Conductors que no han de pagar per la renovació del permís de conduir

La majoria dels conductors no recorda quan ha de renovar el carnet. I quan arriba la data, desconeixen els passos a donar. Els que posseïsquen l’aplicació de la DGT en el seu mòbil o el permís en el seu telèfon els saltarà un recordatori. Però, com ho renove? El més habitual és fer el tràmit directament en el Centre de Reconeixement Mèdic on es faça l’informe d’aptitud psicofísica necessari per a la renovació.

Les persones majors de 70 anys estan exemptes de pagar la taxa per a renovar el permís de conduir. Això significa que a partir d’aqueixa edat únicament hauran d’abonar el cost del reconeixement psicotècnic, que és independent al qual va associat amb la documentació del carnet.

La quantitat que cal desemborsar pel certificat mèdic oscil·la entre els 25 i 50 euros, depenent del centre, encara que algunes assegurances d’automòbil i mútues metgesses ofereixen la gratuïtat del servei entre les cobertures contractades.

Una vegada superat el reconeixement, el personal administratiu del centre mèdic lliurament a l’interessat un permís provisional amb el qual podrà circular per Espanya i s’encarrega de tramitar la renovació del carnet.

D’aquesta manera, no és necessari acudir a les oficines de la Direcció General de Trànsit (DGT), ja que la nova documentació arribarà directament al domicili de l’interessat.

La DGT estableix que fins als 65 anys les renovacions del permís de conduir són cada 10 anys. Aquest període es redueix a 5 anys per a aquells conductors que superen aqueixa edat i passa a ser de dos anys quan se superen els 70.

Quan ho he de renovar?

La Direcció General de Trànsit permet iniciar el tràmit de renovació amb tres mesos d’antelació abans de la seua caducitat. Això sí, avançar-se a la data no suposa restar dies a la validesa del nou document, que començarà en el dia en la qual va caducar l’antic permís. Encara que la DGT avisa: es pot renovar de forma anticipada sempre que no s’haja perdut la vigència del teu permís per haver perdut tots els teus punts.

A més, per als més despistats i tinguen el carnet caducat també el poden renovar. Això sí, no podran conduir fins a tindre un nou carnet.

Fora d’Espanya no es pot conduir amb el permís provisional

La validesa del permís provisional és de tres mesos dins d’Espanya. Fora de les nostres fronteres no es pot conduir legalment amb el carnet temporal. Per a fer-ho cal esperar a rebre a casa el nou document que envia la DGT per correu postal.

El Reglament General de Conductors estableix l’obligatorietat de comunicar a Trànsit el canvi de domicili en un termini de 15 dies. Tindre actualitzada l’adreça de correu postal permet al propietari del vehicle rebre les notificacions i comunicacions de la DGT, evitant per exemple que no t’assabentes de la notificació d’una multa i et passe per alt el termini per a recórrer-la o pagar-la.

Circular amb la llicència fora de termini és considerat una infracció greu que comporta una multa de 200 euros sense pèrdua de punts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.