16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Piqué, sobre el procés: «Mai he dit que fora independentista, però defenc el dret a decidir»

Gerard Piqué, amb la samarreta del Barça

Gerard Piqué afirma que mai ha declarat que fora independentista | València Diari

 

El central del FC Barcelona, Gerard Piqué, torna a ser notícia després de parlar obertament sobre el procés català en ‘El País Semanal’. El futbolista ja es va mostrar favorable al dret a decidir de Catalunya, una cosa que ha reafirmat, indicant que sempre «intente ser molt clar. Sempre he donat suport al dret a decidir» tot i que ha afegit que «mai he dit que fora independentista».

 

Però el blaugrana no entén per què se li pregunta sempre pel seu posicionament «quant la gent vota és secret, per què als jugadors ens obligues a posicionar-nos?» i continua «jo, quan vaig a votar, vote una cosa o una altra, però la gent no té per què saber-ho». Piqué ha reprotxat que sempre es diu que els deportistes «no es poden significat» però si «es marquen pel que tu penses, sí que ho poden fer». És per això que defensa que els jugadors «tenim el mateix dret a ser ciutadans com qualsevol altra persona que està passejant pel carrer».

 

En contra la sentència al procés

El central ha tornat a posicionar-se en contra la sentència del procés i ha dit que li pareix «molt dura» i afig que considera que no s’hauria d’haver arribat a eixe punt sinó que «els polítics dels dos costats haurien d’haver fet la seua faena».

 

D’altra part, sempre ha generat molta controvèrsia que el central jugara amb la selecció espanyola si defenia el dret a decidir de Catalunya, però ell ha tancat la polèmica: «puc defendre el dret a decidir, com també he defés la selecció espanyola durant 13 o 14 anys. He defés les dos coses sense cap problema».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.