T’agrada passejar per la natura? Pots disfrutar de ‘passejos saludables’

La Mancomunitat de l’Alt Túria, en el marc del seu programa esportiu per al foment del benestar físic i la vida sana, ha posat en marxa un programa gratuït de “passejos saludables” que ofereix diferents rutes setmanals pels municipis de la zona.

Dirigits pel tècnic d’Esports, David Valcárcel, s’han programat de dilluns a divendres diferents passejos per Aras de los Olmos, Benaixeve, Xelva, Titaigües i Tuéjar; una activitat que, tal com detalla Valcárcel, treballarà a més en la personalització dels exercicis adaptats a les necessitats de cada participant.

“Les rutes consistiran en una sèrie de passejos per diferents zones dels municipis. Dins d’estes rutes es realitzaran tres accions: en l’inici, es realitzarà un calfament específic per a totes les edats, sempre dins de les possibilitats de les persones que estiguen interessades a realitzar estos passejos; en l’intermedi de la ruta, es realitzaran uns exercicis de manteniment específic per a cada persona en funció de les malalties físiques que cada persona patisca; i finalment, es realitzaran una sèrie d’estiraments, els quals no seran molt pesats quant a la seua intensitat, ja que la intensitat i el ritme el marcarà cadascuna de les persones. D’esta manera, podran realitzar estos exercicis de manera correcta sense arribar a sobrepassar els seus propis límits físics”.

Per descomptat, estes rutes s’han de realitzar complint la normativa actual de Sanitat en relació amb la COVID-19, és a dir, ús obligatori de mascareta durant tota la ruta i respectant sempre la distància de seguretat.

Els grups seran d’un màxim de 19 persones més el tècnic. “Hi ha la possibilitat de realitzar dos grups si la demanda és alta”, subratlla el tècnic.

Des de mitjan mes d’abril s’ha iniciat l’activitat, que està oberta a la participació de persones de qualsevol edat.

Des de la Mancomunitat s’estan duent a terme a més xarrades informatives en els diferents municipis per a donar a conéixer el programa i animar a la població a sumar-se a una proposta que permet fer exercici, mantindre’s en forma i fer-ho, a més, en companyia de persones amb inquietud similar i recorrent els inigualables paratges de l’Alt Túria.

Més informació i inscripcions en el correu deportes@altoturia.es o en telèfon 637265210

 

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.