14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Piqué, sobre el procés: «Mai he dit que fora independentista, però defenc el dret a decidir»

Gerard Piqué, amb la samarreta del Barça

Gerard Piqué afirma que mai ha declarat que fora independentista | València Diari

 

El central del FC Barcelona, Gerard Piqué, torna a ser notícia després de parlar obertament sobre el procés català en ‘El País Semanal’. El futbolista ja es va mostrar favorable al dret a decidir de Catalunya, una cosa que ha reafirmat, indicant que sempre «intente ser molt clar. Sempre he donat suport al dret a decidir» tot i que ha afegit que «mai he dit que fora independentista».

 

Però el blaugrana no entén per què se li pregunta sempre pel seu posicionament «quant la gent vota és secret, per què als jugadors ens obligues a posicionar-nos?» i continua «jo, quan vaig a votar, vote una cosa o una altra, però la gent no té per què saber-ho». Piqué ha reprotxat que sempre es diu que els deportistes «no es poden significat» però si «es marquen pel que tu penses, sí que ho poden fer». És per això que defensa que els jugadors «tenim el mateix dret a ser ciutadans com qualsevol altra persona que està passejant pel carrer».

 

En contra la sentència al procés

El central ha tornat a posicionar-se en contra la sentència del procés i ha dit que li pareix «molt dura» i afig que considera que no s’hauria d’haver arribat a eixe punt sinó que «els polítics dels dos costats haurien d’haver fet la seua faena».

 

D’altra part, sempre ha generat molta controvèrsia que el central jugara amb la selecció espanyola si defenia el dret a decidir de Catalunya, però ell ha tancat la polèmica: «puc defendre el dret a decidir, com també he defés la selecció espanyola durant 13 o 14 anys. He defés les dos coses sense cap problema».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.

Pescadors es mobilitzen a Santa Pola i Madrid contra la norma de control de la UE

Pescadors han parat l'activitat i s'han concentrat a Santa Pola i Madrid contra el reglament europeu de control, que titllen d'inviable i sancionador. El sector ha avisat que, si la reunió amb Pesca no llança avanços, seguiran els aturs en tot el país.

El fiscal demana 25 anys de presó per a l’acusat d’assassinar a la seua parella amb 18 punyalades

La Fiscalia ha mantingut la seua acusació i ha sol·licitat 25 anys de presó per a l'acusat de l'assassinat de la seua parella a Alcoi en 2022, amb 18 punyalades. El jurat rebrà l'objecte del veredicte per a iniciar la deliberació.

El València ha descartat una lesió greu de César Tárrega i ha estimat un parell de setmanes de baixa

El club ha confirmat que el central no patix una lesió de gravetat després de passar proves este dilluns a Paterna. La baixa s'ha estimat entorn de dos setmanes.