Els autobusos urbans de Paterna i Sagunt s’agregaran a la targeta SUMA

L’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) té previst subscriure dos convenis de col·laboració amb els ajuntaments de Paterna i Sagunt perquè els títols SUMA puguen ser usats en els respectius transports urbans d’aquests municipis.

Com ha assenyalat la consellera de Política Territorial Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, “igual que la targeta SUMA integra Renfe-Rodalia, Metrovalencia, MetroBus, i l’EMT, quan finalitze tot el procés administratiu, els usuaris i usuàries dels autobusos urbans d’aquestes dos localitats també podran utilitzar aquest títol de transport en els seus desplaçaments per Paterna i Sagunt, i en la mateixa línia, s’està treballant amb el municipi de Torrent”.

Així, ha explicat que en el cas de Paterna i Sagunt, la proposta ja ha passat pels seus respectius plens municipals i “ara haurà d’aprovar-se en el Consell d’Administració de l’AVTM i en el ple del Consell per a la seua posterior signatura abans del mes d’agost”, ha anunciat.

Així mateix, la consellera ha ressaltat que el propòsit d’AVTM és estendre aquesta iniciativa a tots els municipis de l’àrea metropolitana que ho desitgen i que tinguen transport urbà que no siga gratuït. Com ha detallat, s’ha triat Paterna, Sagunt i Torrent per a iniciar l’ampliació de SUMA “perquè són els tres municipis de major població i els que més viatgers i viatgeres mouen amb el seu transport urbà”.

A través dels convenis que s’hauran de subscriure, l’ATMV pagarà a aquests ajuntaments per cada validació que es faça amb els títols SUMA, tal com fa actualment amb Metrovalencia, EMT, Renfe i MetroBus. D’aquesta manera, s’integren aquests transports urbans en la targeta SUMA.

Transport urbà de Paterna i Sagunt

Les condicions dels títols SUMA continuaran sent les mateixes que les actuals, només s’afegirà la possible combinació amb el transport urbà de Paterna i Sagunt, on per al SUMA 10 es permet un transbord en 90 minuts per a una zona i en 110 minuts per a dos zones, amb viatges il·limitats en el cas del SUMA Mensual i el SUMA Mensual Jove.

A Paterna, amb el SUMA d’una zona de huit euros, les persones usuàries podran desplaçar-se amb el títol de Zona A, pel municipi amb el transport urbà i podran transbordar tant en el metro com en MetroBus per a anar a València, o alternativament, viatjar a València amb el metro o MetroBus i transbordar en la capital. En el cas dels títols de zona B, podran fer el mateix, però incloent també els municipis del Camp del Túria.

Quant a Sagunt, amb el SUMA d’una zona de huit euros, podran desplaçar-se, amb el títol de Zona B, internament pel municipi amb el transport urbà i transbordar tant en Renfe com en MetroBus per a anar fins als municipis de l’Horta Nord (la parada de Roca-Cuper en el cas de Renfe, i Alboraia/Portsaplaya i Tavernes en MetroBus).

Igualment, amb el títol de dos zones de dotze euros podran viatjar pel municipi amb el transport urbà i transbordar tant en Renfe com en MetroBus per a anar a València, o alternativament, viatjar a València amb Renfe o MetroBus i transbordar en la capital.

20 milions de validacions

En els primers quatre mesos de funcionament, des de la seua posada en marxa el passat 31 de gener, de SUMA s’han realitzat un total de quasi 20 milions de validacions. El 45% dels usuaris i usuàries de transport públic de l’Àrea Metropolitana ja utilitzen els títols SUMA, això és, una de cada dos persones usuàries.

Les vendes efectuades a través de la xarxa comercialitzadora d’ATMV han sigut d’un total d’1.791.866 títols SUMA venuts, xifra que duplica en quatre mesos els títols venuts en el major any de vendes de títols coordinats des que existeix l’ATMV.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.