Conductors que no han de pagar per la renovació del permís de conduir

La majoria dels conductors no recorda quan ha de renovar el carnet. I quan arriba la data, desconeixen els passos a donar. Els que posseïsquen l’aplicació de la DGT en el seu mòbil o el permís en el seu telèfon els saltarà un recordatori. Però, com ho renove? El més habitual és fer el tràmit directament en el Centre de Reconeixement Mèdic on es faça l’informe d’aptitud psicofísica necessari per a la renovació.

Les persones majors de 70 anys estan exemptes de pagar la taxa per a renovar el permís de conduir. Això significa que a partir d’aqueixa edat únicament hauran d’abonar el cost del reconeixement psicotècnic, que és independent al qual va associat amb la documentació del carnet.

La quantitat que cal desemborsar pel certificat mèdic oscil·la entre els 25 i 50 euros, depenent del centre, encara que algunes assegurances d’automòbil i mútues metgesses ofereixen la gratuïtat del servei entre les cobertures contractades.

Una vegada superat el reconeixement, el personal administratiu del centre mèdic lliurament a l’interessat un permís provisional amb el qual podrà circular per Espanya i s’encarrega de tramitar la renovació del carnet.

D’aquesta manera, no és necessari acudir a les oficines de la Direcció General de Trànsit (DGT), ja que la nova documentació arribarà directament al domicili de l’interessat.

La DGT estableix que fins als 65 anys les renovacions del permís de conduir són cada 10 anys. Aquest període es redueix a 5 anys per a aquells conductors que superen aqueixa edat i passa a ser de dos anys quan se superen els 70.

Quan ho he de renovar?

La Direcció General de Trànsit permet iniciar el tràmit de renovació amb tres mesos d’antelació abans de la seua caducitat. Això sí, avançar-se a la data no suposa restar dies a la validesa del nou document, que començarà en el dia en la qual va caducar l’antic permís. Encara que la DGT avisa: es pot renovar de forma anticipada sempre que no s’haja perdut la vigència del teu permís per haver perdut tots els teus punts.

A més, per als més despistats i tinguen el carnet caducat també el poden renovar. Això sí, no podran conduir fins a tindre un nou carnet.

Fora d’Espanya no es pot conduir amb el permís provisional

La validesa del permís provisional és de tres mesos dins d’Espanya. Fora de les nostres fronteres no es pot conduir legalment amb el carnet temporal. Per a fer-ho cal esperar a rebre a casa el nou document que envia la DGT per correu postal.

El Reglament General de Conductors estableix l’obligatorietat de comunicar a Trànsit el canvi de domicili en un termini de 15 dies. Tindre actualitzada l’adreça de correu postal permet al propietari del vehicle rebre les notificacions i comunicacions de la DGT, evitant per exemple que no t’assabentes de la notificació d’una multa i et passe per alt el termini per a recórrer-la o pagar-la.

Circular amb la llicència fora de termini és considerat una infracció greu que comporta una multa de 200 euros sense pèrdua de punts.

Últimes notícies

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.