‘Dona de 36 anys, amb dos fills i pocs recursos’, el perfil de l’oficina de denúncies a víctimes de violència de gènere

Com ja s’anunciara, Castelló estrena a la Ciutat de la Justícia, la seu d’un recurs pioner en l’àmbit estatal que va obrir la seua primera oficina a València en 2019 i que ara suma aquest espai en la capital de la Plana. Es tracta de l’Oficina de denúncies i assistència a les víctimes de violència de gènere.

La seua missió és “coordinar tots els efectius que puguen intervindre en l’ajuda i assistència a la persona que pateix violència en una de les fases més complicades que és la de la denúncia”, ha explicat la Consellera de Justícia, Gabriela Bravo.

Per a això s’ha format a un total de 29 professionals d’àrees tan diverses com la policial, la jurídica, la psicològica o la de l’assistència social o la forense, entre altres, que oferiran assistència directa, dotze hores diàries i s’ha habilitat el telèfon 900 505 550 que funciona les 24 hores.

Com ha explicat Bravo, en l’àmbit de la violència ja fa temps que s’ha detectat no únicament les poques denúncies que es donen en comparació als casos existents sinó que moltes d’aquestes “es retiren en la fase judicial”. D’ací la importància d’un acompanyament en tots els aspectes en aquests moments. “Que quan la dona traspasse aquesta porta sàpia que ja mai se sentirà sola”, ha reiterat la Consellera.

L’experiència de la primera oficina que es va obrir a València en 2019, permet parlar ja del que suposa aquest tipus d’oficina per a les “víctimes desesperades i espantades que han usat aquest recurs”. En total, més de 2.300 des de la seua obertura i el perfil mitjà de la qual podria ser el d’“una dona de 36 anys, amb dos fills i pocs recursos” que decideix denunciar però no sap on acudir, ha exemplificat la Consellera.

Així, a partir de hui, Castelló disposa també d’una Oficina de denúncies i assistència a les víctimes de violència de gènere on pot dirigir-se qualsevol persona que ho precise. A més, Bravo també anunciat que la tercera seu, s’obrirà a Alacant pròximament.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.