10.5 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Les persones sense llar es multipliquen per 10 en la Muntanya Tossal d’Alacant

Els assentaments de persones sense llar de la ciutat d’Alacant estan creixent en la Muntanya Tossal i en el que es denomina la zona de la Muntanya, entre el PAU 1 i el PAU 2, segons expliquen des de Càritas. En la seua majoria, són persones que estaven allotjades en el solar al costat del Centre d’Acolliment i Inserció per a Persones Sense Llar (CAI Alacant) i que van ser expulsades pels serveis municipals.

També persones que pernoctaven en l’Estadi Ric Pérez, sobretot en les zones de taquilles, que eren desallotjades quan hi havia partits. La Muntanya Tossal ha passat de ser llar per a dos persones a donar recer a 20 mentre que en dos llocs de la Muntanya s’ha duplicat la comunitat, passant de 5 a 12 persones i de 3 a 6.

La responsable del servei a Persones sense Llar en Càritas Alacant, Charo Moreno, explica que a la ciutat d’Alacant hi ha comptabilitzades entre 200 i 225 persones sense llar segons les últimes dades creuades fa tres mesos pels tècnics de diverses entitats membre de la Xarxa d’Entitats d’Atenció a Persones Sense Llar d’Alacant.

Després de la posada en vigor de l’ordenança de Convivència Cívica de l’Ajuntament d’Alacant, que prohibeix la pràctica de la mendicitat, de moment, les persones que atén Càritas no han sigut sancionades administrativament i aquestes relaten que la policia local solament ha procedit a la seua identificació. Però tampoc se’ls ha oferit alternatives socials.

«Segons ells (l’Ajuntament) han dit en tot moment el tema, era que aquestes sancions administratives després es passarien a Acció Social perquè es valoraren» amb l’objectiu d’oferir recursos socials. «No ens consta del que ens diuen les persones que hi haja un patrullatge que implique orientar a les persones o veure quina és la situació i derivar-la a la xarxa de serveis socials».

Charo Moreno recorda que entre aquestes persones hi ha moltes amb problemes de salut mental i amb cronificació d’addiccions. I demanen per a elles solucions inclusives, com a recursos residencials específics per a persones amb greu deterioració i una atenció multidisciplinària a càrrec de professionals qualificats, com a treballadors socials, educadors socials o terapeutes.

L’ànim general de les persones sense llar és que «no entenen com es pot regular una cosa així. Viure al carrer no és una opció encara que hi haja moltes persones que pensen que les persones és ací perquè no volen fer res més. Això és ignorar molt el que significa una vida en exclusió severa. Fer un argument molt fàcil que ens eximeix de responsabilitats. Nosaltres som molt ferms perquè portem 33 anys treballant institucionalment amb persones en aquesta situació», afig Charo Moreno.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.