tocar-la també”.

Al que afig: “Portem aproximadament quatre anys implantant la iniciativa als hospitals que la demanden i per a nosaltres és un plaer continuar col·laborant amb hospitals com La Fe per a poder atendre les necessitats dels pacients i del propi hospital”.

Sumant les campanes instal·lades a l’Hospital La Fe, són ja deu els hospitals en els quals Músics per la Salut ha portat aquesta iniciativa per tot el territori espanyol. Una fita que la fundació fa possible gràcies a la col·laboració amb diverses organitzacions i persones d’interés, com és el cas d’Agatha Ruiz de la Prada, qui ha realitzat el disseny de les campanes que els pacients de la Fe podran tocar a partir d’ara.

Una iniciativa que redueix l’ansietat que comporta el tractament

Campanes per la Salut és un projecte concebut per a reduir l’ansietat acumulada i el desgast que comporta el tractament, és una nova manera de revelar la felicitat de qui ha finalitzat una etapa dura i suposa una manera de transmetre esperança, recordant a la resta de pacients que s’ha de perseverar.

“Cadascuna de les tres campanades”, afirma Guillermo, “suposa posar un punt final a una etapa ja superada i donar principi a una nova, plena d’alegria. Augmenta la unió entre pacients, acompanyants i personal sanitari”.

Els sanitaris i els pacients també es posen d’acord en reafirmar les aportacions beneficioses d’aquesta iniciativa. Per a Ascensión Franco, directora de l’àrea d’Hospitals de Dia i adjunta a Infermera de l’Àrea d’Oncohematología de l’Hospital La Fe, “el so de la campana sona a glòria, podrem celebrar l’esperit de lluita dels pacients quan facen sonar-la”.

Mentre que per a María de la Mar Martínez, pacient oncològica i treballadora del centre, “la campana sona a esperança en majúscules, per a la pacient que la toca suposa l’inici d’una nova vida i per als companys que són ací és aire fresc i una manera de transmetre’ls afecte i fer-los veure que no estan solos”.

Amb la implantació de Campanes per la Salut en La Fe, Músics per la Salut continua ajudant a pacients de tots els hospitals d’Espanya a suportar la seua aflicció, sent ja prop de mig milió les persones que s’han beneficiat de la labor de la fundació des de 2015.

Segons un estudi realitzat per la Fundació Musicoteràpia i Salut, els micro concerts ajuden a reduir en un 27% l’ansietat i augmenten en un 88% el benestar del malalt. D’acord amb aquests resultats i les recomanacions de l’OMS d’incloure l’art i la cultura en els sistemes sanitaris, la fundació ha aconseguit recentment, que el Congrés dels Diputats realitze una declaració institucional per a comprometre’s a desenvolupar polítiques que incloguen la música en el nostre sistema sanitari.

Sobre Fundació Músics per la Salut

És la fundació amb major activitat en la implementació de la música com a manera de millorar la situació de pacients i persones en situació de vulnerabilitat. Treballa, des de 2015 per humanitzar, amb micro concerts, l’experiència dels pacients d’hospitals i centres sociosanitaris.

Des de la seua creació, ha ajudat 422.856 persones al nostre país actuant en més de 45 hospitals i 116 centres sociosanitaris. Actualment busca reduir l’estrés i incrementar el benestar dels pacients, demanant a Govern i Comunitats Autònomes que seguisquen les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut i implementen polítiques que incloguen la música en viu en l’entorn sociosanitari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.