11.2 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

‘Dona de 36 anys, amb dos fills i pocs recursos’, el perfil de l’oficina de denúncies a víctimes de violència de gènere

Com ja s’anunciara, Castelló estrena a la Ciutat de la Justícia, la seu d’un recurs pioner en l’àmbit estatal que va obrir la seua primera oficina a València en 2019 i que ara suma aquest espai en la capital de la Plana. Es tracta de l’Oficina de denúncies i assistència a les víctimes de violència de gènere.

La seua missió és “coordinar tots els efectius que puguen intervindre en l’ajuda i assistència a la persona que pateix violència en una de les fases més complicades que és la de la denúncia”, ha explicat la Consellera de Justícia, Gabriela Bravo.

Per a això s’ha format a un total de 29 professionals d’àrees tan diverses com la policial, la jurídica, la psicològica o la de l’assistència social o la forense, entre altres, que oferiran assistència directa, dotze hores diàries i s’ha habilitat el telèfon 900 505 550 que funciona les 24 hores.

Com ha explicat Bravo, en l’àmbit de la violència ja fa temps que s’ha detectat no únicament les poques denúncies que es donen en comparació als casos existents sinó que moltes d’aquestes “es retiren en la fase judicial”. D’ací la importància d’un acompanyament en tots els aspectes en aquests moments. “Que quan la dona traspasse aquesta porta sàpia que ja mai se sentirà sola”, ha reiterat la Consellera.

L’experiència de la primera oficina que es va obrir a València en 2019, permet parlar ja del que suposa aquest tipus d’oficina per a les “víctimes desesperades i espantades que han usat aquest recurs”. En total, més de 2.300 des de la seua obertura i el perfil mitjà de la qual podria ser el d’“una dona de 36 anys, amb dos fills i pocs recursos” que decideix denunciar però no sap on acudir, ha exemplificat la Consellera.

Així, a partir de hui, Castelló disposa també d’una Oficina de denúncies i assistència a les víctimes de violència de gènere on pot dirigir-se qualsevol persona que ho precise. A més, Bravo també anunciat que la tercera seu, s’obrirà a Alacant pròximament.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.