Les persones sense llar es multipliquen per 10 en la Muntanya Tossal d’Alacant

Els assentaments de persones sense llar de la ciutat d’Alacant estan creixent en la Muntanya Tossal i en el que es denomina la zona de la Muntanya, entre el PAU 1 i el PAU 2, segons expliquen des de Càritas. En la seua majoria, són persones que estaven allotjades en el solar al costat del Centre d’Acolliment i Inserció per a Persones Sense Llar (CAI Alacant) i que van ser expulsades pels serveis municipals.

També persones que pernoctaven en l’Estadi Ric Pérez, sobretot en les zones de taquilles, que eren desallotjades quan hi havia partits. La Muntanya Tossal ha passat de ser llar per a dos persones a donar recer a 20 mentre que en dos llocs de la Muntanya s’ha duplicat la comunitat, passant de 5 a 12 persones i de 3 a 6.

La responsable del servei a Persones sense Llar en Càritas Alacant, Charo Moreno, explica que a la ciutat d’Alacant hi ha comptabilitzades entre 200 i 225 persones sense llar segons les últimes dades creuades fa tres mesos pels tècnics de diverses entitats membre de la Xarxa d’Entitats d’Atenció a Persones Sense Llar d’Alacant.

Després de la posada en vigor de l’ordenança de Convivència Cívica de l’Ajuntament d’Alacant, que prohibeix la pràctica de la mendicitat, de moment, les persones que atén Càritas no han sigut sancionades administrativament i aquestes relaten que la policia local solament ha procedit a la seua identificació. Però tampoc se’ls ha oferit alternatives socials.

«Segons ells (l’Ajuntament) han dit en tot moment el tema, era que aquestes sancions administratives després es passarien a Acció Social perquè es valoraren» amb l’objectiu d’oferir recursos socials. «No ens consta del que ens diuen les persones que hi haja un patrullatge que implique orientar a les persones o veure quina és la situació i derivar-la a la xarxa de serveis socials».

Charo Moreno recorda que entre aquestes persones hi ha moltes amb problemes de salut mental i amb cronificació d’addiccions. I demanen per a elles solucions inclusives, com a recursos residencials específics per a persones amb greu deterioració i una atenció multidisciplinària a càrrec de professionals qualificats, com a treballadors socials, educadors socials o terapeutes.

L’ànim general de les persones sense llar és que «no entenen com es pot regular una cosa així. Viure al carrer no és una opció encara que hi haja moltes persones que pensen que les persones és ací perquè no volen fer res més. Això és ignorar molt el que significa una vida en exclusió severa. Fer un argument molt fàcil que ens eximeix de responsabilitats. Nosaltres som molt ferms perquè portem 33 anys treballant institucionalment amb persones en aquesta situació», afig Charo Moreno.

Últimes notícies

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.