13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

T’agrada passejar per la natura? Pots disfrutar de ‘passejos saludables’

La Mancomunitat de l’Alt Túria, en el marc del seu programa esportiu per al foment del benestar físic i la vida sana, ha posat en marxa un programa gratuït de “passejos saludables” que ofereix diferents rutes setmanals pels municipis de la zona.

Dirigits pel tècnic d’Esports, David Valcárcel, s’han programat de dilluns a divendres diferents passejos per Aras de los Olmos, Benaixeve, Xelva, Titaigües i Tuéjar; una activitat que, tal com detalla Valcárcel, treballarà a més en la personalització dels exercicis adaptats a les necessitats de cada participant.

“Les rutes consistiran en una sèrie de passejos per diferents zones dels municipis. Dins d’estes rutes es realitzaran tres accions: en l’inici, es realitzarà un calfament específic per a totes les edats, sempre dins de les possibilitats de les persones que estiguen interessades a realitzar estos passejos; en l’intermedi de la ruta, es realitzaran uns exercicis de manteniment específic per a cada persona en funció de les malalties físiques que cada persona patisca; i finalment, es realitzaran una sèrie d’estiraments, els quals no seran molt pesats quant a la seua intensitat, ja que la intensitat i el ritme el marcarà cadascuna de les persones. D’esta manera, podran realitzar estos exercicis de manera correcta sense arribar a sobrepassar els seus propis límits físics”.

Per descomptat, estes rutes s’han de realitzar complint la normativa actual de Sanitat en relació amb la COVID-19, és a dir, ús obligatori de mascareta durant tota la ruta i respectant sempre la distància de seguretat.

Els grups seran d’un màxim de 19 persones més el tècnic. “Hi ha la possibilitat de realitzar dos grups si la demanda és alta”, subratlla el tècnic.

Des de mitjan mes d’abril s’ha iniciat l’activitat, que està oberta a la participació de persones de qualsevol edat.

Des de la Mancomunitat s’estan duent a terme a més xarrades informatives en els diferents municipis per a donar a conéixer el programa i animar a la població a sumar-se a una proposta que permet fer exercici, mantindre’s en forma i fer-ho, a més, en companyia de persones amb inquietud similar i recorrent els inigualables paratges de l’Alt Túria.

Més informació i inscripcions en el correu [email protected] o en telèfon 637265210

 

Últimes notícies

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.

La jutgessa del cas DANA cita als escortes i al xofer de Mazón com a testimonis

La instructora ha ordenat identificar i citar als escortes i al xofer que van acompanyar a Carlos Mazón el 29 d'octubre, per a aclarir si van sentir crides o comentaris. L'acte veu 'perfectament plausible' que el president fora informat de l'enviament del Es-Alert minuts abans de la seua difusió.

Presó provisional per a un piròman que va intentar cremar a un indigent dos vegades a València

Un home de 43 anys ha sigut detingut per provocar diversos incendis a València i per intentar cremar a un indigent en dos ocasions. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Pérez Llorca sosté que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en la jornada de la DANA

El secretari general del PP valencià ha declarat com a testimoni sobre les seues comunicacions del 29 d'octubre i ha negat que actuara d'intermediari amb el president. S'ha compromés a aportar el detall de missatges i crides.

La declaració de l’amo del Ventorro ha obert dubtes clau sobre el menjar de Mazón i Vilaplana

La declaració del propietari del Ventorro ha deslligat contradiccions sobre el reservat, el portàtil, la vestimenta i l'escorta en el menjar del 29-O. Les parts han demanat aclariments com una foto de l'espai.

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.

Un jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la mort d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica roman en l'UCI.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra xiqueta, de quatre, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.