Els pacients oncològics poden celebrar la fi del seu tractament tocant una campana

Músics per la Salut, la fundació amb major activitat en la implementació de micro concerts en l’entorn sanitari, ha instal·lat dos campanes a l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe. Una iniciativa que forma part del projecte Campanes per la Salut, popular en altres països del nostre entorn i que l’entitat ha introduït de manera pionera a Espanya.

Aquest projecte arriba a l’Hospital La Fe perquè els pacients oncològics que finalitzen el seu tractament puguen celebrar-lo amb el so de les campanes i compartir, així, la seua alegria amb la resta dels pacients i els sanitaris. Tocar tres vegades la campana per a celebrar la fi d’un tractament és un gest que, des de fa temps, es pot veure en molts hospitals de tot el món, i gràcies a la labor de Músics per la Salut aquesta iniciativa està cada vegada més present en diferents centres hospitalaris d’Espanya.

En paraules de Guillermo Giner, president i fundador de Músics per la Salut, “la iniciativa de Campanes per la Salut busca animar als pacients a no amagar la seua aflicció i transmetre el missatge que, si una persona acaba amb el tractament i toca la campana, un altre pacient pot seguir el seu camí i tocar-la també”.

Al que afig: “Portem aproximadament quatre anys implantant la iniciativa als hospitals que la demanden i per a nosaltres és un plaer continuar col·laborant amb hospitals com La Fe per a poder atendre les necessitats dels pacients i del propi hospital”.

Sumant les campanes instal·lades a l’Hospital La Fe, són ja deu els hospitals en els quals Músics per la Salut ha portat aquesta iniciativa per tot el territori espanyol. Una fita que la fundació fa possible gràcies a la col·laboració amb diverses organitzacions i persones d’interés, com és el cas d’Agatha Ruiz de la Prada, qui ha realitzat el disseny de les campanes que els pacients de la Fe podran tocar a partir d’ara.

Una iniciativa que redueix l’ansietat que comporta el tractament

Campanes per la Salut és un projecte concebut per a reduir l’ansietat acumulada i el desgast que comporta el tractament, és una nova manera de revelar la felicitat de qui ha finalitzat una etapa dura i suposa una manera de transmetre esperança, recordant a la resta de pacients que s’ha de perseverar.

“Cadascuna de les tres campanades”, afirma Guillermo, “suposa posar un punt final a una etapa ja superada i donar principi a una nova, plena d’alegria. Augmenta la unió entre pacients, acompanyants i personal sanitari”.

Els sanitaris i els pacients també es posen d’acord en reafirmar les aportacions beneficioses d’aquesta iniciativa. Per a Ascensión Franco, directora de l’àrea d’Hospitals de Dia i adjunta a Infermera de l’Àrea d’Oncohematología de l’Hospital La Fe, “el so de la campana sona a glòria, podrem celebrar l’esperit de lluita dels pacients quan facen sonar-la”.

Mentre que per a María de la Mar Martínez, pacient oncològica i treballadora del centre, “la campana sona a esperança en majúscules, per a la pacient que la toca suposa l’inici d’una nova vida i per als companys que són ací és aire fresc i una manera de transmetre’ls afecte i fer-los veure que no estan solos”.

Amb la implantació de Campanes per la Salut en La Fe, Músics per la Salut continua ajudant a pacients de tots els hospitals d’Espanya a suportar la seua aflicció, sent ja prop de mig milió les persones que s’han beneficiat de la labor de la fundació des de 2015.

Segons un estudi realitzat per la Fundació Musicoteràpia i Salut, els micro concerts ajuden a reduir en un 27% l’ansietat i augmenten en un 88% el benestar del malalt. D’acord amb aquests resultats i les recomanacions de l’OMS d’incloure l’art i la cultura en els sistemes sanitaris, la fundació ha aconseguit recentment, que el Congrés dels Diputats realitze una declaració institucional per a comprometre’s a desenvolupar polítiques que incloguen la música en el nostre sistema sanitari.

Sobre Fundació Músics per la Salut

És la fundació amb major activitat en la implementació de la música com a manera de millorar la situació de pacients i persones en situació de vulnerabilitat. Treballa, des de 2015 per humanitzar, amb micro concerts, l’experiència dels pacients d’hospitals i centres sociosanitaris.

Des de la seua creació, ha ajudat 422.856 persones al nostre país actuant en més de 45 hospitals i 116 centres sociosanitaris. Actualment busca reduir l’estrés i incrementar el benestar dels pacients, demanant a Govern i Comunitats Autònomes que seguisquen les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut i implementen polítiques que incloguen la música en viu en l’entorn sociosanitari.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.