Diversos estats de la UE reprenen la vacunació amb AstraZeneca

 

Diversos estats de la Unió Europea reprenen la vacunació amb AstraZeneca després que l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) haja conclòs que el vaccí és «segur i eficaç». Fins a una vintena de països europeus havien paralitzat el subministrament de les dosis d’esta vacuna per la detecció d’alguns casos de trombosi, però, poc després del nou aval de l’EMA, estats com França, Alemanya o Espanya han anunciat la represa del subministrament d’esta vacuna.

A França, on igual que a Itàlia i Alemanya la vacunació amb AstraZeneca es reprén este divendres, el primer ministre, Jean Castex, ha dit que rebrà este vaccí. Altres com Suècia o Dinamarca mantenen de moment la suspensió.

Amb França, Itàlia i Alemanya com els principals països que més ràpidament reprenen la vacunació amb AstraZeneca, Espanya i Portugal han anunciat que també ho faran, però més tard. En el cas d’Espanya, el subministrament d’esta vacuna es reprendrà el pròxim dimecres després que en els pròxims dies es facen reunions per saber per quin grup es comença i si s’amplia el límit de 55 anys.

A Portugal tornaran a subministrar el vaccí d’AstraZeneca dilluns, mentre els Països Baixos també tenen la intenció de reprendre la vacunació amb este vaccí la setmana que ve malgrat no haver concretat encara el dia.

Dinamarca, un dels primers països de la Unió Europea que va aturar la vacunació amb AstraZeneca per una trentena de casos de trombosi entre els gairebé 5 milions de vacunats a Europa, ha decidit esperar abans de reprendre-la. Les autoritats daneses volen analitzar la decisió de l’EMA abans de prendre una decisió.

Per la seua banda, les autoritats de Suècia estan encara investigant casos de trombosi al país i han apuntat que necessiten «uns quants dies» per decidir si reprenen o no la vacunació amb AstraZeneca. Irlanda també se suma al grup d’estats del bloc comunitari que no han reactivat encara el subministrament d’este vaccí, com sí que han fet altres països com Bulgària, Letònia, Lituània, Eslovènia o Xipre.

 

Les conclusions de l’EMA

Davant la detecció d’alguns casos de trombosi a la Unió Europea, l’EMA va començar a investigar els fets la setmana passada sense veure indicis que els casos estigueren vinculats a la vacuna. Davant l’alarma a les capitals europees, el regulador de la Unió Europea va ampliar la investigació demanant a tots els països que informaren de casos similars. Mentre els països del bloc comunitari mantenien la suspensió, tant l’EMA com l’OMS insistien que els beneficis d’este vaccí superaven els riscos.

Finalment, el regulador europeu va concloure este dijous que la vacuna d’AstraZeneca és «segura i eficaç» i que, per tant, es pot continuar utilitzant per combatre la covid-19. La directora executiva de l’EMA, Emer Cooke, va afirmar que els científics no veuen que la vacunació estiga «associada amb el risc general de patir» estos problemes de coagulació de la sang. És a dir, que les evidències científiques no indiquen que siga un efecte secundari. Tanmateix, l’EMA no ha pogut descartar «definitivament» els casos més «estranys» de coagulació de la sang i farà una investigació addicional per excloure totalment esta possibilitat.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.