‘Dona de 36 anys, amb dos fills i pocs recursos’, el perfil de l’oficina de denúncies a víctimes de violència de gènere

Com ja s’anunciara, Castelló estrena a la Ciutat de la Justícia, la seu d’un recurs pioner en l’àmbit estatal que va obrir la seua primera oficina a València en 2019 i que ara suma aquest espai en la capital de la Plana. Es tracta de l’Oficina de denúncies i assistència a les víctimes de violència de gènere.

La seua missió és “coordinar tots els efectius que puguen intervindre en l’ajuda i assistència a la persona que pateix violència en una de les fases més complicades que és la de la denúncia”, ha explicat la Consellera de Justícia, Gabriela Bravo.

Per a això s’ha format a un total de 29 professionals d’àrees tan diverses com la policial, la jurídica, la psicològica o la de l’assistència social o la forense, entre altres, que oferiran assistència directa, dotze hores diàries i s’ha habilitat el telèfon 900 505 550 que funciona les 24 hores.

Com ha explicat Bravo, en l’àmbit de la violència ja fa temps que s’ha detectat no únicament les poques denúncies que es donen en comparació als casos existents sinó que moltes d’aquestes “es retiren en la fase judicial”. D’ací la importància d’un acompanyament en tots els aspectes en aquests moments. “Que quan la dona traspasse aquesta porta sàpia que ja mai se sentirà sola”, ha reiterat la Consellera.

L’experiència de la primera oficina que es va obrir a València en 2019, permet parlar ja del que suposa aquest tipus d’oficina per a les “víctimes desesperades i espantades que han usat aquest recurs”. En total, més de 2.300 des de la seua obertura i el perfil mitjà de la qual podria ser el d’“una dona de 36 anys, amb dos fills i pocs recursos” que decideix denunciar però no sap on acudir, ha exemplificat la Consellera.

Així, a partir de hui, Castelló disposa també d’una Oficina de denúncies i assistència a les víctimes de violència de gènere on pot dirigir-se qualsevol persona que ho precise. A més, Bravo també anunciat que la tercera seu, s’obrirà a Alacant pròximament.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.