Les persones sense llar es multipliquen per 10 en la Muntanya Tossal d’Alacant

Els assentaments de persones sense llar de la ciutat d’Alacant estan creixent en la Muntanya Tossal i en el que es denomina la zona de la Muntanya, entre el PAU 1 i el PAU 2, segons expliquen des de Càritas. En la seua majoria, són persones que estaven allotjades en el solar al costat del Centre d’Acolliment i Inserció per a Persones Sense Llar (CAI Alacant) i que van ser expulsades pels serveis municipals.

També persones que pernoctaven en l’Estadi Ric Pérez, sobretot en les zones de taquilles, que eren desallotjades quan hi havia partits. La Muntanya Tossal ha passat de ser llar per a dos persones a donar recer a 20 mentre que en dos llocs de la Muntanya s’ha duplicat la comunitat, passant de 5 a 12 persones i de 3 a 6.

La responsable del servei a Persones sense Llar en Càritas Alacant, Charo Moreno, explica que a la ciutat d’Alacant hi ha comptabilitzades entre 200 i 225 persones sense llar segons les últimes dades creuades fa tres mesos pels tècnics de diverses entitats membre de la Xarxa d’Entitats d’Atenció a Persones Sense Llar d’Alacant.

Després de la posada en vigor de l’ordenança de Convivència Cívica de l’Ajuntament d’Alacant, que prohibeix la pràctica de la mendicitat, de moment, les persones que atén Càritas no han sigut sancionades administrativament i aquestes relaten que la policia local solament ha procedit a la seua identificació. Però tampoc se’ls ha oferit alternatives socials.

«Segons ells (l’Ajuntament) han dit en tot moment el tema, era que aquestes sancions administratives després es passarien a Acció Social perquè es valoraren» amb l’objectiu d’oferir recursos socials. «No ens consta del que ens diuen les persones que hi haja un patrullatge que implique orientar a les persones o veure quina és la situació i derivar-la a la xarxa de serveis socials».

Charo Moreno recorda que entre aquestes persones hi ha moltes amb problemes de salut mental i amb cronificació d’addiccions. I demanen per a elles solucions inclusives, com a recursos residencials específics per a persones amb greu deterioració i una atenció multidisciplinària a càrrec de professionals qualificats, com a treballadors socials, educadors socials o terapeutes.

L’ànim general de les persones sense llar és que «no entenen com es pot regular una cosa així. Viure al carrer no és una opció encara que hi haja moltes persones que pensen que les persones és ací perquè no volen fer res més. Això és ignorar molt el que significa una vida en exclusió severa. Fer un argument molt fàcil que ens eximeix de responsabilitats. Nosaltres som molt ferms perquè portem 33 anys treballant institucionalment amb persones en aquesta situació», afig Charo Moreno.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.