12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

‘Dona de 36 anys, amb dos fills i pocs recursos’, el perfil de l’oficina de denúncies a víctimes de violència de gènere

Com ja s’anunciara, Castelló estrena a la Ciutat de la Justícia, la seu d’un recurs pioner en l’àmbit estatal que va obrir la seua primera oficina a València en 2019 i que ara suma aquest espai en la capital de la Plana. Es tracta de l’Oficina de denúncies i assistència a les víctimes de violència de gènere.

La seua missió és “coordinar tots els efectius que puguen intervindre en l’ajuda i assistència a la persona que pateix violència en una de les fases més complicades que és la de la denúncia”, ha explicat la Consellera de Justícia, Gabriela Bravo.

Per a això s’ha format a un total de 29 professionals d’àrees tan diverses com la policial, la jurídica, la psicològica o la de l’assistència social o la forense, entre altres, que oferiran assistència directa, dotze hores diàries i s’ha habilitat el telèfon 900 505 550 que funciona les 24 hores.

Com ha explicat Bravo, en l’àmbit de la violència ja fa temps que s’ha detectat no únicament les poques denúncies que es donen en comparació als casos existents sinó que moltes d’aquestes “es retiren en la fase judicial”. D’ací la importància d’un acompanyament en tots els aspectes en aquests moments. “Que quan la dona traspasse aquesta porta sàpia que ja mai se sentirà sola”, ha reiterat la Consellera.

L’experiència de la primera oficina que es va obrir a València en 2019, permet parlar ja del que suposa aquest tipus d’oficina per a les “víctimes desesperades i espantades que han usat aquest recurs”. En total, més de 2.300 des de la seua obertura i el perfil mitjà de la qual podria ser el d’“una dona de 36 anys, amb dos fills i pocs recursos” que decideix denunciar però no sap on acudir, ha exemplificat la Consellera.

Així, a partir de hui, Castelló disposa també d’una Oficina de denúncies i assistència a les víctimes de violència de gènere on pot dirigir-se qualsevol persona que ho precise. A més, Bravo també anunciat que la tercera seu, s’obrirà a Alacant pròximament.

Últimes notícies

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.

València suspén les classes en 32 centres i en tres pedanies del sud per l’alerta taronja

L'Ajuntament ha suspés l'activitat docent este dilluns en 32 centres situats en zones inundables i a la Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo per l'alerta taronja. En El Saler i Pinedo els centres obriran sense docència.

L’episodi de pluges ha deixat 146,4 l/m² a La Font d’en Carròs i ha motivat tancaments preventius

L'episodi de pluges ha descarregat amb especial intensitat en el litoral de València, amb un màxim de 146,4 l/m² a La Font d'en Carròs. Diversos municipis han tancat instal·lacions i han suspés activitats a l'aire lliure de manera preventiva.

La UPV suspén les classes presencials este dilluns a València i Gandia fins a les 14.00

La UPV ha suspés les classes presencials en Vera (València) i Gandia fins a les 14.00 d'este dilluns per l'alerta roja. Alcoi continua presencial amb opció en línia i revisió a les 9.00

Aemet manté l’avís roig en el litoral de València fins a les 6 del dilluns

Aemet manté l'avís roig per pluges molt intenses en la costa de València fins a les 6 del dilluns, amb el risc de mànegues marines i xicotets tornados. El litoral nord baixarà a taronja des de les 6 fins a les 12 del dilluns i hi haurà altres avisos a Castelló i Alacant.