La pobresa energètica, factor determinant en el deteriorament de la salut de les persones majors

Per a totes les persones especialment vulnerables, s’ha elaborat una guia amb recomanacions personalitzades per a fomentar el confort en la llar, així com l’eficiència i l’estalvi energètic.

En el marc del projecte s’ha dut a terme un estudi de les condicions energètiques en la llar que tenen a prop més de 5.400 persones majors de 65 anys residents a València i s’ha contrastat amb les recomanacions de l’Organització Mundial per a la Salut (OMS) i el Reglament d’Instal·lacions Tèrmiques en els Edificis (RITE), per als que és aconsellable que les persones d’avançada edat tinguen a casa una temperatura de confort anual entre 20 i 24 graus i recomana una humitat relativa entre 40 i 60 per cent.

El regidor d’Innovació de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha posat en valor l’estudi realitzat, ja que posa de manifest la necessitat de les administracions públiques de vetlar perquè «les persones majors, especialment les que tenen menys capacitat econòmica, compten amb una protecció especial per a evitar caure en una situació de pobresa energètica que faça perillar la seua salut i qualitat de vida».

L’OMS adverteix de la importància de mantenir estos paràmetres ambientals en les llars per a evitar un empitjorament en la salut de les persones majors i evitar així riscos potencials per a la seua integritat física.

Les dades llançades per l’estudi indiquen que a causa de condicions socioeconòmiques, la majoria dels participants no compleixen en les seues llars amb les recomanacions respecte a la temperatura i la humitat que suggereix l’OMS, amb el corresponent risc per a la seua salut que pot comportar.

L’estudi que analitza la temperatura, humitat i duració d’estes condicions en les llars, creua estos indicadors amb informació obtinguda a través d’enquestes i dades econòmiques, identificant així el nivell de pobresa energètica de cada persona.

Entre les conclusions obtingudes, destaca la identificació d’un col·lectiu nombrós en condicions de risc per a la seua salut el perfil de la qual s’identifica amb persones majors amb rendes baixes a la ciutat de València.

Per a totes les persones especialment vulnerables, des de la Càtedra de Transició Energètica Urbana UPV-Las Naves, s’ha elaborat una guia amb recomanacions personalitzades per a fomentar el confort en la llar, així com l’eficiència i l’estalvi energètic.

Així mateix, a través de la càtedra s’ha proporcionat informació sobre els recursos públics disponibles, com el bo social energètic o l’Oficina de l‘Energia de València, entre altres.

Últimes notícies

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.

El debat sobre l’habitatge marcarà el pròxim ple de Les Corts amb control a Pérez Llorca

El pròxim ple de Les Corts Valencianes, avançat a dimarts, se centrarà en l’habitatge i inclourà el dimecres la segona sessió de control al president Juanfran Pérez Llorca.