L’UJI ofereix teràpia psicològica gratuïta per fer front a problemes amb els jocs d’atzar

Ejemplo de shortcode con estilo
    El Laboratori de Psicologia i Tecnologia de la Universitat Jaume I de Castelló (LabPsiTec) ha engegat una nova metodologia per afrontar els problemes relacionats amb les apostes o jocs d’atzar. El projecte de recerca Sense jugar, ganes ofereix teràpia psicològica gratuïta per superar problemes amb els jocs d’atzar. La iniciativa forma part del […]

 

 

El Laboratori de Psicologia i Tecnologia de la Universitat Jaume I de Castelló (LabPsiTec) ha engegat una nova metodologia per afrontar els problemes relacionats amb les apostes o jocs d’atzar.

El projecte de recerca Sense jugar, ganes ofereix teràpia psicològica gratuïta per superar problemes amb els jocs d’atzar.

La iniciativa forma part del projecte «Innovacions tecnològiques per a l’abordatge del joc patològic: Internet com a eina de tractament en un estudi controlat aleatoritzat», finançat pel Ministeri de Sanitat a través del Pla Nacional sobre Drogues; liderat per les investigadores Juana María Bretón López i Azucena García Palacios i en què participa la doctoranda Laura Díaz Sanahuja. El seu objectiu principal és provar l’eficàcia i l’eficiència d’un programa de tractament psicològic que es realitzaria a través d’Internet i que comptaria amb suport terapèutic.

L’acció està dirigida a persones adultes amb problemes relacionats amb les apostes o els jocs d’atzar (apostes esportives, pòquer, màquines escurabutxaques, bingo, ruleta, jocs en línia, loteria, etc.). Compte amb la supervisió d’un equip de professionals clínics, que són els que han desenvolupat aquesta plataforma basada en teràpies psicològiques que han demostrat ser eficaços per abordar aquest tipus de problemes.

El tractament té una durada de 12 setmanes i inclou avaluacions de seguiment fins un any després de finalitzar-lo. Està dividit en mòduls amb diferents estratègies terapèutiques que guien pas a pas els usuaris i usuàries del programa amb el propòsit d’ajudar-los a afrontar el seu problema amb les apostes, amb exercicis per posar en marxa allò que s’ha aprés, i registres perquè puguen observar la seua evolució durant el procés.

Les persones interessades a participar en aquest projecte o sol·licitar més informació poden enviar un correu electrònic a sinjugarganas@gmail.com o trucar al telèfon 964 387 651.

Últimes notícies

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.

El descarrilament d’un tramvia interromp la Línia 4 a València

Un tramvia ha descarrilat este diumenge abans de les 10 hores i ha interromput la Línia 4 entre Pont de Fusta i Empalme. No hi ha ferits i els tècnics treballen per a restablir el servici.

Natzaret tindrà un tanc de tempestes de més de 3.000 m³

El futur depòsit de Natzaret tindrà una capacitat superior a 3.000 metres cúbics i costarà 12 milions d’euros. Retindrà temporalment l’aigua més contaminada quan ploga i la conduirà a la depuradora de Pinedo.

Laura Luengo bat el rècord d’Espanya de mig marató a València

Laura Luengo ha batut a València el rècord d’Espanya de mig marató amb 1h08:28, dos segons menys que l’anterior marca. L’atleta ha qualificat el resultat d’increïble després d’un any complicat.