‘Dona de 36 anys, amb dos fills i pocs recursos’, el perfil de l’oficina de denúncies a víctimes de violència de gènere

Com ja s’anunciara, Castelló estrena a la Ciutat de la Justícia, la seu d’un recurs pioner en l’àmbit estatal que va obrir la seua primera oficina a València en 2019 i que ara suma aquest espai en la capital de la Plana. Es tracta de l’Oficina de denúncies i assistència a les víctimes de violència de gènere.

La seua missió és “coordinar tots els efectius que puguen intervindre en l’ajuda i assistència a la persona que pateix violència en una de les fases més complicades que és la de la denúncia”, ha explicat la Consellera de Justícia, Gabriela Bravo.

Per a això s’ha format a un total de 29 professionals d’àrees tan diverses com la policial, la jurídica, la psicològica o la de l’assistència social o la forense, entre altres, que oferiran assistència directa, dotze hores diàries i s’ha habilitat el telèfon 900 505 550 que funciona les 24 hores.

Com ha explicat Bravo, en l’àmbit de la violència ja fa temps que s’ha detectat no únicament les poques denúncies que es donen en comparació als casos existents sinó que moltes d’aquestes “es retiren en la fase judicial”. D’ací la importància d’un acompanyament en tots els aspectes en aquests moments. “Que quan la dona traspasse aquesta porta sàpia que ja mai se sentirà sola”, ha reiterat la Consellera.

L’experiència de la primera oficina que es va obrir a València en 2019, permet parlar ja del que suposa aquest tipus d’oficina per a les “víctimes desesperades i espantades que han usat aquest recurs”. En total, més de 2.300 des de la seua obertura i el perfil mitjà de la qual podria ser el d’“una dona de 36 anys, amb dos fills i pocs recursos” que decideix denunciar però no sap on acudir, ha exemplificat la Consellera.

Així, a partir de hui, Castelló disposa també d’una Oficina de denúncies i assistència a les víctimes de violència de gènere on pot dirigir-se qualsevol persona que ho precise. A més, Bravo també anunciat que la tercera seu, s’obrirà a Alacant pròximament.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.