14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

T’agrada passejar per la natura? Pots disfrutar de ‘passejos saludables’

La Mancomunitat de l’Alt Túria, en el marc del seu programa esportiu per al foment del benestar físic i la vida sana, ha posat en marxa un programa gratuït de “passejos saludables” que ofereix diferents rutes setmanals pels municipis de la zona.

Dirigits pel tècnic d’Esports, David Valcárcel, s’han programat de dilluns a divendres diferents passejos per Aras de los Olmos, Benaixeve, Xelva, Titaigües i Tuéjar; una activitat que, tal com detalla Valcárcel, treballarà a més en la personalització dels exercicis adaptats a les necessitats de cada participant.

“Les rutes consistiran en una sèrie de passejos per diferents zones dels municipis. Dins d’estes rutes es realitzaran tres accions: en l’inici, es realitzarà un calfament específic per a totes les edats, sempre dins de les possibilitats de les persones que estiguen interessades a realitzar estos passejos; en l’intermedi de la ruta, es realitzaran uns exercicis de manteniment específic per a cada persona en funció de les malalties físiques que cada persona patisca; i finalment, es realitzaran una sèrie d’estiraments, els quals no seran molt pesats quant a la seua intensitat, ja que la intensitat i el ritme el marcarà cadascuna de les persones. D’esta manera, podran realitzar estos exercicis de manera correcta sense arribar a sobrepassar els seus propis límits físics”.

Per descomptat, estes rutes s’han de realitzar complint la normativa actual de Sanitat en relació amb la COVID-19, és a dir, ús obligatori de mascareta durant tota la ruta i respectant sempre la distància de seguretat.

Els grups seran d’un màxim de 19 persones més el tècnic. “Hi ha la possibilitat de realitzar dos grups si la demanda és alta”, subratlla el tècnic.

Des de mitjan mes d’abril s’ha iniciat l’activitat, que està oberta a la participació de persones de qualsevol edat.

Des de la Mancomunitat s’estan duent a terme a més xarrades informatives en els diferents municipis per a donar a conéixer el programa i animar a la població a sumar-se a una proposta que permet fer exercici, mantindre’s en forma i fer-ho, a més, en companyia de persones amb inquietud similar i recorrent els inigualables paratges de l’Alt Túria.

Més informació i inscripcions en el correu deportes@altoturia.es o en telèfon 637265210

 

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.