Conductors que no han de pagar per la renovació del permís de conduir

La majoria dels conductors no recorda quan ha de renovar el carnet. I quan arriba la data, desconeixen els passos a donar. Els que posseïsquen l’aplicació de la DGT en el seu mòbil o el permís en el seu telèfon els saltarà un recordatori. Però, com ho renove? El més habitual és fer el tràmit directament en el Centre de Reconeixement Mèdic on es faça l’informe d’aptitud psicofísica necessari per a la renovació.

Les persones majors de 70 anys estan exemptes de pagar la taxa per a renovar el permís de conduir. Això significa que a partir d’aqueixa edat únicament hauran d’abonar el cost del reconeixement psicotècnic, que és independent al qual va associat amb la documentació del carnet.

La quantitat que cal desemborsar pel certificat mèdic oscil·la entre els 25 i 50 euros, depenent del centre, encara que algunes assegurances d’automòbil i mútues metgesses ofereixen la gratuïtat del servei entre les cobertures contractades.

Una vegada superat el reconeixement, el personal administratiu del centre mèdic lliurament a l’interessat un permís provisional amb el qual podrà circular per Espanya i s’encarrega de tramitar la renovació del carnet.

D’aquesta manera, no és necessari acudir a les oficines de la Direcció General de Trànsit (DGT), ja que la nova documentació arribarà directament al domicili de l’interessat.

La DGT estableix que fins als 65 anys les renovacions del permís de conduir són cada 10 anys. Aquest període es redueix a 5 anys per a aquells conductors que superen aqueixa edat i passa a ser de dos anys quan se superen els 70.

Quan ho he de renovar?

La Direcció General de Trànsit permet iniciar el tràmit de renovació amb tres mesos d’antelació abans de la seua caducitat. Això sí, avançar-se a la data no suposa restar dies a la validesa del nou document, que començarà en el dia en la qual va caducar l’antic permís. Encara que la DGT avisa: es pot renovar de forma anticipada sempre que no s’haja perdut la vigència del teu permís per haver perdut tots els teus punts.

A més, per als més despistats i tinguen el carnet caducat també el poden renovar. Això sí, no podran conduir fins a tindre un nou carnet.

Fora d’Espanya no es pot conduir amb el permís provisional

La validesa del permís provisional és de tres mesos dins d’Espanya. Fora de les nostres fronteres no es pot conduir legalment amb el carnet temporal. Per a fer-ho cal esperar a rebre a casa el nou document que envia la DGT per correu postal.

El Reglament General de Conductors estableix l’obligatorietat de comunicar a Trànsit el canvi de domicili en un termini de 15 dies. Tindre actualitzada l’adreça de correu postal permet al propietari del vehicle rebre les notificacions i comunicacions de la DGT, evitant per exemple que no t’assabentes de la notificació d’una multa i et passe per alt el termini per a recórrer-la o pagar-la.

Circular amb la llicència fora de termini és considerat una infracció greu que comporta una multa de 200 euros sense pèrdua de punts.

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.