Diversos estats de la UE reprenen la vacunació amb AstraZeneca

 

Diversos estats de la Unió Europea reprenen la vacunació amb AstraZeneca després que l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) haja conclòs que el vaccí és «segur i eficaç». Fins a una vintena de països europeus havien paralitzat el subministrament de les dosis d’esta vacuna per la detecció d’alguns casos de trombosi, però, poc després del nou aval de l’EMA, estats com França, Alemanya o Espanya han anunciat la represa del subministrament d’esta vacuna.

A França, on igual que a Itàlia i Alemanya la vacunació amb AstraZeneca es reprén este divendres, el primer ministre, Jean Castex, ha dit que rebrà este vaccí. Altres com Suècia o Dinamarca mantenen de moment la suspensió.

Amb França, Itàlia i Alemanya com els principals països que més ràpidament reprenen la vacunació amb AstraZeneca, Espanya i Portugal han anunciat que també ho faran, però més tard. En el cas d’Espanya, el subministrament d’esta vacuna es reprendrà el pròxim dimecres després que en els pròxims dies es facen reunions per saber per quin grup es comença i si s’amplia el límit de 55 anys.

A Portugal tornaran a subministrar el vaccí d’AstraZeneca dilluns, mentre els Països Baixos també tenen la intenció de reprendre la vacunació amb este vaccí la setmana que ve malgrat no haver concretat encara el dia.

Dinamarca, un dels primers països de la Unió Europea que va aturar la vacunació amb AstraZeneca per una trentena de casos de trombosi entre els gairebé 5 milions de vacunats a Europa, ha decidit esperar abans de reprendre-la. Les autoritats daneses volen analitzar la decisió de l’EMA abans de prendre una decisió.

Per la seua banda, les autoritats de Suècia estan encara investigant casos de trombosi al país i han apuntat que necessiten «uns quants dies» per decidir si reprenen o no la vacunació amb AstraZeneca. Irlanda també se suma al grup d’estats del bloc comunitari que no han reactivat encara el subministrament d’este vaccí, com sí que han fet altres països com Bulgària, Letònia, Lituània, Eslovènia o Xipre.

 

Les conclusions de l’EMA

Davant la detecció d’alguns casos de trombosi a la Unió Europea, l’EMA va començar a investigar els fets la setmana passada sense veure indicis que els casos estigueren vinculats a la vacuna. Davant l’alarma a les capitals europees, el regulador de la Unió Europea va ampliar la investigació demanant a tots els països que informaren de casos similars. Mentre els països del bloc comunitari mantenien la suspensió, tant l’EMA com l’OMS insistien que els beneficis d’este vaccí superaven els riscos.

Finalment, el regulador europeu va concloure este dijous que la vacuna d’AstraZeneca és «segura i eficaç» i que, per tant, es pot continuar utilitzant per combatre la covid-19. La directora executiva de l’EMA, Emer Cooke, va afirmar que els científics no veuen que la vacunació estiga «associada amb el risc general de patir» estos problemes de coagulació de la sang. És a dir, que les evidències científiques no indiquen que siga un efecte secundari. Tanmateix, l’EMA no ha pogut descartar «definitivament» els casos més «estranys» de coagulació de la sang i farà una investigació addicional per excloure totalment esta possibilitat.

Últimes notícies

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.