8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Piqué, sobre el procés: «Mai he dit que fora independentista, però defenc el dret a decidir»

Gerard Piqué, amb la samarreta del Barça

Gerard Piqué afirma que mai ha declarat que fora independentista | València Diari

 

El central del FC Barcelona, Gerard Piqué, torna a ser notícia després de parlar obertament sobre el procés català en ‘El País Semanal’. El futbolista ja es va mostrar favorable al dret a decidir de Catalunya, una cosa que ha reafirmat, indicant que sempre «intente ser molt clar. Sempre he donat suport al dret a decidir» tot i que ha afegit que «mai he dit que fora independentista».

 

Però el blaugrana no entén per què se li pregunta sempre pel seu posicionament «quant la gent vota és secret, per què als jugadors ens obligues a posicionar-nos?» i continua «jo, quan vaig a votar, vote una cosa o una altra, però la gent no té per què saber-ho». Piqué ha reprotxat que sempre es diu que els deportistes «no es poden significat» però si «es marquen pel que tu penses, sí que ho poden fer». És per això que defensa que els jugadors «tenim el mateix dret a ser ciutadans com qualsevol altra persona que està passejant pel carrer».

 

En contra la sentència al procés

El central ha tornat a posicionar-se en contra la sentència del procés i ha dit que li pareix «molt dura» i afig que considera que no s’hauria d’haver arribat a eixe punt sinó que «els polítics dels dos costats haurien d’haver fet la seua faena».

 

D’altra part, sempre ha generat molta controvèrsia que el central jugara amb la selecció espanyola si defenia el dret a decidir de Catalunya, però ell ha tancat la polèmica: «puc defendre el dret a decidir, com també he defés la selecció espanyola durant 13 o 14 anys. He defés les dos coses sense cap problema».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.