Els autobusos urbans de Paterna i Sagunt s’agregaran a la targeta SUMA

L’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) té previst subscriure dos convenis de col·laboració amb els ajuntaments de Paterna i Sagunt perquè els títols SUMA puguen ser usats en els respectius transports urbans d’aquests municipis.

Com ha assenyalat la consellera de Política Territorial Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, “igual que la targeta SUMA integra Renfe-Rodalia, Metrovalencia, MetroBus, i l’EMT, quan finalitze tot el procés administratiu, els usuaris i usuàries dels autobusos urbans d’aquestes dos localitats també podran utilitzar aquest títol de transport en els seus desplaçaments per Paterna i Sagunt, i en la mateixa línia, s’està treballant amb el municipi de Torrent”.

Així, ha explicat que en el cas de Paterna i Sagunt, la proposta ja ha passat pels seus respectius plens municipals i “ara haurà d’aprovar-se en el Consell d’Administració de l’AVTM i en el ple del Consell per a la seua posterior signatura abans del mes d’agost”, ha anunciat.

Així mateix, la consellera ha ressaltat que el propòsit d’AVTM és estendre aquesta iniciativa a tots els municipis de l’àrea metropolitana que ho desitgen i que tinguen transport urbà que no siga gratuït. Com ha detallat, s’ha triat Paterna, Sagunt i Torrent per a iniciar l’ampliació de SUMA “perquè són els tres municipis de major població i els que més viatgers i viatgeres mouen amb el seu transport urbà”.

A través dels convenis que s’hauran de subscriure, l’ATMV pagarà a aquests ajuntaments per cada validació que es faça amb els títols SUMA, tal com fa actualment amb Metrovalencia, EMT, Renfe i MetroBus. D’aquesta manera, s’integren aquests transports urbans en la targeta SUMA.

Transport urbà de Paterna i Sagunt

Les condicions dels títols SUMA continuaran sent les mateixes que les actuals, només s’afegirà la possible combinació amb el transport urbà de Paterna i Sagunt, on per al SUMA 10 es permet un transbord en 90 minuts per a una zona i en 110 minuts per a dos zones, amb viatges il·limitats en el cas del SUMA Mensual i el SUMA Mensual Jove.

A Paterna, amb el SUMA d’una zona de huit euros, les persones usuàries podran desplaçar-se amb el títol de Zona A, pel municipi amb el transport urbà i podran transbordar tant en el metro com en MetroBus per a anar a València, o alternativament, viatjar a València amb el metro o MetroBus i transbordar en la capital. En el cas dels títols de zona B, podran fer el mateix, però incloent també els municipis del Camp del Túria.

Quant a Sagunt, amb el SUMA d’una zona de huit euros, podran desplaçar-se, amb el títol de Zona B, internament pel municipi amb el transport urbà i transbordar tant en Renfe com en MetroBus per a anar fins als municipis de l’Horta Nord (la parada de Roca-Cuper en el cas de Renfe, i Alboraia/Portsaplaya i Tavernes en MetroBus).

Igualment, amb el títol de dos zones de dotze euros podran viatjar pel municipi amb el transport urbà i transbordar tant en Renfe com en MetroBus per a anar a València, o alternativament, viatjar a València amb Renfe o MetroBus i transbordar en la capital.

20 milions de validacions

En els primers quatre mesos de funcionament, des de la seua posada en marxa el passat 31 de gener, de SUMA s’han realitzat un total de quasi 20 milions de validacions. El 45% dels usuaris i usuàries de transport públic de l’Àrea Metropolitana ja utilitzen els títols SUMA, això és, una de cada dos persones usuàries.

Les vendes efectuades a través de la xarxa comercialitzadora d’ATMV han sigut d’un total d’1.791.866 títols SUMA venuts, xifra que duplica en quatre mesos els títols venuts en el major any de vendes de títols coordinats des que existeix l’ATMV.

Últimes notícies

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.

147 anys i mig de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per intentar introduir un alijo de 117 quilos de cocaïna al Port de València el 2020.

147 anys de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna al port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al port de València el 2020.

El PSPV obri el 2 i 3 de juliol el termini per a presentar candidatures a la Presidència de la Generalitat

La militància del PSPV-PSOE triarà en primàries qui encapçalarà la candidatura a la Presidència de la Generalitat en 2027, amb termini de presentació el 2 i 3 de juliol i possible segona volta el 26.

72 anys de presó per guardar, difondre i produir vídeos pedòfils amb menors

La Audiencia de Alicante ha imposat 72 anys i mig de presó a un home per deu delictes de corrupció de menors, cinc d'agressió sexual i nou d'exhibicionisme, encara que el màxim de compliment queda fixat en 20 anys.