Els autobusos urbans de Paterna i Sagunt s’agregaran a la targeta SUMA

L’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) té previst subscriure dos convenis de col·laboració amb els ajuntaments de Paterna i Sagunt perquè els títols SUMA puguen ser usats en els respectius transports urbans d’aquests municipis.

Com ha assenyalat la consellera de Política Territorial Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, “igual que la targeta SUMA integra Renfe-Rodalia, Metrovalencia, MetroBus, i l’EMT, quan finalitze tot el procés administratiu, els usuaris i usuàries dels autobusos urbans d’aquestes dos localitats també podran utilitzar aquest títol de transport en els seus desplaçaments per Paterna i Sagunt, i en la mateixa línia, s’està treballant amb el municipi de Torrent”.

Així, ha explicat que en el cas de Paterna i Sagunt, la proposta ja ha passat pels seus respectius plens municipals i “ara haurà d’aprovar-se en el Consell d’Administració de l’AVTM i en el ple del Consell per a la seua posterior signatura abans del mes d’agost”, ha anunciat.

Així mateix, la consellera ha ressaltat que el propòsit d’AVTM és estendre aquesta iniciativa a tots els municipis de l’àrea metropolitana que ho desitgen i que tinguen transport urbà que no siga gratuït. Com ha detallat, s’ha triat Paterna, Sagunt i Torrent per a iniciar l’ampliació de SUMA “perquè són els tres municipis de major població i els que més viatgers i viatgeres mouen amb el seu transport urbà”.

A través dels convenis que s’hauran de subscriure, l’ATMV pagarà a aquests ajuntaments per cada validació que es faça amb els títols SUMA, tal com fa actualment amb Metrovalencia, EMT, Renfe i MetroBus. D’aquesta manera, s’integren aquests transports urbans en la targeta SUMA.

Transport urbà de Paterna i Sagunt

Les condicions dels títols SUMA continuaran sent les mateixes que les actuals, només s’afegirà la possible combinació amb el transport urbà de Paterna i Sagunt, on per al SUMA 10 es permet un transbord en 90 minuts per a una zona i en 110 minuts per a dos zones, amb viatges il·limitats en el cas del SUMA Mensual i el SUMA Mensual Jove.

A Paterna, amb el SUMA d’una zona de huit euros, les persones usuàries podran desplaçar-se amb el títol de Zona A, pel municipi amb el transport urbà i podran transbordar tant en el metro com en MetroBus per a anar a València, o alternativament, viatjar a València amb el metro o MetroBus i transbordar en la capital. En el cas dels títols de zona B, podran fer el mateix, però incloent també els municipis del Camp del Túria.

Quant a Sagunt, amb el SUMA d’una zona de huit euros, podran desplaçar-se, amb el títol de Zona B, internament pel municipi amb el transport urbà i transbordar tant en Renfe com en MetroBus per a anar fins als municipis de l’Horta Nord (la parada de Roca-Cuper en el cas de Renfe, i Alboraia/Portsaplaya i Tavernes en MetroBus).

Igualment, amb el títol de dos zones de dotze euros podran viatjar pel municipi amb el transport urbà i transbordar tant en Renfe com en MetroBus per a anar a València, o alternativament, viatjar a València amb Renfe o MetroBus i transbordar en la capital.

20 milions de validacions

En els primers quatre mesos de funcionament, des de la seua posada en marxa el passat 31 de gener, de SUMA s’han realitzat un total de quasi 20 milions de validacions. El 45% dels usuaris i usuàries de transport públic de l’Àrea Metropolitana ja utilitzen els títols SUMA, això és, una de cada dos persones usuàries.

Les vendes efectuades a través de la xarxa comercialitzadora d’ATMV han sigut d’un total d’1.791.866 títols SUMA venuts, xifra que duplica en quatre mesos els títols venuts en el major any de vendes de títols coordinats des que existeix l’ATMV.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.