Els pacients oncològics poden celebrar la fi del seu tractament tocant una campana

Músics per la Salut, la fundació amb major activitat en la implementació de micro concerts en l’entorn sanitari, ha instal·lat dos campanes a l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe. Una iniciativa que forma part del projecte Campanes per la Salut, popular en altres països del nostre entorn i que l’entitat ha introduït de manera pionera a Espanya.

Aquest projecte arriba a l’Hospital La Fe perquè els pacients oncològics que finalitzen el seu tractament puguen celebrar-lo amb el so de les campanes i compartir, així, la seua alegria amb la resta dels pacients i els sanitaris. Tocar tres vegades la campana per a celebrar la fi d’un tractament és un gest que, des de fa temps, es pot veure en molts hospitals de tot el món, i gràcies a la labor de Músics per la Salut aquesta iniciativa està cada vegada més present en diferents centres hospitalaris d’Espanya.

En paraules de Guillermo Giner, president i fundador de Músics per la Salut, “la iniciativa de Campanes per la Salut busca animar als pacients a no amagar la seua aflicció i transmetre el missatge que, si una persona acaba amb el tractament i toca la campana, un altre pacient pot seguir el seu camí i tocar-la també”.

Al que afig: “Portem aproximadament quatre anys implantant la iniciativa als hospitals que la demanden i per a nosaltres és un plaer continuar col·laborant amb hospitals com La Fe per a poder atendre les necessitats dels pacients i del propi hospital”.

Sumant les campanes instal·lades a l’Hospital La Fe, són ja deu els hospitals en els quals Músics per la Salut ha portat aquesta iniciativa per tot el territori espanyol. Una fita que la fundació fa possible gràcies a la col·laboració amb diverses organitzacions i persones d’interés, com és el cas d’Agatha Ruiz de la Prada, qui ha realitzat el disseny de les campanes que els pacients de la Fe podran tocar a partir d’ara.

Una iniciativa que redueix l’ansietat que comporta el tractament

Campanes per la Salut és un projecte concebut per a reduir l’ansietat acumulada i el desgast que comporta el tractament, és una nova manera de revelar la felicitat de qui ha finalitzat una etapa dura i suposa una manera de transmetre esperança, recordant a la resta de pacients que s’ha de perseverar.

“Cadascuna de les tres campanades”, afirma Guillermo, “suposa posar un punt final a una etapa ja superada i donar principi a una nova, plena d’alegria. Augmenta la unió entre pacients, acompanyants i personal sanitari”.

Els sanitaris i els pacients també es posen d’acord en reafirmar les aportacions beneficioses d’aquesta iniciativa. Per a Ascensión Franco, directora de l’àrea d’Hospitals de Dia i adjunta a Infermera de l’Àrea d’Oncohematología de l’Hospital La Fe, “el so de la campana sona a glòria, podrem celebrar l’esperit de lluita dels pacients quan facen sonar-la”.

Mentre que per a María de la Mar Martínez, pacient oncològica i treballadora del centre, “la campana sona a esperança en majúscules, per a la pacient que la toca suposa l’inici d’una nova vida i per als companys que són ací és aire fresc i una manera de transmetre’ls afecte i fer-los veure que no estan solos”.

Amb la implantació de Campanes per la Salut en La Fe, Músics per la Salut continua ajudant a pacients de tots els hospitals d’Espanya a suportar la seua aflicció, sent ja prop de mig milió les persones que s’han beneficiat de la labor de la fundació des de 2015.

Segons un estudi realitzat per la Fundació Musicoteràpia i Salut, els micro concerts ajuden a reduir en un 27% l’ansietat i augmenten en un 88% el benestar del malalt. D’acord amb aquests resultats i les recomanacions de l’OMS d’incloure l’art i la cultura en els sistemes sanitaris, la fundació ha aconseguit recentment, que el Congrés dels Diputats realitze una declaració institucional per a comprometre’s a desenvolupar polítiques que incloguen la música en el nostre sistema sanitari.

Sobre Fundació Músics per la Salut

És la fundació amb major activitat en la implementació de la música com a manera de millorar la situació de pacients i persones en situació de vulnerabilitat. Treballa, des de 2015 per humanitzar, amb micro concerts, l’experiència dels pacients d’hospitals i centres sociosanitaris.

Des de la seua creació, ha ajudat 422.856 persones al nostre país actuant en més de 45 hospitals i 116 centres sociosanitaris. Actualment busca reduir l’estrés i incrementar el benestar dels pacients, demanant a Govern i Comunitats Autònomes que seguisquen les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut i implementen polítiques que incloguen la música en viu en l’entorn sociosanitari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.

Obres entre Puçol i Vila-real obliguen a Renfe a substituir 72 trens per autobusos este diumenge

Les obres d'Adif entre Puçol i Vila-real tallaran la circulació ferroviària des de la nit del dissabte fins al migdia del diumenge, i Renfe substituirà 72 trens per autobusos en Rodalia i Mitjana distància.

L’hostaleria de València eleva un 7,8% la seua facturació en les Falles 2026 i millora les previsions

Els bars i restaurants de València tanquen les Falles 2026 amb un increment mitjà de facturació del 7,78% respecte a 2025 i un balanç millor del que es preveu pel sector.

Detingut a Alacant un fugitiu condemnat a Alemanya a 10 anys per robatoris de cotxes de luxe

Un home de 57 anys buscat per Alemanya ha sigut arrestat a Alacant. Estava condemnat a 10 anys de presó per dirigir una xarxa que robava cotxes d'alta gamma i simulava accidents per a estafar a asseguradores.