L’UJI ofereix teràpia psicològica gratuïta per fer front a problemes amb els jocs d’atzar

 

 

El Laboratori de Psicologia i Tecnologia de la Universitat Jaume I de Castelló (LabPsiTec) ha engegat una nova metodologia per afrontar els problemes relacionats amb les apostes o jocs d’atzar.

El projecte de recerca Sense jugar, ganes ofereix teràpia psicològica gratuïta per superar problemes amb els jocs d’atzar.

La iniciativa forma part del projecte “Innovacions tecnològiques per a l’abordatge del joc patològic: Internet com a eina de tractament en un estudi controlat aleatoritzat”, finançat pel Ministeri de Sanitat a través del Pla Nacional sobre Drogues; liderat per les investigadores Juana María Bretón López i Azucena García Palacios i en què participa la doctoranda Laura Díaz Sanahuja. El seu objectiu principal és provar l’eficàcia i l’eficiència d’un programa de tractament psicològic que es realitzaria a través d’Internet i que comptaria amb suport terapèutic.

L’acció està dirigida a persones adultes amb problemes relacionats amb les apostes o els jocs d’atzar (apostes esportives, pòquer, màquines escurabutxaques, bingo, ruleta, jocs en línia, loteria, etc.). Compte amb la supervisió d’un equip de professionals clínics, que són els que han desenvolupat aquesta plataforma basada en teràpies psicològiques que han demostrat ser eficaços per abordar aquest tipus de problemes.

El tractament té una durada de 12 setmanes i inclou avaluacions de seguiment fins un any després de finalitzar-lo. Està dividit en mòduls amb diferents estratègies terapèutiques que guien pas a pas els usuaris i usuàries del programa amb el propòsit d’ajudar-los a afrontar el seu problema amb les apostes, amb exercicis per posar en marxa allò que s’ha aprés, i registres perquè puguen observar la seua evolució durant el procés.

Les persones interessades a participar en aquest projecte o sol·licitar més informació poden enviar un correu electrònic a sinjugarganas@gmail.com o trucar al telèfon 964 387 651.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.