La pobresa energètica, factor determinant en el deteriorament de la salut de les persones majors

Ejemplo de shortcode con estilo
Per a totes les persones especialment vulnerables, s’ha elaborat una guia amb recomanacions personalitzades per a fomentar el confort en la llar, així com l’eficiència i l’estalvi energètic. En el marc del projecte s’ha dut a terme un estudi de les condicions energètiques en la llar que tenen a prop més de 5.400 persones majors […]

Per a totes les persones especialment vulnerables, s’ha elaborat una guia amb recomanacions personalitzades per a fomentar el confort en la llar, així com l’eficiència i l’estalvi energètic.

En el marc del projecte s’ha dut a terme un estudi de les condicions energètiques en la llar que tenen a prop més de 5.400 persones majors de 65 anys residents a València i s’ha contrastat amb les recomanacions de l’Organització Mundial per a la Salut (OMS) i el Reglament d’Instal·lacions Tèrmiques en els Edificis (RITE), per als que és aconsellable que les persones d’avançada edat tinguen a casa una temperatura de confort anual entre 20 i 24 graus i recomana una humitat relativa entre 40 i 60 per cent.

El regidor d’Innovació de l’Ajuntament de València, Carlos Galiana, ha posat en valor l’estudi realitzat, ja que posa de manifest la necessitat de les administracions públiques de vetlar perquè «les persones majors, especialment les que tenen menys capacitat econòmica, compten amb una protecció especial per a evitar caure en una situació de pobresa energètica que faça perillar la seua salut i qualitat de vida».

L’OMS adverteix de la importància de mantenir estos paràmetres ambientals en les llars per a evitar un empitjorament en la salut de les persones majors i evitar així riscos potencials per a la seua integritat física.

Les dades llançades per l’estudi indiquen que a causa de condicions socioeconòmiques, la majoria dels participants no compleixen en les seues llars amb les recomanacions respecte a la temperatura i la humitat que suggereix l’OMS, amb el corresponent risc per a la seua salut que pot comportar.

L’estudi que analitza la temperatura, humitat i duració d’estes condicions en les llars, creua estos indicadors amb informació obtinguda a través d’enquestes i dades econòmiques, identificant així el nivell de pobresa energètica de cada persona.

Entre les conclusions obtingudes, destaca la identificació d’un col·lectiu nombrós en condicions de risc per a la seua salut el perfil de la qual s’identifica amb persones majors amb rendes baixes a la ciutat de València.

Per a totes les persones especialment vulnerables, des de la Càtedra de Transició Energètica Urbana UPV-Las Naves, s’ha elaborat una guia amb recomanacions personalitzades per a fomentar el confort en la llar, així com l’eficiència i l’estalvi energètic.

Així mateix, a través de la càtedra s’ha proporcionat informació sobre els recursos públics disponibles, com el bo social energètic o l’Oficina de l‘Energia de València, entre altres.

Últimes notícies

Robinson resol un duel vibrant entre Barça i Valencia Basket (98-94)

El Barça ha superat el Valencia Basket per 98-94 en la jornada 9 de l’Euroliga. Justin Robinson ha anotat nou punts en els últims quatre minuts.

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.