19.6 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Els autobusos urbans de Paterna i Sagunt s’agregaran a la targeta SUMA

L’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) té previst subscriure dos convenis de col·laboració amb els ajuntaments de Paterna i Sagunt perquè els títols SUMA puguen ser usats en els respectius transports urbans d’aquests municipis.

Com ha assenyalat la consellera de Política Territorial Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, “igual que la targeta SUMA integra Renfe-Rodalia, Metrovalencia, MetroBus, i l’EMT, quan finalitze tot el procés administratiu, els usuaris i usuàries dels autobusos urbans d’aquestes dos localitats també podran utilitzar aquest títol de transport en els seus desplaçaments per Paterna i Sagunt, i en la mateixa línia, s’està treballant amb el municipi de Torrent”.

Així, ha explicat que en el cas de Paterna i Sagunt, la proposta ja ha passat pels seus respectius plens municipals i “ara haurà d’aprovar-se en el Consell d’Administració de l’AVTM i en el ple del Consell per a la seua posterior signatura abans del mes d’agost”, ha anunciat.

Així mateix, la consellera ha ressaltat que el propòsit d’AVTM és estendre aquesta iniciativa a tots els municipis de l’àrea metropolitana que ho desitgen i que tinguen transport urbà que no siga gratuït. Com ha detallat, s’ha triat Paterna, Sagunt i Torrent per a iniciar l’ampliació de SUMA “perquè són els tres municipis de major població i els que més viatgers i viatgeres mouen amb el seu transport urbà”.

A través dels convenis que s’hauran de subscriure, l’ATMV pagarà a aquests ajuntaments per cada validació que es faça amb els títols SUMA, tal com fa actualment amb Metrovalencia, EMT, Renfe i MetroBus. D’aquesta manera, s’integren aquests transports urbans en la targeta SUMA.

Transport urbà de Paterna i Sagunt

Les condicions dels títols SUMA continuaran sent les mateixes que les actuals, només s’afegirà la possible combinació amb el transport urbà de Paterna i Sagunt, on per al SUMA 10 es permet un transbord en 90 minuts per a una zona i en 110 minuts per a dos zones, amb viatges il·limitats en el cas del SUMA Mensual i el SUMA Mensual Jove.

A Paterna, amb el SUMA d’una zona de huit euros, les persones usuàries podran desplaçar-se amb el títol de Zona A, pel municipi amb el transport urbà i podran transbordar tant en el metro com en MetroBus per a anar a València, o alternativament, viatjar a València amb el metro o MetroBus i transbordar en la capital. En el cas dels títols de zona B, podran fer el mateix, però incloent també els municipis del Camp del Túria.

Quant a Sagunt, amb el SUMA d’una zona de huit euros, podran desplaçar-se, amb el títol de Zona B, internament pel municipi amb el transport urbà i transbordar tant en Renfe com en MetroBus per a anar fins als municipis de l’Horta Nord (la parada de Roca-Cuper en el cas de Renfe, i Alboraia/Portsaplaya i Tavernes en MetroBus).

Igualment, amb el títol de dos zones de dotze euros podran viatjar pel municipi amb el transport urbà i transbordar tant en Renfe com en MetroBus per a anar a València, o alternativament, viatjar a València amb Renfe o MetroBus i transbordar en la capital.

20 milions de validacions

En els primers quatre mesos de funcionament, des de la seua posada en marxa el passat 31 de gener, de SUMA s’han realitzat un total de quasi 20 milions de validacions. El 45% dels usuaris i usuàries de transport públic de l’Àrea Metropolitana ja utilitzen els títols SUMA, això és, una de cada dos persones usuàries.

Les vendes efectuades a través de la xarxa comercialitzadora d’ATMV han sigut d’un total d’1.791.866 títols SUMA venuts, xifra que duplica en quatre mesos els títols venuts en el major any de vendes de títols coordinats des que existeix l’ATMV.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.