21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Conductors que no han de pagar per la renovació del permís de conduir

La majoria dels conductors no recorda quan ha de renovar el carnet. I quan arriba la data, desconeixen els passos a donar. Els que posseïsquen l’aplicació de la DGT en el seu mòbil o el permís en el seu telèfon els saltarà un recordatori. Però, com ho renove? El més habitual és fer el tràmit directament en el Centre de Reconeixement Mèdic on es faça l’informe d’aptitud psicofísica necessari per a la renovació.

Les persones majors de 70 anys estan exemptes de pagar la taxa per a renovar el permís de conduir. Això significa que a partir d’aqueixa edat únicament hauran d’abonar el cost del reconeixement psicotècnic, que és independent al qual va associat amb la documentació del carnet.

La quantitat que cal desemborsar pel certificat mèdic oscil·la entre els 25 i 50 euros, depenent del centre, encara que algunes assegurances d’automòbil i mútues metgesses ofereixen la gratuïtat del servei entre les cobertures contractades.

Una vegada superat el reconeixement, el personal administratiu del centre mèdic lliurament a l’interessat un permís provisional amb el qual podrà circular per Espanya i s’encarrega de tramitar la renovació del carnet.

D’aquesta manera, no és necessari acudir a les oficines de la Direcció General de Trànsit (DGT), ja que la nova documentació arribarà directament al domicili de l’interessat.

La DGT estableix que fins als 65 anys les renovacions del permís de conduir són cada 10 anys. Aquest període es redueix a 5 anys per a aquells conductors que superen aqueixa edat i passa a ser de dos anys quan se superen els 70.

Quan ho he de renovar?

La Direcció General de Trànsit permet iniciar el tràmit de renovació amb tres mesos d’antelació abans de la seua caducitat. Això sí, avançar-se a la data no suposa restar dies a la validesa del nou document, que començarà en el dia en la qual va caducar l’antic permís. Encara que la DGT avisa: es pot renovar de forma anticipada sempre que no s’haja perdut la vigència del teu permís per haver perdut tots els teus punts.

A més, per als més despistats i tinguen el carnet caducat també el poden renovar. Això sí, no podran conduir fins a tindre un nou carnet.

Fora d’Espanya no es pot conduir amb el permís provisional

La validesa del permís provisional és de tres mesos dins d’Espanya. Fora de les nostres fronteres no es pot conduir legalment amb el carnet temporal. Per a fer-ho cal esperar a rebre a casa el nou document que envia la DGT per correu postal.

El Reglament General de Conductors estableix l’obligatorietat de comunicar a Trànsit el canvi de domicili en un termini de 15 dies. Tindre actualitzada l’adreça de correu postal permet al propietari del vehicle rebre les notificacions i comunicacions de la DGT, evitant per exemple que no t’assabentes de la notificació d’una multa i et passe per alt el termini per a recórrer-la o pagar-la.

Circular amb la llicència fora de termini és considerat una infracció greu que comporta una multa de 200 euros sense pèrdua de punts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.

Detingut l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. La investigació revisa cambres i s'analitza si és violència masclista.

La jutgessa demana a Ajuntament i Generalitat dades sobre les vivendes públiques d’Alacant

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat expedients a l'Ajuntament, la Generalitat i la cooperativa Els Naus. El jutjat ha acumulat quatre denúncies i el cas ja ha provocat dimissions i renúncies d'adjudicataris.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.

Presó provisional per al detingut per l’assassinat de la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat especialitzat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, del detingut per la mort de la seua exparella en el Centre de Salut de Benicàssim. El Tribunal Superior de Justícia valencià indica que queda investigat per un delicte d'assassinat.