Diversos estats de la UE reprenen la vacunació amb AstraZeneca

 

Diversos estats de la Unió Europea reprenen la vacunació amb AstraZeneca després que l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) haja conclòs que el vaccí és «segur i eficaç». Fins a una vintena de països europeus havien paralitzat el subministrament de les dosis d’esta vacuna per la detecció d’alguns casos de trombosi, però, poc després del nou aval de l’EMA, estats com França, Alemanya o Espanya han anunciat la represa del subministrament d’esta vacuna.

A França, on igual que a Itàlia i Alemanya la vacunació amb AstraZeneca es reprén este divendres, el primer ministre, Jean Castex, ha dit que rebrà este vaccí. Altres com Suècia o Dinamarca mantenen de moment la suspensió.

Amb França, Itàlia i Alemanya com els principals països que més ràpidament reprenen la vacunació amb AstraZeneca, Espanya i Portugal han anunciat que també ho faran, però més tard. En el cas d’Espanya, el subministrament d’esta vacuna es reprendrà el pròxim dimecres després que en els pròxims dies es facen reunions per saber per quin grup es comença i si s’amplia el límit de 55 anys.

A Portugal tornaran a subministrar el vaccí d’AstraZeneca dilluns, mentre els Països Baixos també tenen la intenció de reprendre la vacunació amb este vaccí la setmana que ve malgrat no haver concretat encara el dia.

Dinamarca, un dels primers països de la Unió Europea que va aturar la vacunació amb AstraZeneca per una trentena de casos de trombosi entre els gairebé 5 milions de vacunats a Europa, ha decidit esperar abans de reprendre-la. Les autoritats daneses volen analitzar la decisió de l’EMA abans de prendre una decisió.

Per la seua banda, les autoritats de Suècia estan encara investigant casos de trombosi al país i han apuntat que necessiten «uns quants dies» per decidir si reprenen o no la vacunació amb AstraZeneca. Irlanda també se suma al grup d’estats del bloc comunitari que no han reactivat encara el subministrament d’este vaccí, com sí que han fet altres països com Bulgària, Letònia, Lituània, Eslovènia o Xipre.

 

Les conclusions de l’EMA

Davant la detecció d’alguns casos de trombosi a la Unió Europea, l’EMA va començar a investigar els fets la setmana passada sense veure indicis que els casos estigueren vinculats a la vacuna. Davant l’alarma a les capitals europees, el regulador de la Unió Europea va ampliar la investigació demanant a tots els països que informaren de casos similars. Mentre els països del bloc comunitari mantenien la suspensió, tant l’EMA com l’OMS insistien que els beneficis d’este vaccí superaven els riscos.

Finalment, el regulador europeu va concloure este dijous que la vacuna d’AstraZeneca és «segura i eficaç» i que, per tant, es pot continuar utilitzant per combatre la covid-19. La directora executiva de l’EMA, Emer Cooke, va afirmar que els científics no veuen que la vacunació estiga «associada amb el risc general de patir» estos problemes de coagulació de la sang. És a dir, que les evidències científiques no indiquen que siga un efecte secundari. Tanmateix, l’EMA no ha pogut descartar «definitivament» els casos més «estranys» de coagulació de la sang i farà una investigació addicional per excloure totalment esta possibilitat.

Últimes notícies

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.

Un any de presó per distribuir pornografia infantil amb més de 1.700 arxius pedòfils

Un home ha sigut condemnat per l’Audiència d’Alacant a un any de presó per distribuir pornografia infantil a internet, després de trobar-li més de 1.700 arxius pedòfils i reconéixer els fets. La pena de presó queda suspesa durant tres anys amb la condició que no torne a delinquir.