La pobresa energètica, factor determinant en el deteriorament de la salut de les persones majors

Per a totes les persones especialment vulnerables, s’ha elaborat una guia amb recomanacions personalitzades per a fomentar el confort en la llar, així com l’eficiència i l’estalvi energètic.

En el marc del projecte s’ha dut a terme un estudi de les condicions energètiques en la llar que tenen a prop més de 5.400 persones majors de 65 anys residents a València i s’ha contrastat amb les recomanacions de l’Organització Mundial per a la Salut (OMS) i el Reglament d’Instal·lacions Tèrmiques en els Edificis (RITE), per als que és aconsellable que les persones d’avançada edat tinguen a casa una temperatura de confort anual entre 20 i 24 graus i recomana una humitat relativa entre 40 i 60 per cent.

El regidor d’Innovació de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha posat en valor l’estudi realitzat, ja que posa de manifest la necessitat de les administracions públiques de vetlar perquè «les persones majors, especialment les que tenen menys capacitat econòmica, compten amb una protecció especial per a evitar caure en una situació de pobresa energètica que faça perillar la seua salut i qualitat de vida».

L’OMS adverteix de la importància de mantenir estos paràmetres ambientals en les llars per a evitar un empitjorament en la salut de les persones majors i evitar així riscos potencials per a la seua integritat física.

Les dades llançades per l’estudi indiquen que a causa de condicions socioeconòmiques, la majoria dels participants no compleixen en les seues llars amb les recomanacions respecte a la temperatura i la humitat que suggereix l’OMS, amb el corresponent risc per a la seua salut que pot comportar.

L’estudi que analitza la temperatura, humitat i duració d’estes condicions en les llars, creua estos indicadors amb informació obtinguda a través d’enquestes i dades econòmiques, identificant així el nivell de pobresa energètica de cada persona.

Entre les conclusions obtingudes, destaca la identificació d’un col·lectiu nombrós en condicions de risc per a la seua salut el perfil de la qual s’identifica amb persones majors amb rendes baixes a la ciutat de València.

Per a totes les persones especialment vulnerables, des de la Càtedra de Transició Energètica Urbana UPV-Las Naves, s’ha elaborat una guia amb recomanacions personalitzades per a fomentar el confort en la llar, així com l’eficiència i l’estalvi energètic.

Així mateix, a través de la càtedra s’ha proporcionat informació sobre els recursos públics disponibles, com el bo social energètic o l’Oficina de l‘Energia de València, entre altres.

Últimes notícies

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.