Els autobusos urbans de Paterna i Sagunt s’agregaran a la targeta SUMA

L’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV) té previst subscriure dos convenis de col·laboració amb els ajuntaments de Paterna i Sagunt perquè els títols SUMA puguen ser usats en els respectius transports urbans d’aquests municipis.

Com ha assenyalat la consellera de Política Territorial Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, “igual que la targeta SUMA integra Renfe-Rodalia, Metrovalencia, MetroBus, i l’EMT, quan finalitze tot el procés administratiu, els usuaris i usuàries dels autobusos urbans d’aquestes dos localitats també podran utilitzar aquest títol de transport en els seus desplaçaments per Paterna i Sagunt, i en la mateixa línia, s’està treballant amb el municipi de Torrent”.

Així, ha explicat que en el cas de Paterna i Sagunt, la proposta ja ha passat pels seus respectius plens municipals i “ara haurà d’aprovar-se en el Consell d’Administració de l’AVTM i en el ple del Consell per a la seua posterior signatura abans del mes d’agost”, ha anunciat.

Així mateix, la consellera ha ressaltat que el propòsit d’AVTM és estendre aquesta iniciativa a tots els municipis de l’àrea metropolitana que ho desitgen i que tinguen transport urbà que no siga gratuït. Com ha detallat, s’ha triat Paterna, Sagunt i Torrent per a iniciar l’ampliació de SUMA “perquè són els tres municipis de major població i els que més viatgers i viatgeres mouen amb el seu transport urbà”.

A través dels convenis que s’hauran de subscriure, l’ATMV pagarà a aquests ajuntaments per cada validació que es faça amb els títols SUMA, tal com fa actualment amb Metrovalencia, EMT, Renfe i MetroBus. D’aquesta manera, s’integren aquests transports urbans en la targeta SUMA.

Transport urbà de Paterna i Sagunt

Les condicions dels títols SUMA continuaran sent les mateixes que les actuals, només s’afegirà la possible combinació amb el transport urbà de Paterna i Sagunt, on per al SUMA 10 es permet un transbord en 90 minuts per a una zona i en 110 minuts per a dos zones, amb viatges il·limitats en el cas del SUMA Mensual i el SUMA Mensual Jove.

A Paterna, amb el SUMA d’una zona de huit euros, les persones usuàries podran desplaçar-se amb el títol de Zona A, pel municipi amb el transport urbà i podran transbordar tant en el metro com en MetroBus per a anar a València, o alternativament, viatjar a València amb el metro o MetroBus i transbordar en la capital. En el cas dels títols de zona B, podran fer el mateix, però incloent també els municipis del Camp del Túria.

Quant a Sagunt, amb el SUMA d’una zona de huit euros, podran desplaçar-se, amb el títol de Zona B, internament pel municipi amb el transport urbà i transbordar tant en Renfe com en MetroBus per a anar fins als municipis de l’Horta Nord (la parada de Roca-Cuper en el cas de Renfe, i Alboraia/Portsaplaya i Tavernes en MetroBus).

Igualment, amb el títol de dos zones de dotze euros podran viatjar pel municipi amb el transport urbà i transbordar tant en Renfe com en MetroBus per a anar a València, o alternativament, viatjar a València amb Renfe o MetroBus i transbordar en la capital.

20 milions de validacions

En els primers quatre mesos de funcionament, des de la seua posada en marxa el passat 31 de gener, de SUMA s’han realitzat un total de quasi 20 milions de validacions. El 45% dels usuaris i usuàries de transport públic de l’Àrea Metropolitana ja utilitzen els títols SUMA, això és, una de cada dos persones usuàries.

Les vendes efectuades a través de la xarxa comercialitzadora d’ATMV han sigut d’un total d’1.791.866 títols SUMA venuts, xifra que duplica en quatre mesos els títols venuts en el major any de vendes de títols coordinats des que existeix l’ATMV.

Últimes notícies

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.