T’agrada passejar per la natura? Pots disfrutar de ‘passejos saludables’

La Mancomunitat de l’Alt Túria, en el marc del seu programa esportiu per al foment del benestar físic i la vida sana, ha posat en marxa un programa gratuït de “passejos saludables” que ofereix diferents rutes setmanals pels municipis de la zona.

Dirigits pel tècnic d’Esports, David Valcárcel, s’han programat de dilluns a divendres diferents passejos per Aras de los Olmos, Benaixeve, Xelva, Titaigües i Tuéjar; una activitat que, tal com detalla Valcárcel, treballarà a més en la personalització dels exercicis adaptats a les necessitats de cada participant.

“Les rutes consistiran en una sèrie de passejos per diferents zones dels municipis. Dins d’estes rutes es realitzaran tres accions: en l’inici, es realitzarà un calfament específic per a totes les edats, sempre dins de les possibilitats de les persones que estiguen interessades a realitzar estos passejos; en l’intermedi de la ruta, es realitzaran uns exercicis de manteniment específic per a cada persona en funció de les malalties físiques que cada persona patisca; i finalment, es realitzaran una sèrie d’estiraments, els quals no seran molt pesats quant a la seua intensitat, ja que la intensitat i el ritme el marcarà cadascuna de les persones. D’esta manera, podran realitzar estos exercicis de manera correcta sense arribar a sobrepassar els seus propis límits físics”.

Per descomptat, estes rutes s’han de realitzar complint la normativa actual de Sanitat en relació amb la COVID-19, és a dir, ús obligatori de mascareta durant tota la ruta i respectant sempre la distància de seguretat.

Els grups seran d’un màxim de 19 persones més el tècnic. “Hi ha la possibilitat de realitzar dos grups si la demanda és alta”, subratlla el tècnic.

Des de mitjan mes d’abril s’ha iniciat l’activitat, que està oberta a la participació de persones de qualsevol edat.

Des de la Mancomunitat s’estan duent a terme a més xarrades informatives en els diferents municipis per a donar a conéixer el programa i animar a la població a sumar-se a una proposta que permet fer exercici, mantindre’s en forma i fer-ho, a més, en companyia de persones amb inquietud similar i recorrent els inigualables paratges de l’Alt Túria.

Més informació i inscripcions en el correu deportes@altoturia.es o en telèfon 637265210

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.