8 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Piqué, sobre el procés: «Mai he dit que fora independentista, però defenc el dret a decidir»

Gerard Piqué, amb la samarreta del Barça

Gerard Piqué afirma que mai ha declarat que fora independentista | València Diari

 

El central del FC Barcelona, Gerard Piqué, torna a ser notícia després de parlar obertament sobre el procés català en ‘El País Semanal’. El futbolista ja es va mostrar favorable al dret a decidir de Catalunya, una cosa que ha reafirmat, indicant que sempre «intente ser molt clar. Sempre he donat suport al dret a decidir» tot i que ha afegit que «mai he dit que fora independentista».

 

Però el blaugrana no entén per què se li pregunta sempre pel seu posicionament «quant la gent vota és secret, per què als jugadors ens obligues a posicionar-nos?» i continua «jo, quan vaig a votar, vote una cosa o una altra, però la gent no té per què saber-ho». Piqué ha reprotxat que sempre es diu que els deportistes «no es poden significat» però si «es marquen pel que tu penses, sí que ho poden fer». És per això que defensa que els jugadors «tenim el mateix dret a ser ciutadans com qualsevol altra persona que està passejant pel carrer».

 

En contra la sentència al procés

El central ha tornat a posicionar-se en contra la sentència del procés i ha dit que li pareix «molt dura» i afig que considera que no s’hauria d’haver arribat a eixe punt sinó que «els polítics dels dos costats haurien d’haver fet la seua faena».

 

D’altra part, sempre ha generat molta controvèrsia que el central jugara amb la selecció espanyola si defenia el dret a decidir de Catalunya, però ell ha tancat la polèmica: «puc defendre el dret a decidir, com també he defés la selecció espanyola durant 13 o 14 anys. He defés les dos coses sense cap problema».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.