Piqué, sobre el procés: «Mai he dit que fora independentista, però defenc el dret a decidir»

Gerard Piqué, amb la samarreta del Barça

Gerard Piqué afirma que mai ha declarat que fora independentista | València Diari

 

El central del FC Barcelona, Gerard Piqué, torna a ser notícia després de parlar obertament sobre el procés català en ‘El País Semanal’. El futbolista ja es va mostrar favorable al dret a decidir de Catalunya, una cosa que ha reafirmat, indicant que sempre «intente ser molt clar. Sempre he donat suport al dret a decidir» tot i que ha afegit que «mai he dit que fora independentista».

 

Però el blaugrana no entén per què se li pregunta sempre pel seu posicionament «quant la gent vota és secret, per què als jugadors ens obligues a posicionar-nos?» i continua «jo, quan vaig a votar, vote una cosa o una altra, però la gent no té per què saber-ho». Piqué ha reprotxat que sempre es diu que els deportistes «no es poden significat» però si «es marquen pel que tu penses, sí que ho poden fer». És per això que defensa que els jugadors «tenim el mateix dret a ser ciutadans com qualsevol altra persona que està passejant pel carrer».

 

En contra la sentència al procés

El central ha tornat a posicionar-se en contra la sentència del procés i ha dit que li pareix «molt dura» i afig que considera que no s’hauria d’haver arribat a eixe punt sinó que «els polítics dels dos costats haurien d’haver fet la seua faena».

 

D’altra part, sempre ha generat molta controvèrsia que el central jugara amb la selecció espanyola si defenia el dret a decidir de Catalunya, però ell ha tancat la polèmica: «puc defendre el dret a decidir, com també he defés la selecció espanyola durant 13 o 14 anys. He defés les dos coses sense cap problema».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.