Conductors que no han de pagar per la renovació del permís de conduir

La majoria dels conductors no recorda quan ha de renovar el carnet. I quan arriba la data, desconeixen els passos a donar. Els que posseïsquen l’aplicació de la DGT en el seu mòbil o el permís en el seu telèfon els saltarà un recordatori. Però, com ho renove? El més habitual és fer el tràmit directament en el Centre de Reconeixement Mèdic on es faça l’informe d’aptitud psicofísica necessari per a la renovació.

Les persones majors de 70 anys estan exemptes de pagar la taxa per a renovar el permís de conduir. Això significa que a partir d’aqueixa edat únicament hauran d’abonar el cost del reconeixement psicotècnic, que és independent al qual va associat amb la documentació del carnet.

La quantitat que cal desemborsar pel certificat mèdic oscil·la entre els 25 i 50 euros, depenent del centre, encara que algunes assegurances d’automòbil i mútues metgesses ofereixen la gratuïtat del servei entre les cobertures contractades.

Una vegada superat el reconeixement, el personal administratiu del centre mèdic lliurament a l’interessat un permís provisional amb el qual podrà circular per Espanya i s’encarrega de tramitar la renovació del carnet.

D’aquesta manera, no és necessari acudir a les oficines de la Direcció General de Trànsit (DGT), ja que la nova documentació arribarà directament al domicili de l’interessat.

La DGT estableix que fins als 65 anys les renovacions del permís de conduir són cada 10 anys. Aquest període es redueix a 5 anys per a aquells conductors que superen aqueixa edat i passa a ser de dos anys quan se superen els 70.

Quan ho he de renovar?

La Direcció General de Trànsit permet iniciar el tràmit de renovació amb tres mesos d’antelació abans de la seua caducitat. Això sí, avançar-se a la data no suposa restar dies a la validesa del nou document, que començarà en el dia en la qual va caducar l’antic permís. Encara que la DGT avisa: es pot renovar de forma anticipada sempre que no s’haja perdut la vigència del teu permís per haver perdut tots els teus punts.

A més, per als més despistats i tinguen el carnet caducat també el poden renovar. Això sí, no podran conduir fins a tindre un nou carnet.

Fora d’Espanya no es pot conduir amb el permís provisional

La validesa del permís provisional és de tres mesos dins d’Espanya. Fora de les nostres fronteres no es pot conduir legalment amb el carnet temporal. Per a fer-ho cal esperar a rebre a casa el nou document que envia la DGT per correu postal.

El Reglament General de Conductors estableix l’obligatorietat de comunicar a Trànsit el canvi de domicili en un termini de 15 dies. Tindre actualitzada l’adreça de correu postal permet al propietari del vehicle rebre les notificacions i comunicacions de la DGT, evitant per exemple que no t’assabentes de la notificació d’una multa i et passe per alt el termini per a recórrer-la o pagar-la.

Circular amb la llicència fora de termini és considerat una infracció greu que comporta una multa de 200 euros sense pèrdua de punts.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.