Diversos estats de la UE reprenen la vacunació amb AstraZeneca

 

Diversos estats de la Unió Europea reprenen la vacunació amb AstraZeneca després que l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) haja conclòs que el vaccí és «segur i eficaç». Fins a una vintena de països europeus havien paralitzat el subministrament de les dosis d’esta vacuna per la detecció d’alguns casos de trombosi, però, poc després del nou aval de l’EMA, estats com França, Alemanya o Espanya han anunciat la represa del subministrament d’esta vacuna.

A França, on igual que a Itàlia i Alemanya la vacunació amb AstraZeneca es reprén este divendres, el primer ministre, Jean Castex, ha dit que rebrà este vaccí. Altres com Suècia o Dinamarca mantenen de moment la suspensió.

Amb França, Itàlia i Alemanya com els principals països que més ràpidament reprenen la vacunació amb AstraZeneca, Espanya i Portugal han anunciat que també ho faran, però més tard. En el cas d’Espanya, el subministrament d’esta vacuna es reprendrà el pròxim dimecres després que en els pròxims dies es facen reunions per saber per quin grup es comença i si s’amplia el límit de 55 anys.

A Portugal tornaran a subministrar el vaccí d’AstraZeneca dilluns, mentre els Països Baixos també tenen la intenció de reprendre la vacunació amb este vaccí la setmana que ve malgrat no haver concretat encara el dia.

Dinamarca, un dels primers països de la Unió Europea que va aturar la vacunació amb AstraZeneca per una trentena de casos de trombosi entre els gairebé 5 milions de vacunats a Europa, ha decidit esperar abans de reprendre-la. Les autoritats daneses volen analitzar la decisió de l’EMA abans de prendre una decisió.

Per la seua banda, les autoritats de Suècia estan encara investigant casos de trombosi al país i han apuntat que necessiten «uns quants dies» per decidir si reprenen o no la vacunació amb AstraZeneca. Irlanda també se suma al grup d’estats del bloc comunitari que no han reactivat encara el subministrament d’este vaccí, com sí que han fet altres països com Bulgària, Letònia, Lituània, Eslovènia o Xipre.

 

Les conclusions de l’EMA

Davant la detecció d’alguns casos de trombosi a la Unió Europea, l’EMA va començar a investigar els fets la setmana passada sense veure indicis que els casos estigueren vinculats a la vacuna. Davant l’alarma a les capitals europees, el regulador de la Unió Europea va ampliar la investigació demanant a tots els països que informaren de casos similars. Mentre els països del bloc comunitari mantenien la suspensió, tant l’EMA com l’OMS insistien que els beneficis d’este vaccí superaven els riscos.

Finalment, el regulador europeu va concloure este dijous que la vacuna d’AstraZeneca és «segura i eficaç» i que, per tant, es pot continuar utilitzant per combatre la covid-19. La directora executiva de l’EMA, Emer Cooke, va afirmar que els científics no veuen que la vacunació estiga «associada amb el risc general de patir» estos problemes de coagulació de la sang. És a dir, que les evidències científiques no indiquen que siga un efecte secundari. Tanmateix, l’EMA no ha pogut descartar «definitivament» els casos més «estranys» de coagulació de la sang i farà una investigació addicional per excloure totalment esta possibilitat.

Últimes notícies

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.